Beste,
Sinds gisterenavond heb ik dommelconnect kunnen activeren.
Na een half uurtje kon ik surfen.
Daarna heb ik proberen de wireless beveiliging in te stellen zonder veel succes.
Na een tijdje kon ik niet meer op de webinterface van de router (192.168.2.1)
ik kan er wel naar pingen, en surfen is geen probleem.
is dit normaal, dat ik niet meer op de webinterface kan? hoe moet ik dan de draadloze beveiliging instellen?
ik moet ook de firewall kunnen aanpassen om op de newsserver te kunnen connecteren.
jullie reacties zijn zeer welkom
een dommel newbie
configuratie siemens router (homeconnect)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 11 keer
Probeer eens een korte reset bij de router. Dus gewoon even de stroom eraf halen.Tafelpoot schreef:bekabeld werkt het ook niet (daar dacht ik ook meteen aan)
en draadloos surfen werkt ook nog. momenteel is het zelf niet beveiligd
-
- Elite Poster
Doe eens voor alle zekerheid in de opdrachtpromp een ipconfig en zie eens bij standaardgateway of u het juiste ip adres gebruikt voor de webinterface.Tafelpoot schreef:heb ik ook al gedaan, geen resultaat...
dat heb ik gisterenavond meerdere keren gecheckt...
ipadres is 192.168.2.253
en 192.168.2.1 is de gateway.
een ping lukt naar 192.168.2.1
maar een 'telnet 192.168.2.1 80' lukt niet
ik heb ook al op 2 verschillende PC's geprobeerd.
Straks probeer ik nog eens...
ipadres is 192.168.2.253
en 192.168.2.1 is de gateway.
een ping lukt naar 192.168.2.1
maar een 'telnet 192.168.2.1 80' lukt niet
ik heb ook al op 2 verschillende PC's geprobeerd.
Straks probeer ik nog eens...
-
- Elite Poster
Tja dan weet ik het ook niet meer.Tafelpoot schreef:yup,
in IE6 en in firefox (op 2 pc's) getest
ik krijg gewoon, "kan pagina niet weergeven"
Een harde reset kan je nog doen maar dan ben je alle instellingen kwijt. Als je niet veel instellingen hebt gewijzigd dan zou ik dat kunnen aanraden. Of misschien dat er iemand anders met een oplossing op de proppen kan komen.
Als je voordien geen instellingen hebt opgeslagen dan zal je al je instellingen kwijt zijn. M.a.w. geen internet/VoIP.Tafelpoot schreef:als ik een harde reset doe, ben ik dan mijn settings voor internet kwijt?
maw, moet ik daarna terug iets doen om op internet te geraken?
Verder heb ik nog geen instellingen gedaan.
Dan moet je terug met de homeconnectwizard uw router instellen.
...
-
- Elite Poster
Hij/zij heeft al geprobeerd met drie verschillende pc's. Dus denk ik niet dat dat het probleem zal zijn.rte968 schreef:Maak de cache van je browser eens leeg en probeer het daarna nog eens. Moest je daarna terug "kan pagina niet weergeven" zien probeer dan eens F5 (refresh). Je hebt toevallig toch geen proxy in IE6 aangezet?
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Ik heb het ook meegemaakt paar maand geleden toen ik de homebox binnen kreeg. Enigste oplossing die toen voor handen lag was blijkbaar de modem 5 min zonder stroom houden.
Daarna voor een dag of 2 geen problemen meer en kreeg ik weer hetzelfde probleem voorgeschoteld. Heb dan maar de modem gereset...
Daarna voor een dag of 2 geen problemen meer en kreeg ik weer hetzelfde probleem voorgeschoteld. Heb dan maar de modem gereset...
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Kheb hetzelfde probleem gehad, ik heb de modem teruggebracht en een nieuwe gekregen.
Ik heb vrijdagavond nog een hard reset gedaan van mijn modem, daarna terug de instellingen gedaan met de software.
Binnen het half uurtje was ik terug on-line en werkte de telefoon.
Nu kan ik terug zonder problemen connecteren op de router.
Ik vermoed dat er iets is fout gelopen bij een update. daardoor zal de webinterfacte niet meer gewerkt hebben.
Tot nu toe relatief tevreden over dommel. De activatie heeft wel 3 weken geduurd (zou aan hun leverancier gelegen hebben, order zat geblokkeerd...)
Voor de rest had ik 15 min na activatie internet de dag erna werkte de telefoon naar alle netwerken.
Dus al met al een tevreden dommelaar.
Binnen het half uurtje was ik terug on-line en werkte de telefoon.
Nu kan ik terug zonder problemen connecteren op de router.
Ik vermoed dat er iets is fout gelopen bij een update. daardoor zal de webinterfacte niet meer gewerkt hebben.
Tot nu toe relatief tevreden over dommel. De activatie heeft wel 3 weken geduurd (zou aan hun leverancier gelegen hebben, order zat geblokkeerd...)
Voor de rest had ik 15 min na activatie internet de dag erna werkte de telefoon naar alle netwerken.
Dus al met al een tevreden dommelaar.