Beste
Aangezien dat je bij dommel onbeperkte computers mag aansluiten, wil ik graag 2 ip adressen verkrijgen en aan 1 ip adres mijn huidige router op aansluiten en ander ip adres een ander machientje.
Nu weet ik niet welke instellingen ik moet doen zodat de router/adsl als modem/switch of hub kweet niet wat te gebruiken.
Gigaset sx762 router instellingen
Standaard staat DHCP aan, dus hoef je eigenlijk zelf niets in te stellen.Zuttasoxx schreef:Beste
Aangezien dat je bij dommel onbeperkte computers mag aansluiten, wil ik graag 2 ip adressen verkrijgen en aan 1 ip adres mijn huidige router op aansluiten en ander ip adres een ander machientje.
Nu weet ik niet welke instellingen ik moet doen zodat de router/adsl als modem/switch of hub kweet niet wat te gebruiken.
Uw computers moeten zelf een IP aanvragen (dit staat normaal ook goed tenzij je hier zelf aanpassingen hebt in aangebracht).
Je kan dit nakijken via start - control panel - network connections - Local Area Connection, rechts klikken, properties, naar beneden scrollen "Internet protocol TCP/IP", properties dan moet er een puntje staan voor "Obtain an IP address automatically"
...
hmm maar via die instelling krijg ik wss een 192.x.x.x ip (dus een ip die de router zelf geeft)
Wat ik wil is 2 ips van het type 8x.x.x.x dus van je provider.
Nu de bedoeling is om mijn internet vrij te geven met fonera...
Voor wie die niet weten wat dit is ==> www.fon.com
Nu zat ik te denken dat het gemakkelijker is als de fon router een geheel apart ip adres krijgt van dommel dan thuis (aangezien de fon router rechtstreeks ip adres MOET krijgen van dommel).. En het ander ip adres aan mijn apple router vasthangen.
Dus kortom wil ik de functionaliteiten van de router uitschakelen naar een type waar je 2 ip adressen van dommel kan verkrijgen
Wat ik wil is 2 ips van het type 8x.x.x.x dus van je provider.
Nu de bedoeling is om mijn internet vrij te geven met fonera...
Voor wie die niet weten wat dit is ==> www.fon.com
Nu zat ik te denken dat het gemakkelijker is als de fon router een geheel apart ip adres krijgt van dommel dan thuis (aangezien de fon router rechtstreeks ip adres MOET krijgen van dommel).. En het ander ip adres aan mijn apple router vasthangen.
Dus kortom wil ik de functionaliteiten van de router uitschakelen naar een type waar je 2 ip adressen van dommel kan verkrijgen
![Afbeelding](http://img183.imageshack.us/img183/6565/bar03nd1.jpg)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Dommel geeft maar 1 ip-adres dacht ik.
Het onbeperkt aantal pc's slaat op het feit dat ze niet lastig doen als er een hele resem achter je router hangen. Daar waar ze bij bv telenet wel durven over zagen als ge met een probleem zit...
Het onbeperkt aantal pc's slaat op het feit dat ze niet lastig doen als er een hele resem achter je router hangen. Daar waar ze bij bv telenet wel durven over zagen als ge met een probleem zit...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
Ik denk ook niet dat dommel 2 externe ip's uitdeelt ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kan je die Fonero niet gewoon achter je bestaande router hangen? Ik dacht toch dat dit ging? Of kan Fonero dan niet in je router om te kijken of ie aanstaat? (om hun kaartjes aan te passen:p)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kan je die Fonero niet gewoon achter je bestaande router hangen? Ik dacht toch dat dit ging? Of kan Fonero dan niet in je router om te kijken of ie aanstaat? (om hun kaartjes aan te passen:p)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Oplossing:
Op je gigaset pppoe sessies doorlaten (in de DSL settings dacht ik).
En je andere router gewoon over LAN verbinden en 'm een pppoe sessie laten opstarten.
Werkt bij mij perfect maar ik hoop dat niet teveel mensen hiervan gebruik maken want zoveel ip's zijn er nu ook niet![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
Trouwens bij mij werkt dit omdat ik een ex netconnect plusser ben. Of dit bij nieuwe opleveringen werkt weet ik niet.
Maar voor een fonera vindt ik het echt de moeite niet om er een extern ip aan te koppelen, gaat toch evengoed met interne ip's?
Ik gebruik een 2de router omdat port forwarding niet werkt op de gigaset bij mij.
En je andere router gewoon over LAN verbinden en 'm een pppoe sessie laten opstarten.
Werkt bij mij perfect maar ik hoop dat niet teveel mensen hiervan gebruik maken want zoveel ip's zijn er nu ook niet
![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
Trouwens bij mij werkt dit omdat ik een ex netconnect plusser ben. Of dit bij nieuwe opleveringen werkt weet ik niet.
Maar voor een fonera vindt ik het echt de moeite niet om er een extern ip aan te koppelen, gaat toch evengoed met interne ip's?
Ik gebruik een 2de router omdat port forwarding niet werkt op de gigaset bij mij.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- SniFManS
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Dus jij sluit de gigaset gewoon aan zoals beschreven en stelt in die gigaset dat dsl doorvoer in ( vinkje zetten dacht ik ). Dan neem jij een lan poort van de gigaset waar je een tweede router op aansluit die dan voor de Adsl verbinding gaat zorgen . Hoe krijg je dan 2 ip's ? Als er eigenlijk maar 1 router via de gigaset connectie maakt met dommel ?Ken schreef:Oplossing:
Werkt bij mij perfect maar ik hoop dat niet teveel mensen hiervan gebruik maken want zoveel ip's zijn er nu ook niet
Of bekijk ik het verkeerd ?
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
De 1ste router herkent de pppoe pakketten van de 2de router en laat die door. Standaard is dat niet het geval.
Ik gebruik in m'n 2de router gewoon mijn bestaande login en laat de router een PPPoe maken op de WAN interface.
Geen garantie dat het werkt bij anderen, bij mij zeker wel![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ik gebruik in m'n 2de router gewoon mijn bestaande login en laat de router een PPPoe maken op de WAN interface.
Geen garantie dat het werkt bij anderen, bij mij zeker wel
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Ok
Euhm ik wou graag mijn oude router gebruiken omdat daar de nieuwe N standaard ondersteund wordt.
Verder heb ik gelezen dat fonera rechtstreeks op internet aangesloten moest worden en dus niet achter een ip dat de siemens uitgeeft.
Nu het is perfect mogelijk dus. Maja uiteindelijk gebruik ik dan ook maar 2 ips
Dus dat belast hen ZO veel niet hopelijk :d.
Euhm ik wou graag mijn oude router gebruiken omdat daar de nieuwe N standaard ondersteund wordt.
Verder heb ik gelezen dat fonera rechtstreeks op internet aangesloten moest worden en dus niet achter een ip dat de siemens uitgeeft.
Nu het is perfect mogelijk dus. Maja uiteindelijk gebruik ik dan ook maar 2 ips
![Afbeelding](http://img183.imageshack.us/img183/6565/bar03nd1.jpg)