2 maanden homeconnect gekocht nog altijd geen internet...

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
InnerDrive
Member
Member

Hey,
Ik had een doos van homeconnect gekocht bij mediamarkt, die wisten me te vertellen dat alles erbij was om te kunnen starten(yeah right) en dat ik gewoon simpel naar dommel moet bellen die leggen alles uit.

Een week lang heb ik maybe 20 uur totaal aan de telefoon gehangen voor ze eindelijk aan de lijn te krijgen zodat ze contract kunnen opsturen.

Ook hier nog altijd totaal geen technische uitleg of vragen van hun uit.

Ik krijg mijn activatiebrief en probeer modem aan te sluiten, blijkt dat ik nog vanalles moet kopen voor die aansluiting te kunnen doen wat niet bijgeleverd is bij homeconnect doos. Telefoonkastje (4 pins) heb ik zelf moeten aansluiten (blauw op B , orange op A en wit en grijs op de andere 2 aan de rechterkant?). Daar heb ik een adsl splitter opgezet en van die (RJ aansluiting op de splitter) splitter uit een kabel (de doorschijnende niet de groene of gele) die bij de doos was op de ADSL ingang van de modem aangesloten.

Toen ben ik mijn dommel software gaan installeren. Maar na installatie krijg ik volgende melding:

er is een fout opgetreden bij het verbinden met de server.
probeer het later opnieuw.

Ik kan ook aan geen instellingen geraken, weet niet hoe. krijg deze foutmelding als ik op voltooien klik bij het scherm waar staat dat ik moet wachten op de modem die zich aan configureren is.

Mijn ADSL lampje op de modem blijft pinken, er staat bij de brief dat dit even kan duren maar ik heb het al ganse nachten laten opstaan. Iemand een idee wat er verkeerd is?

Morge eerste rekening van 49 euro betalen..
belgianguy
Starter Plus
Starter Plus

Hallo InnerDrive,

Om te beginnen is het een algemeen geweten probleem dat de bijgeleverde software niet goed werkt. Ik meen te begrijpen dat je intussen een activatiebrief hebt gekregen waarin de datum vermeld staat wanneer je met het activeren van de modem kan beginnen. Wat je als eerste moet doen, is de software installeren die je samen met de activatiebrief hebt gekregen. Dat is een veel recentere uitgave dan wat bij de modem geleverd. Je kan ook op volgende link de meest recente versie downloaden:
http://www.dommel.com/setup.zip

Ik vraag me af waarom je een telefoonkastje moest kopen? Indien je thuis geen aansluitpunt hebt, komt iemand van Belgacom dit voor jou installeren op kosten van Dommel. Een week voor ik met de activatie mocht beginnen kreeg ik tweemaal telefoon van Belgacom. Eentje om mijn ADSL voor Dommel te activeren en eentje met de melding dat ze een tweede aansluitpunt kwamen installeren. Het is namelijk zo dat Dommel het ADSL signaal op het tweede paar draden laat aansluiten en niet op de draden die je standaard voor de gewone telefoon gebruikt. Als je dus een standaard installatie hebt met een gewone splitter is de kans heel groot dat je dus geen signaal op je kabel hebt zitten.

Trouwens een splitter heb je met Dommel niet meer nodig omdat je dan ook geen gewone telefoonlijn meer hebt. Die splitter was enkel nodig indien je een gewone telefoonlijn combineerd met ADSL. De splitter kan je dus gewoon weglaten.

De foutmeldingen die je krijgt zijn al uitvoerig besproken in "Het grote homeconnect topic" deel 1 en 2. Als je die even doorneemt zal je al enkele mogelijke oplossingen vinden voor de foutmeldingen.

Ik heb echter een vermoeden dat je dus inderdaad nog geen ADSL-signaal op je lijn hebt zitten, want indien dat ok is gaat het ADSL lampje al heel snel vast branden en gaat ook het lampje online aan. Zolang dat niet gebeurd heb je geen signaal en zal je modem ook de nodige updates niet kunnen uitvoeren. Zolang je dus geen signaal op je lijn hebt is het ook normaal dat je die foutmelding krijgt ivm het verbinden met de server.

Ik vrees dat je opnieuw zal moeten proberen om bij de helpdesk binnen te raken met de melding dat je waarschijnlijk geen adsl signaal hebt. Normaal sturen ze dan een technieker van Belgacom en die brengen alles in orde. In eerste instantie had ik hetzelfde probleem als jij en nadat de Belgacom technieker was geweest werkte alles prima. Zij kunnen nakijken of er signaal op je lijn zit en indien niet kunnen ze dat gelijk verhelpen.
broli
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 3 keer

belgianguy schreef:Zij kunnen nakijken of er signaal op je lijn zit en indien niet kunnen ze dat gelijk verhelpen.
Of ze vinden "niets" en rekenen je 50€ aan. Ik had het probleem zelf opgelost door met wat draden te foefelen in de bgc kastje. Dit was een jaar gelede btw met netconnect.
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member

wauw innerdrive.. Kheb het gevoel dat je serieus onnodig werk hebt geleverd..

Nu belgianguy heeft al alles mooi uitgelegd..

Het hoofdprobleem is je ADSL signaal dat niet actief is en dit is een belgacom probleem (bel naar dommel, dommel stuurt bgc technieker)

Als je van telenet komt, zorg ook dat je dan effectief op de belgacom fysieke lijn aansluit en niet op telenet..

Heb je nog geen fysieke bgc lijn dan moet er zeker een bgc technieker langskomen

Het is natuurlijk lotig want ik had oo kdat probleem van knipperend adsl lichtje, maar een leek weet natuurlijk neit wat dat betekent, en er staat ook totaal geen informatie in die doos van welk problemen + welke oplossingen. Het is maar vanuit dit forum dat je nog het meest uithaalt.
Afbeelding
InnerDrive
Member
Member

ik heb het met verschillende versies van die software geprobeerd ja, met de versie van de dommel website en met de versie van de cd die bij de brief zat, maar niks werkt. (er staat trouwens in die sticky niks dat mijn probleem opgelost heeft, ik heb die userfiles uitgeveegt en zelfde foutmelding komt gewoon terug en ik heb LANG gewacht met die modem aangesloten)

het kan goed zijn dat er geen signaal op mijn telefoonkabel zit die ik in de muur gevonden had. wij hebben hier nooit telefoon gehad van belgacom dat waren de vorige huurders en ik heb geen idee waar die kabel verder naartoe gaat.

Ik gebruik totaal niks van mijn telenet installatie, alleen de UTP kabel die van de telenet modem naar mijn computer gaat heb ik op de LAN 1 gestoken van de dommel modem.

toen ik dommel aan de lijn had toen ze mij vertelde dat ik een "telefoonaansluitpunt" moest halen waren ze zeer vaag over hoe ik dat moest aansluiten en ze zeiden me dat een technieker me laten langskomen me veel geld zou kosten?

mijn lijn is nu al lang actief volgens die brief, al weken, dommel vroeg zich zelfs af waarom ik mijn modem nog altijd niet heb geactiveerd... denk dat ik nog maar eens dommel ga proberen contacteren hoeveel dat gaat kosten voor een technieker langs te sturen...

129 euro modem hommeconnect
20-30 euro aan telefoons naar dommel?
30 euro adsl splitter
8 euro 4 pins telefoonkastje op de muur voor telefoon kabel aan te sluiten
49 euro voor een maand dommel die ik niet eens gehad heb
75 euro voor een technieker te laten komen....?

Hoeveel moet dat kosten voor dit gaat werken, als ik dit wist voor ik er aan begon...
staartmees
Plus Member
Plus Member

[quote]Ik gebruik totaal niks van mijn telenet installatie, alleen de UTP kabel die van de telenet modem naar mijn computer gaat heb ik op de LAN 1 gestoken van de dommel modem[/quote]

je gebruikt niets van telenet maar je sluit wel de UTP-kabel van je telenetmodem op je dommelmodem aan :eek:

als je telenet hebt dan is je BGC-lijn dood, dus die moet eerst terug geactiveerd worden; voordien kan je simpelweg niets doen.

je hebt je dus zelf heel wat problemen op de nek gehaald die eigenlijk niet nodig waren.
InnerDrive
Member
Member

staartmees schreef:
Ik gebruik totaal niks van mijn telenet installatie, alleen de UTP kabel die van de telenet modem naar mijn computer gaat heb ik op de LAN 1 gestoken van de dommel modem
je gebruikt niets van telenet maar je sluit wel de UTP-kabel van je telenetmodem op je dommelmodem aan :eek:

je hebt je dus zelf heel wat problemen op de nek gehaald die eigenlijk niet nodig waren.
Dat is de UTP kabel die van onder in de woonkamer tot boven op mijn kamer loopt , die kabel hebben we indertijd zelf geleg (lees meer dan 5 jaar geleden). Die zat op de Lan aansluiting van de Telenet modem en ik heb die nu op de lan aansluting van de dommel modem aangesloten. Zorgt enkel voor de verbinding van dommel modem en computer, dat geel kabeltje wat er bij de homeconnect geleverd is is belange niet lange genoeg daarvoor.

Volgens de brief van de activatie hebben ze die lijn in de telefooncentrale geactiveerd, er moest daarvoor niemand langskomen...

Denk dat ik een technieker ga moeten laten langskomen met deze forum krijg ik het zelf niet opgelost. Lang geprobeerd maar het is hopeloos en de kosten blijven maar oplopen.
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

InnerDrive schreef:Denk dat ik een technieker ga moeten laten langskomen met deze forum krijg ik het zelf niet opgelost. Lang geprobeerd maar het is hopeloos en de kosten blijven maar oplopen.
Idd, dit had je veel eerder moeten doen. Had je al heel wat kosten (die je nu gemaakt hebt) kunnen besparen.

Wat ik raar vind, is dat er bij jouw activatie-brief van Dommel er precies geen sprake is/was van een Belgacom technieker bij je langs te sturen ? Ben je zeker dat je al je gegevens (op je aanvraag) juist hebt ingevuld ?
InnerDrive schreef:Volgens de brief van de activatie hebben ze die lijn in de telefooncentrale geactiveerd, er moest daarvoor niemand langskomen...
Volgens mij is er daar iets fout gelopen. Als je de modem correct aansluit (telefoonkabel + netwerkkabel) dan moet het ADSL lampje continue blijven branden. Is dat bij jou zo ?

Ik heb ook Dommel Homeconnect aangeschaft en ben er heel tevreden over. Het enige wat nog niet helemaal klopt is die gratis maand (zal later verrekend moeten worden, want hun betalingssysteem werkt automatisch - houdt dus geen rekening met of je al geactiveerd bent of niet, die (proforma) facturen lopen maar door...)

Bij mij is de Dommel Homeconnect aansluiting als volgt verlopen:
1) Aanvraag gedaan (via internet op oude pc thuis)
2) Ondertekend contract doorgemaild (of via de post verzenden)
3) Activatie-brief met tijdstip waarop belgacom technieker onze adsl lijn komt activeren. P.S. De vorige eigenaar had ook adsl, maar zijn lijn mochten we van Belgacom niet hergebruiken. Dit is dus Belgacom misérie, die je best via Dommel door Belgacom laat oplossen. Deze installatie kost je alvast niets. Zit in de prijs van je starterpakket (modem + gratis eerste maand) inbegrepen.
4) Dan is het eventjes zoeken (en hierbij kan dit forum je goed helpen). De sofware van Homeconnect is wat buggy. Op mijn nieuwe pc vond hij mijn modem niet. Heb de software (laatste versie vanop forum hier) dan maar op mijn oude pc geinstalleerd en warempel. Hij geraakte er door... 5 minuutjes later kon ik al surfen, 2u later bellen en de dag nadien gebeld worden...

Alvast veel succes met je installatie.
Hopelijk komt alles snel ok.
belgianguy
Starter Plus
Starter Plus

Toen ik mijn modem mocht activeren bleek dat mijn lijn nog niet actief was. Ik wist toen nog niet dat het signaal van Dommel op het tweede paar draden werd gezet. Toen een week voor de activatie iemand van Belgacom naar me belde om te zeggen dat ze een lijn moesten komen aansluiten en dat ze een aansluitpunt moesten komen installeren vertelde ik heb via de telefoon dat zoiets niet nodig was omdat ik op dat moment een werkende ADSL lijn had. Van een eerdere overstap van Belgacom naar Mobistar wist ik immers dat er bij me thuis normaal niets moets veranderen omdat alles prima werkte. Niet zo bij Dommel dus en op de dag van de activatie bleek het ook niet te werken natuurlijk omdat ik tegen die Belgacom medewerker had gezegd dat alles in orde was voor mij. Ze hadden dus ook mijn lijn niet geactiveerd en al helemaal geen tweede aansluitpunt geplaatst.

Ik heb toen met Dommel contact opgenomen met de melding dat het nog niet werkte en ik heb ook mijn uitleg gedaan over het telefoontje met Belgacom. Ze hebben me toen gezegd dat ze opnieuw met Belgacom contact zouden nemen om alles in orde te brengen. Een tweetal uurtjes na mijn contact met de Dommel helpdesk kreeg ik al telefoon van Belgacom om een week later een afspraak te maken en alles in orde te brengen. Ze waren prima op de afspraak en een uurtje later kon ik al op internet via Dommel. Ik had hen wel gevraagd om het signaal op het gewone paar draden te zetten zodat er toch geen tweede aansluitpunt moest geplaats worden. Voor hen was dat allemaal ok. Ze moesten dan enkel in de centrale het signaal even veranderen naar de andere draden.

Het heeft me niets gekost om deze technieker aan huis te krijgen. Normaal zit deze aansluitkost inbegrepen in de prijs van de box met modem. Vermeld dus zeker dat je nog nooit een technieker aan de deur hebt gehad om een aansluitpunt te plaatsen.

Hoe had je de aanvraag gedaan? Had je vermeld dat er een Belgacom lijn lag of heb je vermeld dat er helemaal niets van telefoonlijn lag? Je zei dat er al draden lagen van de vorige eigenaar, maar je weet natuurlijk niet wat die ermee gedaan heeft natuurlijk. Mogelijk zijn die in de kelder of zo afgeknipt en dan kan je ook nog lang zitten wachten op signaal natuurlijk.

Enige oplossing is toch een technieker laten komen. Dit moet spijtig genoeg steeds via Dommel aangevraagd worden want je zal niemand aan de deur krijgen door zelf naar Belgacom te bellen.
InnerDrive
Member
Member

hier staat http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=13635

[email protected] : administratieve, commerciële en informatieve vragen
[email protected] : bestaande bestelling vragen
[email protected] : technische vragen

011 92 00 00 (zonaal tarief) vanaf 22/07/2008
070 22 43 05 (werkdagen 09u - 18u) telefoon + fax)
090 34 27 14 (buiten kantooruren 24/7)

Als Dommel support, een Belgacom medewerker naar je deur stuurt, dan kost je dat gemiddeld genomen € 50.

Zeker dat die gewoon gratis gaan komen?
InnerDrive
Member
Member

Juist dommel nog maar eens gebelt,ze zeggen dat ik signaal op mijn lijn heb en dat ze actief is, ze zeggen dat het waarschijnlijk komt dat ik de draadjes op het aansluitpunt niet goed heb aangesloten,ze zeggen dat ik eens moet proberen van de witte en grijze draadjes op de A en B aan te sluiten in plaats van de orange en blauwe draadjes.

Ze zeiden ook dat het mogelijk is voor na te meten welke draadjes het signaal op zit, Ik zit hier zonder voltmeter dus nameten zou moeilijk zijn en zo een ding kost ook weer wat.
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member

ja kan altijd zelf eens combineren welke draadjes er kloppen.. Sowieso is het de linkse 2 gaatjes dat je moet gebruiken. Of het nu de blauw witte is (normaal niet want dat is voor binnen infrastructuur) Dus is het normaal de andere 2 dat je moet aansluiten..

Nu als dommel zegt dat je lijn een signaal geeft, dan klopt dit hoogst wss en is hety aan u om de juiste draden te vinden.. je kan altijd een belgacom technieker laten afkomen als je echt totaal geen zin hebt. Dit kost je inderdaad 50 EUR
Afbeelding
staartmees
Plus Member
Plus Member

alvast goedkoper dan een voltmeter is en schroevendraaier waarmee je kan testen of er ergens stroom opzit.
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

50 euro betalen (en je bent hopelijk van je problemen af)
Of zelf verder zoeken...

Hoe die draadjes moeten aangesloten worden, weet ik zelf niet.
Kan je helaas niet verder helpen :|
belgianguy
Starter Plus
Starter Plus

Probeer dit eens, probeer dat eens met de draadjes.......
Dat is het werk van Belgacom. Bij mij vertelden ze ook dat mijn lijn actief was, maar toch had ik geen signaal. De medewerker van de helpdesk vertelde me dat ze iemand van Belgacom gingen sturen want ook zei betalen aan Belgacom om die lijn in orde te brengen. Hij sprak over 75 euro dat Dommel aan Belgacom moet betalen om die lijn en een aansluitpunt in orde te brengen. Dit was inbegrepen in de prijs die je betaald hebt voor de box met de modem en eerste maand gratis.

Bij mij is die technieker aan de deur geweest. Alles bij elkaar heeft die ongeveer 2,5 uur bij mij bezig geweest en in de centrale om alles in orde te brengen. Heeft mij in elk geval geen euro gekost om die te laten komen.

Ik veronderstel dat, indien je later problemen hebt en volgens hen is alles in orde, dat je dan moet betalen voor die technieker.

Ik heb ook zo een beetje de indruk dat het afhankelijk is van wie je aan de lijn krijgt. De ene denkt trek uw plan en een andere bied een goede oplossing aan zoals het hoort.

Ik had thuis een aansluitpunt en die technieker heeft er zelfs een nieuw geplaats. Was moderner en had minder verlies op de lijn wist hij mij te vertellen. Allemaal zo gekregen zonder te moeten bij betalen.

Bij Dommel of bij eender welke provider kunnen ze toch niet verwachten dat iedereen een voltmeter in huis heeft of de technische aanleg heeft om dat allemaal in orde te brengen. Ik zit zelf in de elektronica en kon mijn lijn dus wel testen en heb toen gezien dat ondanks zij me vertelden dat mijn lijn actief was, dit niet het geval was. Zij kunnen zien dat je lijn actief is, maar volgens mij kunnen zij die lijn enkel testen tot in de centrale waar jij van afhangt. Als de kabeltjes die bij jou uit de muur komen door weet ik welke oorzaak ergens onderbroken zijn, kun je dat zelf toch nooit weten. De technieker van Belgacom hangt daar een toestelletje aan die een toon geeft en dat gaan ze dan meten in de centrale. Die kunnen dat zo ook niet vertellen hoor, laat staan dat jij of ik dat zou kunnen.
InnerDrive
Member
Member

Er zit dus een signaal op de witte en grijze draad. heb deze via splitter aangesloten, verbinding tot internet werkt , telefoon werkt niet heb daarnet iemand proberen bellen er is wel een kiestoon maar als ik een nummer probeer te bellen gebeurt er verder niks.

Zijn er verder nog instellingen die ik moet doen en is het van belang dat ik de andere 2 draadjes ook aansluit? heb eens een hoop instellingen gezien hier op deze forum maar kan niet vinden waar ik die kan instellen, ook de WAN op mijn modem staat aan en ik geef dus iedereen internet of kan ik dat ook niet instellen?

Ik heb ook zo een speedtest gedaan en die kwam nogal laag uit.
3870 down en 350 up , of zijn dat normale snelheden en wanneer/hoe gaat dit sneller gaan gaan?

edit: hoe moet ik de VOIP instellen in de modem interface, heb deze gevonden met 192.168 enz
edit2: is het normaal dat mijn verbinding soms wegvalt en dat p2p totaal niet werkt.
edit3: heeft dommel een proxyserver die ik moet instellen in mijn internet explorer?
edit4: zo een dommel router is wel niet ideaal, enorm veel connecties worden geblokkeerd. Is het niet mogelijk om hetzelfde soort verbinding te krijgen als met een directe verbinding zonder router? of moet ik altijd via die NAT instellingen werken?
Laatst gewijzigd door InnerDrive 18 aug 2008, 19:39, in totaal 6 gewijzigd.
Burny
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

InnerDrive schreef:Er zit dus een signaal op de witte en grijze draad. heb deze via splitter aangesloten
Werkt je internet nu ook? Grijs en wit is het normale paar voor zover ik weet en gezien heb.
InnerDrive
Member
Member

Burny schreef:
InnerDrive schreef:Er zit dus een signaal op de witte en grijze draad. heb deze via splitter aangesloten
Werkt je internet nu ook? Grijs en wit is het normale paar voor zover ik weet en gezien heb.
lees mijn vorige reply is enorm uitgebreid nu
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member

InnerDrive schreef:Er zit dus een signaal op de witte en grijze draad. heb deze via splitter aangesloten, verbinding tot internet werkt , telefoon werkt niet heb daarnet iemand proberen bellen er is wel een kiestoon maar als ik een nummer probeer te bellen gebeurt er verder niks.

Zijn er verder nog instellingen die ik moet doen en is het van belang dat ik de andere 2 draadjes ook aansluit? heb eens een hoop instellingen gezien hier op deze forum maar kan niet vinden waar ik die kan instellen, ook de WAN op mijn modem staat aan en ik geef dus iedereen internet of kan ik dat ook niet instellen?

Ik heb ook zo een speedtest gedaan en die kwam nogal laag uit.
3870 down en 350 up , of zijn dat normale snelheden en wanneer/hoe gaat dit sneller gaan gaan?

edit: hoe moet ik de VOIP instellen in de modem interface, heb deze gevonden met 192.168 enz
edit2: is het normaal dat mijn verbinding soms wegvalt en dat p2p totaal niet werkt.
edit3: heeft dommel een proxyserver die ik moet instellen in mijn internet explorer?
edit4: zo een dommel router is wel niet ideaal, enorm veel connecties worden geblokkeerd. Is het niet mogelijk om hetzelfde soort verbinding te krijgen als met een directe verbinding zonder router? of moet ik altijd via die NAT instellingen werken?
Oke nu je adsl signaal hebt is het natuurlijk veel handiger om je te helpen (dus het lag toch aan u om de draden goed te zetten?)

Wat je moet doen nu is.. uw modem gans resetten druk 10 sec op reset knop

en hdf.dat en hds.dat van uw dommel map verwijderen.
vervolgens taal kiezen
dan optie 3 van telefoon blablabla
dan uw modem aansluiten wnn gevraagd. Dommel pusht al de instellingen naar u toe..
Daarna heb je momenteel na een half uurtje kan rapper zijn direct internet, en voip kan direct werken als je geluk hebt, anders wachten zoals we allemaal gedaan hebben.

Niet aa nprutsen momenteel.. Alles gaat automatisch

Nee dat is niet normaal. Kan dat je vrij ver van de centrale zit, maar de modem blokkeert nog geen poorten

Nee

Me dunkt werkt alles met dommel en je kan ook zelf je router er aan hangen en nat uitschakelen natuurlijk. En het puur als modem gebruiken
Afbeelding
InnerDrive
Member
Member

ja het heeft wat zoeken gekost maar ik heb die NAT instellingen beter kunnen zetten zodat er teminste iets doorgaat nu. Maar nog altijd niet zoveel als vroeger met telenet. die router blijft gewoon sommig verkeer blokkeren zelfs met open poorten. Het gaat een pain in the xxx zijn om voor ieder programma open poorten in te stellen als dat al werkt want meestal moet in die programma's zelf ook geconfig worden welke poorten dat zijn en dat zit niet altijd even simpel in elkaar. Hoe moet ik dat instellen dat die router gewoon als modem werkt?? (dus geen interne/externe IP maar gewoon de externe rechtstreeks?)

De telefoon werkte, is dat dan direct automatisch VoIP?

Is het van belang dat ik de andere 2 draadjes ook aansluit?

Wanneer gaan ze dommel sneller maken dan 400 kB/s ? Voorlopig is dat 4x zo langzaam dan mijn telenet verbinding.
Wentie
Member
Member

staartmees schreef:alvast goedkoper dan een voltmeter is en schroevendraaier waarmee je kan testen of er ergens stroom opzit.
Dat kan je ook doen met een simpel lampje, telkens tegen 2 draadjes houden, en als het gaat branden staat er stroom op :p
Dit hebben wij gedaan bij gebrek aan een voltmeter
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”