proximus mobile internet raakt niet ingesteld - wiens fout?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
jbeckers
Member
Member

een vraagje voor de mensen die mss iets zoals dit hebben meegemaakt en voor diegenen die wat meer weten van juridische dingen.

ik heb daarnet mijn factuur van vorige maand GenerationMTV gekregen en daarop staan voor pakweg 12 euro aan mobile internet kosten. ik gebruik dan soms maar echt heel sporadisch en tot nu toe zat ik altijd onder de 3-4 euro.

die 12 euro zijn er doordat ik veel meer connecties heb gemaakt, zij het dan wel heel korte (pakweg een seconde) waarna mijn gsm zei dat er een verbindingsfout was en ik een automatische SMS kreeg met de boodschap instellingen op te halen door "ja" terug te smsen. hoe vaak ik dit ook deed, het probleem bleef (en is er nog steeds btw).

ik dacht dat er mss een panne was en dat ze mij dat nooit gingen aanrekenen (ah ja, verbindingsfout = er is geen verbinding) dus ik heb vaak geprobeerd en blijkbaar hebben ze dat dus toch aangerekend.

nu ga ik een klachtenbrief faxen om mijn geld terug te eisen. is dat de beste manier? bij 6000 zeggen ze van wel.

vraag is of de configuratie van mijn GSM die mislukt dan wel mijn of hun fout is. ik zou zeggen dat zij dat moeten regelen.

ten tweede: weet er iemand of het klopt dat mobile internet bij GenerationMTV onmogelijk is tout court? de mens van 6000 beweerde dat even maar ik kan bij MyProximus daar wel opties voor aanpassen dus volgens mij had hij het verkeerd.

ten derde: ik heb de domiciliëring van proximus tijdelijk inactief gezet. is dat verstandig als drukkingsmiddel?
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Beste,

Ben niet echt bekend met het Generation MTV pack, maar zal proberen te antwoorden uit mijn eigen kennis van de gehele mobiele data netwerken, en hetgene ik kan vinden op de proximus generation website.

1) Mobile internet is gelimiteerd tot 15 sessies (15x inloggen), de zgn. Live! sessies. Deze sessies zijn geen "gewoon" mobiel internet, maar enkel mogelijk voor VodaPhone Live! Multimedia zaken (TV, games, music)
Proximus Generation schreef:Uw 15 gratis sessies opgebruikt? Blijf gerust verder surfen op Vodafone live!, want per sessie betaalt u slechts ¤ 0,50!
Of misschien hebt u niet genoeg aan 15 sessies? U wil graag onbeperkt kunnen surfen? Kies dan voor de bundel Vodafone live! No Limit, zodat u voor ¤ 4,99 per maand zo vaak kan surfen als u maar wil!
Heb je al zo'n SMS gestuurd aan 2130 ?

2) Dat jouw GSM niet geconfigureerd kan worden is niet de verantwoordelijkheid van Proximus. Echter, ik ben er van overtuigd dat als je even de moeite doet om met je GSM naar een Belgacom/Proximus winkel te gaan, zij je onmiddellijk verderhelpen én kunnen zeggen waaraan het ligt.

3) Je moet altijd je klacht indienen via een aangetekend schrijven ! Dit is uiteraard niet de enige manier, maar wel de beste (is ook rechtsgeldig)

4) Neen, je domiciliëring blokkeren mag je niet, zeker niet zonder een voorafgaande schriftelijke verwittiging.

Als ik jou was zou ik het volgende doen (in deze volgorde):
1. Doe een volledige hard-reset van je telefoon, probeer daarna opnieuw te configureren. Lukt het niet ==> stap2
2. Ga langs bij een Proximus winkel en laat hen je telefoon nakijken. Kan men je niet helpen ? ==> stap 3
3. Stuur een aangetekende brief met daarin een duidelijke verwoording van je klacht. Verwijs naar de betwiste faktuur, en doe een kopij bij de brief. Eventueel kan je melden dat je een antwoord eist binnen de 14 dagen, zoniet stel je hen in gebreke en schort je de betaling op. Let op: Dit laatste zal dan ook als gevolg hebben dat Proximus de dienst staakt.
4. Stuur een kopij van je brief met begeleidende uitleg aan de ombudsdienst.

Er zijn anderen op het forum die het een pak beter weten dan ik in deze zaken, dus als ik verkeerd zit dan zullen die wel reageren.

Mvg,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Corleone
Plus Member
Plus Member

GPRS is perfect mogelijk op een Generation MTV tariefplan , GPRS is op elk tariefplan gewoon standaard beschikbaar trouwens , het probleem is dat uw gsm niet degelijk is ingesteld om gebruik te maken van GPRS .

Je kan je GPRS instellen op de website van Proximus door HIER te klikken , ook op de website van de meeste fabrikanten is er een mogelijkheid tot het (gratis) instellen van GPRS/MMS enz...

Btw , het is niet aan proximus om er voor te zorgen dat u gsm ingesteld is , zulke dingen moet je nu eenmaal zelf doen...
Afbeelding
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Maar het is wél aan Proximus om u te informeren naar de instellingen, en daar slagen ze dan weer niet in.

(ik heb hier al lang genoeg voor aan de lijn gehangen met de klantendienst hoor, uiteindelijk apn internet.proximus.be en voor de rest niks en alles werkt!)
Corleone
Plus Member
Plus Member

meon schreef:Maar het is wél aan Proximus om u te informeren naar de instellingen, en daar slagen ze dan weer niet in.

(ik heb hier al lang genoeg voor aan de lijn gehangen met de klantendienst hoor, uiteindelijk apn internet.proximus.be en voor de rest niks en alles werkt!)
Maar informeren ? Op www.proximus.be gaan kijken en daar kan je dan zien hoe je de gsm gebruiksklaar maakt , je vult je nummer in , je krijgt een sms met instellingen en klaar is kees...wie belt er nu naar de 6000 als er internet bestaat :p
Afbeelding
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Alleen .. was die info niet te vinden en waren de verzonden smsjes niet compatibel met mijn toestel (SE K850i).
Corleone
Plus Member
Plus Member

meon schreef:Alleen .. was die info niet te vinden en waren de verzonden smsjes niet compatibel met mijn toestel (SE K850i).

Dan nog...leve het internet , op www.sonyericsson.com zijn de instellingen ook beschikbaar , worden ook geleverd per sms en klaar is kees :p 8)
Afbeelding
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Corleone schreef:Dan nog...leve het internet , op www.sonyericsson.com zijn de instellingen ook beschikbaar , worden ook geleverd per sms en klaar is kees :p 8)
Wat denkt ge dat het callcenter van proximus gebruikt? Inderdaad, de site van SE. Maar die mislukken dus. (ah ja, had ik zelf al eerder 8x geprobeerd)
peewee
Plus Member
Plus Member

inderdaad de websites van de betrokken merken van gsm's zijn de beste manier. Als dit niet helpt kan proximus je een manueel document bezorgen per mail indien ze moeilijk doen ga dan langs een Belgacom/Proximus shop en de medewerker kan ze dan naar hen doormailen en ze daar afprinten.
Hou er wel rekening mee dat er bepaalde toestellen niet door sommige operatoren worden ondersteund.

Voor je klacht zeker een aangetekende brief sturen naar Proximus, dit helpt in heel vele gevallen.
The world is not enough!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”