Besten,
Meestal s avonds heb ik volgende waarden:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 21 dB 1 dB
Attenuation 29 dB 32 dB
Nu was dit 1, dit schommelt tss 1 en 6. Onder de zes is zééér slecht. Kheb soms een uitval van 30 seconden of ff blokjes.
Overdag en soms ook s avonds: Noise Margin 22 dB 16 dB . Dus soms zijn de waarden ook goed.
Binnenbekabeling zelfde en geen andere apparaten uit of ingestoken, en toch zo een verschillen...
Iemand raad? of uitleg?
Ten tweede snelheid:
Download zonder B TV 2200 kbps tot 3500.
Met Belgacom TV op: 458 kbps
Modem zegt: Up Stream 512 (Kbps.)
Down Stream 4640 (Kbps.)
Heb adsl light, een ADSL2+ lijn met 1 stream.
Weet iemand hoe dit komt en of oplossing?
Met dank,
Kristof.
Noise margin en snelheid adsl light b box belgacom tv
geert schreef:Heb ik ook eens meegemaakt en toen was het een slechte splitter.
Hopelijk is dit ook bij u zo het geval. Misschien eens zonder splitter aansluiten
succes
Maar soms heb ik rond de 16 tot 18 dB en ineens 1 tot 6 dB download noise margin. Kan dit door een splitter? Kheb enkel splitters voor mijn telefoonlijn.
Iemand nog andere oorzaken / oplossingen???
Ik had beneden idd een splitter waarop 15m verder 2 telefoons waren aangesloten. NU heb ik dit uitgetrokken en mijn noise margin blijft op 17 en toch ng geen storingen gezien op BTV. Dus het zal dat wel zijn.
ALhoewel, mijn downloadsnelheid daalt van 2000kbps naar 480 kbps wanneer ik BTV opzet. Zou niet mogen, vrijdag komt er een technieker van BTV.
Die modem is een b box en staat er nog maar enkele weken. Het zal die lijn zijn die vertrekt vanuit die splitter...
ALhoewel, mijn downloadsnelheid daalt van 2000kbps naar 480 kbps wanneer ik BTV opzet. Zou niet mogen, vrijdag komt er een technieker van BTV.
Die modem is een b box en staat er nog maar enkele weken. Het zal die lijn zijn die vertrekt vanuit die splitter...