Het grote Homeconnect topic deel 2
Ofwel bellen naar dommel, de beste oplossing als je homeconnect nog wil activerenKanter schreef:Ga hier zeker een klacht voor indienen. Weet iemand hoe ik dat best doe?
En ik stuur geen mail meer naar hen, want die antwoorden toch niet!
Ofwel klacht indienen bij het BIPT (maar verwacht hier zeker geen snelle oplossing)
...
- klooooon
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 18 keer
De vraag is aan wie ligt dit probleemBBB schreef:Ik heb donderdag nog een "klacht" gekregen dat er echo was op de lijn.broli schreef:Is het echo probleem nog prominent of is dat al opgelost?
Mijn situatie
Ik zelf heb nooit last van echo ;mijn moeder als ze naar mij belt heeft een perfecte verbinding zonder echo en zijn belt via telenet met een belgacom toestel
Nu als mijn schoonmoeder belt hoort zij wel een beetje echo
Zij belt ook via telenet maar met een telenet toestel
Als er iemand met een gsm naar onze vaste lijn belt is er ook geen probleem
Ik ben gewoon al blij dat mijn voip gedeelte eindelijk werkt
We gaan hier ook al in de 4de week zonder activatie brief te krijgen en zelfs al een nieuwe netconnect factuur voor periode 15/09-15/10. Meneer zij vorige week dat de brief wrss deze week zou krijgen. Wat gebeurt daar eigenlijk. Waarom duurt het een week bij Piet Snot en 4+ bij Jef Patat. En die post problemen zijn bullshit.
BBB schreef:Ofwel bellen naar dommel, de beste oplossing als je homeconnect nog wil activerenKanter schreef:Ga hier zeker een klacht voor indienen. Weet iemand hoe ik dat best doe?
En ik stuur geen mail meer naar hen, want die antwoorden toch niet!
Ofwel klacht indienen bij het BIPT (maar verwacht hier zeker geen snelle oplossing)
Net nog eens gebeld en ze hebben interne problemen voor klanten die van NetConnect naar HomeConnect moeten overstappen. Hij ging het doorgeven.
Hopelijk krijg ik volgende week mijn brief in de bus, maar ja, dat zeiden ze drie weken geleden ook...
Dus zal deze rekening moeten betalen, ook al heb ik de services niet...
Wat een klucht!
Heb dus al klacht ingediend bij de ombudsman en hij is goedgekeurd
Hopelijk haalt het wat uit, ben al sinds 9 juli aan't wachten! Dat zijn freakin' 6 weken! Die modem hier is maar stof aan't verzamelen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
ter info:er wordt niet altijd dezelfde codec gebruikt.frado schreef:kheb zojuist ook het echo prob meegemaakt. Van een Base gsm naar huis gebeld, en ik kreeg steeds een lastige echo. Dit is de 2e keer met die gsm dat ik dat voorheb. Hopelijk wordt het rap gefixt
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Wat er wel leuk is, ik heb nu ongeveer al 2 maand Homeconnect en heb nog geen enkele factuur voor telefonie gekregen. En we hebben wel vaker naar GSM's en buiteland gebeld via Homeconnect zonder problemen. Enkel de abonnementskosten werden aangerekend tot nu toe...
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- malinwa001
- Pro Member
- Twitter: malinawa001
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 12 keer
Ter info, VOIP werk nu bij mij eindelijk zou ik zo zeggen.
Was het continu bellen net aan het opgeven. Ik hoop dat de rest van jullie ook snel geholpen wordt.
Was het continu bellen net aan het opgeven. Ik hoop dat de rest van jullie ook snel geholpen wordt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
yip is me ook al opgevallen..Ken schreef:Wat er wel leuk is, ik heb nu ongeveer al 2 maand Homeconnect en heb nog geen enkele factuur voor telefonie gekregen. En we hebben wel vaker naar GSM's en buiteland gebeld via Homeconnect zonder problemen. Enkel de abonnementskosten werden aangerekend tot nu toe...
ze zeiden dat ze dit pas vanaf de 3de of 4de factuur gingen verrekenen...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
heb hetzelfde probleem hier in oostendeBBB schreef:Ik heb donderdag nog een "klacht" gekregen dat er echo was op de lijn.broli schreef:Is het echo probleem nog prominent of is dat al opgelost?
Bij mij is VOIP vandaag ook in orde gekomen. Langzaam maar zeker lijkt de situatie zich toch te verbeteren.malinwa001 schreef:Ter info, VOIP werk nu bij mij eindelijk zou ik zo zeggen.
Nu nog wachten op de speed verhoging...
HomeConnectUser: terug tevreden
VOIP: stabiliteit soms twijfelachtig
VOIP: stabiliteit soms twijfelachtig
voip is hier ook down,
zit een gigantische vertraging op.
als ik nummer probeer te bellen is het stil en komt er een na een tijd disconnect toon.
na ongeveer 10 minuten gaat het gebelde nummer alsnog over, maar als je opneemt is de lijn dood daarvan.
gebeld worden is ook niet mogelijk, na voeren van het nummer, een stille lijn.
reset van de siemens maakt niks uit.. helaas..
Bellen naar Dommel heeft geen zin, er zijn denk al tien andere voor me om het te melden.
Ik raad anderen aan om ook niet meer te bellen, en hopelijk dat Dommel even een nieuwsbericht vermeld op hun site, dat er een storing is en deze bekend is. (scheelt hun weer een overbezette lijn, en kunnen ze misschien sneller het probleem oplossen).
Acht tjahhh tis maar weer een tip.
----Update----
12:28 lijn werkt weer.
zit een gigantische vertraging op.
als ik nummer probeer te bellen is het stil en komt er een na een tijd disconnect toon.
na ongeveer 10 minuten gaat het gebelde nummer alsnog over, maar als je opneemt is de lijn dood daarvan.
gebeld worden is ook niet mogelijk, na voeren van het nummer, een stille lijn.
reset van de siemens maakt niks uit.. helaas..
Bellen naar Dommel heeft geen zin, er zijn denk al tien andere voor me om het te melden.
Ik raad anderen aan om ook niet meer te bellen, en hopelijk dat Dommel even een nieuwsbericht vermeld op hun site, dat er een storing is en deze bekend is. (scheelt hun weer een overbezette lijn, en kunnen ze misschien sneller het probleem oplossen).
Acht tjahhh tis maar weer een tip.
----Update----
12:28 lijn werkt weer.
Laatst gewijzigd door tjahhh 19 aug 2008, 12:28, in totaal 4 gewijzigd.
-
- Starter Plus
Bij mij ook weer down.
zal wel weer algemeen zijn dat het VoIP probleem zich weer voordoet.
alhoewel dat mijn instellingen in mijn siemens router nu wel correct ingesteld staan en mijn VoIP account als geregistreerd staat.
vorige keer was er altijd een bezettoon bij mij, maar nu doet de telefoon gewoon niets ...
en heb juist vandaag nieuwe telefoons gekocht die ik volledig wou instellen ...
het is ook altijd op hetzelfde moment ...
zal wel weer algemeen zijn dat het VoIP probleem zich weer voordoet.
alhoewel dat mijn instellingen in mijn siemens router nu wel correct ingesteld staan en mijn VoIP account als geregistreerd staat.
vorige keer was er altijd een bezettoon bij mij, maar nu doet de telefoon gewoon niets ...
en heb juist vandaag nieuwe telefoons gekocht die ik volledig wou instellen ...
het is ook altijd op hetzelfde moment ...
Zonder een pro/contra discussie te willen uitlokken zou ik graag weten wat de politiek van dommel is m.b.t. de overschakeling naar ADSL2+.
Met al de problemen die er zijn vind ik het momenteel onnodig om de helpdesk extra te gaan belasten met de vraag naar ADSL2+, momenteel heb ik wel een goede verbinding (alhoewel ik graag sneller zou hebben).
Gaan ze nu letterlijk op afstand kijken (en wat is de maximum afstand dan). Wat als uw verzwakking overeenkomt met die van een kortere afstand die anders wel zou aangesloten worden, krijg je dan ook ADSL2+ of is het dan "pech".
(en het is niet de bedoeling om een discussie op te starten van "zaag niet, uw verbinding werkt" e.d., ik zou gewoon graag willen weten of er iemand weet hoe dommel het gaat aanpakken)
Met al de problemen die er zijn vind ik het momenteel onnodig om de helpdesk extra te gaan belasten met de vraag naar ADSL2+, momenteel heb ik wel een goede verbinding (alhoewel ik graag sneller zou hebben).
Gaan ze nu letterlijk op afstand kijken (en wat is de maximum afstand dan). Wat als uw verzwakking overeenkomt met die van een kortere afstand die anders wel zou aangesloten worden, krijg je dan ook ADSL2+ of is het dan "pech".
(en het is niet de bedoeling om een discussie op te starten van "zaag niet, uw verbinding werkt" e.d., ik zou gewoon graag willen weten of er iemand weet hoe dommel het gaat aanpakken)
...
hoger dan 4,5km afstand van de centrale word je snelheid niet hoger gezet dan 4,6mb.(4,5 km is de limiet, anders word de lijn instabiel)
En dit zal duren tot midden 2009 eerdat de infrastructuur word aangepast, is er mij verteld door de helpdesk van Dommel.
En dit zal duren tot midden 2009 eerdat de infrastructuur word aangepast, is er mij verteld door de helpdesk van Dommel.
Midden 2009? en nu al adverteren met 12Mbit?tjahhh schreef:hoger dan 4,5km afstand van de centrale word je snelheid niet hoger gezet dan 4,6mb.(4,5 km is de limiet, anders word de lijn instabiel)
anyway, hier ligt toch voor einde van het jaar Cityconnect,
-
- Elite Poster
ik vermoed dat ze zijn van plan om midden 2009 al hun klanten op eigen dslams beginnen overzettenYogi schreef:Midden 2009? en nu al adverteren met 12Mbit?tjahhh schreef:hoger dan 4,5km afstand van de centrale word je snelheid niet hoger gezet dan 4,6mb.(4,5 km is de limiet, anders word de lijn instabiel)
anyway, hier ligt toch voor einde van het jaar Cityconnect,
Hoi,
Eerste en vooral, het spijt me als ik vragen stel die al beantwoord geweest zijn maar al die verschillende topics nalezen lijkt mij wat teveel als jullie me sneller kunnen helpen en in 1 keer kunnen helpen.
Momenteel zit ik hier thuis met Expresnet van Telenet en Classic telefoonlijn van Belgacom. Nu ben ik van plan over te schakelen naar Dommel homeconnect omdat het voordeliger lijkt en de datalimieten afgeschaft worden. Ik woon in de regio Kortrijk en heb dus nog geen 12mbit maar wil gerust wat snelheid 'inruilen' voor meer datalimiet (geen datalimiet namelijk ).
Ik zit juist nog met enkele vraagjes:
- Moet er een splitter geplaatst worden ?? Ik vermoed van niet wetende dat alles via die gigaset homebox gebeurt en er dus geen gesplitste lijnen moeten zijn ?
- Hier in huis zijn er meer dan 2 telefoontoestellen in gebruik, kan ik deze allemaal aansluiten op die gigabox, of zullen we het gebruik ervan moeten reduceren tot 2 telefoons ??
- Ik lees dat veel mensen problemen hebben met die voIP, wil dat dan zeggen dat zij helemaal geen telefonisch bereik hebben of gaat dit louter over gebruik van softphones ofzo ?
Zo, dit is het zowat , echte knagende vragen heb ik verder niet, ik hoop dat jullie me hierop een zo correct mogelijk antwoord kunnen geven.
Alvast bedankt
Eerste en vooral, het spijt me als ik vragen stel die al beantwoord geweest zijn maar al die verschillende topics nalezen lijkt mij wat teveel als jullie me sneller kunnen helpen en in 1 keer kunnen helpen.
Momenteel zit ik hier thuis met Expresnet van Telenet en Classic telefoonlijn van Belgacom. Nu ben ik van plan over te schakelen naar Dommel homeconnect omdat het voordeliger lijkt en de datalimieten afgeschaft worden. Ik woon in de regio Kortrijk en heb dus nog geen 12mbit maar wil gerust wat snelheid 'inruilen' voor meer datalimiet (geen datalimiet namelijk ).
Ik zit juist nog met enkele vraagjes:
- Moet er een splitter geplaatst worden ?? Ik vermoed van niet wetende dat alles via die gigaset homebox gebeurt en er dus geen gesplitste lijnen moeten zijn ?
- Hier in huis zijn er meer dan 2 telefoontoestellen in gebruik, kan ik deze allemaal aansluiten op die gigabox, of zullen we het gebruik ervan moeten reduceren tot 2 telefoons ??
- Ik lees dat veel mensen problemen hebben met die voIP, wil dat dan zeggen dat zij helemaal geen telefonisch bereik hebben of gaat dit louter over gebruik van softphones ofzo ?
Zo, dit is het zowat , echte knagende vragen heb ik verder niet, ik hoop dat jullie me hierop een zo correct mogelijk antwoord kunnen geven.
Alvast bedankt
-
- Elite Poster
er is geen splitter nodig.. je hebt nu waar uw bgc binnenkomt komt gewoon rechtstreeks uw gigaset aanvast.MStichel schreef: Ik zit juist nog met enkele vraagjes:
je vergist je.. je kunt perfect telefoons parallel gebruiken dit betekend zoals je nu hebt..MStichel schreef: - Hier in huis zijn er meer dan 2 telefoontoestellen in gebruik, kan ik deze allemaal aansluiten op die gigabox, of zullen we het gebruik ervan moeten reduceren tot 2 telefoons ??
maar je kunt ook 2 'apart' dat betekend dat je met 2 telefoons alle twee apart een gesprek kunt voeren.. terwijl parallel echt de lijn 'deelt'
dus ook kunt meeluisteren.
dit komt door een software probleem. Deze lijkt ondertussen echter opgelost te zijn.MStichel schreef: - Ik lees dat veel mensen problemen hebben met die voIP, wil dat dan zeggen dat zij helemaal geen telefonisch bereik hebben of gaat dit louter over gebruik van softphones ofzo ?
- het niet moeten steken van een splitter werd me ondertussen duidelijk, toch bedankt voor het antwoordicekiller2k6 schreef:er is geen splitter nodig.. je hebt nu waar uw bgc binnenkomt komt gewoon rechtstreeks uw gigaset aanvast.MStichel schreef: Ik zit juist nog met enkele vraagjes:
je vergist je.. je kunt perfect telefoons parallel gebruiken dit betekend zoals je nu hebt..MStichel schreef: - Hier in huis zijn er meer dan 2 telefoontoestellen in gebruik, kan ik deze allemaal aansluiten op die gigabox, of zullen we het gebruik ervan moeten reduceren tot 2 telefoons ??
maar je kunt ook 2 'apart' dat betekend dat je met 2 telefoons alle twee apart een gesprek kunt voeren.. terwijl parallel echt de lijn 'deelt'
dus ook kunt meeluisteren.
dit komt door een software probleem. Deze lijkt ondertussen echter opgelost te zijn.MStichel schreef: - Ik lees dat veel mensen problemen hebben met die voIP, wil dat dan zeggen dat zij helemaal geen telefonisch bereik hebben of gaat dit louter over gebruik van softphones ofzo ?
- de idee rond het hebben van meerdere telefoons PER LIJN is me nu ook volledig duidelijk, ook hiervoor bedankt
- laat ons hopen dat er zich hier geen probleem vormt
Bedankt voor de antwoorden op m'n vragen
mss nog één iets over die meerdere telefoons dan , ..., hoe gaat het dan precies in z'n werk om deze parallel erop aan te sluiten , op die éne lijn dus ?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 15 keer
Aan de snelheid van dommel, maak er dan maar begin 2010 van.tjahhh schreef:hoger dan 4,5km afstand van de centrale word je snelheid niet hoger gezet dan 4,6mb.(4,5 km is de limiet, anders word de lijn instabiel)
Maar nee, serieus, misschien wou de helpdesk bedoelen dat er een bereik van VDSL2 is voor heel belgië zo rond die periode?
To download or not to download, that's the question.
-
- Member
Sorry dit zal waarschijnlijk offtopic klinken maar je moet eens lezen op hun site bij :
Bedrijf > Over ons
Bedrijf > Over ons
Best grappig !mede door deze conclusie hebben we besloten om een hosting bedrijf op te richten gericht op:
- de beste klantenservice en technische ondersteuning;
-
- Plus Member
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Ze hebben toch gelijk? Het enige probleem is binnen te gerakenMr. Demmel schreef:Sorry dit zal waarschijnlijk offtopic klinken maar je moet eens lezen op hun site bij :
Bedrijf > Over ons
Best grappig !mede door deze conclusie hebben we besloten om een hosting bedrijf op te richten gericht op:
- de beste klantenservice en technische ondersteuning;
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Iemand? Ik heb vanmorgen in een haast door de Dommel Gigaset zitten rommelen, maar vond daar geen telefoonnummer (wel de activatiekey), het nummer kan je vinden in de dommel software zeker?chaoske schreef:Kan me iemand het nummer van Dommel Homeconnect (0800-nr) geven? Desnoods via PM? Ik zou ze graag bellen, maar heb de brief niet direct bij me..
Even zoeken op dit forum en/of googlechaoske schreef:Iemand? Ik heb vanmorgen in een haast door de Dommel Gigaset zitten rommelen, maar vond daar geen telefoonnummer (wel de activatiekey), het nummer kan je vinden in de dommel software zeker?chaoske schreef:Kan me iemand het nummer van Dommel Homeconnect (0800-nr) geven? Desnoods via PM? Ik zou ze graag bellen, maar heb de brief niet direct bij me..
En het zonaal nummer:
vanaf 22/07 zal u onze diensten kunnen bereiken via +32 11 92 00 00 (zonaal tarief). het oude 070-nummer zal nog enkele weken in dienst blijven. het is ook niet meer mogelijk om buiten kantooruren contact op te nemen via een betaalnummer aangezien de raad van het bipt heeft beslist dat dit niet conform de belgische wetgeving is, een beslissing die wij ten zeerste betreuren aangezien we onze klanten enkel de mogelijkheid gaven om ons op elk moment te kunnen contacteren.
...
Eigenlijk zou dat nummer bij in de FAQ mogen staan want het kan toch op internet gevonden worden ... (in ieder geval het zonaal nummer toch, alhoewel dat het zonaal nummer wel in het andere sticky topic staat)chaoske schreef:Mea culpa, ik heb gezocht op "0800" in het dommel subforum maar vond niets...
In ieder geval hartelijk bedankt!
Misschien iets voor L-army (of een andere mod).
...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Kan iemand me vertellen hoe ik een printer toevoeg die aangesloten is op de siemens router. In het controlepaneel wordt de printer herkent, en is actief, maar op mijn pc ( draadloos ) vindt em niets bij netwerk.
Bedankt!
Bedankt!
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Yargo,
Doe eens op je PC het volgende:
Klik op start ==> uitvoeren ==w type in: *\\<router_ip_adres>\* en druk dan op OK. Zie je dan iets staan ?
Eventueel moet je een lokale printer toevoegen, een nieuwe printerpoort maken ==> TCP/IP Printerpoort ==> ip adres van router ingeven.
Mvg,
Sasuke
Klik op start ==> uitvoeren ==w type in: *\\<router_ip_adres>\* en druk dan op OK. Zie je dan iets staan ?
Eventueel moet je een lokale printer toevoegen, een nieuwe printerpoort maken ==> TCP/IP Printerpoort ==> ip adres van router ingeven.
Mvg,
Sasuke
-
- Pro Member
Als ik naar het Ip adres van de printer kijk staat er:Sasuke schreef:Yargo,
Mvg,
Sasuke
IP-adres: 192.168.2.1
Klopt dit?
Als ik bij uitvoeren *\\<192.168.2.1>\* duw, dan komt er dat hij niets vindt.
Laatst gewijzigd door Yargo 21 aug 2008, 20:16, in totaal 1 gewijzigd.
Ben niet zeker maar dit lijkt me niet een gewone windows netwerk printer. Probeer is het volgende...
http://technet.microsoft.com/en-us/libr ... 57002.aspx
http://technet.microsoft.com/en-us/libr ... 57002.aspx
- OpThaCop
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
- Bedankt: 13 keer
Yargo schreef:Als ik naar het Ip adres van de printer kijk staat er:Sasuke schreef:Yargo,
Mvg,
Sasuke
Klopt dit?
denk dat je eerder dit moet intypen :
\\192.168.2.1\
Zonder de sterretjes en zonder < en > ..
pingen is ook een optie
-
- Pro Member
Dan zegt em: Geen toegang.OpThaCop schreef:Yargo schreef:Als ik naar het Ip adres van de printer kijk staat er:Sasuke schreef:Yargo,
Mvg,
Sasuke
Klopt dit?
denk dat je eerder dit moet intypen :
\\192.168.2.1\
Zonder de sterretjes en zonder < en > ..
pingen is ook een optie
Is er nu werkelijk niemand die zijn printer aan die router heeft gehangen ?