ADSLGo -> dxADLS Plus

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
c0d3w4lk3r
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 jul 2008, 14:18

Hey All

Ik zou graag wat feedback willen over een eventuele overstap van ADSL Go (zonder disco-lijn) naar dxADSL Plus (met raw copper).

Momenteel betaal ik iets meer dan €41 aan bgc en daar krijg ik een 4Mb lijn voor met 25 GB aan trafiek. Bij dxADSL zou ik €44.5 (+ €25 activatiekost) betalen wat iets meer is maar ik heb dan wel een 6Mb lijn met 175GB trafiek. Dit lijkt mij zeer aantrekkelijk gezien ik oa een usenet gebruiker ben...

Aan te raden?

Alvast bedankt voor de feedback.

Code
Never underestimate the power of stupid people in large groups
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Over het algemeen is er vooral positieve feedback over dxADSL.

Je kan op je BGC-lijn voor 50 € een upgrade naar 9 of 12 Mbit laten realiseren, indien je relatief dicht bij de centrale zit, maar dan zit je nog met je 25 gieg natuurlijk.

Wel één ding: dxADSL gaat via het scarlet netwerk dat redelijk verzadigt is. Het kan dus goed zijn dat die 6 Mbit in de piekuren ('s avonds vooral) afhankelijk van waar je woont wat dichtslibt en eerder 3 of 2 Mbit wordt. Maar dat kan je op voorhand niet weten, jammer genoeg, tenzij iemand in je straat bij een ISP zit die niet Dommel of Belgacom is.

Hopelijk helpt dit.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
c0d3w4lk3r
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 jul 2008, 14:18

Alvast bedankt voor de reactie!

Ja het is idd zo dat ik een upgrade van de lijn kan krijgen maar het is mij niet te doen om de snelheid. daarbij heb ik zoals vele anderen een principieel probleem om nog eens €50 te betalen voor een dienst die IMHO gratis zou moeten zijn voor de (vaste) klanten als wijze van service.

Ik zit nu rond de 460 kb en dat is voor mij acceptabel. Het maakt mij niet uit of ik nu 1u of 2u doe over een download. Het probleem is, zoals je zelf al aanhaalt, dat ik dan nog altijd met de limiet van 25 GB en dat ik eigenlijk de hoofdreden waarom ik zou overstappen.

Ik zit op nog geen 500meter van de centrale dus daar zie ik niet echt een probleem.

Grtz

Code
Never underestimate the power of stupid people in large groups
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Het probleem is niet enkel de afstand bij het scarlet netwerk maar ook de "drukte". Indien te veel volk erop zit en tegelijk veel downloadt, dan wordt de boel gewoon een stuk trager en dat voel je dan wel (2 Mbit ipv 6 bijvoorbeeld).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Goztow schreef:Over het algemeen is er vooral positieve feedback over dxADSL.

Je kan op je BGC-lijn voor 50 € een upgrade naar 9 of 12 Mbit laten realiseren, indien je relatief dicht bij de centrale zit, maar dan zit je nog met je 25 gieg natuurlijk.

Wel één ding: dxADSL gaat via het scarlet netwerk dat redelijk verzadigt is. Het kan dus goed zijn dat die 6 Mbit in de piekuren ('s avonds vooral) afhankelijk van waar je woont wat dichtslibt en eerder 3 of 2 Mbit wordt. Maar dat kan je op voorhand niet weten, jammer genoeg, tenzij iemand in je straat bij een ISP zit die niet Dommel of Belgacom is.

Hopelijk helpt dit.

Bij mij heeft overschakeling van edpnet (scarlet) naar dxadsl (scarlet) juist gezorgd dat ik geen slowdowns meer heb.

@topicstarter: waarom raw copper? discovery is nog steeds goedkoper he.
Als je denkt dat je genoeg hebt met 100GB zou ik in uw geval voor hun adsl2+ aanbood gaan gezien je zeer dicht bij centrale zit en het is 2 euro goedkoper :D
Dxadsl is zeker een aanrader qua service. 1 van de beste helpdesks dat ik heb gezien
c0d3w4lk3r
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 jul 2008, 14:18

liger schreef:@topicstarter: waarom raw copper? discovery is nog steeds goedkoper he.
Als je denkt dat je genoeg hebt met 100GB zou ik in uw geval voor hun adsl2+ aanbood gaan gezien je zeer dicht bij centrale zit en het is 2 euro goedkoper :D
Dxadsl is zeker een aanrader qua service. 1 van de beste helpdesks dat ik heb gezien


We hebben momenteel ook geen disco-lijn en anders moet ik nog een lijn aanvragen bij bgc en een abo bij de ISP. Bij raw copper heb ik alles netjes samen bij de ISP en dan moet ik ook maar op 1 plaats zijn als er problemen zijn en wordt de kans op van het kastje naar de muur gestuurd te worden kleiner.

ADSL2+ zou inderdaad nog een optie kunnen zijn, zou ik eigenlijk nog eens moeten nakijken.

bedankt voor de feedback
Never underestimate the power of stupid people in large groups
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

Ik kan ook alleen maar positief zijn over dxADSL.

In het begin vollen bak, daarna ging het plots wat trager, mailtje naar de helpdesk, wat metingen gedaan en hopla, upgrade en weer vollen bak.

Zeker een aanrader:

down
Your DOWNLOAD Speed:
4641 kbps or 580 KB/sec

up
Your UPLOAD Speed:
507 kbps or 63 KB/sec
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 mar 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

Hier waren er aanvankelijk ook wat snelheidsproblemen maar daar is eveneens iets aan gedaan:

Afbeelding

dxADSL is dus een provider die luistert naar zijn klanten :-D
Afbeelding
c0d3w4lk3r
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 jul 2008, 14:18

Zoals te verwachten is bij een dergelijke vraag zijn er mensen die positief zijn over de ISP en er zullen er ongetwijfeld zijn die minder goeie ervaringen hebben (zoals bij alles).

Zoals ik het zei: ik ben sterk aan het overwegen om over te stappen, vooral voor de limiet. Lijkt mij een redelijk aanbod te zijn van dxADSL. Ik slaap er nog eens over en laat wel iets weten over het verloop van de eventuele omzetting (positief en negatief).

Alvast bedankt voor de reacties.

Grtz

Code
Never underestimate the power of stupid people in large groups
Gebruikersavatar
ikbenben
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 apr 2008, 00:00
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

dxadsl + :-D

Afbeelding
Gebruikersavatar
kweezie wabbit
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 28 feb 2007, 14:55
Contacteer:

Ik ben onlangs ook overgestapt naar dxadsl en sindsdien al veel miserie gehad.
De dag dat mijn nieuwe account geactiveerd werd kon ik niet meer online. Telefoontje naar de helpdesk en een vriendelijke man zegt dat ze het zouden nakijken en dat het binnen een paar dagen zou in orde zijn.
Na een week nog steeds niks. Mailtje naar de helpdesk. 4 dagen later een antwoord op mijn mail : het bleek een "foutje" van bgc te zijn die mij op een 6 Mbit profiel had gezet terwijl ik op dik 4 km van de centrale zit. Ze zouden het verlagen naar 3Mbit maar het zou enkele dagen duren.
Ik wacht een week maar kan nog steeds niet online. Opnieuw telefoontje naar de helpdesk en ze zouden iemand langs sturen.
Drie dagen later is die man daar en alles word uitgemeten en getest. Profiel stond toen inderdaad op 3 Mbit maar het signaal was nog te zwak. Profiel verlaagd naar 2 Mbit en er moest iemand van bgc zelf komen om de lijn na te kijken. In afwachting kon ik wel online maar met regelmatige disconnects.
Een dikke week later komt die gast van bgc. Die plaatst een nieuw telefooncontact met splitter (al voorzien voor VDSL) en zegt dat ik op 4 km van de centrale zit maar dat er om de hoek (op 500 meter) ook een centrale is en dat hij gaat vragen om mij daarop aan te sluiten.
Een ganse week gaat het goed tot ik terugkom van enkele dagen Ardennen. Ik kan niet meer online maar de modem synct wel en aan veel betere waarden dan voordien. (noise margin 24 en attn 6 tegen vroeger nm 6,5 en attn 40)
Ik neem aan dat ik op de centrale om de hoek zit maar ergeens is ere nog iets mis. Weer telefoon naar de helpdesk. Vriendelijke dame die zegt dat er op het eerste zicht niks mis is maar dat ze het zouden nakijken en ik moest ondertussen mijn modem resetten of herinstalleren.
Vandaag nog maar eens een mail naar de helpdesk gestuurd.

Kort samengevat: van de 7 weken ben ik ongeveer 3 weken online kunnen gaan en op de helpdesk kennen ze maar 1 antwoord "modem resetten" maar ze zijn wel altijd vriendelijk...
Als je tegen de lamp loopt, breng dan wat licht mee.
c0d3w4lk3r
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 jul 2008, 14:18

Ok! Bedankt voor je reactie kweezie wabbit!
Alles nu in orde gekregen?

Grtz Code
Never underestimate the power of stupid people in large groups
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Nog meer problemen!

ik heb iemand doen overstappen, activatie zou normaal op 08/08 plaatsvinden (3 weken eerder aangevraagd), blijkt dat ze (Belgacom) de activatie doodleuk verzetten naar 29 augustus. Nu dachten ze aan Telenet, maarja, ze kunnen DX-adsl niet meer afzeggen. Ook zijn er nog extra kosten omdat ze in een appartement wonen en geen aanpassingen zijn gedaan.

Dank u Belgacom :)
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Lord Utopia schreef:Nog meer problemen!

ik heb iemand doen overstappen, activatie zou normaal op 08/08 plaatsvinden (3 weken eerder aangevraagd), blijkt dat ze (Belgacom) de activatie doodleuk verzetten naar 29 augustus. Nu dachten ze aan Telenet, maarja, ze kunnen DX-adsl niet meer afzeggen. Ook zijn er nog extra kosten omdat ze in een appartement wonen en geen aanpassingen zijn gedaan.

Dank u Belgacom :)

ikheb ook zo eens belgacom technieker moeten ontvangen zonder dat ik wist dat hij meost komen. >_<
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

kweezie wabbit schreef:Kort samengevat: van de 7 weken ben ik ongeveer 3 weken online kunnen gaan en op de helpdesk kennen ze maar 1 antwoord "modem resetten" maar ze zijn wel altijd vriendelijk...


Maar op zich kan dxADSL hier weinig aan doen lijkt me... dit zijn problemen die veroorzaakt zijn door Belgacom, al is het wel spijtig dat het steeds enkele dagen moet duren voor je iets weet.
Gebruikersavatar
kweezie wabbit
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 28 feb 2007, 14:55
Contacteer:

Deze morgen was het nog niet in orde.
Ik weet ook wel dat DXadsl daar niet rechtstreeks wat kan aan doen en dat ze afhangen van BGC.
Zou ik misschien zelf naar BGC storingen moeten bellen voor mijn probleem?
Ik heb nu zoveel internet als gedurende de laatste maanden bij mijn vorige provider maar het is wel 15 euro goedkoper, dus doe ik eignlijk toch nog profijt :?
Als je tegen de lamp loopt, breng dan wat licht mee.
Gebruikersavatar
kweezie wabbit
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 28 feb 2007, 14:55
Contacteer:

Reactie gekregen van dxAdsl.
BGC heeft mij inderdaad op de centrale van om de hoek gezet maar de zaak geconfigureerd als een skynet account met de gekende gevolgen.
DX gaat BGC aanspreken om dit zo snel mogelijk op te lossen.
Ik zou ook aan de facturatiedienst kunnen vragen om een korting of iets dergelijks voor de periode (of een deel ervan) dat ik niet online kon.

De start van mijn abonnement bij dx is niet vlekkeloos verlopen maar de fouten waren iedere keer voor rekening van BGC.
De kwaliteit van de verbinding heb ik nog niet kunnen uittesten maar over de helpdesk tot nu toe geen klagen. Ze zijn vriendelijk en ze doen echt moeite voor de klanten. Helemaal anders dan bij mijn vorige provider waar ze altijd moeilijk deden als je hulp nodig had.
Als je tegen de lamp loopt, breng dan wat licht mee.
c0d3w4lk3r
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 jul 2008, 14:18

Licht in de duisternis dus! ;)

Goed om te horen dat ze een goede helpdesk hebben en zo te horen zijn er wel meer mensen tevreden over de helpdesk van dx maar uiteindelijk gaat het om de verbinding die goed moet zijn.

Bedankt voor de update! Ben nog altijd aan het nadenken... (niet van de snelste ;) )
Never underestimate the power of stupid people in large groups
Gebruikersavatar
kweezie wabbit
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 28 feb 2007, 14:55
Contacteer:

De verbinding hangt in grote mate af van de kwaliteit van het belgacom gedeelte van je lijn en daar kan je provider niet veel aan doen. :-(
Een paar keer vragen aan de helpdesk of ze iemand van belgacom kunnen (willen) langs sturen om je lijn uit te meten en dan aan die technieker vragen hoe ver je eigenlijk van de centrale zit en of er dichterbij geen centrale is.
Als je tegen de lamp loopt, breng dan wat licht mee.
Gebruikersavatar
kweezie wabbit
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 28 feb 2007, 14:55
Contacteer:

Informatie update.

Het is eindelijk in orde. :-D Ik kan online met een 3.3 Mbit profiel.
Afgaande op mijn huidige lijnwaarden (noise margin 29 en attn 6) moet een 4 zeker en waarschijnlijk zelfs een 6 Mbit profiel kunnen.
Ik heb nu gevraagd om naar een 6 Mbit profiel te gaan maar daar is nog geen reactie op gekomen.
Ik hou jullie wel op de hoogte van het vervolg.
Als je tegen de lamp loopt, breng dan wat licht mee.
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”