problemen met downloaden videobestanden

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
lin.vdb
Starter Plus
Starter Plus

Ondanks het feit dat ik een snelle internetverbinding heb (expressnet) en volgens de test 14313 kbps downloadsnelheid en 468 kbps uploadsnelheid haal slaag ik er niet in videobestanden uit te kijken zoals bijvoorbeeld het nieuws van VTM of photoshoptutorials die ik op het web vind.
In het begin gaat het goed en dan ineens na soms al 5 minuten stopt het (en het herbegint niet)...om de wuppes van te krijgen :evil: .
Ik ben bijvoorbeeld ook geabonneerd op een videopodcast van Photoshop TV en 9 op de 10 keren lukt het niet om het bestand te downloaden. Ik moet telkens herbeginnen en dan nog moet ik het dikwijls opgeven.
Ik had vroeger ADSLGo en toen had ik dat probleem niet. Expressnet is nochtans veel sneller. Hoe kan dat nu ????
Is dat nu aan Telenet gelegen, mijn router (heb nochtans een uitstekend signaal) of Kaspersky Internet Security (heb dat al uitgezet en het lukt dan nog niet...dus ik denk niet dat daar het probleem zit).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

lin.vdb schreef:volgens de test 14313 kbps downloadsnelheid en 468 kbps uploadsnelheid haal
Dat geeft nochtans aan dat alles prima is.
lin.vdb schreef:slaag ik er niet in videobestanden uit te kijken zoals bijvoorbeeld het nieuws van VTM of photoshoptutorials die ik op het web vind.
In het beste geval streamen deze aan ongeveer 1 MB/s (8 Mbits) wat je dus nog heel wat marge geeft. Misschien moet je eens een concrete URL posten zodat we ook eens een test kunnen doen.
lin.vdb schreef:Is dat nu aan Telenet gelegen, mijn router (heb nochtans een uitstekend signaal)
Mmm... wireless geeft soms erg wisselende resultaten (al is je test prima, het is een momentopname in tegenstelling tot een videostream van 10 minuten of meer)... kan je de videobestanden eens wired bekijken ?

M'n eerste gok is dus je wireless verbinding.
lin.vdb
Starter Plus
Starter Plus

r2504 schreef: Misschien moet je eens een concrete URL posten zodat we ook eens een test kunnen doen.
gewoon het integraal nieuws op http://www.vtm.be/nieuws/index_bekijkonline.htm

of de videotutorials op http://revision3.com/pixelperfect/page/all/
en http://www.photoshopusertv.com/

niks lukt :-( soms duurt het 5 minuten, soms 10 minuten en dan ineens stilstaand beeld en verder volgt er niks meer. Ergerlijk :evil:

Mijn router staat een verdiep lager. Heb zo geen lange kabel om het eens rap rap wired uit te proberen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

lin.vdb schreef:of de videotutorials op http://revision3.com/pixelperfect/page/all/
Ben ondertussen al meer dan 10 minuten aan het kijken (naar de Add Magic to Photoshop Part II) naar de High Video Quality zonder enig probleem.

Het probleem zit hem dus bij de server, niet bij de internet connectie, en niet bij Telenet. Aangezien je speedtest resultaten goed zijn denk ik nogmaals dat het puur je wireless verbinding is.

Probeer dus eens met een UTP kabel aan je router...
lin.vdb
Starter Plus
Starter Plus

r2504 schreef:
lin.vdb schreef:of de videotutorials op http://revision3.com/pixelperfect/page/all/
Ben ondertussen al meer dan 10 minuten aan het kijken (naar de Add Magic to Photoshop Part II) naar de High Video Quality zonder enig probleem.

Het probleem zit hem dus bij de server, niet bij de internet connectie, en niet bij Telenet. Aangezien je speedtest resultaten goed zijn denk ik nogmaals dat het puur je wireless verbinding is.

Probeer dus eens met een UTP kabel aan je router...
Ok, ik zal eens op zoek gaan naar een kabel die lang genoeg is. Ik had al zo'n vermoeden dat het de wireless verbinding kon zijn die soms eens adem te kort komt. Ik heb nog andere wireless toestellen (muis, toetsenbord, digitale TV. En misschien stoort het één het ander wel. Als dat zo is, hoe vermijd je dat dan ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

lin.vdb schreef:Ik heb nog andere wireless toestellen (muis, toetsenbord, digitale TV. En misschien stoort het één het ander wel.
Muis en toetsenbord gebruiken andere frequenties.

Digitale TV wireless... hangt er een beetje vanaf wat je daar onder verstaat. (bij TN kan dit niet, enkel de powerlines waar da's niet wireless dmv. radiosignalen).
lin.vdb schreef:Als dat zo is, hoe vermijd je dat dan ?
Brute pech... wireless is een shared medium... zelfs als je buur begint te downloaden dan zakt jou snelheid met de helft of meer. Het enige wat je kan doen is dan een andere frequentie zoeken... maar er zijn er maar drie unieke (en ik zie hier bijvoorbeeld reeds 7 wireless routers bij mij thuis !)
lin.vdb
Starter Plus
Starter Plus

r2504 schreef: Brute pech... wireless is een shared medium... zelfs als je buur begint te downloaden dan zakt jou snelheid met de helft of meer. Het enige wat je kan doen is dan een andere frequentie zoeken... maar er zijn er maar drie unieke (en ik zie hier bijvoorbeeld reeds 7 wireless routers bij mij thuis !)
Als ik eens kijk welke netwerken er hier in mijn buurt gedetecteerd worden vind ik er al een stuk of 8.
Als we elkaar storen is dat wireless toch nog zo interessant niet vind ik.
Toen ik nog ADSLGo had was dat bekabeld en toen had ik dat probleem niet. Had ik dat geweten, ik was niet overgestapt want nu hangt mijn modem een verdiep lager en met een kabel langs de trap is ook geen zicht.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

lin.vdb schreef:Als ik eens kijk welke netwerken er hier in mijn buurt gedetecteerd worden vind ik er al een stuk of 8. Als we elkaar storen is dat wireless toch nog zo interessant niet vind ik.
Wireless is mooi als het werkt, en daar stopt het dan ook (zeker wat betreft kritische dingen als streaming audio/video). Je hebt namelijk geen enkele controle over wat er nog allemaal in het rond vliegt.
lin.vdb schreef:Toen ik nog ADSLGo had was dat bekabeld en toen had ik dat probleem niet. Had ik dat geweten, ik was niet overgestapt want nu hangt mijn modem een verdiep lager en met een kabel langs de trap is ook geen zicht.
Wireless staat los van ADSLGo of Telenet... ik zie dus niet meteen de link (tenzij dat toen je telefoondraadje binnen kwam waar je PC stond, en nu dus een verdiep lager). Tja, er gaat werkelijk niets boven een UTP kabel... sorry, meer kan ik er ook niet over zeggen.
nogChoco
Premium Member
Premium Member

Windows XP > Control Panel > System > Device Manager

Zoek je 'netwerk adapter' in de lijst en rechtsklik erop om de eigenschappen/properties te krijgen van de netwerk driver. Mogelijk staat daar een instelling voor de speed/duplex setting, en probeer eens één van de 'forced full duplex' settings ipv de automatische. 'Full duplex' betekent dat je tegelijkertijd down + upload.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

nogChoco schreef:Zoek je 'netwerk adapter' in de lijst en rechtsklik erop om de eigenschappen/properties te krijgen van de netwerk driver.
Dan heb je het vermoedelijk over wired verbindingen... trouwens voor pure streaming ga je hier weinig verschil mee ondervinden.
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Heb je filmjes op je harde schijf staan? Probeer eens zo eentje af te spelen....

Ik heb hetzelfde probleem gehad een paar weken geleden, maar kan nu niet meer bedenken wat mijn oplossing was. Als jij hetzelfde probleem hebt (dat lokale filmpjes (op je harde schijf) ook niet werken) ga ik mijn hoofd er nog eens op breken, anders is het de moeite niet.
Afbeelding
lin.vdb
Starter Plus
Starter Plus

tettenlover schreef:Heb je filmjes op je harde schijf staan? Probeer eens zo eentje af te spelen....

Ik heb hetzelfde probleem gehad een paar weken geleden, maar kan nu niet meer bedenken wat mijn oplossing was. Als jij hetzelfde probleem hebt (dat lokale filmpjes (op je harde schijf) ook niet werken) ga ik mijn hoofd er nog eens op breken, anders is het de moeite niet.
Ik heb geen probleem met locale filmpjes op mijn harde schijf, alleen met filmjes van het internet.
lin.vdb
Starter Plus
Starter Plus

r2504 schreef:
Wireless staat los van ADSLGo of Telenet... ik zie dus niet meteen de link (tenzij dat toen je telefoondraadje binnen kwam waar je PC stond, en nu dus een verdiep lager). Tja, er gaat werkelijk niets boven een UTP kabel... sorry, meer kan ik er ook niet over zeggen.
Ja, ik weet dat dit niks te maken heeft met ADSL of Telenet. De ADSL was wel bekabeld en ik kon inderdaad mijn ADSLkabel inpluggen op alle verdiepingen.
Maar toen ik een nieuwe computer kocht wou ik ook een snellere internetverbinding en heb toen voor expressnet van Telenet gekozen. Nu kan ik maar op één verdiep meer inpluggen, vandaar dat ik nu wireless surf.
Aangezien videobestanden nu quasi altijd bevriezen was ik beter af met mijn bekabelde trage verbinding dan met mijn snelle wireless verbinding.
Wat ben ik met die snelle verbinding als ik niks kan uitkijken.
Ik heb trouwens hetzelfde probleem met streaming audiobestanden.
Leuk hé.

Ik heb ondertussen een kabel geleend en daar geraak ik toch wel helemaal niet mee op het internet zeker :evil: . Ik zal morgen eens moeten bellen naar Telenet waarom ik wireless zonder problemen op het internet geraak en niet met een kabel. Ik weet bijgot niet wat ik verkeerd doe :oops: .

Ik krijg fout 815...ongeldige waarde voor het veld Servicenaam en ik weet niet wat dat is.
't eigenaardige is dat mijn man met zijn laptop gewoon de kabel kan inpluggen en surfen en ik niet :smash2: .
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Misschien is dit wat te ingewikkeld voor je, maar je kan eens proberen met network stumbler na te gaan hoe goed je draadloze verbinding is. Als je problemen hebt met streaming video ga je waarschijnlijk een zeer onregelmatige grafiek met veel dips te zien krijgen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

lin.vdb schreef:Ik heb ondertussen een kabel geleend en daar geraak ik toch wel helemaal niet mee op het internet zeker . Ik zal morgen eens moeten bellen naar Telenet waarom ik wireless zonder problemen op het internet geraak en niet met een kabel. Ik weet bijgot niet wat ik verkeerd doe.
Ik betwijfel ten zeerste of TN daar een antwoord op kan geven... wat heb je trouwens staan als wireless router (merk/model) ?

lin.vdb schreef:'t eigenaardige is dat mijn man met zijn laptop gewoon de kabel kan inpluggen en surfen en ik niet :smash2: .
En kan die dan zonder problemen filmpjes bekijken ?
lin.vdb
Starter Plus
Starter Plus

r2504 schreef:wat heb je trouwens staan als wireless router (merk/model) ?
Belkin Wireless G+MIMO Router

lin.vdb schreef:'t eigenaardige is dat mijn man met zijn laptop gewoon de kabel kan inpluggen en surfen en ik niet :smash2: .
r2504 schreef:En kan die dan zonder problemen filmpjes bekijken ?

Hij heeft hetzelfde probleem met audio en videobestanden
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

wat je ook es kan doen is flashplayer installeren en/of updaten:

http://www.adobe.com/shockwave/download ... Lang=Dutch

(helpt bij het afspelen van video en audio via internet)
en ook Shockwaveplayer :

http://www.adobe.com/shockwave/download/download.cgi?

Laat dan eens weten of het beter gaat.

PS: staat de firewall ingeschakeld van de router ? kan zijn dat die ook beelden blokt.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

lin.vdb schreef:Belkin Wireless G+MIMO Router

Hij heeft hetzelfde probleem met audio en videobestanden
Wired... en dezelfde problemen ? Gooi die router er eens tussenuit (wel je modem dan even zonder spanning zetten), en probeer dan nogmaals wired.

Doe eveneens eens verschillende (stuke of 10) speedtesten hier op Userbase.be ... geven deze steeds ongeveer 14 Mbits, of zit er soms een lagere tussen ?

Dit is niet echt normaal.
lin.vdb
Starter Plus
Starter Plus

Heb daarstraks naar telenet gebeld omdat ik dus met kabel niet op het internet geraakte en ze hebben me er weer mooi opgeholpen.

En mijn probleem blijkt nu wel degelijk aan de router gelegen te zijn en niet aan telenet want ik heb ondertussen zonder sputteren mijn Photoshop TV Videopodcast kunnen downloaden en een volledige nieuwsuitzending van VTM kunnen bekijken :banana:

Ik heb hier nu wel meer dan 10 m kabel langs de trap liggen...ook niet erg interessant. Ik zou dus wel liever weer wireless surfen op voorwaarde dat mijn signaal sterk genoeg blijft zodat film en audiobestanden niet onderbroken worden.
Moet ik mij nu een andere router kopen ? Bestaan er modellen die hier beter in zijn of loop ik het risico dit probleem met alle routers te hebben ?
Of kan mijn huidige router op één of andere manier beter afgesteld worden ??? Heb hier echt geen kaas van gegeten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

lin.vdb schreef:Of kan mijn huidige router op één of andere manier beter afgesteld worden ??? Heb hier echt geen kaas van gegeten.
Misschien moet je eens controleren of hier de laatste firmware op staat ?
lin.vdb
Starter Plus
Starter Plus

r2504 schreef: Misschien moet je eens controleren of hier de laatste firmware op staat ?
Heb ik gedaan. Er was geen update beschikbaar.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Is een verbinding over het elektriciteitsnet geen oplossing?
http://www.netgear.com/Products/Powerli ... +Providers
lin.vdb
Starter Plus
Starter Plus

Astralon schreef:Is een verbinding over het elektriciteitsnet geen oplossing?
http://www.netgear.com/Products/Powerli ... +Providers
Gaat dat ? Kunnen we op die manier ook met twee wireless surfen ? Ik heb nu zo 2 dingen voor mijn digibox. Hoeveel van die dingen heb ik dan nodig voor 2 PC's : 1 voor aan de modem en 1 voor aan elke PC = 3 ?
Is dat stabieler ?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Het is altijd heel moeilijk in te schatten hoe die dingen zich gedragen maar ik heb er zeer goede ervaringen mee.

Ik zou zeggen: ga bij een goede computerwinkel langs waar ze die dingen op voorraad hebben en probeer overeen te komen dat als het niet goed werkt dat je ze terug mag brengen.

Zeg erbij wat je er mee wilt doen en zorg ervoor dat je "high-speed" adapters krijgt want anders schiet je er nog niets mee op.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Ik zou geen twee verschillende merken onderéén gebruiken. De ts geeft aan dat hij/zij er al heeft voor de digibox.
Afbeelding
lin.vdb
Starter Plus
Starter Plus

nonkie schreef:Ik zou geen twee verschillende merken onderéén gebruiken. De ts geeft aan dat hij/zij er al heeft voor de digibox.
Daar zeg je zoals iets. Werkt dat mekaar dan niet tegen, zelf als ze van hetzefde merk zijn ? Soit, ik zal eens terug naar de winkel gaan en mijn probleem uitleggen. En hopelijk geven ze iets mee dat ik mag terugbrengen als't niet veel beter zou blijken te zijn als mijn Belkin router.
Praetorian
Premium Member
Premium Member

lin.vdb schreef:
nonkie schreef:Ik zou geen twee verschillende merken onderéén gebruiken. De ts geeft aan dat hij/zij er al heeft voor de digibox.
Daar zeg je zoals iets. Werkt dat mekaar dan niet tegen, zelf als ze van hetzefde merk zijn ? Soit, ik zal eens terug naar de winkel gaan en mijn probleem uitleggen. En hopelijk geven ze iets mee dat ik mag terugbrengen als't niet veel beter zou blijken te zijn als mijn Belkin router.
een vriend van me had jaren geleden hetzelfde probleem met zijn belkin. Was in de tijd bekend probleem bij die belkins. Ik weet niet hoe het er nu mee zit, maar dus kans dat je dat met een ander merk niet zou hebben.
lin.vdb
Starter Plus
Starter Plus

Praetorian schreef: een vriend van me had jaren geleden hetzelfde probleem met zijn belkin. Was in de tijd bekend probleem bij die belkins. Ik weet niet hoe het er nu mee zit, maar dus kans dat je dat met een ander merk niet zou hebben.
Goed om weten. Ik zal Belkin maar links laten liggen. Wat is een goed merk voor die dingen ?
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

r2504 schreef: Digitale TV wireless... hangt er een beetje vanaf wat je daar onder verstaat. (bij TN kan dit niet, enkel de powerlines waar da's niet wireless dmv. radiosignalen).
Hoe dat kan niet ? Mijn digicorder is nochthans via een wireless bridge hier aangesloten hoor. OK, het is geen ideale oplossing, en telenet *doet* het niet. Maar het werkt toch wel perfect, naast mijn eigen draadloze LAN.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”