schrik om over te schakelen (net- naar homeconnect)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

Hallo,
Ik ben nu zelf al een jaartje klant van dommel en heb een netconnect internet abo maar wil over schakelen naar homeconnect omdat het goedkoper uitkomt. Maar nu heb ik nog niet veel goeds gelezen oer homeconnect en heb ik er eerlijk gezegd een beetje schrik van omdat ik niet zonder internet wil komen te staan... Is het verstandig om home connect op deze moment aan te schaffen? Of is het verstandiger om een tijdje te wachten tot mss een oplossing is gevonden voor al de klachten die er nu over zijn??? En ik beschik nu over een telefoonlijn van belgacom en telefoon is dus belgacom, maar indien ik homeconnect zou nemen is deze uiteraard niet meer nodig. Ben ik dan ook mijn huidig telefoonnummer kwijt????

Mvg Tommy
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 13 keer

fiestaboyke schreef:Hallo,
Ik ben nu zelf al een jaartje klant van dommel en heb een netconnect internet abo maar wil over schakelen naar homeconnect omdat het goedkoper uitkomt. Maar nu heb ik nog niet veel goeds gelezen oer homeconnect en heb ik er eerlijk gezegd een beetje schrik van omdat ik niet zonder internet wil komen te staan... Is het verstandig om home connect op deze moment aan te schaffen? Of is het verstandiger om een tijdje te wachten tot mss een oplossing is gevonden voor al de klachten die er nu over zijn???
Je zegt het eigenlijk zelf al.. nog niet veel goeds gelezen he?
En ik beschik nu over een telefoonlijn van belgacom en telefoon is dus belgacom, maar indien ik homeconnect zou nemen is deze uiteraard niet meer nodig. Ben ik dan ook mijn huidig telefoonnummer kwijt????

Mvg Tommy
Dommel neemt je telefoonnummer over. Hiervoor moet je je abbo bij belgacom niet opzeggen (mag je zelfs niet, anders verlies je je nummer).

Maar soit, dat zijn dingen die hier al beschreven zijn, en mits de zoekfunctie, had je die antwoorden ook wel gevonden.

In mijn ogen, een (zoveelste?) nutteloze topic.. :|
regeri
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Niet nutteloos vind ik persoonlijk want door de bomen zie je het bos niet meer.ga maar eens alle berichten na,dan ben je wel een uurtje zoet.

Het is en blijft een forum waar vragen gesteld mogen worden.

Ps ik wacht ook nog eerst met overstappen van netconnect naar of homeconnect of cityconnect tegen het eind van het jaar :lol:
Live life to the Max
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member

hmm zonde rinternet zal je wss niet zitten..

Zonder telefonie wss al minder lang aangezien ze het gros van de problemen aan he toplossen zijn. Als je geen telefonie wilt verliezen, en geen problemen hebt met een nieuw nummer kan je altijd nieuw nummer aanvragen e.
Afbeelding
zogro
Member
Member

ik ben overgestapt van netconnect naar homeconnect en geen problemen gehad.

wel opletten met netconnect factuur ik had al netconnect betaald tot 08/08 en vanaf de 18de juli had ik homeconnect. Kreeg toen nog een factuur om te betalen van netconnect van 08/08 tot 08/09 daarvoor gebeld en ik ging die nog moeten betalen wat ik niet gedaan heb daar ik al homeconnect moest betalen vanaf de 18/08 en al had betaald.

tot nu toe niets hierover gehoord van dommel buiten een email dat mijn netconnect afgesloten is wegens niet betalen maar nog altijd internet want homeconnect is betaald :p

dus opletten gewoon bij overlapping dat je niet teveel betaald verder had ik geen problemen internet ging direct hier en dag erna ging telefoon probleemloos bellen en gebeld worden ging.

mvg
Jippe
Plus Member
Plus Member

We zijn al Homeconnect sinds 21 juni, en ja er waren in 't begin wat problemen. Problemen die elk nieuw product kent en zal kennen. Nu overschakelen naar Homeconnect is zeker te doen, men kent de problemen en men werkt er aan. We hebben in feite nooit zonder internet gezeten, en we hebben nooit problemen gehad nu we homeconnect zijn. Telefonie heeft misschien nog problemen, bellen en gebeld worden, al hebben we daar geen weet van, familie kunnen ons bellen dus zie ik geen probleem. Misschien geen telefoon van een of ander callcenter, da's ook al een pluspunt.

Niet veel goeds gelezen?

Wel, internet is een ding waar men 'onzichtbaar' kan zijn, ik bedoel men kan zich voor doen als eender wie: je kan denkend chatten met een droomprinses, maar het zou kunnen dat je in werkelijkheid met een 150 kilo zwaar wegend man zit te babbelen. Dus hier op de forum kan er ook inmenging zijn van telenetters en belgacommers die je liever zien dat je bij hun blijft dan dat je vertrekt naar een andere provider, maar je zal dat ook nooit echt weten of het echt zo is. Mijn raad: ga er voor want problemen zijn er voor op te lossen en dan zul je wel content zijn dat je de overstap hebt gemaakt.

Nog een tip: als je homeconnect aanvraagt koopt dan het pakket ter plaatse, laat het niet afkomen via eender welk postbedrijf: dat personeel heeft geen zorg voor zulke pakjes: als dat op de grond valt dan is hun eerste gedacht "niemand heeft dat toch gezien". Als voorbeeld kan ik zeggen: ik heb ooit eens een modem laten afkomen van mobistar bij taxipost, mijn eerste pakje is nooit aangekomen, spoorloos verdwenen, na veelal gebel (en dat was ook niet gratis!!!) kreeg ik een tweede bezorging, lang heeft die modem niet gewerkt. Dus... zelf gaan halen dat pakket.
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Ik sluit me volledig aan bij Jippe.

1) Kritiek op Dommel (of elke andere ISP) moet je met een korrel zout nemen. Je weet niet wie hier schrijft. Misschien zit er soms wel eens een mol van de concurrentie tussen :wink: Dat weet je niet...

2) Je starterpakket kun je bv in de MediaMarkt of Makro aanschaffen. Dat is veel veiliger (en gemakkelijker) naar garantie toe. Tenzij het niet erg vindt om alles via de post terug te sturen (in geval van defect). Ik heb zelf mijn pc ook in Nederland (via webwinkel) besteld. De eerste keer was de harde schijf (door transport) stuk. De tweede keer hadden ze alles in de verkeerde kast gemonteerd. Ik heb mijn portkosten 75% terugbetaald gekregen. Als je zelf rijdt, kost benzine je uiteindelijk ook geld. Dit is een beetje een kwestie van voorkeur. Persoonlijk ga ik liever in een winkel om de hoek om mijn spullen. Voor grote bedragen (of het gemak) kun je natuurlijk ook altijd bij een webshop bestellen.

3) Voor de rest ook ik ben overgeschakeld naar HomeConnect (in een nieuwe woonst). En heb geen grote problemen. Enkel nog een facturatieprobleem (ivm gratis maand) en die verhoging naar 12 mbits waar ik nog altijd op wacht (maar ja, dat is Belgacom...)

4) Ik heb zelf een Dommel HomeConnect poll gestart. Als je die leest, merk je dat iedereen van in het begin al kon surfen. Met VOIP waren er wat problemen, maar die zijn nu van de baan. Misschien werken niet alle opties (zoals tweede beller, etc) al even goed (en is er soms nog wat echo op de lijn). Maar ook daar wordt aan gewerkt. Ik denk dus dat je gerust nu al kunt overschakelen naar HomeConnect. Tenzij je liever nog wat wacht. Tot het wat minder druk op de helpdesk wordt ofzo.
Zelete
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ben zelf overgeschakeld van Net naar Home zonder enkel probleem, zelfs geen facturatie. Telefonie werkte een paar uur nadien. Nooit zonder internet gezeten.

EDIT: Het is nog wel wachten op de webspace en verhoogde snelheid :)
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Zelete schreef:Het is nog wel wachten op de webspace en verhoogde snelheid :)
Idd, die verhoogde snelheid zit ik ook op te wachten... :-D

Ben gewoon heel benieuwd op hoeveel ik zal kunnen surfen in de praktijk (haal ik de 12 mpbs of haal ik er maar 6 of 8 ) Ik heb geen idee.. Ben gewoon heel curieus...
klooooon
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

Veel problemen zijn gewoon ontstaan zoals in mijn geval bij het stuk gaan vd router of bij een router wissel
Dan liggen ze prullen bij dommel met het mac adres en bijhorende activatie code
Yogi
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 1 keer

Gent32m schreef:
Zelete schreef:Het is nog wel wachten op de webspace en verhoogde snelheid :)
Idd, die verhoogde snelheid zit ik ook op te wachten... :-D

Ben gewoon heel benieuwd op hoeveel ik zal kunnen surfen in de praktijk (haal ik de 12 mpbs of haal ik er maar 6 of 8 ) Ik heb geen idee.. Ben gewoon heel curieus...
Ik ook :)
ik vermoed dat ik toch geen 12 haal, maar ik hoop dat 6-8 mogelijk gaat zijn
(in men router staat atm 6Mbit als MAX, mja ADSL2+ ligt normaal net hoger).
met eender welke snelheidsverhoging ben ik eigenlijk al blij :D
staartmees
Plus Member
Plus Member

[quote="klooooon"]Veel problemen zijn gewoon ontstaan zoals in mijn geval bij het stuk gaan vd router of bij een router wissel
Dan liggen ze prullen bij dommel met het mac adres en bijhorende activatie code[/quote]

Zelfde probleem heb je bij Telenet, die registreren ook je MAC-adres.
klooooon
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

staartmees schreef:
klooooon schreef:Veel problemen zijn gewoon ontstaan zoals in mijn geval bij het stuk gaan vd router of bij een router wissel
Dan liggen ze prullen bij dommel met het mac adres en bijhorende activatie code
Zelfde probleem heb je bij Telenet, die registreren ook je MAC-adres.
jep das waar ik had vroeger ook telenet
maar daar duurde het tenminste geen maand
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

staartmees schreef:Zelfde probleem heb je bij Telenet, die registreren ook je MAC-adres.
Een MAC-adres, wat is dat voor iets ?
Voor wat wordt dit gebruikt ?
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
staartmees
Plus Member
Plus Member

als je even googled kan je dat zo vinden.

Een MAC-adres is een uniek identificatienummer dat aan een apparaat in een ethernet-netwerk is toegekend.

MAC staat voor "Media Access Control" en wordt ook wel hardware-adres genoemd. Het zorgt ervoor dat apparaten in een ethernet-netwerk met elkaar kunnen communiceren. Vrijwel ieder netwerkapparaat heeft een vast, door de fabrikant bepaald MAC-adres.
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

staartmees schreef:als je even googled kan je dat zo vinden.
Klopt, sorry ik was even lui... :-)

Alvast bedankt voor de free info.
De rekening stuur je later maar :wink:
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Ik heb een aanvraag gedaan om een Homeconnect abo te verkrijgen begin juli, nu krijg ik een antwoord dat het nog niet mogelijk is om over te schakelen.
Maar het is wel mogelijk om het abo geld van Homeconnect af te houden!

Weten ze zelf wel wat ze zeggen / willen, als je ziet dat er hier al verschillende mensen zijn overgestapt?
burner
Starter
Starter

Toch ni zo simpel blijkbaar om over te schakelen van netconnect naar homeconnect.

Ik heb al ongeveer 1,5 jaar een netconnect abbo (zeer tevreden van trouwens), nu ging gister mijn adsl modem kapot en vond ik het wel tijd om een homeconnect box aan te schaffen. Hierin zit immers een modem/router.

Deze router heb ik nu aangesloten en geconfigureerd met mijn netconnect abbo, werkt perfect.

Vandaag bel ik naar dommel om te vragen hoe het juist in zijn werk gaat om van netconnect naar homeconnect te gaan. Hun antwoord;

-aangetekende brief sturen en maand opzeg doen.

-homeconnect papieren invullen en opsturen, dus feitelijk nieuwe klant worden.

Probleem hiermee is dat ik moet inschatten hoe lang dit alles gaat duren, anders betaal ik voor netconnect terwijl ik reeds homeconnect heb (volgens hun wordt dat gecompenseerd door die maand "gratis" homeconnect bij de box :roll: ) ofwel zit ik een tijdje zonder internet.

Spijtig dat dit zo moeilijk is voor bestaande klanten.

off-topic, weet er iemand welke datum je afgesloten wordt als je geen factuur betaald? is dit de "renew date" bij packages of "due date" bij proforma invoices? (of nog een andere?)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”