Automatische Verhuis?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
proz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

Ik heb mijn belgacom classiclijn inclusief adsl-signaal verhuisd naar een woning binnen dezelfde telefoonzone (zonder dommel op de hoogte te stellen anders moest ik weer 49 euro betalen aan verhuiskost).

Ik heb dit in het verleden nog gedaan bij andere providers (realroot, adsl2fit) en dit werkte perfect. Nu werkte het dus niet ...

Ik bel naar Belgacom om te weten of het adsl-signaal wel mee is verhuisd.
Belgacom medewerkers mogen blijkbaar enkel zeggen dat er een adsl-signaal zit op een lijn zit als dat signaal gebruikt wordt door Belgacom ADSL ... hhm. Waarom weet ik niet, het is zeker niet om alternatieve providers te beschermen vermits ze mij verschillende keren hebben aangeboden om bij belgacom adsl een abonnement te nemen.

Een dag later check ik mijn CRM-paneel en zie ik tot mijn verbazing dat dommel automatisch mijn adres veranderd heeft én ook een verhuiskost heeft aangerekend zonder dat ik bij dommel ooit één woord heb gemeld over een verhuis.

Hoe kan dit nu?
Die info kan volgens mij enkel van Belgacom komen ... en wie geeft dommel het recht om er automatisch van uit te gaan dat ik een gebruiker van dommel blijf bij een verhuis ...
Netdummie
Starter
Starter

Als je gevraagd hebt aan Belgacom om ook het ADSL-signaal te verhuizen, brengen zij Dommel hiervan automatisch op de hoogte.

Verhuizen zonder eventueel verhuiskosten bij je ISP te betalen, is tegenwoordig niet meer mogelijk vrees ik...
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Je contract loopt door en Dommel heeft het recht en de plicht om je contract door te laten lopen voor een jaar vanaf het moment dat het ondertekend werd.

Dat je de verhuis niet doorgegeven hebt aan Dommel is eigenlijk niet fout en dat heeft hen zowieso automatisch het recht om je de verhuis aan te rekenen zelf als is het niet doorgegeven.

Belgacom houdt immers ook z'n eigen klanten op de hoogte, dus ook Dommel, van je verhuis. Al heb je in het verleden anders ervaren...
(N.B. Ik trouwens ook tot 3x toe! Belgacom ->Edpnet->Dommel).

En tegenwoordig zal dit inderdaad niet kostenloos meer mogelijk zijn.
Alles moet betaald worden, sommige mensen onderschatten het nodige werk dat er soms moet uitgevoerd worden zeer sterk (zonder namen te noemen of jou aan te wijzen natuurlijk).

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”