Parental locking?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Styx
Starter Plus
Starter Plus

Beste,

Kan er mij iemand een goed softwarepakket aanraden om parental locking te doen (bepaalde sites ontoegankelijk maken/locken met paswoord ofzo)? Iets dat evt. dagelijks een lijst binnenkrijgt met verboden sites voor jonge kijkers en deze dan ook blokt?

Of is de voorziene functionaliteit in Vista voldoende hiervoor?

Alvast bedankt!
Take my advice ... I don't use it anyway.
misterjo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

Die vista functionaliteit heb ik eens gebruikt bij m'n tante en werkt tot op vandaag toch nog redelijk goed. Je hebt ook nog andere commerciële apps :
http://www.sentryparentalcontrols.co.uk/
http://www1.k9webprotection.com/

en wrs nog een hele hoop andere :)

Ik doe thuis ook aan content filtering maar dan voornamelijk spam sites ; dit doe ik via de gateway , volgens mij de beste manier om zo'n zaken tegen te houden.[/url]
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Als je bepaalde sites wilt blocken dan kan je het inderdaad perfect doen via de router als deze het ondersteund teminste.
Ik heb vorig jaar nog een programma geprobeerd (weet de naam niet meer) en dit beviel me wel. Maar het was te duur omdat je per pc een licentie moest hebben. Dit programma werkte in stealth modus. Je kon het oproepen door drie toetsen te combineren. Deze kon blokkeren en loggen. Je kon snapshots, toetsaanslagen, enz... laten doorsturen naar een mailadres. En van dit merk je niets op de betreffende pc.
Afbeelding
Styx
Starter Plus
Starter Plus

nonkie schreef:Als je bepaalde sites wilt blocken dan kan je het inderdaad perfect doen via de router als deze het ondersteund teminste.
Ik heb vorig jaar nog een programma geprobeerd (weet de naam niet meer) en dit beviel me wel. Maar het was te duur omdat je per pc een licentie moest hebben. Dit programma werkte in stealth modus. Je kon het oproepen door drie toetsen te combineren. Deze kon blokkeren en loggen. Je kon snapshots, toetsaanslagen, enz... laten doorsturen naar een mailadres. En van dit merk je niets op de betreffende pc.
Ik denk dat dat Parental Lock Guard is, en dat is nu freeware ... die moet je alleszins activeren door 3 toetsen in te drukken (http://www.riasc.net/plg.aspx). Laatste versie is wel van 2004 :?

Bedankt voor de reacties!
Take my advice ... I don't use it anyway.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

opendns
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Styx schreef:
nonkie schreef:Als je bepaalde sites wilt blocken dan kan je het inderdaad perfect doen via de router als deze het ondersteund teminste.
Ik denk dat dat Parental Lock Guard is, en dat is nu freeware ... die moet je alleszins activeren door 3 toetsen in te drukken (http://www.riasc.net/plg.aspx). Laatste versie is wel van 2004 :?

Bedankt voor de reacties!
Nee het was niet Lock Guard. Ik denk dat het deze was.
Afbeelding
TimDW
Member
Member

Van Microsoft zelf (en gratis): Steady State
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”