Nieuw mobo voor WHS !

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Heb hier een server staan met windows home server op en draaide geweldig tot vandaag ! Netwerkkaarten hebben de geest gegeven :-(
Nu mobo is al vier jaar oud en wil het vervangen .

De huidige hardware wil ik met delen vervangen indien mogelijk, dus nu het mobo uit noodzaak en later de cpu, geheugen enz….
Defecte mobo was een asus P5WD2 Premium .
Intel cpu 3.2 Ghz (fysiek 2 cores ) 755 socket)
DDR2 5400 2 gig Gehugen heb ik nu .
En enkele hd's !

Nieuwe setup dat ik wil is een betrouwbaar mobo met zoveel mogelijk sata2 aansluitingen ( minstens 6 ) Voorkeur gaat naar asus of intel mobo’s. De vraag is alleen welk type want je ziet de bomen in het bos niet meer staan .

Plus punten zijn energie vriendelijk , veel sata aansluitingen , veel usb aansluitingen, compatibel met de huidige cpu en de toekomstige core2duo of core2quad , meer dan 4 gig ram moet mogelijk zijn.
De grote vraag is welk is betrouwbaar genoeg om als server te dienen of is het verstandig om toch een echt server mobo aan te schaffen? Files transfer van en naar de server gebeurd hier veel door meerdere gebruikers. En met enkele terra aan data wil ik alles vlot houden en ook meer toekomst gericht kijken voor meer. Wil nu verbeteringen doorvoeren toekomst gericht met het ook op 64bits te gaan draaien van tal van toepassingen .
Kom niet af van dat heb je niet nodig want ik wil een overkill serverke ;-)
Iemand die nuttige tips kan geven met de nodige uitleg bij dan hoor ik dat graag hier .

edit
----

vga onboard zou ook niet slecht zijn :-)
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 763 keer
Te Koop forum

Ik heb hier nog ne P5W DH Deluxe op overschot?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

selder schreef:Ik heb hier nog ne P5W DH Deluxe op overschot?
Zit wifi en dergelijke op das allemaal niet nodig ! Hoe meer zaken er op zitten hoe meer er defect kan gaan . Wil een simpel en degelijk mobo ! En moet zeker geen gamer mobo zijn .
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Ik kan u enkel de raad geven om een Intel CPU + Intel chipset te gebruiken. Mijd nvidia chipsets. Deze hebben naar mijn mening te veel problemen met de onboard SATA controller. Iedere generatie deugt er wel iets niet aan. Wat betreft het server<>consumer. Ik gebruik zelf een consumer mobo voor mijn fileserver (13 schijven), ik heb er nog nooit problemen mee gehad en het heeft mij maar 100 euro gekost.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Sniffie schreef:Plus punten zijn energie vriendelijk

Mmm... gaat goed samen.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
Sniffie schreef:Plus punten zijn energie vriendelijk

Mmm... gaat goed samen.
De gulden middeweg hè!
En blijf zeker bij Intel !
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”