Belgacom toegang geven tot je modem/router

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

Ik ben me aan het oriënteren m.b.t. het overschakelen naar een andere ISP, voornamelijk omwille van prijstechnische en volume-redenen.
Hoewel ik geen grootverbruiker ben (eigen mening uiteraard), stel ik vast dat mijn huidige inbegrepen datavolume toch wat krap geworden is: YouTube, internetradio, VoIP, legale MP3's van beginnende bands, Podcasts; het slikt allemaal samen toch heel wat volume.

Nu heb ik dus een ISP gevonden, die biedt wat ik zoek (ga zijn naam nu nog niet prijsgeven). Maar nu zie ik het volgende bij zijn algemene voorwaarden :
" Belgacom zal het recht hebben om zich van op afstand toegang te verschaffen tot de modem van de Gebruiker met het oog op het uitvoeren van herstel-, onderhoud-, configuratie- of monitoringwerkzaamheden. Indien dit nodig is, zal de Gebruiker aan het personeel van Belgacom toegang verschaffen tot de modem. "

Nu vraag ik me af waarom ik Belgacom toegang tot mijn modem zou moeten geven, welk is de toegevoegde waarde hiervan ? En ik ben heus wel zelf in staat om een nieuw paswoord en login in de modem in te geven.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Wat heeft dit te maken met een mogelijke overstap naar een andere ISP?

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

Geef eens de link naar de algemene voorwaarden.
kick
Plus Member
Plus Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 10 jan 2006, 19:53
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 2 keer

Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Dat slaat op firmware versies van Philips modems vnl. Die moeten remote aangepast kunnen worden, idem voor decoder en zo (ook dan verschaffen ze zich in weze toegang tot uw lokaal netwerk).
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

hellsnake schreef:Geef eens de link naar de algemene voorwaarden.


Oké, maar dan geef ik ook meteen de link naar de betreffende ISP prijs :

Zie 4.3 in de algemene voorwaarden

http://www.dxadsl.be/adsl-voorwaarden.php
en
http://www.fulladsl.be/SpecifiekeVoorwaarden.aspx

Dxadsl is een reseller van fulladsl.

Het lijkt me onlogisch dat Belgacom toegang tot mijn modem moet hebben in het kader van een abonnement bij Dxadsl. Mijn modem is een Speedtouch 716, zou ook niet weten waarom Belgacom daarvoor een firmware update zou willen doen.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Vb2: technieker moet u synchroverlies nakijken op vraag van uw ISP, en stelt geen problemen vast. Moet daarom zijn modem op u aansluiting aansluiten om te zien wat er juist mis is, of eventueel op u modem inloggen. Zonder die voorwaarde mag hij dat niet 'zomaar', en is hij dus niet ingedekt.

Zelf moest ik niet echt nadenken voor ik er zelf op kwam...
smetjen26
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 aug 2008, 20:40

Voor mijn belgacom b box heb ik voor mijn instellingen die je kan wijzigen
via http://192.168.1.1/login.stm wel een paswoord gezet. Kan belgacom hier dan in om updates te doen indien nodig? En moet dit?
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Ik heb een Belgacom Philips modem (zelf gekocht+"geïnstalleerd) en ben een half jaar geleden overgestapt naar dxadsl zonder problemen (op de modem staat nog steeds de firmware van belgacom).

Al weet ik niet dat je het daarover hebt!
smetjen26
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 aug 2008, 20:40

smetjen26 schreef:Voor mijn belgacom b box heb ik voor mijn instellingen die je kan wijzigen
via http://192.168.1.1/login.stm wel een paswoord gezet. Kan belgacom hier dan in om updates te doen indien nodig? En moet dit?



Ik zou graag weten of je hier een paswoord mag opzetten.. En als je er een paswoord hebt voorgezet kunnen ze er dan nog op omdat zij meer kunnen als een ander...
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Natuurlijk mag je er een wachtwoord opzetten. Belgacom zal uiteraard indien dat vooraf ingebakken zat in de firmware toegang hebben via een achterpoortje voor updates en of om je modem op afstand in te stellen mocht je er zelf niet meer aan kunnen.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”