Dé Systeemadmin
Iedereen met een serieus Homeconnect probleem kent'm wel, onzen systeemadmin;);
Mijn (toch wel uitzonderlijk) probleem:
Het niet geactiveerd raken, met een originele modem. Ik kan dus maar geen voip krijgen, en tbh weet niemand op de helpdesk een oplossing, buiten dat de systeemadmin er moet naar kijken..
Het is net alsof die software die alles in gang moet steken op de servers, neits doet.
Wat ik al heb gedaan:
verschillende keren verwijderd/upgedated
modem gereset en alles opnieuw qua programma enzo
op windows XP geprobeerd(heb vista, maar nog een xp hdd gevonden)
elke dag gebeld sinds 25/07
Der staan al verschillende tickets open bij sysadmin(ook wel misbruik van't systeem: meerdere tickets voor hetzelfde, no wonder dat het niet vlot gaat, soit...), en tot heden nog geen oplossing.
Heeft er nog iemand dit probleem gehad, die onlangs geactiveerd moest worden(maw eind juli)? Want nu lees ik dat nergens meer, nu enkel mensen met misluke SIP accounts.
Ze zeiden me vandaag dat ik moest wachten op sysadmin, en dit nog een week kan duren....
Weet iemand of het zin heeft om morgenochtend opnieuw te bellen en het nogmaals te vragen(deze keer aan technische desk(die gast van 1 week duren was klantendienst))? Nog 1 week zonder voip vind ik eigenlijk maar erg, want ik heb sinds vrijdag geen telefonie meer..
Heb bij deze ook mijn dosssier afgewerkt bij de ombudsdienst...
(nog klein vragje:bij internet instellingen: staat bij jullie die 24u hervbinding aan? Maw dat de router zich 1x per dag(snachts) disconnect en reconnect?)
En waarom geven ze nu gewoon niet die SIP gegevens door aan de technische desk, zodat je niet via die systeemadmin moet. Nja ik weet dat telefonie gedeelte afgesloten wordt nadat het aangepast is ,maar toch..
Mijn (toch wel uitzonderlijk) probleem:
Het niet geactiveerd raken, met een originele modem. Ik kan dus maar geen voip krijgen, en tbh weet niemand op de helpdesk een oplossing, buiten dat de systeemadmin er moet naar kijken..
Het is net alsof die software die alles in gang moet steken op de servers, neits doet.
Wat ik al heb gedaan:
verschillende keren verwijderd/upgedated
modem gereset en alles opnieuw qua programma enzo
op windows XP geprobeerd(heb vista, maar nog een xp hdd gevonden)
elke dag gebeld sinds 25/07
Der staan al verschillende tickets open bij sysadmin(ook wel misbruik van't systeem: meerdere tickets voor hetzelfde, no wonder dat het niet vlot gaat, soit...), en tot heden nog geen oplossing.
Heeft er nog iemand dit probleem gehad, die onlangs geactiveerd moest worden(maw eind juli)? Want nu lees ik dat nergens meer, nu enkel mensen met misluke SIP accounts.
Ze zeiden me vandaag dat ik moest wachten op sysadmin, en dit nog een week kan duren....
Weet iemand of het zin heeft om morgenochtend opnieuw te bellen en het nogmaals te vragen(deze keer aan technische desk(die gast van 1 week duren was klantendienst))? Nog 1 week zonder voip vind ik eigenlijk maar erg, want ik heb sinds vrijdag geen telefonie meer..
Heb bij deze ook mijn dosssier afgewerkt bij de ombudsdienst...
(nog klein vragje:bij internet instellingen: staat bij jullie die 24u hervbinding aan? Maw dat de router zich 1x per dag(snachts) disconnect en reconnect?)
En waarom geven ze nu gewoon niet die SIP gegevens door aan de technische desk, zodat je niet via die systeemadmin moet. Nja ik weet dat telefonie gedeelte afgesloten wordt nadat het aangepast is ,maar toch..
Bij mij lukte dat in 't begin ook niet, na wat zoeken heb ik dan het geïnstalleerd als administrator: en homelink installeerde zich. Zonder 'als administrator' leek het bij mij ook dat het niets deed. Dus het proberen waard, want soms is 'vista' wel koppig. Ik installeerde een ander software, en dat lukte ook niet, tot dat ik het ook als administrator installeerde en dan lukte het wel.
Zoek maar eens in google: er zijn nog tal van problemen bij het een of ander te installeren, met 'als administrator uitvoeren' lukt het dan wel.
Zoek maar eens in google: er zijn nog tal van problemen bij het een of ander te installeren, met 'als administrator uitvoeren' lukt het dan wel.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Iedereen zet die beperkingen toch uit? met sp1 stonden die hier standaard uit.Jippe schreef:Bij mij lukte dat in 't begin ook niet, na wat zoeken heb ik dan het geïnstalleerd als administrator: en homelink installeerde zich. Zonder 'als administrator' leek het bij mij ook dat het niets deed. Dus het proberen waard, want soms is 'vista' wel koppig. Ik installeerde een ander software, en dat lukte ook niet, tot dat ik het ook als administrator installeerde en dan lukte het wel.
BTW telnet is standaard ook niet geïnstalleerd.
Hier alweer xp, minstens even goed.
Sinds 21 juni 2008 heb ik homeconnect, in 't begin ging het niet probleemloos, homelink werkte niet, en tal van probleempjes. Maar nu werkt homeconnect bij mij uitstekend. Internet: geen probleem, telefoon: geen probleem (eerst kon met via mobistar en telenet mij niet bereiken, maar nu is dat probleem er niet meer), ik heb er hier twee telefoons op aangesloten: een vaste en een draagbare, was in 't begin wel verrast toen ik tijdens een telefoontje een tweede oproep kreeg: een telefoon aan ellke oor dan maar javascript:emoticon(':-D') .
Nu is het wachten op een webruimte en snelheid: maar ik heb geduld.
Nu is het wachten op een webruimte en snelheid: maar ik heb geduld.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 27 keer
Als je SIP account nog niet ingesteld is, zou ik optie 3 nemen (dit is toch zoiets: "Ik heb de activatie brief al gehad en wens mijn router in gebruik te nemen" ofzoiets?).frado schreef:kheb nu de 2e optie gedaan , en prog gestart als admin. Is da voldoende of moet'k de 3e optie ook doen?(of doet 3e optie nkel die internetaccount?)
smijt je vista buiten?frado schreef:zo kheb die optie ook es gedaan nu. en terug de 2e daarna.
btw als het nu wél gaat door uitvoeren als admin, dan.....
Btw ik snap het probleem niet echt.. Kheb nu ook nog geen voip maar helpt dat met je software te herinstalleren?.. Of welke foutmelding krijg je?
helpte niet met die software als admin te doen.
Dat is't probleem, ik krijg geen foutmeldingen . Sinds vorige vrijdag kan ik in hopmelink(de dag dat belgacom wegging, en de dag nag de 1e pro forma). Bij Status staat er dus al 2 weken: geen accounts.
Het zou automatisch moeten gaan, maar het komt er gewoon niet . En niemand weet blijkbaar waarom...
Dat is't probleem, ik krijg geen foutmeldingen . Sinds vorige vrijdag kan ik in hopmelink(de dag dat belgacom wegging, en de dag nag de 1e pro forma). Bij Status staat er dus al 2 weken: geen accounts.
Het zou automatisch moeten gaan, maar het komt er gewoon niet . En niemand weet blijkbaar waarom...
geloof het of niet, maar ik ben zojuist op de 0800 binnengeraakt
*edit: niveel veranderd imo. Die persoon heeft mij gewoon op de lijst gezet met de gebruikers die dezelfde problemen hebben. En als ze dat probleem oplossen, zullen ze zien of het ook werkt voor de anderen, maw dat ze ze niet 1per 1 moeten bekijken.
Een tijdsduur kunnen ze nooit zeggen, maar tging alleszins vandaag niet zijn
*edit: niveel veranderd imo. Die persoon heeft mij gewoon op de lijst gezet met de gebruikers die dezelfde problemen hebben. En als ze dat probleem oplossen, zullen ze zien of het ook werkt voor de anderen, maw dat ze ze niet 1per 1 moeten bekijken.
- klooooon
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 18 keer
Ik ben nu ook aan het bellenfrado schreef:geloof het of niet, maar ik ben zojuist op de 0800 binnengeraakt
met de uitleg die ze u geven moeten ze bij mij al niet meer afkomen
nja wat kunde nog meer doen :s . Kben het al moe om weer opnieuw te bellen, want het haalt toch niets uit..
Zal jij meer succes hebben? Vermeld anders mijn telefoonnr ook es in't gesprek als je toch bezig bent aub . Want bij mij lukt het niet om ze te pushen om het te bekijken:( . En vandaag heb ik al de aangetekende brief gekregen van de alarm installatie die al een 'langere tijd' geen lijntesten meer kan uitvoeren.
Zal jij meer succes hebben? Vermeld anders mijn telefoonnr ook es in't gesprek als je toch bezig bent aub . Want bij mij lukt het niet om ze te pushen om het te bekijken:( . En vandaag heb ik al de aangetekende brief gekregen van de alarm installatie die al een 'langere tijd' geen lijntesten meer kan uitvoeren.
- klooooon
- Pro Member
RARA na 2 minuten was is al binnen dat is een + puntfrado schreef:nja wat kunde nog meer doen :s . Kben het al moe om weer opnieuw te bellen, want het haalt toch niets uit..
Nog maar eens mijn verhaal gedaan over men mac adres + activatie code
Ja meneer u hebt dit reeds door gegeven en ik kan u alleen maar zeggen dat het in orde gaat komen maar kan daar geen datum op plakken
Dus met een iets wat geïrriteerd stem geluid zei ik VIND U HET NORMAAL DAT IK VANAF 16 JULI NOG GEEN MINUUT HEB KUNNEN BELLEN VIA DOMMEL
Toen zei die mens neen natuurlijk is dat niet normaal maar geloof mij wij viseren u niet of zo je bent zeker niet de enige met het probleem
toch wel even zeggen dat die mensen daar eindeloos geduld hebben op de helpsdesk ik zelf zou het niet kunnen opbrengen
dus wat ga ik nu doen
niks !!!! 2 weken verlof pakken en dommel kan den boom in .....
ik was direct b innen, mss 2 keer de kiestooon gehoord. Echter hetzelfde verhaal. De systeemadmin moet het doen, maar het positieve is dat er 'maar' 8 zo'n gevallen als mij zijn, met de hoogste prioriteit. Een datum geven ze natuurlijk niet, maar hij hoopte deze week. Hij bracht wel begrip op enzo hoor (zonder telefonie is ambetant, enz). Naar't schijnt komt mijn telefoonnr helemaal rood als ze naar mij zoeken in hun systeem.
Dus laat ons hopen dat het deze week in orde komt.. De factuur zou zich ook aanpassen in de volgende maanden daardoor... Daar ben ik benieuwd achter.
Kwas toch wel positief verrast van de snelle replies op de 0800. 2x gebeld naar d aar vandaag, en vrijwel direct beantwoord.
Dus laat ons hopen dat het deze week in orde komt.. De factuur zou zich ook aanpassen in de volgende maanden daardoor... Daar ben ik benieuwd achter.
Kwas toch wel positief verrast van de snelle replies op de 0800. 2x gebeld naar d aar vandaag, en vrijwel direct beantwoord.
-
- Pro Member
- Bedankt: 5 keer
Bij mij is het ook leuk, ik had 2 weken geleden al een proforma faktuur gekregen om ten laatste te betalen op 8 augustus. Vandaag zijn we 6 augustus en komen ze van belgacom mijn Raw Copper activeren en om 18h mag ik de installatie van Homeconnect starten. Maar geloof het of niet. Ik krijg een 1ste aanmaning dat mijn Proforma faktuur die binnen 2 dagen pas vervalt nog NIET op vervaldatum staat. Wat daar allemaal aan het gebeuren is blijft mij een raadsel, zou je voor deze praktijken geen schadevergoeding kunnen eisen. Ik krijg hier al weken stress van wat mijn gezondheid niet ten goede komt. Kben zeker dat ik in Amerika wel een grote kans zou maken op een winnend proces
bel gewoon en doe uw verhaal hé, op de gratis 0800.
Ik zou ook 2 weken gratis moeten krijgen(extra). Die gast zei dat het op de volgende maand aangepast zou worden. Kzal zien hé, en als't niet zo is bel ik terug
Ik zou ook 2 weken gratis moeten krijgen(extra). Die gast zei dat het op de volgende maand aangepast zou worden. Kzal zien hé, en als't niet zo is bel ik terug
Ik vraag mij nog steeds af wie de sysadmin wel niet kan zijn.
Kben bijna zeker dat Dommel een platform (switch, registrar) gebruikt van een 3e partij. Dus alle SIP accounts worden niet door hen aangemaakt. Als er dan ergens fouten gebeuren (linking of routering van het nummer(portering) met de domein registrar, dan krijg je zulke zaken.
Wie oh wie is toch die sysadmin?
Kben bijna zeker dat Dommel een platform (switch, registrar) gebruikt van een 3e partij. Dus alle SIP accounts worden niet door hen aangemaakt. Als er dan ergens fouten gebeuren (linking of routering van het nummer(portering) met de domein registrar, dan krijg je zulke zaken.
- klooooon
- Pro Member
Ik gok dat het een fictief persoon is in het leven geroepen door de 2 bazen van dommel en daar alle shit op stekenInsom schreef:Ik vraag mij nog steeds af wie de sysadmin wel niet kan zijn.
Er is wel degelijk een sysadmin bij dommel. Normaal zelfs meerdere ondertussen.
Waar komt het gerucht trouwens vandaan dat dommel zelf de SIP accounts niet beheerd? Ik kan je met 100% zekerheid zeggen dat homeconnect een dommel product is, daarmee bedoel ik dat de telefonie volledig over dommel loopt.
Waar komt het gerucht trouwens vandaan dat dommel zelf de SIP accounts niet beheerd? Ik kan je met 100% zekerheid zeggen dat homeconnect een dommel product is, daarmee bedoel ik dat de telefonie volledig over dommel loopt.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 1 keer
L-army schreef:Er is wel degelijk een sysadmin bij dommel. Normaal zelfs meerdere ondertussen.
Er zal wel 1 sysadmin zijn, maar volgens mij is ie op een wereldreis vertrokken ofzo .
Al die mensen waarbij hun VOIP nog niet werkt. Mij maak je niet wijs dat er intens aan wordt gewerkt. Volgens mij kan ik op basis van dit mijn contract opzeggen. Ze bieden een product aan waarvoor ik betaal, maar wat ik niet krijg. Dit moet geen 2 weken duren voor dit opgelost kan worden. Druk of niet druk, zo hebben ze voor alles een uitvlucht.
ik weet alleszins dat hem vorige wee keen halve dag verlof heeft genomen. Dus ik ga er ook van uit dat het maar 1 persoon is..
EN IK WIL VOIP. Als ik op de hoogste prioriteit lijst sta voor de sysadmin, die maar 8 mensen telt, kan dit toch niet zo lang duren!? Want ze gingen 1 situatie behandelen, die zo de andere ook automatisch zou oplossen. Hoeveel werk kan dat nu zijn :s. Mja ik bel niemeer zu, of t'is naar het 0800 nr. Het haalt toch niets uit, altijd hetzelfde antwoord: ja je staat op de lijst; nee ik weet geen einddatum
EN IK WIL VOIP. Als ik op de hoogste prioriteit lijst sta voor de sysadmin, die maar 8 mensen telt, kan dit toch niet zo lang duren!? Want ze gingen 1 situatie behandelen, die zo de andere ook automatisch zou oplossen. Hoeveel werk kan dat nu zijn :s. Mja ik bel niemeer zu, of t'is naar het 0800 nr. Het haalt toch niets uit, altijd hetzelfde antwoord: ja je staat op de lijst; nee ik weet geen einddatum
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 1 keer
Bij mij moet de sysadmin ook tussenkomen.
Mijn activatiecode klopte niet met mijn mac van m'n modem ( modem was stuk en omgewisseld door Loveno )
Dus gisteren gebeld en nieuwe activatiecode doorgegeven.
Nu moet ik wachten dat de sysamin mijn modem configureerd
Nog een klein vraagje, ik zie dat er andere mensen hetzelfde voorhebben als mij.
Krijgen wij een nieuwe activatiebrief/code voor als we homelink moeten herinstalleren ?
Mijn activatiecode klopte niet met mijn mac van m'n modem ( modem was stuk en omgewisseld door Loveno )
Dus gisteren gebeld en nieuwe activatiecode doorgegeven.
Nu moet ik wachten dat de sysamin mijn modem configureerd
Nog een klein vraagje, ik zie dat er andere mensen hetzelfde voorhebben als mij.
Krijgen wij een nieuwe activatiebrief/code voor als we homelink moeten herinstalleren ?
-
- Pro Member
Zijt blij dat uw internet al werkt Bij mij werkt er niets mijn ADSL lampje blijft maar aan hetzelfde tempo knipperen en op het nummer 080040527 geraak ik nooit binnen
bel naar 011920000 Daarjuist binnen de 2 min binnengeraakt, was zelf zeer verbaast.GunSmoke007 schreef:Zijt blij dat uw internet al werkt Bij mij werkt er niets mijn ADSL lampje blijft maar aan hetzelfde tempo knipperen en op het nummer 080040527 geraak ik nooit binnen
en de kansen om binnen te geraken bij het zonaal tarief nummer is ook groter imo
Laatst gewijzigd door Zuttasoxx 07 aug 2008, 12:08, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Pro Member
Ik heb niets van stekkers of aansluitingen verandert, en ik HAD belgacom en heb nu dezelfde telefoonnummer aansluiting met Dommel. Dus nam ik toch wel aan dat ik niets moest veranderen? dus ik rechtstreeks van de muur naar de modem.
En ik zal idd eens de 011 proberen dan, al vind ik dat wel erg.
Kzen uiteindelijk binnengeraakt, blijkt men lijn nog ni actief gezet te zijn geweest en ze gaan het vandaag aan de interne persoon doorgeven Twas te denken da ze weer me uitvluchten gingen komen. Tis nen ongelooflijken klotenboel. Dan wacht ne mens al 5 weken op loze beloftes
En ik zal idd eens de 011 proberen dan, al vind ik dat wel erg.
Kzen uiteindelijk binnengeraakt, blijkt men lijn nog ni actief gezet te zijn geweest en ze gaan het vandaag aan de interne persoon doorgeven Twas te denken da ze weer me uitvluchten gingen komen. Tis nen ongelooflijken klotenboel. Dan wacht ne mens al 5 weken op loze beloftes
Dat zijn geen uitvluchten, Belgacom is net beheerder (telefoon). Dommel regelt alles vanaf dat het geen 'adsl' meer is. Wees maar niet ongerust, komt wel in orde. Trouwens, als je in 1 topic zegt wat je probleem is word je evengoed geholpen. Kwestie van dit forum een beetje net te houdenGunSmoke007 schreef:Kzen uiteindelijk binnengeraakt, blijkt men lijn nog ni actief gezet te zijn geweest en ze gaan het vandaag aan de interne persoon doorgeven Twas te denken da ze weer me uitvluchten gingen komen. Tis nen ongelooflijken klotenboel. Dan wacht ne mens al 5 weken op loze beloftes
Vdaag es gebeld om een update. Dat gastje zat er eigenlijk meer mee te lachen dat het zo lang duurde en dat ze dat niet kunnen weten wanneer het eindelijk gedaan is. Vandaag is het exact 2 weken geleden dat mijn activatiedag was. En toen ik zei van die lijst met 8 personen. Ja haha nu zijn het er wel wat meer hoor.
Wtf kbegin er nu wel het schijt van te krijgen zunne:s . Ook al heb ik die hoogste prioriteit, ik weet toch als ik niks ga doen dat het deze week en volgende week nog niet in orde zal zijn..
Ma wat kunde nog meer doen :s, kheb geen geduld meer om nog veel langer te wachten, maar die perro's aan de helpdesk kunnen nooit iets doen, buiten zeggen dat ze niet weten wanneer het gedaan zal zijn.
Iemand een tip welk nr je best belt(ik neem 0800 omdat free is), en wat ge moet zeggen dat het effectief gedaan wordt!? Of moet ik vragen aan de ombudsdienst dat zij contact nemen?(mja hoe lang duurt dat..). Want als het aan het tempo van nu zal gaan, zal het nog weken duren(eerste ticket naar sysadmin dateert van vorige week maandag)
Wtf kbegin er nu wel het schijt van te krijgen zunne:s . Ook al heb ik die hoogste prioriteit, ik weet toch als ik niks ga doen dat het deze week en volgende week nog niet in orde zal zijn..
Ma wat kunde nog meer doen :s, kheb geen geduld meer om nog veel langer te wachten, maar die perro's aan de helpdesk kunnen nooit iets doen, buiten zeggen dat ze niet weten wanneer het gedaan zal zijn.
Iemand een tip welk nr je best belt(ik neem 0800 omdat free is), en wat ge moet zeggen dat het effectief gedaan wordt!? Of moet ik vragen aan de ombudsdienst dat zij contact nemen?(mja hoe lang duurt dat..). Want als het aan het tempo van nu zal gaan, zal het nog weken duren(eerste ticket naar sysadmin dateert van vorige week maandag)
mijn klacht bij de ombudsdienst is al van begin mei en 'k heb nog altijd geen antwoord gekregen van dommel. Of om het met de woorden van de ombudsman te zeggen "dommel is de enige isp die consequent niet antwoord op hun vragen en wij kunnen enkel een aanbeveling doen". Met andere woorden de ombudsdienst heeft niets van macht dus hoeven ze ook niets te doen. En bij gevolg zit je vast want je kan nergens terecht met je klacht. Als ze zeggen dat alles correct is verlopen en je zegt je contract op zal je nog extra kosten hebben. De ombudsdienst zou het rechten moeten hebben om sancties op te leggen.frado schreef:Of moet ik vragen aan de ombudsdienst dat zij contact nemen?(mja hoe lang duurt dat..).
off topic maar antwoord op vorige post
ze kunnen aan aanbeveling doen maar pas als de isp niet reageerd op deze aanbeveling kunnen ze deze dwingend maken na 2 maanden. Dus wil de isp dat vermijden hoeven ze enkel maar te reageren dat ze niet akkoord zijn. Dat is toch wat ik begrepen heb van de uitleg van de ombudsman.
ze kunnen aan aanbeveling doen maar pas als de isp niet reageerd op deze aanbeveling kunnen ze deze dwingend maken na 2 maanden. Dus wil de isp dat vermijden hoeven ze enkel maar te reageren dat ze niet akkoord zijn. Dat is toch wat ik begrepen heb van de uitleg van de ombudsman.