Snelheid van enkele dingen is erg laag geworden :s

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ik zit hier met een raar probleem, heel wat dingen gaan van de eerste klik niet meer. Het valt niet direct op in het begin, maar sommige dingen gaan echt wel traag. Enkele voorbeelden, Word opstarten duurt VEEL te lang, NAV icon onderaan klikken duurt VEEL te lang, rechts klikken op een map of file duurt super lang en doet soms explorer crashen...

Ik ben nu een check op spyware enzo bezich en ik ben eens benieuwd...

Het rare is dat ik duidelijk niet alleen ben, toeval wil dat een vriend identiek dezelfde problemen heeft :(

Iemand een idee?

Add: Spyware check and removal heeft niets uitgehaald, morgen eens checken op virussen...
NuKeM
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Heb dit nu eens gecheckt, hier alles normaal...zie ook bijlage.
Zou niet weten wat de oorzaak is van die vertraging. (uw virusscan afwachten dus...)
Je vriend welke een identiek probleem heeft, is die eventueel ook deelnemer aan
"distributed computing" (eventuele attack gehad via deze weg) :???:
Kan de oorzaak te vinden zijn bij distributed computing waar op dat ogenblik zeer veel processortijd in beslag genomen werd? (ma..ja..dat kon je wel uitschakelen tijdens die test)
Een systeem onderhoudsbeurt kan ook een verbetering brengen, zoals bv. tijdelijke internet bestanden verwijderen ofwel een defragmentatie beurt geven, ik ben wel benieuwd wat je vind ivm dit probleem.
Greetz :wink:
Bijlagen
voor NuKeM.doc
(189.5 KiB) 103 keer gedownload
Afbeelding
Styno
Elite Poster
Elite Poster

distributed computing neemt inderdaad constant 100% CPU in, maar zou in de zogenaamde 'nice' toestand moeten draaien...
Ik denk eerder aan host lookup timeouts / dns / networkachtig...

defrag / registry clean is natuurlijk altijd een goeie zaak en kan wel eens voor verassende resultaten zorgen...

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

NuKeM schreef:Het valt niet direct op in het begin, maar sommige dingen gaan echt wel traag. Enkele voorbeelden, Word opstarten duurt VEEL te lang

Zou misschien wel met het volgende kunnen te maken hebben...
http://slashdot.org/articles/04/01/08/1 ... 172&tid=95
Styno
Elite Poster
Elite Poster

r2504,

good point... t zou wel eens nuttig kunnen zijn die slashdot post te monitorren en eens kijken welke andere progz er nog last van hebben.

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Maverick
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 2 keer

Heb er ook al even last van, denk na bepaalde update van NIS2003 (+/- 2 weken geleden).

Volgend fenomeen doet zich voor op mijne PC (XP pro):
- In IE enkelklik werkt soms niet (ook al vermeld door NuKeM)
- Bij het gebruik van de Back knop zijn niet altijd alle icoontjes zichtbaar, moet pagina steeds refresh doen.

Ga oplossing van volgend forum ( http://www.dslreports.com/forum/remark, ... ~mode=flat ) eens runnen op de PC en zien of er een probleempje is en het opgelost geraakt.
Laatst gewijzigd door Maverick 10 jan 2004, 22:35, in totaal 1 gewijzigd.
The box said: 'install on Windows XP, Vista or better'. So I installed it on Linux.
noppes
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Bij mij hetzelfde probleem zo lijkt... :?

Zal dat progje ook ff draaien !

[Edit]
Heb dit gedaan en hij zei ook dat mijn liveupdate nie in orde was, dus deze van hen gedownd en nog es de check gedaan, alles blijkt in orde, maar toch heb ik die vertraging nog... :evil:

Bij mij valt de vertraging vooral op als je op een bestandje wil rechtsklikken, bij sommige duurt dit 1s bij andere 10s !! :???:

PS: virusscan en adware al laten draaien maar nixke
[/Edit]
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

staat DMA nog aan van je hdd's?

check eens of er abnormaal veel cpu/ram in beslag geniomen wordt.

check de opstartende services en prgms eens
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
noppes
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

DMA, indien beschikbaar staat aan.

CPU-gebruik is normaal...

Bij opstartende services en programs vind ik ook nix verdacht. :evil:
Maverick
Plus Member
Plus Member

Na het runnen van dat on-line progje (ASA)(zie vorige post), kwam de melding dat alles in orde was met NIS. Vlak ervoor echter heeft de live update zichzelf geupdate, kan dus ook daar me te maken hebben, alhoewel onwaarschijnlijk.
The box said: 'install on Windows XP, Vista or better'. So I installed it on Linux.
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Een paar maand geleden is dit bij mij ook begonnen.

Het gebeurt niet altijd, ik heb er maar +/- bij één op de 20 PC-sessies last van.
Eerste maal klikken op iets geeft geen resultaat nogmaals klikken en het is OK.
Ook openen programmas dan supertraag.

Ik heb eveneens alle mogelijke kuisproggies gebruikt ,....maar niets gevonden.

Volgens mij moet een van de door mij gebruikte progs een serieuze memory-leak hebben maar ik heb het nog altijd niet gevonden welk proggie de boosdoener is, dit daar het steeds gebeurt wanneer ik encode en tegelijkertijd iets anders doe.
Soms zijn er wel vier of vijf programmas tegelijk aan't lopen.

Wanneer ik dan alles uitschakel en met één programma verder werk blijft het probleem. (Vandaar mijn diagnose "Memory-leak).

Ik doe dan even een window-restart en het Probleem is opgelost.
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Heb je geen last van de upgrade-bug van Norton Antivirus? Als je upgrade van een vorige versie van NAV naar een nieuwere is je pc een heel stuk langzamer dan wanneer je eerst de oude NAV uninstalled en daarna de nieuwe installeert.
noppes
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Bij mij kan het dit niet zijn meon, daar ik al lange tijd geleden NAV upgrade en maar nu pas die problemen krijg...
En als ik mij goed herinner heb ik eerste de vorige versie eraf gehaald voordat ik een nieuwe install deed...
Maverick
Plus Member
Plus Member

Heb vandaag antwoord gekregen op mijn vraag aan symantec of er problemen waren na een van hun updates. Ikç moet het nog wel effe nakijken en eventueel uitproberen, maar toch maar al hieronder een uitreksel ervan:

"Thank you for contacting Symantec Online Technical Support.

In your message you wrote:
>Started after one of the last live updates:
1) Visual tracking displays only a grey screen
2) Bank-software was unable to open website (opgelost door enkele rules aan te passen)
3) surfing the net is sluggish, slow, etc.....

Maverick, Symantec is currently investigating reported computer slow-downs and instability. This issue appears to be related to VeriSign receiving an unusual number of requests by Windows-based clients to download a certificate revocation list (CRL) on January 7-8, 2004.

To fix this issue, please obtain the updated version of VeriSign's Root Certificate Authority.

We have a document in the Symantec Online Knowledge Base, which will provide you with the necessary information on the subject. Please click on the link below, which takes you to the document:

Title: 'After January 7, 2004, your computer slows down and Microsoft Word and Excel will not start'
Document ID: 2004010810205113
> Web URL: http://service1.symantec.com/support/sh ... 0810205113

Please let us know if we can be of further assistance.

Regards,

Renjith
Symantec Authorized Technical Support
"

Moest je ook een van de problemen ondervinden welke in vorige posts zijn gemeld, kan je ook de link eens nalezen.

mvg
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”