Bevindingen Spy-Sweeper

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Hier dan een screenshot van het anti-spy prog genaamd "Spy-sweeper"
Beeld is van een sweep op 17 jan 2004, alle spyware werd in quarantaine geplaatst :idea:
Bijlagen
spy-sweep.jpg
(98.31 KiB) 50 keer gedownload
Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Toch effe inpikken op Blue-Sky zijn screenshot. Ik zie daar staan "estimated remaining time : 8 minutes". Hoe lang duurt zo een scan dan? Ad-aware doet er bij mij iets meer dan 30 seconden over om mijn hele systeem te scannen : HD, register (gewoon en dieptescan) en lopende processen. Ik weet voor de rest niks over de kwaliteit van spysweeper, maar dat lijkt mij toch echt heel lang.

Cheers
Afbeelding
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Dat duurt idd een hele tijd, kan wel aan de instelling liggen, gescand wordt de c:(Boot) - d:-(Back-up) & e:(Recover) disk
(bij Spy-sweeper is dit wel een zogenoemde volledige scan, waarbij zelfs de drivers van printers of flat-scanner enz. gescand worden, dit is waarschijnlijk niet nodig?)
Sub Zero, wat scan jij, ook alle partities van je HD? 30 seconden is wel snel. :???:
Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

Ik scan alle partities op mijn PC en deze doet er 30 seconden over (ongeveer he). Er is zo een 50 GB gebruikte HD-ruimte van de 200 beschikbare.

Wel, ik heb net spy-sweeper eens wat getest enzo. De test is wel gebeurd op mijn oude PC thuis (die waar ad-aware 30 seconden over doet staat in Gent). En hier duurt een volledige scan met spy-sweeper 4.5 minuut ongeveer.

Ik heb ook even gespeeld met ad-aware ook. Eerst een scan met ad-aware (up-to-date) en dan een scan met spy-sweeper. En spy-sweeper vond nog 2 bestanden samen met nog wat registerverwijzingen naar deze 2, in totaal 73 registersleutels. De bestanden en registersleutels waren eigenlijk onschadelijk. Ik heb zo een beetje zitten rondkijken en ik denk dat het resten waren van spul dat binnen gekomen is, verwijderd door ad-aware, maar dat AW nog een aantal stukken vergeten is.

Moest spy-sweeper een gratis programma zijn, dan zou ik dat wel aanraden. Maar aangezien ad-aware gratis is en het (bijna) even goed doet dan spy-sweeper (op die 2 onschadelijke bestanden na) kies ik toch voor ad-aware.

Cheers

PS : ik zal de test op mijn andere PC volgende week uitvoeren.
Afbeelding
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Dan moet er wel iets mis zijn met die spy-sweeper bij mij, het duurt idd veel te lang, weet echter niet de oorzaak ervan?
Het zal toch niet aan WindowsXP liggen, ik dacht dat jij met Windows 98 werkte hé?
Ik zal misschien best eens met Webroot contact nemen en dat screenshot naar hun sturen? en om uitleg vragen over de instellingen. Ik zoek ondertussen eens op de help in Spy-sweeper.

Erratum: Wat scan je, alleen de c: ? of meer? ( ik heb c: d: en e: ) wellicht beter alleen de c: te scannen ?
Stond de level op low of op high? er is ook een instelling "skip files groter dan 100.000 KB", was dat eventueel aangeduid bij jouw?
Ik snap echt niet waarom die scan bij mij zolang duurt meer als 20 minunten.
Bedankt alvast voor de uitleg. :-)
Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

Ja, het is hier windows 98SE. Er zit alleen een HD in van 13GB. Dus ik kan onmogelijk meer scannen. De schijf is redelijk klein en er is maar dikke 6GB in gebruik.

Mijn instellingen : enkel de C dus (geen andere in voorraad), hij slaat bestanden van meer dan 100MB _niet_ over, alle mappen en bestanden sweepen, prioriteit van het scannen : low, bij active shield alles op. Dat is het zowat.

Cheers
Laatst gewijzigd door Sub Zero 17 jan 2004, 22:32, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

Ik heb juist de test gedaan op mijn PC in Gent (god, i love remote desktop ;)). Met dezelfde instellingen als thuis (zie vorige post) doet hij er 4 minuten en 55 seconden over. Die PC is een amd athlon xp 2500+ 512MB ram en 25GB ingenomen op alle HD's te samen. Hij scant ze dan ook allemaal. Hij heeft niks extra gevonden. Wel eerst terug een scan gedaan met ad-aware. Dus daar had Spy-Sweeper geen enkele meerwaarde op ad-aware. En ad-aware klaart de klus op 30 secs. Je kan misschien de makers een contacteren en vragen waarom het zo lang duurt. Er zal wel een reden zijn. Misschien zit norton er zelfs voor iets tussen, wie weet.

Cheers
Afbeelding
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Hi Sub Zero,

Ik heb inmiddels actie ondernomen, ten eerste heb ik een update gedaan van spy-sweeper, heb nu de versie 2.2.
Deze diende ik te activeren door middel van een link welke zij mij automatisch per e-mail toestuurden, ik heb nu enkel de C: aangeduid voor een sweep.
Zie hier het resultaat, dat ziet er stukken beter uit, tijd 1 minuut en 28 sec.
(je kan het screenshot mooi uitvergroten, waarschijnlijk had jij al die nieuwere versie gedownload))
De sweep welke ik deed werden de bestanden groter 100.000 niet overslagen en het was op de stand (High)
Greetz en bedankt voor je hulp. :)
Bijlagen
spy-sweep1.jpg
(101.32 KiB) 31 keer gedownload
Afbeelding
Akira
Elite Poster
Elite Poster

hmm ik heb nooit spysweeper gebruikt
ik gebruik wel adaware en spybot search & destroy
als ik wil kijken of ik ad- of spyware heb draai ik ze na elkaar!
mss is het wel een nieuw idee voor een poll welke dat iedereen gebruikt :!:

**edit**
vind de spybot search & destroy toch veruit de beste, je kan je system immuumn maken voor spy en adware dat in een regelmatig geüpdate lijst staat verder kan je IE beveiligen tegen browsershijackers (die je homepage veranderen naar een s**** site en stuff) en een block voor slechte downloads (zoals dialers, of het irri xxxtoolbar dat ik menige keren gevraagd wordt om te downloaden :()
tot zover de reclame
o ja het is freeware dacht ik tenzij...
de link een pirate versie was :oops:
**edit**
de pispaal <<
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”