Mailbox aktiveren

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Generic Human
Plus Member
Plus Member

Telkens ik een nieuwe mailbox aktiveer kan ik die vrij snel gebruiken om mails te versturen, maar ontvangen gaat dus niet. Zijn er hier meer gebruikers met dit fenomeen?
Insom
Pro Member
Pro Member

Kdenk dat dit vrij normaal is.
EDPnet geeft dit toch ook zelf aan in hun FAQ?
Generic Human
Plus Member
Plus Member

Het enigste wat ik vind is dat de update/wijzigingen 30 minuten duren. Vorige keer was het bijna 24u voor ik naar dat adres kon sturen, edit bij nader onderzoek:

1e mail : 23:35 19/7
pas erdoor geraakt om 13:00 21/7
Insom
Pro Member
Pro Member

Dat is idd wel eigenaardig. :eek:

Als ik accounts aanmaak duurt het maximaal 45 minuten of zo. Nog niet ondervonden dat het langer duurde...

:?
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Dit is een vrij recent, maar een bij ons bekend probleem. Het gaat hem om een synchronisatie bug in de software van het NAS(*) systeem. Er is momenteel een onderzoek lopende bij de supplier van de software. Het valt willekeurig voor bij de aanmaak van nieuwe mailboxen. Het is helemaal geen consistente bug, en momenteel lossen we dergelijke problemen nog manueel op (hetgeen de vertraging in activatie verklaart).

Het gebeurt voor alle duidelijkheid slechts zeer sporadisch en we hopen zo spoedig mogelijk een patch te ontvangen om dit op te lossen.

Alvast onze excuses voor de veroorzaakte ongemakken.

(*): Network Attached Storage
internet, fiber & telephony
Generic Human
Plus Member
Plus Member

Is al een beter antwoord dan via het ticket :-D

Zal er volgende rekening mee houden. Mag ik ervan uitgaan dat eens geaktiveerd en bruikbaar ik de alias wijzig dat dit wel op gewone snelheid in orde wordt gebracht? Want dan aktiveer ik ineens al mijn mailboxen en pas ze nadien wel aan.
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Mailbox aliassen worden niet naar de NAS'en gerepliceerd, enkel de fysieke mailbox.
Dus inderdaad, u mag er van uitgaan dat eens de mailbox geactiveerd is, alles daarna aan de normale snelheid verloopt.
internet, fiber & telephony
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”