Hallo,
Belde vandaag naar Dommel betreft homeconnect en ik zou 2km van de centrale liggen, is dit nog redelijk ? Vanaf 4km moet je je zorgen maken zeker? Ze moesten wel op adres zoeken, daar ik nu enkel een telenetnr heb.
Nog een vraag : ik vermoed dat de vorige bewoner een belgacom-abonnement had. Als er zo'n bakje in de muur zit met zo'n 5-polige stekker, is dit dan de niet-actieve belgacom-aansluiting? http://bigthumbs.marktplaats.nl/kopen/t ... 542888.jpg
Moet er dan nog een belgacom-technieker langskomen voor iets of wordt deze lijn dan gewoon geactiveerd via Dommel zonder dat er iemand moet langskomen?
Nu zit wel m'n telenet-telefoon hierop aangesloten.
Weet niet veel van die ADSL toestanden...
Thanks,
TesterX
Dommel 2km van centrale, niet actieve belgacomlijn (denk ik)
-
- Plus Member
Als Telenet op de telefoondoos zit, dan hebben zij de BGC-kabel losgemaakt of afgeknipt en is je BGC-lijn niet actief. Bijgevolg moet er een technieker van BGC langskomen om de boel te herstellen of je krijgt het verhaal zoals van Innerdrive.[url]http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=20293[/url]
Thanks, idd wat te snel geweest die kerel
Op 14/9 eindigt telenet, waneer zou ik dan via de site registreren en wanneer het homeconnect pakket aankopen ?
Begin September (2 weken op voorhand) of zou dit te laat zijn, rekening houdende met dat de belgacom technieker nog moet langskomen?
Dit omdat er geen 2 abonnementen elkaar zouden overlappen...
Thanks,
TesterX
Op 14/9 eindigt telenet, waneer zou ik dan via de site registreren en wanneer het homeconnect pakket aankopen ?
Begin September (2 weken op voorhand) of zou dit te laat zijn, rekening houdende met dat de belgacom technieker nog moet langskomen?
Thanks,
TesterX
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Als je veel geluk hebt, gaat je internet direct geactiveerd zijn, heb je pech, ga je extra maand mogen wachten.testerx schreef:Thanks, idd wat te snel geweest die kerel
Thanks,
TesterX
Daarom, pas je internet bij de ene opzeggen als het andere geactiveerd is. Bij homeconnect heb je toch de eerste maand gratis
Zo RAP mogelijk.. Er zijn eigenlijk te veel variabelen om uw telenet nu al op te zeggen.
Als je nu opstuurt een aangetekende brief zal het nog een maand duren, zant telenet heeft 1 maand op voorhand nodig om dingen af te zeggen.
Als je de belgacom kabel nog ergens terugvindt van waar telenet het afgeknipt hebben (kweet niet waarom ze dit doen, maar het heeft ons behoorlijk wat gekost)
kan je die zelf verlengen --> metaldeth heeft dat gedaan me dunkt.
Nu je koopt gewoon de box in kweet niet welke verdeler. Je start software, update.. Voert code in, drukt contract af, stuurt contract op En wanneer jee de brief hebt ontvangen, DAN raad ik je aan om af te zeggen. Geeft je nog ruim genoeg tijd voor het geval er wel problemen zijn.
Want wat je nu doet is imo alles zo nipt houden met groot risico om zonder telefoon/internet te zitten moest er wat vertraging zijn endergleijke
Als je nu opstuurt een aangetekende brief zal het nog een maand duren, zant telenet heeft 1 maand op voorhand nodig om dingen af te zeggen.
Als je de belgacom kabel nog ergens terugvindt van waar telenet het afgeknipt hebben (kweet niet waarom ze dit doen, maar het heeft ons behoorlijk wat gekost)
kan je die zelf verlengen --> metaldeth heeft dat gedaan me dunkt.
Nu je koopt gewoon de box in kweet niet welke verdeler. Je start software, update.. Voert code in, drukt contract af, stuurt contract op En wanneer jee de brief hebt ontvangen, DAN raad ik je aan om af te zeggen. Geeft je nog ruim genoeg tijd voor het geval er wel problemen zijn.
Want wat je nu doet is imo alles zo nipt houden met groot risico om zonder telefoon/internet te zitten moest er wat vertraging zijn endergleijke
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
en dan heeft Dommel het gedaan he, aja, ze zijn niet snel genoeg...
daarom is de gouden regel pas opzeggen als je internet bij Dommel actief is.
daarom is de gouden regel pas opzeggen als je internet bij Dommel actief is.
Thanks, telenet is al opgezegd (maand op voorhand).
Ik dacht eerst dat ik via de site van Dommel moest registreren als eerste stap, maar zonder actief belgacomnr staat er niet aansluitbaar.
Dus als eerste stap de homeconnectbox met ADSL2+ modem gaan halen morgen en via iets uit die box registreren.
Ik dacht eerst dat ik via de site van Dommel moest registreren als eerste stap, maar zonder actief belgacomnr staat er niet aansluitbaar.
Dus als eerste stap de homeconnectbox met ADSL2+ modem gaan halen morgen en via iets uit die box registreren.
ja als ik u was zou ik alles zo rap mogelijk doen inderdaad .. homeconnect box halen.. Contracten opsturen (en hopelijk heb je al een fysiek belgacom lijn, anders begint de miserie en je had telenet dus de miserie zal wss daar zitten°
Nu dommel zal zegge ndat er al een fysieke lijn ligt als je vroeger belgacom had, maar ze weten niet dat die is doorgeknipt door telenet.. Dus zeker op tijd bellen als je geen adsl signaal hebt, want bij mij hebben ze gewoon een nieuwe draad moeten komen aanleggen
Nu dommel zal zegge ndat er al een fysieke lijn ligt als je vroeger belgacom had, maar ze weten niet dat die is doorgeknipt door telenet.. Dus zeker op tijd bellen als je geen adsl signaal hebt, want bij mij hebben ze gewoon een nieuwe draad moeten komen aanleggen
Bij de gewone internet-abonnementen kan ik direct op het winkelwagentje klikken en m'n gegevens invullen.
Als ik op deze link van homeconnect klik :
http://www.htc.com/www/default.aspx
verschijnt 'wilt u de beveiligde items weergeven?'
dan klik ik "ja" en komt er een pagina 'forbidden'.
Dus je moet echt een actieve belgacom lijn hebben om dit pakket online te kunnen aanvragen... jammer of ik vulde nu al alles in...
Als ik op deze link van homeconnect klik :
http://www.htc.com/www/default.aspx
verschijnt 'wilt u de beveiligde items weergeven?'
dan klik ik "ja" en komt er een pagina 'forbidden'.
Dus je moet echt een actieve belgacom lijn hebben om dit pakket online te kunnen aanvragen... jammer of ik vulde nu al alles in...