4,5 km is te ver van centrale voor All in 4MB

Plaats reactie
Dimi72
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jul 2008, 14:44

Ik weet dat er al een aantal threads zijn over de afstand tot aan de centrale, maar ik kreeg zonet het antwwoord van de technische dienst van Tele2 dat ze me geen All in 4 MB konden geven omdat ik op 4,5 km van een centrale zit.
Of liever, hij wil het me wel geven, maar is er zeker van dat ik daarna toch kom klagen en dat hij dan moet downgraden.
Momenteel heb ik wel al ADSL 4Mb. Ik denk dat mijn download snelheid rond de 150 kB/s zit.

Heeft daar nog iemand ervaring mee?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dat is blijkbaar omdat ze geen profielen tussen 4 Mb en 1 Mb hebben, ze moeten kiezen tussen 512k, 1 Mb en 4 Mb.
Je kan het beste eens proberen bij Dommel, die kunnen je wel verschillende profielen geven.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Zoals je misschien wel al gelezen zult hebben. De kans is zeer groot dat je geen 4Mb zal halen. Er zijn echter gevallen (uitzonderingen!) waar dit wel gaat (zelfs tot op meer dan 5 km van de centrale).

Als je nu al zegt dat je download schommelt aan 150kB dan vermoed ik dat je al op een lagere snelheid zit dan je abonnementsnaam laat vermoeden. Misschien op 2,2 mbps?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Dimi72
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jul 2008, 14:44

Mijn volgende vraag was dan eigenlijk of ik niet beter overschakel op die 1MB. Want ben ik dan eigenlijk niet al een tijdje aan het betalen voor iets dat ze niet kunnen leveren?!

1MB is theoretisch 125 kB/s, niet?
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Dimi72, als men je op voorhand hiervan op de hoogte stelt, dan is het best dat je voor de lagere optie gaat. Ook al heb je minder snelheid, dan heb je tenminste een zekerheid dat je dienst niet elke x-tijd onderuit gaat.

En nee, theoretisch zal je +/- 120Kbps hebben (je moet je voice nog aftrekken hé)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Tja, het alternatief is anders Telenet natuurlijk maar die hebben dan weer een kutlimiet... Het is kiezen of delen!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Dimi72
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jul 2008, 14:44

Ik had nog eens gebeld naar de Technische dienst met m'n Noise margins en Attenuations. Volgens de kerel waar ik toen mee sprak waren die eigenlijk nog juist genoeg om het toch te proberen.

Noise Margin up 24 dB down 16 dB
Attenuation up 34 dB down 34 dB

Toevallig heb ik daarna gas laten leggen en moesten we tot aan de gasbuis graven, dan kom je ook de andere leidingen tegen. Het bleek dat er voor telefonie een oude kabel en een nieuwe kabel naast elkaar liggen. Waarschijnlijk zit ik op de nieuwere kabel.

Op de speedtests haal ik meer dan 2Mb/s download en 300kp/s upload.
Gebruikersavatar
kweezie wabbit
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 28 feb 2007, 14:55
Contacteer:

Anders eens BGC bellen en vragen op welke centrale je aangesloten bent en of er dichter in de buurt geen centrale is.
Als er dichterbij een centrale is, kan je aan je provider vragen om van centrale te switchen.
Als je tegen de lamp loopt, breng dan wat licht mee.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

kweezie wabbit schreef:Anders eens BGC bellen en vragen op welke centrale je aangesloten bent en of er dichter in de buurt geen centrale is.
Als er dichterbij een centrale is, kan je aan je provider vragen om van centrale te switchen.


De kans is meestal klein, tenzij de centrale vol zit.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”