Vista 64 / vooruitzichten snelheidsverhoging / verschil ....

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
testerx
Starter Plus
Starter Plus

Hallo,

- Als ik nu het Homeconnect pakket koop, kan ik ook ergens een latere activatiedatum invullen vb volgende maand, zodat ik geen 2 abonnementen moet betalen?

- Niemand die Vista 64 heeft enige problemen met drivers ofzo ?

- Wat zijn de vooruitzichten nu, 15/7 12Mbit snelheid verplaatst naar nieuwe datum? 31/12 dus 20Mbit beloofd.

- Wat met die VDSL, komt dit nog steeds in September ?
Raar dat ze dan nog ADSL 20Mbit gaan lanceren in December als VDSL 100Mbit de snelste zal zijn.

- Stap voor het eerst over van kabel naar adsl2+, is dat nog altijd zoals vroeger dat je moet inloggen met naam & passwoord, en dat je dan zo'n telefoongeluid hoort die het nr belt ?

- Zal een groot snelheidsverschil zijn zeker van Expressnet kabel 12mbit -> Dommel 4Mbit ? Duurt toch geen 10sec ofzo voor google startpagina te openen?

- M'n torrents met Telenet halen toch maar 20-200kb/sec (gebruik geen ultrasnelle nieuwsgroepen) dus de download-snelheidsvermindering zal wel meevallen?

Thanks,
TesterX
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

testerx schreef:Hallo,

- Als ik nu het Homeconnect pakket koop, kan ik ook ergens een latere activatiedatum invullen vb volgende maand, zodat ik geen 2 abonnementen moet betalen?
geen idee kun je het beste even voorbellen..

je hebt de 1ste maand gratis dus dubbel betalen doe je normaal niet...
- Niemand die Vista 64 heeft enige problemen met drivers ofzo ?
nope thans niets van gemerkt.. zijn geen echte drivesr hé..
zorgen dat je het als 'admin' runt is het belangrijkste..

- Wat zijn de vooruitzichten nu, 15/7 12Mbit snelheid verplaatst naar nieuwe datum? 31/12 dus 20Mbit beloofd.
24mbits hangt ervanaf van waar je woont.. hasselt,leuven, sint truiden etc...

12mbits.. wrs voor september..
- Wat met die VDSL, komt dit nog steeds in September ?
Raar dat ze dan nog ADSL 20Mbit gaan lanceren in December als VDSL 100Mbit de snelste zal zijn.
VDSL is duurder... en waarschijnlijk limiet
edit: ze zullen ook geen 100mbits geven hoor ;) hoogstens 24mbits
- Stap voor het eerst over van kabel naar adsl2+, is dat nog altijd zoals vroeger dat je moet inloggen met naam & passwoord, en dat je dan zo'n telefoongeluid hoort die het nr belt ?
goh.. ja ... maar neen.. Je moet inloggen met naam & pass.. maar daar merk je niets van..
je hebt zoals bij telenet een 'utp' ingang.. en daar sluit jeje pc op aan.. je moet op uw pc geen software installeren daarvoor...

dus de router-modem logt in met een user & pass automatisch..
- Zal een groot snelheidsverschil zijn zeker van Expressnet kabel 12mbit -> Dommel 4Mbit ? Duurt toch geen 10sec ofzo voor google startpagina te openen?
nope.. tenzij je uw volledige 450kb voltrekt... dan gaat het traag (zoals bij telenet uw volledige download snelheid volgooien..)
- M'n torrents met Telenet halen toch maar 20-200kb/sec (gebruik geen ultrasnelle nieuwsgroepen) dus de download-snelheidsvermindering zal wel meevallen?
hmm waarschijnlijk zul je bij adsl sneller kunnen afhalen.. maar zou toch is naar nieuwsgroepen kijken... ;)
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

testerx schreef: - Stap voor het eerst over van kabel naar adsl2+, is dat nog altijd zoals vroeger dat je moet inloggen met naam & passwoord, en dat je dan zo'n telefoongeluid hoort die het nr belt ?
Neen. U hebt een inbelverbinding voor. Je moet nog wel login en paswoord ingeven maar in de modem/router.
testerx schreef: - Zal een groot snelheidsverschil zijn zeker van Expressnet kabel 12mbit -> Dommel 4Mbit ? Duurt toch geen 10sec ofzo voor google startpagina te openen?
Je zou er van verschieten wat 4 Mbps betekent. Wij surfen met zen zessen op zo een lijn en merken geen verschil tussen dit en turbonet. Alleen downloads gaan wat trager. Sommige mensen denken steeds dat je 10 of 20 Mbps nodig hebt om vlot te kunnen surfen. Dit is niet waar.
Afbeelding
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member

-je praat alsof je van telenet naar een dial up verbinding gaat.

-Google opent even rap me dunkt

-Als je 200 kb/sec doet zal je de 200 kb/sec ook wel halen bij dommel aangezien dit momenteel een 4.6 mbit profiel heeft. Dus als je eventjes rekent 4600/8 heb je een theoretische snelheid van 575kb/sec. Zelf haal ik max 500kb/sec.

-Zodra je adsl signaal voor eerste keer gebruikt voor te surfen, zal je activatiedatum op je factuur dan beginnen. Je gaat waarschijnlijk al voor je 2e maand betaald hebben ondertussen, maar ze verschuiven dit automatisch.

- Blijkt dat de huidige drivers momenteel niet zo compatibel is met de nieuwste computers. Zelf geen problemen gehad met XP pro en home

- De vooruitzichten zijn.. 12 mbit max. Of je nu op vdsl zit of adsl2+ van homeconnect (niet cityconnect versie) alles wordt gecapt op 12 mbit door belgacom. Dus belgacom regelt uw snelheid.
Het is wel anders als je i neen regio woont waar cityconnect beschikbaar wordt of al beschikbaar is. Dan kan je een theoretische snelheid halen van 24 mbit. Maar dan moet je 700 meter max wonen van de centrale.

- Ja VDSL komt theoretisch op 1 september. Maar zoals we gewoon zijn van belgacom zal dit voor dommel users later zijn. + vdsl van belgacom wordt niet aan volle snelheid vrijgegeven. Dus 12mbit is max. Niet veel verschil met adsl 2+ dus. Het is dan ook een oplossing voor mensen waar adsl 2+ niet beschikbaar is.

- Het inloggen gebeurt door uw router. Dus normaal merk je niet veel verschil met telenet, connectiegewijs.

- Het lijkt erop dat je vrij in de ban bent van SNELHEID. Telenet zijn reclame werkt blijkbaar vri jgoed. Je sites laden even rap. Je download momenteel nog aan een maximum theoretische snelheid van 575 kb. Na de verhoging zal dat 1500 kB/sec zijn. Dus kzou rond de 1000 kb gemiddeld rekenen per sec.

P.S. Al de snelheidswaarden zijn in kiloBYTES gerekend ongeacht ik een grote B of kleine b gebruik
Afbeelding
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Naar mijn ervaring is Telenet vaak een pak trager voor het openen voor heel wat websites, en zelfs ook gemiddeld op heel wat downloads.

De max. pieksnelheid die je kan halen bij telenet was vroeger bij mij ± 1.5MB/sec. Sinds telenet op de rode knop heeft gedrukt is dit echter fors gedaald en download ik vaak TRAGER dan bij Dommel of Skynet. Er zijn echter mensen die nog steeds +1MB halen op grote downloads en vanaf sommige servers. De connectie van Telenet is vrij betrouwbaar, downtime is beperkt, maar de snelheid van het Telenet netwerk is er niet op verbeterd het afgelopen jaar - wel in tegendeel... Voor zo'n dure account mocht dat wel beter zijn.

De routes van Dommel of Skynet zijn ook veel beter dan die van Telenet. Er zit veel meer packetloss op bij Telenet (dit komt door hun dwarsliggen bij het opmaken van peering overeenkomsten) en sommige routes zijn een pak langer ook (meer mogelijke points of faillure). Op routes naar Azië is telenet soms een hop of 10 langer. Naar mijn server in Nederland scheelt het al 3 hops.

Het gebeurt geregeld dat ik via Telenet zelfs moeite heb om op sites van Fabrikanten binnen te geraken omwille van die slechte routes, of schamele downloads krijg van <25 KB/sec...

Mvg,

David
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Stormlord schreef:De max. pieksnelheid die je kan halen bij telenet was vroeger bij mij ± 1.5MB/sec. Sinds telenet op de rode knop heeft gedrukt is dit echter fors gedaald en download ik vaak TRAGER dan bij Dommel of Skynet.
Ik heb net nog Alpha3 van XBMC gedownload... 1.43 MB/s en dat (en zelfs nog iets meer) haal ik van alle grote download sites die ik vaak voor m'n werk gebruik.

Zelfs op de Userbase.be test komt amper iemand met SkyNet/Dommel aan de snelheid die je hebt met een ExpressNet (15 Mbits), dus ik zie niet in hoe ze dan uiteindelijk sneller gaan downloaden.

Edit... net een download gedaan van JDK 6 van Sun, en Eclipse van Kangaroot... beide tegen 1.71 MB/s (en dit zelfs vanin een VMware, dus nog wat overhead).
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member

nu r2504 die sites zijn inderdaad allemaal grote sites en die hebben meestal ook veel mirror servers waar je zeker uw topsnelheid van telenet haalt.

Wat stormlord zegt is misschien ietwat overdreven, maar er zit wss wel wat waarheid in. Nu algmeen zal je bij grote sites toch met telenet vri jsnel downloaden. Maar het kan nu wel echter zij ndat je van sites uit azie ofzo rapper/stabielere snelheden haalt met skynet. Nuja op zich doet het voor mij niet zo veel toe. Unlimited downloads > snelheid voor mijn part
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Zuttasoxx schreef:nu r2504 die sites zijn inderdaad allemaal grote sites en die hebben meestal ook veel mirror servers waar je zeker uw topsnelheid van telenet haalt.
Als ik bijvoorbeeld van IBM servers download zijn dit specifieke servers die in de US staan... uiteindelijk geeft dit gewoon aan dat TN de bandbreedte ook op z'n interconnecties heeft, al ga ik niet beweren dat er misschien routes zijn die minder ideaal zijn.
Zuttasoxx schreef:Nuja op zich doet het voor mij niet zo veel toe. Unlimited downloads > snelheid voor mijn part
Het is inderdaad aan iedereen zelf om zijn prioriteiten te leggen... maar gaan beweren dat een Dommel (of welke andere ADSL provider dan ook) even snel, of sneller is dan TN is wat mij betreft serieus kort door de bocht.

Voor wie overstapt is de Userbase.be speedtest de beste referentie die je maar kan bedenken... daar heb je meteen een realistisch beeld van wat maximaal haalbaar is, alsook wat Jan Met De Pet eruit haalt. (spijtig dat de grafieken het momenteel laten afweten).
|T-J|
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

r2504 schreef:
Stormlord schreef:De max. pieksnelheid die je kan halen bij telenet was vroeger bij mij ± 1.5MB/sec. Sinds telenet op de rode knop heeft gedrukt is dit echter fors gedaald en download ik vaak TRAGER dan bij Dommel of Skynet.
Ik heb net nog Alpha3 van XBMC gedownload... 1.43 MB/s en dat (en zelfs nog iets meer) haal ik van alle grote download sites die ik vaak voor m'n werk gebruik.
Ik zit hier toch ook heel regelmatig aan de 2.1 MB/s eerlijk gezegd, dit varieert van torrents tot fileplanet dl's (die vroeger tergend traag gingen) maar dit wil niet zeggen dat je met Dommel sites trager zal gaan openen.

Zoals hier al in de thread gezegd, je hebt geen 10mbit lijn nodig om snel te kunnen surfen en ik ben ervan overtuigd dat ook bij dommel je dl-snelheden zullen meevallen.
iMac OSx 10.5.4 (Bootcamp XP SP3)
Telenet FunkyShake (ComfornetXL).
zogro
Member
Member

ik had vroeger telenet turbo en ja snelheid was stukken rapper bij downloaden maar bij surfen merk ik nauwelijks veschil.

Wat wel een verschil is, is dat ik met telenet bijna iedere maand op smallband zat. Met sneller downloaden zit je ook heel rap over de limiet bij telenet.

Nu ben ik meer tevreden ik download 450-500 met dommel wat ik snel genoeg vind en heb geen limiet op het einde van de rit kan ik meer afhalen met die snelheid dan vroeger met de snelheid van telenet en hun limiet.

samengevat surfen merk je geen verschil, als je echt snelheid geil bent blijf bij telenet. Betaal nu ook 10 euro ofzo minder en heb telefoon bij vroeger betaalde ik 60 euro ofzo voor turbo.

mvg
Stormlord
Premium Member
Premium Member

R2504, T-J, Zutasoxx,

is mijn ervaring met Telenet de afgelopen maanden. Ruim een jaar geleden was het bij mij ook geen probleem om geregeld +1MB/sec te halen, maar sinds ong. rond de periode dat Telenet die druk op de rode knop had aangekondigd gaat het hier merkelijk trager. De upload speed is wat verbeterd, maar de rest is nog steeds vrij slecht. Waarschijnlijk heeft het iets te maken met herverdeling van mijn lus door Telenet? (misschien zijn er een berg zware leechers bijgekomen op mijn node?)

Privé heb ik een Dommel Netconnect Plus, voorheen had ik Skynet. Beide hebben duidelijk veel betere routes. Dat is al jaren zo, en het is nog niet veranderd.

Goed voor jullie dat jullie ervaring momenteel anders is : 2.1MB/sec lijkt me erg veel zelfs, nog nooit gezien bij Telenet - zelfs niet vanaf mijn eigen server bij leaseweb (bijna geen load op) of op een andere lokale machine van e.g. een Belgische unief, e.g. ftp.kulnet.kuleuven.ac.be blijft mijn gemiddelde snelheid <300KB/sec (gemiddeld eerder dichter bij de 250) als ik bijvoorbeeld een Ubuntu ISO download.

De situatie naar Azië toe is bij wijlen zeer slecht bij telenet, met routes van +25 hops, en zeer vaak downloads <25KB. Met wat geluk is het wat beter, maar ik zie op mijn telenet connectie daar geregeld sites die zeer traag binnenkomen. Vaak is de oorzaak veel packetloss in de USA.

Voor een dergelijk DUUR product mag hun routering in elk geval een pak beter dan wat het nu is. Als mijn telenet account niet werd betaald door mijn werkgever had ik ze ws. al buitengekieperd. Waar blijft die beloofde Mach 3 trouwens???
sander19
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Stormlord schreef:R2504, T-J, Zutasoxx,

Goed voor jullie dat jullie ervaring momenteel anders is : 2.1MB/sec lijkt me erg veel zelfs, nog nooit gezien bij Telenet - zelfs niet vanaf mijn eigen server bij leaseweb (bijna geen load op) of op een andere lokale machine van e.g. een Belgische unief, e.g. ftp.kulnet.kuleuven.ac.be blijft mijn gemiddelde snelheid <300KB/sec (gemiddeld eerder dichter bij de 250) als ik bijvoorbeeld een Ubuntu ISO download.
Dan ben je toch een uitzondering denk ik. Ik haal zelf ook met gemak 2.2MB/s, als je naar de laatste x resultaten kijkt in de speedtest gefilterd op turbonet dan zie je dat het gemiddelde soiso rond de 2MB zit....
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member

Is zeker een uniek geval imo.. Toen je dat voorhad, had je eigenlij kal lang moeten bellen naar telenet.

En ik haalde met expressnet na de kleine snelheidsverhoging onlangs ongeveer 1700 kb/sec maar die 2,2/mb is voor het duurdere abonnement
Afbeelding
Stormlord
Premium Member
Premium Member

Noem eens enkele sites waarop jullie +2MB/sec halen bij telenet?
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member

zelfs rapidshare doet het.. Dus veronderstel ik dat belnet er met volle snelheid erdoor jaagt
Afbeelding
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

testerx, ik heb je reeds een opmerking gemaakt over dat je met 1 topic ook toekomt. Gelieve je daar aan te houden. Bij vragen over deze opmerking kan je mij een Privé Bericht sturen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”