wag200g+fritz+belkin als repeater combineren

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

Het plan:De wag200g als modem, de fritz als router, de belkin als repeater.

1.Heeft een repeater nog een fct behalve het siginiaal versterken(firewall/DHCP)?

2.Hoe configureer ik de modem?(wat is er actief als de wag200g in modemfunctie staat?)

3.Hoe stel ik de fritz in?

(4.Wat met de Belkin?)
kweezie wabbit
Plus Member
Plus Member

WAG200G is al een router, waarom de Fritz dan nog als router gebruiken?
Een repeater gaat normaal alleen het signaal versterken. Wat voor Belkin is het precies?
Voor de configuratie van de WAG kijk je best eens in de handleiding (cd of online)
Idem voor de instellingen van de Fritz.
Als je tegen de lamp loopt, breng dan wat licht mee.
silencer
Elite Poster
Elite Poster

kweezie wabbit schreef:WAG200G is al een router, waarom de Fritz dan nog als router gebruiken?
Een repeater gaat normaal alleen het signaal versterken. Wat voor Belkin is het precies?
Voor de configuratie van de WAG kijk je best eens in de handleiding (cd of online)
Idem voor de instellingen van de Fritz.
De fritz heeft zo zijn voordelen;later komt er een vdsl2 modem voor.

Op wat zet ik de linksys? RFC? wat is er naast het modemgedeelte nog actief?de dns updater,firewall? kzou het toch moeten weten, kan ik de kinksys nog bereiken dan?
het zou mij verbazen als ik dit kan vinden in de modem,daarbij is de manual niet beschikbaar.
silencer
Elite Poster
Elite Poster

de wag200g is enkel zichtbaar als de fritzbox als client configureer, is dat op te lossen? (door 2 verschillende subnetten?)

opmerking:de wag200g haalt hogere snelheden als ik de modem in Bridge zet :o Komt dat door de QoS van de wag?

geprobeerd:
1.ok.Bridge (Bridge wag, Establish own Internet connection (NAT router with PPPoE or IP:Account information required (PPPoE)) Hogere snelheid!
2.ok.PPPoE wag, Establish own Internet connection (NAT router with PPPoE or IP): No account information required (IP):Configure the IP address manually:gateway wag200g
3.ok.Share existing Internet connection in the network (IP Client):Configure the IP address manually:gateway wag200g.

Bekijk hier de webinterface:
http://sluzby.volny.cz/img/navody/zariz ... ccount.htm

Alleen in geval 3 (fritz als client, niet als router) kan ik in de wag200g bereiken.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Silencer, volgens mij gaat dat niet lukken.
De beide aparaten moeten compatibel zijn met elkaar en de optie hebben om als repeater te functioneren.
Als je vb bij een bepaalde router van linksys een repeater wil zetten dan gaat dat ook niet met alle versies maar met een aantal versies.
Afbeelding
silencer
Elite Poster
Elite Poster

heb de routerfct v.d. fritz uitgezet.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”