Voor de grote dommelvoorstanders.

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Channeman
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 aug 2008, 14:04

Voor de mensen die Dommel altijd zo met hart en ziel verdedigen, rechtvaardig het volgende eens:


01/07/2008
Ik vraag of hoe ik Dommel kan installeren en antwoord was:
Je moet jou eerst registreren en 10 dagen na betaling zullen we u opbellen voor een afspraak voor installatie
ik registreer en betaal direct 100,25 EUR voor netconnect start + Raw copper lijn activatie en eerste maand abonnement

07/07/2008
Ik mail voor te vragen wanneer ze kunnen komen installeren.
Tot nu toe nog steeds geen antwoord.

17/07/2008
Dommel stuurt mij een factuur voor de eerste maand internet.
Ik mail terug om te zeggen of dit een misverstand is.
Tot nu toe nog steeds geen antwoord.

24/07/2008
Ik stuur hen nog een mail ivm met installatie en misverstand van factuur.
Tot nu toe nog steeds geen antwoord.

03/08/2008
Nu was ik het echt grondig beu, ik stuur hen een mail. En probeer hen te bellen. Eerste keer rond 11.00 en tweede keer rond 12.00 ik denk dat ik wel een half uur aan de lijn hing. Niemand pakt op.

05/08/2008
Ik mail en bel weer. Niemand reageert.

13/08/2008
Ik bel weer en niemand pakt op, ik ga zelfs geen moeite meer doen voor een mail te typen. De volgende wordt een aangetekende brief wegens nalatigheid en ik eis contractbreuk.

Of denken jullie dat dit nog goed te praten is?
Of is er volgens jullie nog een manier om dit boeletje op te oplossen?
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

Van wat ik weet is dat mail sturen momenteel niet veel helpt. Ze hebben mensen te kort aan de helpdesk om die mails allemaal 1 voor 1 te beantwoorden omdat 95% over hetzelfde gaat. En net uw mail moesten ze eigenlijk lezen

Tweede is dat je langer moet bellen. Gewoon blijven rinkelen tot ze oppakken. JMomenteel bellen er VEEL mensen omdat ze met kinderziektes zitten met homeconnect. Dusja. Meestal geraak ik wel binnen na enkele keren proberen
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Idd, uit je antwoord maak ik op, dat je er nog niet in geslaagd bent, de helpdesk telefonisch aan de lijn te krijgen. Die mails van je, hebben ze die wel al gelezen ? Grote kans van niet..

Blijven volharden, en bellen, tot je ze aan de lijn krijgt. Probeer eens tussen 12u en 13u.

Daarna zie je terug verder (geraakt het opgelost of niet).
Komt Dommel na, wat men je aan de telefoon heeft verteld, etc

Een aangetekend schrijven versturen, nog voor je met ze kunnen praten hebt, vind ik persoonlijk een stap te vlug (en te ver). Eerst kleine tussenstapjes nemen...
Laatst gewijzigd door Gent32m op 13 aug 2008, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
coiken
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 mei 2005, 10:23

Nee, dit is inderdaad niet goed te praten! Het is alom geweten dat Dommel support momenteel totaal de mist ingaat. Zelf zit ik nog met openstaande tickets van meer dan 2 maand oud waar ik nog niet de minste reactie heb op gekregen van hen uit.

Echt wel jammer want naar mijn mening heeft Dommel wel nog steeds 1 van de beste producten in handen.

Zelf ben ik nu 7 maand bij Dommel en niet 1 keer connectie problemen gehad, snelheid is stabiel, surfen gaat lekker, newsserver is super duur wanneer je die apart zou nemen (200 dagen retentie) en dat alles aan heel scherpe prijs met zogoed als geen downloadlimiet!

Maar 't is waar, op de manier dat ze momenteel service leveren verdienen ze nekeer wa ferme lappen rond hun oren, ze zijn alles aan 't verspelen! Ik vermoed dat ze dit momenteel niet erg vinden omdat ze toch de toelope nieuwe klanten niet kunnen volgen maar ze letten toch best op dat ze weldra niet iedereen kwijt zijn. :twisted:
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

nu je trekt wss te rap conclusies

Want imo werken diegene die in de helpdesk zijn ook wel superhard. Maar ze hebben ook maar 2 armen. En blijkt dat dommel er ook wilt aan werken want ze zoeken nog steeds mensen voor de helpdesk en hebben al 1 aangenomen.

Ze kunnen maw hun succes nie tbijbenen. Of liever hun problemen
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Vraag me eigenlijk wel af of er nu al 2 weken wel nog iemand zit en ze niet zomaar in verlof zijn en alles gewoon zn gang laten gaan.

want geraak niet binnen en idd tickets blijven onbeantwoord maar 1ste maal na half uur binnen nu niks noppes nada.

Maar over hun produkt netconnect+boostpack ben ik nog steeds dik tevreden alleen de helpdesk gaat toch van kwaad naar erger.
Laatst gewijzigd door yama op 13 aug 2008, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

coiken,

Ik vind dat die helpdesk van Dommel best nog meevalt. Al een paar keer gebeld naar ginder. En uiteindelijk altijd binnengeraakt en vriendelijk en goed geholpen geweest. Die mensen doet goed hun werk, vind ik.

En dat mag ook eens gezegd worden !

In welke mate ze hun mails beantwoorden, weet ik niet. Ik heb onlangs eentje naar hen verstuurd (maar het antwoord daarop is niet zo dringend). Als hij echt dringend is/wordt, neem ik wel terug telefonisch contact met hen op.

Enfin, we kunnen over Dommel misschien ook af en toe klagen. Maar als ik lees wat er bij Telenet en Belgacom soms allemaal gebeurt. Ben ik toch ferm blij dat ik hier zit :!:
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

yama schreef:Vraag me eigenlijk wel af of er nu al 2 weken wel nog iemand zit en ze niet zomaar in verlof zijn en alles gewoon zn gang laten gaan.

want geraak niet binnen en idd tickets blijven onbeantwoord maar 1ste maal na half uur binnen nu niks noppes nada.


das raar want een heleboel van ons bellen en geraken wel binnen.

Nu tis maar zelden dat het binnen de 5 min is en veel vaker 40min-1u bellen. 2 weken geleden
En nu is het meestal binnen het half uur.

Nuja ksnap het eigenlij kneit goed hoe wij wel binnengeraken en jullie niet. (ik druk wel direct op redial wanneer ze afhaken ofzo)

En zoals gent32m zegt. Het is niet alleen dommel want daarnet heb ik net iemand gelezen die 45 min moest bellen naar helpdesk van telenet voor zij oppakten. Het is allemaal relatief natuurlijk.
Nuja zelf vind ik ook dat de mensen die in de helpdesk werken zeer behulpzaam zijn en zo veel mogelijk hetgene doen dat in hun macht ligt.
Laatst gewijzigd door Zuttasoxx op 13 aug 2008, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Zuttasoxx schreef:nu je trekt wss te rap conclusies

Want imo werken diegene die in de helpdesk zijn ook wel superhard. Maar ze hebben ook maar 2 armen. En blijkt dat dommel er ook wilt aan werken want ze zoeken nog steeds mensen voor de helpdesk en hebben al 1 aangenomen.

Ze kunnen maw hun succes nie tbijbenen. Of liever hun problemen


Sluit ik me bij aan. Ik heb zelf geen zicht op hun helpdesk of klantenbestand. Maar ik kan me best voorstellen, dat het nu wat moeilijk is om die groei te volgen... Effe, minder reklame maken jongens voor Dommel, tot de helpdesk en co weer op been is :wink:

P.S. Vanavond probeer ik mijn HomeConnect aansluiting aan de praat te krijgen. Let's cross fingers... :-)
Channeman
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 aug 2008, 14:04

Bedankt voor jullie snelle antwoord.

Ik vroeg mij ook af of ze op verlof waren want toen ik de eerste keer belde 1 augustus dus, dan namen ze na 30sec al op en nu duurt dat plotseling over de 30min???

Ik ga nog 1 keer proberen de telefoon te laten afgaan om 12.00, 30min ga ik dan aan de lijn blijven en als ze dan niet oppakken wordt maandag de aangetekende verstuurd. En ik denk niet dat er andere tussenstappen zijn of zie ik er echt over het hoofd? Want als die er zijn en effectiever zijn dan wil ik best wel eens proberen.
1) Mail
2) Telefoon
(brief maar die slaag ik over want als ze zelfs geen tijd hebben om hun mail te lezen, waarom de moeite doen voor een brief)
3) Aangetekende brief
4) Klacht bij de rechtbank
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Das dan geluk hebben zeker maar toch als ge maar blijft aan de tel hangen voor noppes begint dat wat frustrend te zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Ik bel meestal tussen 12u en 13u en geraak na een kwartietje wel binnen.
Als iedereen natuurlijk nu begint te bellen tijdens dit tijdstip zitten we weer vast :wink: Lol...

Dan moet ik een ander tijdstip zoeken waarop haast niemand belt.

Eigenlijk jammer dat die 24u betalende helpdesk is afgeschaft. Dat was een uitspraak van de ombudsdienst. En is best wel jammer..

Want toen kon je altijd (weliswaar iets duurder) bellen.
Bv om 1u 's nachts. Of 23u 's avonds.

Tijdstippen waarop de meeste mensen liggen te slapen, tv kijken of andere dingen doen.. En jij je helpdesk probleem kon voorleggen.

Dat gaat nu niet meer (maar is schuld van de ombudsdienst)
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

[Nuja zelf vind ik ook dat de mensen die in de helpdesk werken zeer behulpzaam zijn en zo veel mogelijk hetgene doen dat in hun macht ligt.[/quote]

Ok de persoon was idd vriendelijk geeft mn gegevens zei gaan we doorgeven komt inorde zijn we nu maand ver is nog niet inorde en is in mijn geval een billing prob dus geen technishe shit.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Channeman,

Je kan ook altijd een aangetekend brief sturen en daarin heel je verhaal doen. Misschien gaat dan een belletje bij Dommel rinkelen en doen ze er (op tijd) nog wat aan.

Zoniet, zeg je je contract op. Al zou ik dit wel jammer vinden. Je zou eigenlijk eerst je verhaal eens moeten kunnen doen. En de kans aan elkaar geven om alsnog tot een oplossing te komen.

Dat is veel beter dan zo naar de rechtbank stappen, contract-breuk, etc.. Beter iets constructieve dialoog zo goed als mogelijk proberen aan te gaan.

En ik weet het, dit vergt momenteel wat meer inspanning langs de kant van de klant nu. Om Dommel te pakken te krijgen. Hopelijk geraken die vacatures snel ingevuld, kunnen ze op tijd inbenen. Ofwel moeten ze een klantenstop (of zoiets ?) invoeren. Zoals bij Ecopower. Met wachtlijsten beginnen werken.. Enfin, ik weet het ook niet...
Prototype
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 mar 2008, 22:33

Pffff dat moesten andere ISP's eens proberen.
Die werden hier dan met de grond gelijk gemaakt.
Maar nu gaat het over Sint-dommel he. :roll:
Channeman
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 aug 2008, 14:04

Goed idee Gent32m, ik ga inderdaad aangetekend schrijven om mijn verhaal te doen.
Dan zal ik op hun reactie wachten en zien hoe het verder moet want ik voel mij nu echt als een klotekant die echt hard bij zijn ballen wordt gepakt.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Channeman schreef:Goed idee Gent32m, ik ga inderdaad aangetekend schrijven om mijn verhaal te doen.
Dan zal ik op hun reactie wachten en zien hoe het verder moet want ik voel mij nu echt als een klotekant die echt hard bij zijn ballen wordt gepakt.


Idd (ik begrijp hoe je je bij dit alles voelt, zou me daar ook niet goed bij voelen).

Ik zou wel morgen eerst nog eens proberen bellen (tussen 12u15 en 12u45). Probeer het een halfuurtje. Lukt het je niet om binnen te geraken, schrijf je je aangetekend brief (met je verhaal erin) + je telefoonnummer (best GSM-nr) waarop men contact met je kan opnemen.

Ik wens je alvast veel succes ermee.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Gent32m schreef:Zoniet, zeg je je contract op. Al zou ik dit wel jammer vinden. Je zou eigenlijk eerst je verhaal eens moeten kunnen doen. En de kans aan elkaar geven om alsnog tot een oplossing te komen.


Ik denk dat hij al vaak genoeg zijn verhaal heeft gedaan... als Dommel het vertikt dit te lezen is dit hun probleem. Eén keer kan er iets fout lopen, maar met alle respect voor alternatieve providers is dit gewoon onaanvaardbaar (al heeft de responsetijd op mails bij Telenet eveens heel lang op minstens 4 weken gelegen, als je al een antwoord kreeg) !

Gent32m schreef:Dat is veel beter dan zo naar de rechtbank stappen, contract-breuk, etc.. Beter iets constructieve dialoog zo goed als mogelijk proberen aan te gaan.


Voor een dialoog moet je met twee zijn... als Dommel niet wil kan je daar dus weinig aan doen (tenzij je er slaafs wil achterlopen). Hoe mooi dus hun product aanbod mag zijn, dergelijk dingen kunnen gewoonweg niet !
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Mijn probleem is nu blijkbaar opgelost zonder ze trg aan de tel te hebben gehad en antw op de tickets.

dus deze is weer tevreden :)
Afbeelding
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

In heel dit verhaal zie ik nergens dat je je contract hebt ondertekend en teruggestuurd

Zonder deze (+ uiteraard de betaling van de aangeboden proformafacturen) gaan ze nooit de aanvraag bij BCG doen voor je ADSL lijn

Ik vermoed dus dat deze stap de missing link is

Bij betaling blabla en correct terugsturen contract krijg je altijd automatisch een mail om al toegang te krijgen tot de crm pagina , hier zie ik ook geen melding van

Dus .....
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Gent32m schreef:Eigenlijk jammer dat die 24u betalende helpdesk is afgeschaft. Dat was een uitspraak van de ombudsdienst. En is best wel jammer..


Ik denk niet dat dat correct is.

Ik denk dat ze wettelijk verplicht zijn om (enkel) tijdens de kantooruren bereikbaar te zijn op een gewoon nummer. Daarbuiten staat het ze vrij te doen wat ze willen (zoals EDPnet bijvoorbeeld).

Maw, Dommel heeft zich achter de raadgeving van de Ombudsdienst verscholen om zijn 24h helpdesk te schrappen.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

In heel dit verhaal zie ik nergens dat je je contract hebt ondertekend en teruggestuurd

Zonder deze (+ uiteraard de betaling van de aangeboden proformafacturen) gaan ze nooit de aanvraag bij BCG doen voor je ADSL lijn

Ik vermoed dus dat deze stap de missing link is

Bij betaling blabla en correct terugsturen contract krijg je altijd automatisch een mail om al toegang te krijgen tot de crm pagina , hier zie ik ook geen melding van

Dus .....


voila de aap is uit de mouw zie! Gelukkig hebben we jouw nog! Goh, we kunnen nu best FF stoppen met te klagen over trage support. We weten dat nu al hé dat dat normaal is. Ze zijn er mee bezig en zo, er komen nieuwe mensen! De vacatures staan zelfs al op hun site, jaja.

Bon voor de duidelijkheid: dit is duidelijk sarcasme. Ikzelf heb nooit te klagen gehad over Dommel support op netconnect product dat ik bij iemand installeerde, en neem meeste dingen met korrel zout. Maar er zal wel *iets* van al die verhalen kloppen. En of de TS iets misdeed, maakt op zich niet uit, als hij om informatie vraagt heeft hij als klant recht op een fair en vlot antwoord. Net zoals elke klant recht heeft op een correcte bediening. Voor de duidelijkheid: ik belde altijd na de uren. Ik wist dat ik dan altijd iemand te pakken kreeg, en dat het opgelost kon worden. Nu, het is wel te vatten dat 24/7 support met zo'n kleine winstmarge een beetje er over is, maar daartegenover staat dat tijdens de kantooruren de bereikbaarheid toch wel een maximale gemiddelde wachttijd zou mogen hebben. Dat wil niet zeggen dat het bij Dommel allemaal slecht is of allemaal goed, maar het is goed geweten dat er al lang problemen zijn om tickets vlot op te volgen en telefonische ondersteuning te geven.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Jan_B schreef:
Gent32m schreef:Eigenlijk jammer dat die 24u betalende helpdesk is afgeschaft. Dat was een uitspraak van de ombudsdienst. En is best wel jammer..


Ik denk niet dat dat correct is.

Ik denk dat ze wettelijk verplicht zijn om (enkel) tijdens de kantooruren bereikbaar te zijn op een gewoon nummer. Daarbuiten staat het ze vrij te doen wat ze willen (zoals EDPnet bijvoorbeeld).

Maw, Dommel heeft zich achter de raadgeving van de Ombudsdienst verscholen om zijn 24h helpdesk te schrappen.

ik denk niet fat het nog haalbaar is (24/7) zonder betalende lijn..
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

liger schreef:
Jan_B schreef:
Gent32m schreef:Eigenlijk jammer dat die 24u betalende helpdesk is afgeschaft. Dat was een uitspraak van de ombudsdienst. En is best wel jammer..


Ik denk niet dat dat correct is.

Ik denk dat ze wettelijk verplicht zijn om (enkel) tijdens de kantooruren bereikbaar te zijn op een gewoon nummer. Daarbuiten staat het ze vrij te doen wat ze willen (zoals EDPnet bijvoorbeeld).

Maw, Dommel heeft zich achter de raadgeving van de Ombudsdienst verscholen om zijn 24h helpdesk te schrappen.

ik denk niet fat het nog haalbaar is (24/7) zonder betalende lijn..


Ik denk dat niets hun tegenhoudt om buiten de kantooruren gebruik te maken van een betalende lijn (anderen zoals EDPnet doen dat ook).
sithlord2
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 aug 2008, 09:36

Goendi schreef:
voila de aap is uit de mouw zie! Gelukkig hebben we jouw nog! Goh, we kunnen nu best FF stoppen met te klagen over trage support. We weten dat nu al hé dat dat normaal is. Ze zijn er mee bezig en zo, er komen nieuwe mensen! De vacatures staan zelfs al op hun site, jaja.

Bon voor de duidelijkheid: dit is duidelijk sarcasme.


Als je altijd zo sarcastisch bent ingesteld, kan ik me gerust inbeelden dat niemand geneigd is om je te helpen... Met zo'n houding kan je maar op bitter weinig sympathie rekenen. Laat me raden, je bent het type dat steeds de helpdesk moet volschelden en dan verbaast is dat ze u nooit niet terugbellen ?

Denk er aan:

The only constant in all your problems is "you".
VMax
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 apr 2006, 00:32

Ik snap niet waarom meerdere gebruikers op dit forum meerdere malen moeten bellen naar de dommel helpdesk. Ik heb er nog nooit naar gebeld, zoiets is echt het laatste wat bij me op komt als er een probleem is.

Ik gok dat de load op de telefoonlijnen wel wat zal afnemen, maar ze zouden wel wat meer mankracht kunnen gebruiken op de dommel kantoren gok ik.
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

VMax schreef:Ik snap niet waarom meerdere gebruikers op dit forum meerdere malen moeten bellen naar de dommel helpdesk. Ik heb er nog nooit naar gebeld, zoiets is echt het laatste wat bij me op komt als er een probleem is.

Ik gok dat de load op de telefoonlijnen wel wat zal afnemen, maar ze zouden wel wat meer mankracht kunnen gebruiken op de dommel kantoren gok ik.


omdat er dringende problemen wawren ala telefonie...
Afbeelding
Channeman
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 aug 2008, 14:04

a3ke schreef:In heel dit verhaal zie ik nergens dat je je contract hebt ondertekend en teruggestuurd

Zonder deze (+ uiteraard de betaling van de aangeboden proformafacturen) gaan ze nooit de aanvraag bij BCG doen voor je ADSL lijn

Ik vermoed dus dat deze stap de missing link is

Bij betaling blabla en correct terugsturen contract krijg je altijd automatisch een mail om al toegang te krijgen tot de crm pagina , hier zie ik ook geen melding van

Dus .....


Spijtig genoeg is dat dus niet waar.
Ik was mijn contract in het begin inderdaad vergeten op te sturen en dan hebben ze mij op 09/07/2008 een mail gestuurd ter herrinnering daarvan en dan heb ik het contract direct afgeprint, ondertekend, ingescanned en terug gemailed.
Want ik kan allang inloggen inloggen op crm pagina daar staat zelfs bij dat mijn raw copper en netconnect actief is...
Dat is de grootste koeienvla dat ik ooit heb gehoord.

Mijn conclusie is: hun service is snel tot ze jouw geld hebben ontvangen.
En nog een andere mogelijkheid is: in juli was hun helpdesk nog rustig en nu is die overladen?

Hoogst wss een combinatie van de twee.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

De TS heeft de eerste maand+activatie al betaald, ze sturen hem/haar al een volgend factuur om te betalen en nog steeds geen internet.
En hij/zij heeft al de moeite van de wereld gedaan om dommel te kunnen bereiken.
En jullie praten dit nog goed?????
Ik vraag me af of jullie ze nog allemaal op een rijtje hebben.
Wel ik stel voor dat jullie gratis en voor niks dommel gaan versterken in hun support. Je mag iets over hebben voor jullie prachtige provider.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Ik keur dit ook niet goed. Ik stel enkel voor om zo snel mogelijk tot een dialoog met Dommel te komen. (ofwel telefonisch - als hij binnengeraakt, ofwel via een aangetekend schrijven). Waarna Dommel hem dan kan compenseren voor de reeds betaald maanden. Of samen tot een andere oplossing komen.

PS. De versturing van die facturen gebeurt automatisch. Dit heeft voordelen (kosten-verlagend, lagere prijs abbo), maar ook nadelen (geen menselijke controle). Als er iets fout loopt, bel je het best zo snel mogelijk Dommel op (dus geen ticket versturen via mail voor zoiets).

Daarmee keur ik de trage of overbelaste support van Dommel zeker niet goed. Wel tracht ik te zoeken naar een 'constructieve' oplossing. Eentje, waarmee jezelf (en ook Dommel) vooruit kan.

Ga zo snel mogelijk in dialoog met elkaar en tracht samen tot een oplossing te komen (of ga uit elkaar, als dit niet lukt).

Ik denk dat in 90% van de gevallen, alles redelijk vlot en goed bij Dommel verloopt. Sommige mensen vallen helaas soms uit die boot...

Goedkeuren doe ik dit zeker niet. Maar klagen en een schuldige aanwijzen lost ook zeker niets op.. Zodoende...

Hoe staat het er nu eigenlijk mee ?
- Al telefonisch contact gehad ?
- Al aangetekend schrijven verstuurd ?
Laatst gewijzigd door Gent32m op 14 aug 2008, 16:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

Mja dommel werkt blijkbaar met proforma facturen. Nu kheb de mijne ook neit betaald tot alles in orde was, maar ik kreeg dan ook 1 maand gratis met homeconnect.

Nuja het feit is. Je betaalt diene factuur, maar de datum wordt automatisch verschoven naar de dag dat je voor eerste keer connectie maakt met dommel. Dus tis neit dat je betaalt voor geen internet. Je betaalt in feite gewoon o pvoorhand.

Nu ik begrijp ook dat het lijkt op een raar manier van werken.

Dus kden kdat het bes tis te bellen naar de administratieve dienst. Ik heb daarnet gebeld rond 15u45 en geraakte binnen de 3 liedjes van within temptation. Dus het is niet zo verschrikkelijk lang.

Nu is het denk ik normaal bij dommel dat je ook al direct betaalt voor je 2e maand aangezien het bij homeconnect ook zo is dat we een proforma factuur krijgen, terwijl we onze eerste maand gratis krijgen. Maar zoals ik al zei wordt facturatietijd, automatisch verschoven naar de datum wanneer je voor het eerst adsl connectie maakt met dommel.

EDIT: Kheb je startpost nogmaals gelezen en als ik het goed begrijp, ligt er geen fysieke belgacom lijn bij uw thuis?.. Dus je hebt nog nooit een belgacom koperlijn gehad?..

Als dit het geval is, moet je naar de technische dienst bellen van dommel zodat die bellen naar de technische dienst van belgacom dat ze daarna uw lijn komen aanleggen (dat komt met boren in de grond endergelijke, die kosten zal je wel zelf moeten betalen als er geen fysieke lijn ligt)

Goed als je WEL een fysieke lijn hebt en een raw copper hebt besteld, omdat je geen belgacom abonnement wilt, dan komt er NIEMAND iets installeren, Je moet gewoon je modem op de belgacom lijn aansluiten (waar eer geen actieve telefoon op zit) en uw gegevens in de modem invullen (ik veronderstel dat je de gegevens al gemaild gekregen hebt, of in een brief) en dan zou het normaal moeten lukken.

Nu als je je gegevens nog niet hebt, dan moet je bellen naar de technische dienst om die te vragen of waarom je ze nog niet hebt gekregen.

Uw proforma factuur die je gekregen hebt, is maw een automatisch systeem die dit stuurt. Uiteindelij kwordt alles verschoven wanneer je connectie maakt met internet via dommel. Je moet dus eerst en vooral je connectie maken.

Verder denk ik dat je tevergeefs wacht op een dommel installateur omdat je verwachte dat een raw copper sowieso een technieker een lijn komt leggen wat niet zo is. Als hi jer al staat hoeft niemand te komen. Dus ik stel voor om eens uw infrastructuur te bekijken en daarna bellen naar techinische dienst ofzo. Je ziet maar
Afbeelding
Channeman
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 aug 2008, 14:04

WaW, wonder boven wonder lukt het om te bellen.
Om 11.50 begonnen met bellen en om 12.15 pakten ze op.
Maar wat een klucht...

Zeggen gewoon simpelweg dat contract nog niet is verwerkt en dat het vandaag zal gebeuren, dan brief versturen naar mij en over 10 dagen zal het geactiveerd zijn en dat ik ondertussen best die inkomende facturen kan betalen omdat die datum wel verschoven zullen worden.
Geen sorry, geen gratis maand, niets...

Achja, look on the bright side, ik heb met geluk over 2 weken internet zeker? Of kan die periode van 10 dagen ook uitlopen?

Bedankt mensen voor de tip om rond 12.00 te bellen.

En nu nog maar eens afwachten... *diepe zucht*
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Het is heel spijtig dat de support een ramp is bij dommel. Ze hebben een goed product en scherpe prijzen.
Afbeelding
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Channeman schreef:WaW, wonder boven wonder lukt het om te bellen.
Om 11.50 begonnen met bellen en om 12.15 pakten ze op.
Maar wat een klucht...

Zeggen gewoon simpelweg dat contract nog niet is verwerkt en dat het vandaag zal gebeuren, dan brief versturen naar mij en over 10 dagen zal het geactiveerd zijn en dat ik ondertussen best die inkomende facturen kan betalen omdat die datum wel verschoven zullen worden.
Geen sorry, geen gratis maand, niets...

Achja, look on the bright side, ik heb met geluk over 2 weken internet zeker? Of kan die periode van 10 dagen ook uitlopen?

Bedankt mensen voor de tip om rond 12.00 te bellen.

En nu nog maar eens afwachten... *diepe zucht*


compenseren doet dommel niet..
en euh 10dagen krijg jeje brief in deze brief staat uw activatiedatum.. dus, dat van ontvangst is niet noodzakelijk dacht van activatie door belgacom
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

als je het hebt over die fakturen die jhe betaalt compenseren.. Van als je de eerste dag adsl gebruikt van dommel wordt alles normaal opgeschoven werd me verteld door dommel helpdesk.. En als dat zo is, zie ik neit echt een probleem.
Afbeelding
Rimson
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 feb 2007, 09:45

en dieper zakt dommel, weg in het kluwen van hun eigen (vroegere) succes...

rip
Rimson
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 feb 2007, 09:45

trouwens als Ex-dommel klant kijk ik met plezier tegenwoordig op dit onderdeel op userbase


ze hebben nog steeds 250 euro van mij die mensen van Dommel... maar wat hier geschreven wordt zal hun nog veel meer kosten... Leest er eigenlijk iemand van Dommel dit forum ? ze zouden het beter doen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Rimson schreef:trouwens als Ex-dommel klant kijk ik met plezier tegenwoordig op dit onderdeel op userbase


ze hebben nog steeds 250 euro van mij die mensen van Dommel... maar wat hier geschreven wordt zal hun nog veel meer kosten... Leest er eigenlijk iemand van Dommel dit forum ? ze zouden het beter doen.
Ja, ze lezen userbase.
Rimson
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 feb 2007, 09:45

Dan zouden ze zich toch zorgen mogen beginnen te maken, de negatieve threads over dommel blijven zich opstapelen.

Van beste provider zijn ze op kwestie van enkele maanden naar lage middenmoot gezonken.
kan het nog dieper ?
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Rimson,

Waar haal jij die conclusies vandaan ???

Heb je de Homeconnect Poll en de Dommel poll al eens bekeken.
Die zijn allen vrij positief.

Naar mijn gevoel is het eerder omgekeerd. Een paar gebruikers (ik ga nu geen namen noemen) doen niet liever dan negatieve threads op te starten en overal te komen verkondigen dat Dommel niet deugd, niet goed werkt, er op achteruit gaat, etc...

Dit zijn leugens. Ok, er zijn soms wat problemen. Maar die heb je overal.
Die problemen kun je proberen samen opgelost te krijgen.

Dat is een heel andere houding, dan continue te zitten klagen en Dommel te bashen. Daar erger ik me soms aan... :|

Soms begin ik te denken dat deze mensen ingehuurd zijn om Dommel (of een andere ISP) op userbase zwart te maken... Is dat de bedoeling van dit forum ?

Iedereen heeft recht om kritiek te uiten. Maar blijf dit niet steeds herhalen. Dan wordt het een gezeur...

Ik kan zelf ook bv continue in de Belgacom of Telenet forums zitten schrijven, hoe laag die downloadvolumes wel niet zijn, hoe ze je voor alles kosten aanrekenen, etc... Maar ik laat die mensen met gerust. Dat is gewoon geweten, hoeven we niet over blijven te zeuren.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”