Vista X64 - Catalyst probleem

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Styx
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 nov 2003, 18:21

Beste,

Ik heb een Vista Home Basic x64 (incl. SP1) geïnstalleerd en alles werkt perfect maar na de installatie van de catalyst drivers is er een raar probleem met de muis cursor. Het switched constant (en heel snel) tussen de normale cursor en de 'busy' cursor wat dus heel irritant is.

Moederbord is een Asus M2A-VM HDMI en heb de laatste drivers van hun site gebruikt.
Nog irritanter is dat na uninstall van catalyst het probleem blijft en er niets anders op zit dan een fresh install van Vista.

Weet er iemand raad (heb gegoogled maar niets relevants gevonden)?

Alvast bedankt!
Take my advice ... I don't use it anyway.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Heb je de driver gebruikt voor de 64 bit?
Afbeelding
Styx
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 nov 2003, 18:21

nonkie schreef:Heb je de driver gebruikt voor de 64 bit?


Ja ...
Ik moet er wel bijzeggen: pre SP1 had ik dat probleem niet ...
Ik zal eens proberen met de catalyst van ATI zelf (en niet van de Asus site) ... het lastige is dat na uninstall het probleem blijft en ik niet echt zin heb om telkens Vista opnieuw te installeren.
Take my advice ... I don't use it anyway.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Styx schreef:
nonkie schreef:Heb je de driver gebruikt voor de 64 bit?


Ja ...
Ik moet er wel bijzeggen: pre SP1 had ik dat probleem niet ...
Ik zal eens proberen met de catalyst van ATI zelf (en niet van de Asus site) ... het lastige is dat na uninstall het probleem blijft en ik niet echt zin heb om telkens Vista opnieuw te installeren.

En een herstelpunt terug zetten lukt dat ook niet?
Afbeelding
Styx
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 nov 2003, 18:21

En een herstelpunt terug zetten lukt dat ook niet?


Nog niet geprobeerd maar daarmee is het probleem niet opgelost, ik heb nl. die driver nodig om een aantal (simpele) games te kunnen spelen.
Take my advice ... I don't use it anyway.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Styx schreef:
En een herstelpunt terug zetten lukt dat ook niet?


Nog niet geprobeerd maar daarmee is het probleem niet opgelost, ik heb nl. die driver nodig om een aantal (simpele) games te kunnen spelen.


Ik bedoel een herstelpunt van voor die driver is geïnstalleerd en dan kan je de driver eens proberen van ATI zelf. Dan hoef je windows niet terug te installeren om dit uit te proberen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Styx schreef:
nonkie schreef:Heb je de driver gebruikt voor de 64 bit?


Ja ...
Ik moet er wel bijzeggen: pre SP1 had ik dat probleem niet ...
Ik zal eens proberen met de catalyst van ATI zelf (en niet van de Asus site) ... het lastige is dat na uninstall het probleem blijft en ik niet echt zin heb om telkens Vista opnieuw te installeren.


Take my advice: "NEVER use de drivers van de fabrikant, die zijn altijd outdated!"

Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

bekend probleem, wordt veroorzaakt (voor het grootste deel) door een flippende ati CCC component/service (External event) + een updater service die de machine in een soort loop sturen. Services.msc eens opstarten en bovenstaande componenten opsporen en uitschakelen -> onmiddelijk terug een "normale muispointer". Ik zit even niet achter een ATI machine, dus helaas kan ik de filenames niet correct quoten.

Inderdaad, nieuwe driver zou de oplossing moeten geven en krijgen altijd de voorkeur tov de meegeleverde drivers. De enige reden waarom ik dit hierboven post is omdat we dit soort problemen ook vaak zien met notebooks met ATI vga parts, en daar is het helaas niet altijd zo evident om snel een nieuwe driver te vinden.
Styx
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 nov 2003, 18:21

Ik bedoel een herstelpunt van voor die driver is geïnstalleerd en dan kan je de driver eens proberen van ATI zelf. Dan hoef je windows niet terug te installeren om dit uit te proberen.

Ah, ik had het verkeerd begrepen, mijn fout.


kaween schreef:bekend probleem, wordt veroorzaakt (voor het grootste deel) door een flippende ati CCC component/service (External event) + een updater service die de machine in een soort loop sturen. Services.msc eens opstarten en bovenstaande componenten opsporen en uitschakelen -> onmiddelijk terug een "normale muispointer". Ik zit even niet achter een ATI machine, dus helaas kan ik de filenames niet correct quoten.

Inderdaad, nieuwe driver zou de oplossing moeten geven en krijgen altijd de voorkeur tov de meegeleverde drivers. De enige reden waarom ik dit hierboven post is omdat we dit soort problemen ook vaak zien met notebooks met ATI vga parts, en daar is het helaas niet altijd zo evident om snel een nieuwe driver te vinden.


Aha !
Alvast bedankt voor al jullie antwoorden ... ik zal eerst eens proberen met de laatste drivers van Ati zelf.
Take my advice ... I don't use it anyway.
Styx
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 nov 2003, 18:21

Nieuwste ATI driver loste het probleem dus op :P
Take my advice ... I don't use it anyway.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”