Misschien een goed idee...

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Ik wacht nog steeds op de eerste provider die top & unlimited (echt flat, geen FUP) internetaccess aanbied, ZONDER volgende:
- webspace
- mailboxes
- newsserver
- VOIP
- aankoopverplichtingen bepaalde modemtypes of wat dan ook, gewoon standaard ADSL2+ of VDSL connectie - de modem zorg ik zelf wel voor.

Gewoon een stabiele en performante internet access met degelijke routering en support (indien nodig goed te bereiken), zonder limits en zonder portblocking.

Misschien iets voor Dommel?
Waarom moeten al die accounts allerlei rommel omvatten die vaak toch niet of maar half werkt???

Ik heb een eigen server voor mail, en hoeveel mensen zijn er niet die verder vrede zouden nemen met een hotmail,msn of gmail account?

Er zijn veel betere usenet newsservers dan deze waarvoor je bijbetaalt in je abo bij dommel, telenet etc...
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

hear hear!
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik ben ook wel voorstander van puur internet, zonder mailboxen, webspace en al de rest dat de hoge prijzen zou kunnen verantwoorden (ik kijk naar Telenet en vooral Belgacom, ik weet dat Hollebollegijs met mij akkoord gaat).

Aan de andere kant, niemand verplicht je om die nieuwsserver, VOIP, mailboxen en webspace te gebruiken. :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Stormlord schreef:dan deze waarvoor je bijbetaalt in je abo bij dommel, telenet etc...


Dat is net de truuk... voor de provider zijn deze "extra's" slechts een zeer beperkte kost (omdat ze in het groot worden aangekocht, en men weet dat velen ze niet gebruiken) waarmee men z'n dure abonnement kan/tracht te verantwoorden.

Door enkel een abonnement te verkopen dat louter connectiviteit bevat verdwijnt dus het belangrijkste marge... concreet zou men dergelijk abonnement dus maar 1 a 2 euro goedkoper kunnen verkopen dan één met de extra's (en daar zou je ook niet blij mee zijn).
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

CityConnect komt in de buurt van je beschrijving, enkel support niet :)
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Persoonlijk zou ik graag nog een stapje verder gaan, en mijn abonnement volledig zelf modulair kunnen samenstellen.

Het is perfect mogelijk om zelf je snelheid te kiezen (van 1mbit tot 20 mbit en per mbit te betalen), zelf je dataverkeer (10, 20, 50, 100, FUP) en alle andere opties (mailboxen, webruimte, nieuwsserver, ...)

Ik snap niet goed waarom nog geen enkele ISP dit aanbiedt.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Mr.T schreef:Persoonlijk zou ik graag nog een stapje verder gaan, en mijn abonnement volledig zelf modulair kunnen samenstellen.

Het is perfect mogelijk om zelf je snelheid te kiezen (van 1mbit tot 20 mbit en per mbit te betalen), zelf je dataverkeer (10, 20, 50, 100, FUP) en alle andere opties (mailboxen, webruimte, nieuwsserver, ...)

Ik snap niet goed waarom nog geen enkele ISP dit aanbiedt.


heel simpel, er is gewoonweg geen vraag naar op de belgische markt.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Lord Utopia schreef:Ik ben ook wel voorstander van puur internet, zonder mailboxen, webspace en al de rest dat de hoge prijzen zou kunnen verantwoorden (ik kijk naar Telenet en vooral Belgacom, ik weet dat Hollebollegijs met mij akkoord gaat).

Aan de andere kant, niemand verplicht je om die nieuwsserver, VOIP, mailboxen en webspace te gebruiken. :)


akkoord, ja en nee.
enkel een mailbox zou ik wel willen, zodat ik die als mijn officiële mailadres kan gebruiken. kan deze dan nog altijd laten forwarden naar mijn gmail adres maar dit vind ik toch het minimum.

voor de rest heb ik persoonlijk geen andere inbegrepen opties nodig, maar ja, wie ben ik. ik ben maar één van de vele miljoenen klanten.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

De vraag is dan vooral: waarom moet je 1-2 EUR bijbetalen voor rommel die je niet gebruikt of maar half werkt? Ik zou veel liever hebben dat ze die paar EUR in stabiliteit van het netwerk, betere routes en peerings & degelijke support steken (voor het geval het nodig is - hoe minder nodig, hoe liever natuurlijk). Volgens mij is het ook wel wat meer waard dan 1-2 EUR overigens (een paar EUR meer max, maar vergeet al die rommel zoals "gratis" antivirus etc... even.. In realiteit kosten spamfiltering, antivirus etc. ook geld!). Vergeet niet dat internet access hier in België nog steeds VEEL te duur is in vergelijking met de ons omliggende landen. Daar zijn geen goede excuses voor. Zonder mailboxen, webspace, mail etc.. vallen ook heel wat supportissues meteen weg...
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Stormlord schreef:De vraag is dan vooral: waarom moet je 1-2 EUR bijbetalen voor rommel die je niet gebruikt of maar half werkt? Ik zou veel liever hebben dat ze die paar EUR in stabiliteit van het netwerk, betere routes en peerings & degelijke support steken (voor het geval het nodig is - hoe minder nodig, hoe liever natuurlijk). Volgens mij is het ook wel wat meer waard dan 1-2 EUR overigens (een paar EUR meer max, maar vergeet al die rommel zoals "gratis" antivirus etc... even.. In realiteit kosten spamfiltering, antivirus etc. ook geld!). Vergeet niet dat internet access hier in België nog steeds VEEL te duur is in vergelijking met de ons omliggende landen. Daar zijn geen goede excuses voor. Zonder mailboxen, webspace, mail etc.. vallen ook heel wat supportissues meteen weg...

waarom moet je 30 euro betalen voor walibi ticket als je toch attractie X niet gebruikt?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Stormlord schreef:Er zijn veel betere usenet newsservers dan deze waarvoor je bijbetaalt in je abo bij dommel, telenet etc...

Ik ben het helemaal met je eens, maar deze stelling is een beetje overdreven? Ze gebruiken dacht ik Giganews en dat is toch echt een beetje een referentie?

Mr.T schreef:Persoonlijk zou ik graag nog een stapje verder gaan, en mijn abonnement volledig zelf modulair kunnen samenstellen.

Dat lijkt me vooral administratief een beetje een ramp. Zie je Dommel dit al allemaal netjes regelen? :?
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Volgens mij zijn er twee mogelijkheden:

1) Of je biedt een totaal pakket aan (aan één prijs). Met allerlei extra's. Klant X zal de mail gebruiken, Klant Y de newsserver, Klant Z de anti-virus, Klant W alles... En Klant V misschien niets ervan (behalve de internet-acces). Maar iedereen betaalt evenveel. Of je de attractie nu gebruikt of niet :wink:

2) Of je biedt een basis pakket aan (het internet). En laat de rest zoveel mogelijk door de klant (via opties) samenstellen. Wil je e-mail, dan kost dit je 1 euro extra in de maand. Wil je newsserver, dan kost dit je 2 euro extra in de maand. Snelheid surfen (4 - 12 - 24 mbits), download vermogen (50 - 100 - onbeperkt), etc kost je zoveel meer in de maand.

Met eventueel een soort pack. Neem je alle opties (of bepaalde combinaties) dan kost dit je weer zoveel minder in de maand...

Klinkt allemaal heel leuk. Maar begin dit administratief maar eens in orde te brengen (dat lijkt me idd een ramp).

Als je leest hoeveel problemen er nu al niet zijn (bij Dommel of anderen) om van een speedpack upgrade af te geraken of te downgraden naar een andere abbo formule...

Ik houd hierbij alvast mijn hart vast :wink:
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Liger,

aan Walibi hang je niet voor minstens een jaar abonnement vast + dat is geen basis basis telecomdienst. Naar een pretpark trekken noem ik luxe, internet account hebben aan schappelijke voorwaarden is hier in Belgie geen luxe meer maar een basisrecht. Met die diensten als optie aanbieden heb ik geen probleem, maar heb liefst dat hun BASIS dienst deftig werkt en ondersteund wordt. De rest : je m' en fous.

Gent 32m, Mr.T

modulariteit en zelf samenstellen zou prima zijn - maar ik maak me net als Cloink een beetje zorgen ivm. de administratieve haalbaarheid bij Dommel... Als je ziet hoeveel problemen er nu al zijn mbt. tot homeconnect. Natuurlijk: ze kunnen dat volledig automatiseren...

Cloink,

Ik las al geregeld over problemen met de news- en mailservers, vandaar. Op zich vind ik niet dat in een basispakket connectiviteit thuishoort. Als optie, ok - geen probleem mee. Mijn opmerking is dan ook niet zuiver aan Dommel gericht, ook aan andere providers. De newsserver van Dommel is idd. nog de slechtste niet, er zijn providers waar het veel slechter gesteld is.
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Stormlord schreef:Ik wacht nog steeds op de eerste provider die top & unlimited (echt flat, geen FUP) internetaccess aanbied, ZONDER volgende:
- webspace
- mailboxes
- newsserver
- VOIP
- aankoopverplichtingen bepaalde modemtypes of wat dan ook, gewoon standaard ADSL2+ of VDSL connectie - de modem zorg ik zelf wel voor.

Gewoon een stabiele en performante internet access met degelijke routering en support (indien nodig goed te bereiken), zonder limits en zonder portblocking.

Misschien iets voor Dommel?
Waarom moeten al die accounts allerlei rommel omvatten die vaak toch niet of maar half werkt???

Ik heb een eigen server voor mail, en hoeveel mensen zijn er niet die verder vrede zouden nemen met een hotmail,msn of gmail account?

Er zijn veel betere usenet newsservers dan deze waarvoor je bijbetaalt in je abo bij dommel, telenet etc...


Nog ff wachten tot eind dit jaar ... dan komt er (hopelijk) iets uit de bus ! De plannen, gebouw en financiën zijn er. Nu enkel nog de tijd en de medewerking van de vlaamse overheid en het komt er.

Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Stormlord schreef:Naar een pretpark trekken noem ik luxe, internet account hebben aan schappelijke voorwaarden is hier in Belgie geen luxe meer maar een basisrecht.


Internet hebben is geen probleem... maar de honderden GB's die jij wil downloaden zijn eveneens pure luxe !

Stormlord schreef:modulariteit en zelf samenstellen zou prima zijn


Maar dan zullen de basisopties zeker duurder worden... het sociale princiepe dat iedereen betaalt (ook voor dingen die hij niet gebruikt) valt dan namelijk gewoon weg zoals ik al aangaf.
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

r2504 schreef:
Stormlord schreef:Naar een pretpark trekken noem ik luxe, internet account hebben aan schappelijke voorwaarden is hier in Belgie geen luxe meer maar een basisrecht.


Internet hebben is geen probleem... maar de honderden GB's die jij wil downloaden zijn eveneens pure luxe !

Stormlord schreef:modulariteit en zelf samenstellen zou prima zijn


Maar dan zullen de basisopties zeker duurder worden... het sociale princiepe dat iedereen betaalt (ook voor dingen die hij niet gebruikt) valt dan namelijk gewoon weg zoals ik al aangaf.


Daar kan ik r2504 enkel en alleen maar in bijstaan !!

Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

Vrij veeleisned.. Een bedrijf wilt nog altijd zo veel mogelijk winst hebben en dat zal gewoon veel minder opbrengen het idee dat nu aan bod kwam
Afbeelding
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Hangt ervan af...

Ik ben alvast gewonnen voor het idee om niet te zeggen dat ik hoop ooit die keuzes te kunnen maken...

Het enige wat ik van dommel (internet) gebruik is hun newsserver met hoge retentie (old) om de gaatjes op te vullen... voor de rest niks aangezien het toch niet deugt :wink:

In princiepe zou ik dus ook maar wat graag puur internet hebben, voor de rest zorg ik zelf wel.

Maar zoals reeds aangehaald.. wat dommel betreft zal dit nooit gebeuren vrees ik aangien er bij dommel geen echte 'internet leken' zitten en dit dus financieel niet interessant is voor hun.
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Wat ik zoek is een echte flatfee INTERNET ACCESS(m.a.w. excl. dat halfbakken hostingpakket) aan schappelijke voorwaarden. Als de besparingen en supportissues op mail, persoonlijk websites en newsservers wegvallen blijven er meer resources over voor wat echt belangrijk is: degelijke kwaliteit en onderhoud van het netwerk, goede peerings + deftige support/facturatie. In dat geval mogen ze wat mij betreft hun mailserver, newsserver, antivirussoftware, webhosting steken op een plaats waar ze het daglicht niet zien. Ik heb die dingen niet nodig.
Laat diegenen die al die extras willen hebben daar voor betalen - ik betaal ook voor hosting van mijn server? Dan krijg je hosting op maat, en kan je je mail accounts, website host kiezen zoals het je best uitkomt en het HOEFT echt niet bij je access provider zelf te zijn. Als ze die crap er bij willen blijven aanbieden: mij niet gelaten, maar dat ze er dan tenminste voor zorgen dat de BASISDIENST perfect werkt voor iedereen: activatie/desactivatie en correcte facturatie van accounts, support verlenen - tickets beantwoorden etc.. Mailhosting, hosting van kleine persoonlijk website, newshosting - dat zijn wat mij betreft andere producten. Niets belet hen om een all in formule aan te bieden die WEL ok werkt, maar ze hebben zo al genoeg problemen met hun basisdienst op een deftige manier te beheren - waarom dan niet "back to the basics"?

Overigens:
Een betaalbare flatfee is in diverse van de ons omliggende landen perfect mogelijk (zelfs MET al die extras) voor een toch beduidend lagere kost, maar in dit apenland natuurlijk niet...

Ik kan nog begrijpen dat het pakweg 50-100 EUR/maand kost voor flatfee : als de support, kwaliteit en snelheid goed is, wil ik dat bedrag gerust blijven betalen. Ik betaal nu 63 EUR Incl. + overtraffic op netconnect plus, dus elke verbetering binnen ongeveer het zelfde budget is welkom...

Homeconnect vertrouw ik momenteel nog niet: mijn zakelijke fax zit op mijn ADSL nummer en ik moet dat nummer kunnen blijven behouden en mijn fax moet blijven werken op dat nummer (geen ander) voor al onze klanten(van om het even welke telefoonmaatschappij dus). Ik hou dus nog even die boot af.

Wbt. download volume: schaf die tellers toch gewoon af:
Je zal zien dat niet iedereen massaal honderden gigabytes binnen gaat trekken. Een aantal van ons wel natuurlijk, maar de grote providers beweren dat dit slechts een zeer klein percentage is, dus wat is dan hun probleem? Wat weerhoudt hen? ;)

R2504, X-2datop:
Hoe weten jullie eigenlijk hoeveel ik download?

Dommel insiders perhaps? (Ik dacht van niet, maar als dat toch het geval is: ik heb mijn ticket dat als sinds 2 juli onbeantwoord openstond vandaag maar afgesloten : Dommel is ZEER zwak op support en communicatie ...)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”