ADSL2+ 12 Mbps

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Hoi,

Even tussendoor.
Uit nieuwsgierigheid...

Is er iemand van jullie die al aan 12 Mbps (theoretische snelheid) kan downloaden ?

En dit met de formules:
- Dommel NetConnect + Speedpack
- Dommel HomeConnect
- ADSL2+ formule bij andere ISP

Ik vraag me m.a.w. af of er al gebieden (gemeentes, provincies) in vlaanderen zijn, waar Belgacom deze ADSL2+ heeft opengesteld.

Of is Belgacom daar nog totaal niet mee begonnen ?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Belgacom heeft eerst aan zijn eigen gedacht (ergens normaal en dan weer niet), maw nog geen 12 Mbps, tenzij je bij Belgacom zit.
Joris84
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

Lord Utopia schreef:Belgacom heeft eerst aan zijn eigen gedacht (ergens normaal en dan weer niet), maw nog geen 12 Mbps, tenzij je bij Belgacom zit.
Dat kan dan allemaal wel goed zijn dat belgacom eerst met zijn eigen klanten begint. Maar waarom blijft dommel dan op de website beweren dat je vanaf juli 2008 speedpack kan bestellen terwijl dit niet zo is?
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Joris84 schreef:
Dat kan dan allemaal wel goed zijn dat belgacom eerst met zijn eigen klanten begint. Maar waarom blijft dommel dan op de website beweren dat je vanaf juli 2008 speedpack kan bestellen terwijl dit niet zo is?
Omdat iedere provider vanaf 1 juli 2008 normaal fysiek ADSL2+ kon gaan aanbieden, blijkbaar gaat dat dus niet.
droopy
Pro Member
Pro Member

Joris84 schreef: Dat kan dan allemaal wel goed zijn dat belgacom eerst met zijn eigen klanten begint. Maar waarom blijft dommel dan op de website beweren dat je vanaf juli 2008 speedpack kan bestellen terwijl dit niet zo is?
omdat dommel niet het synoniem is voor goeie en duidelijk communicatie :roll:
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

droopy schreef:omdat dommel niet het synoniem is voor goeie en duidelijk communicatie :roll:
Dat vind ik niet. Iemand zou Belgacom op zijn vingers moeten tikken. We zijn nu al 6 weken verder en nog steeds geen activatie naar 12 Mbps.

Ziet het BIPT hier niet op toe ?

Of heeft Belgacom een geldig excuus, waarmee het deze vertragingen kan rechtvaardigen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Gent32m schreef:
Of heeft Belgacom een geldig excuus, waarmee het deze vertragingen kan rechtvaardigen.
Wedden dat ze twee maanden als activatietermijn hanteren? :)
droopy
Pro Member
Pro Member

goeie communicatie zou zijn "is momenteel nog niet beschikbaar maar zal beschikbaar zijn ... of is momenteel nog niet beschikbaar" als ze geen datum weten.

Inderdaad wel erg dat BIPT terug niets doet.
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member

droopy schreef:goeie communicatie zou zijn "is momenteel nog niet beschikbaar maar zal beschikbaar zijn ... of is momenteel nog niet beschikbaar" als ze geen datum weten.

Inderdaad wel erg dat BIPT terug niets doet.
Maar het probleem is dat het wel beschikbaar is maar dat belgacom regio per regio afschuimt en activeert. En de concurrentie als laagste prioriteit stelt.

Maw theoretisch zou het beschikbaar zijn nu al, maar het hangt af van regio tot regio WANNEER het beschikbaar is. En aangezien dommel zelf niet weet hoe belgacom hiermee tewerk gaat, is het maar debiel om je eigen product te ondermijnen terwijl sommigen WEL kunnen genieten van die 12 mbit (nu al)

Nuja ze kunnen inderdaad een mail gestuurd hebben naar iedereen om uit te leggen dat het per regio en eender deze dagen geactiveerd kan worden, maar weeorm denk i kdat ze daa rneit aan denken met al hun zorgen.
Afbeelding
belgianguy
Starter Plus
Starter Plus

De Belgacom medewerker die bij mij de lijn in orde bracht wist me te vertellen dat in de centrale waar ik aangesloten werd, alles in orde is voor een verhoging naar adsl2+ maar dat Dommel hiervoor zou moeten betalen voor ze de verhoging mogen doorvoeren. Zolag dat niet gebeurd is zouden wij gewoon op adsl blijven.
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member

hmm dan is het nog wel eventjes de nalatigheid van domme ldie het eventjes laat afweten
Afbeelding
BBB
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

belgianguy schreef:De Belgacom medewerker die bij mij de lijn in orde bracht wist me te vertellen dat in de centrale waar ik aangesloten werd, alles in orde is voor een verhoging naar adsl2+ maar dat Dommel hiervoor zou moeten betalen voor ze de verhoging mogen doorvoeren. Zolag dat niet gebeurd is zouden wij gewoon op adsl blijven.
Als dommel er extra voor moet betalen dan zullen de homeconnecters die het nog niet hebben waarschijnlijk nog lang mogen wachten.
Want dommel zelf heeft er geen voordeel bij dat wij op 12Mbit zitten.
...
franssen00
Plus Member
Plus Member

ja ik vraag me af ook
waneer ik op 12mbps word overgeschakeld .
dommel zij aan telefoon binnen paar weken

want bij mij is het al beschikbaar aleen moeten ze het nog overschakellen .
normaal was het in 2 waves 1ste wave in juli en 2de wave 15 augustus

dus maar afwachten want ik ben dat 4mbps wat beu aan het worden :p
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Lord Utopia schreef:
Joris84 schreef:
Omdat iedere provider vanaf 1 juli 2008 normaal fysiek ADSL2+ kon gaan aanbieden, blijkbaar gaat dat dus niet.
Ik denk dat dommel gewoon wer eventjes echte datum verzwijgt
Edpnet is ook op een bepaalde manier schuldig maar ze zeggen wel dat activatie minimum 8 weken kan duren. Als je weet dat ze ongeveer in juli zijn ermee begonnen dan kom je uit op september.
Voor ADSL Max12-aanvragen geldt de opleveringstermijn van min. 8 weken.

Om deze wachttijd op te vangen, activeert EDPnet tussentijds een adsl-verbinding (tot max. 6 Mbps). U geniet reeds van de hogere trafieklimieten van het ADSL Max12-abonnement en u ontvangt een korting van €25 incl. BTW op de activatiekosten (indien u voor 31/08/2008 bestelt).
Dit is gewoon weer dommel dat maand (nu 2 maanden :roll: ) op voorhand klanten lokt
frado
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 4 keer

liger schreef:
Lord Utopia schreef:
Joris84 schreef:
Ik denk dat dommel gewoon wer eventjes echte datum verzwijgt
Edpnet is ook op een bepaalde manier schuldig maar ze zeggen wel dat activatie minimum 8 weken kan duren. Als je weet dat ze ongeveer in juli zijn ermee begonnen dan kom je uit op september.
Voor ADSL Max12-aanvragen geldt de opleveringstermijn van min. 8 weken.

Om deze wachttijd op te vangen, activeert EDPnet tussentijds een adsl-verbinding (tot max. 6 Mbps). U geniet reeds van de hogere trafieklimieten van het ADSL Max12-abonnement en u ontvangt een korting van €25 incl. BTW op de activatiekosten (indien u voor 31/08/2008 bestelt).
Dit is gewoon weer dommel dat maand (nu 2 maanden :roll: ) op voorhand klanten lokt
en als ze het nu pas zouden zeggen, zouden wij zeggen dat ze ons niet op de hoogte houden? :lol:
liger
Elite Poster
Elite Poster

tja middenweg is altijd beste. Gelijk edpnet gedaan heeft of beter gewoon zeggen activatie begint pas vanaf X.
Want dat van edpnet is ook niet echt "opvallend"
Maar dommel is tot nu toe de enige die consequent iets belooft dat ze in BESTE geval 1 maand nadien leveren.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster

belgianguy schreef:De Belgacom medewerker die bij mij de lijn in orde bracht wist me te vertellen dat in de centrale waar ik aangesloten werd, alles in orde is voor een verhoging naar adsl2+ maar dat Dommel hiervoor zou moeten betalen voor ze de verhoging mogen doorvoeren. Zolag dat niet gebeurd is zouden wij gewoon op adsl blijven.
Als Belgacom de zakken van de andere kan leegmaken en de alternatieven tegenwerken zijn ze er natuurlijk als de eerste bij.

Wanneer gaat Europa hier ingrijpen, op het BIPT hoeven we niet te wachten dit zijn gewoon watjes.
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Och, het BIPT begint toch al met boetes uit te delen he. Ooit gaan ze Belgacom daarvoor ook nog wel 's een boete geven. Eentje van welgeteld 0,1% van hun jaaromzet. :roll:
To download or not to download, that's the question.
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Tegen 1 september hoop ik dat we toch op 12 mbps gaan zitten....
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Ze kunnen zelfs nog niet wat betere deftigere info geven over hun eigen Cityconnect buiten beschikbaar voor 31/12/2008 voor vele steden , wat ga je dan verwachten dat ze kunnen beloven over de omschakling van BCG DSLAM's ?
The eternal and true pessimist :D
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

a3ke schreef:Ze kunnen zelfs nog niet wat betere deftigere info geven over hun eigen Cityconnect buiten beschikbaar voor 31/12/2008 voor vele steden , wat ga je dan verwachten dat ze kunnen beloven over de omschakling van BCG DSLAM's ?
Ze kunnen gewoonweg geen commitment geven voor zaken waarbij acties van Belgacom vereist zijn. Zoals al zoveel keer gezegd, pure chantage waar Belgacom het spel speelt. Er is maar een schuldige en dat is de politiek, verkozen door de consument...

Verder is Dommel gewoon incompetent als het over communicatie gaat... onbegrijpelijke houding en nefast op lange termijn!
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Vanaf september zou Dommel Speedconnect gaan aanbieden. Dit zal nog eens een extra instroom van gebruikers betekenen. Aangezien dit via BGC verloopt, hoop/denk ik dat er weinig/geen kinderziektes zullen zijn.

Ik begin echter meer en meer te twijfelen of ik overstap. Als ik alle problemen hoor met 'basic' dingen zoals mailservers dan weet ik het echt niet meer. Mijn mail niet via Dommel laten lopen is een optie, maar wat schiet er dan nog over ? Je zou toch verwachten dat een bedrijf dat zich ISP noemt op z'n minst deftig een mailserver kan laten draaien.
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Uzzi schreef:Vanaf september zou Dommel Speedconnect gaan aanbieden. Dit zal nog eens een extra instroom van gebruikers betekenen. Aangezien dit via BGC verloopt, hoop/denk ik dat er weinig/geen kinderziektes zullen zijn.

Ik begin echter meer en meer te twijfelen of ik overstap. Als ik alle problemen hoor met 'basic' dingen zoals mailservers dan weet ik het echt niet meer. Mijn mail niet via Dommel laten lopen is een optie, maar wat schiet er dan nog over ? Je zou toch verwachten dat een bedrijf dat zich ISP noemt op z'n minst deftig een mailserver kan laten draaien.
Ik heb eigelijk nog geen last gehad met de dommel mailserver, heeft één keer een paar uur platgelegen. Dat kan nu eenmaal gebeuren.
Nieuwsgroepen toegang werkt perfect en snel.
Webruimte ook nog geen klachten over gehad.
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Uzzi schreef:Ik begin echter meer en meer te twijfelen of ik overstap. Als ik alle problemen hoor met 'basic' dingen zoals mailservers dan weet ik het echt niet meer. Mijn mail niet via Dommel laten lopen is een optie, maar wat schiet er dan nog over ? Je zou toch verwachten dat een bedrijf dat zich ISP noemt op z'n minst deftig een mailserver kan laten draaien.
Wat die mailserver betreft zijn groeipijnen. Dommel gebruikt als ex-core-webhoster plesk hostings en de geintegreerde mailservercomponent. Nu, ik heb deze ook ooit gedeployed en ik kan u zeggen dat voor 100 accountjes die feilloos werkt, maar dat is dan ook het maximum. Daarna verlies je minder tijd met troubleshooten door een echte/dedicated mailserver te installeren ipv zo'n qmail based ding managed by plesk.
Deep4Space
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 3 keer

Gent32m schreef:
Is er iemand van jullie die al aan 12 Mbps (theoretische snelheid) kan downloaden ?

En dit met de formules:
- Dommel HomeConnect
Ik kan je bevestigen dat er toch wel al degelijk mensen bij dommel zijn die overgeschakeld werden naar ADSL2+.

Ikzelf heb sinds eind juli ADSL2+ (via Homeconnect (actief sinds eind juni) en kwam van Netconnect), zijnde het wel dat de snelheid niet onmiddellijk naar 12Mbps is gebracht.
Bij omschakeling naar ADSL2+ werd mijn snelheid in een eerste fase verhoogd naar 6Mbps. Pas na telefonisch contact opnemen met dommel (vorige week) hebben ze mijn snelheid aangepast naar 9Mbps.
Nu waarom niet rechtstreeks niet naar 12Mbps is mij ook een raadsel maar ben al zeer gelukkig dat ik mij bij een van de weinige gelukkigen mag rekenen. Zal volgende week dan maar eens terugbellen om naar 12Mbps overgeschakeld te worden. (Ter info: mijn maximale lijnwaarde geeft een max van +-16Mbps aan)
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

mensen die te ver van de centrale wonen worden niet overgezet ! Ongeacht of de lijn goed of slecht is ! Had net naar de helpdesk gebeld voor enkele problemen te laten oplossen ( telefoon ) en vroeg naar de snelheids verhoging. De medewerker vertelde dat ik niet zal worden over gezet omdat ik 5 km van de centrale zit !!! Haal nu wel de volledige 4.6 dus waarom mij niet overzetten ? Gewoon om de kosten voor hun te beperken ?
Yogi
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 1 keer

Deep4Space schreef:
Gent32m schreef:

En dit met de formules:
- Dommel HomeConnect
Ik kan je bevestigen dat er toch wel al degelijk mensen bij dommel zijn die overgeschakeld werden naar ADSL2+.

Ikzelf heb sinds eind juli ADSL2+ (via Homeconnect (actief sinds eind juni) en kwam van Netconnect), zijnde het wel dat de snelheid niet onmiddellijk naar 12Mbps is gebracht.
Bij omschakeling naar ADSL2+ werd mijn snelheid in een eerste fase verhoogd naar 6Mbps. Pas na telefonisch contact opnemen met dommel (vorige week) hebben ze mijn snelheid aangepast naar 9Mbps.
Nu waarom niet rechtstreeks niet naar 12Mbps is mij ook een raadsel maar ben al zeer gelukkig dat ik mij bij een van de weinige gelukkigen mag rekenen. Zal volgende week dan maar eens terugbellen om naar 12Mbps overgeschakeld te worden. (Ter info: mijn maximale lijnwaarde geeft een max van +-16Mbps aan)
Volgens mij ben jij de enige die op dit forum ADSL2+ heeft bij Dommel.
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster

Sniffie schreef:mensen die te ver van de centrale wonen worden niet overgezet ! Ongeacht of de lijn goed of slecht is ! Had net naar de helpdesk gebeld voor enkele problemen te laten oplossen ( telefoon ) en vroeg naar de snelheids verhoging. De medewerker vertelde dat ik niet zal worden over gezet omdat ik 5 km van de centrale zit !!! Haal nu wel de volledige 4.6 dus waarom mij niet overzetten ? Gewoon om de kosten voor hun te beperken ?
Omdat de afstand een grotere invloed heeft op het adsl2 signaal.
De verzwakking is veel hoger.
Yogi
Pro Member
Pro Member

Devilzown schreef:
Sniffie schreef:mensen die te ver van de centrale wonen worden niet overgezet ! Ongeacht of de lijn goed of slecht is ! Had net naar de helpdesk gebeld voor enkele problemen te laten oplossen ( telefoon ) en vroeg naar de snelheids verhoging. De medewerker vertelde dat ik niet zal worden over gezet omdat ik 5 km van de centrale zit !!! Haal nu wel de volledige 4.6 dus waarom mij niet overzetten ? Gewoon om de kosten voor hun te beperken ?
nja, ADSL2+ gaat vanaf een bepaalde afstand toch gewoon dezelfde signaal halen als ADSL.

Als je met ADSL 4,6 haalt, haal je dat zeker ook met ADSL2+. Als je geluk hebt, haal je zelfs meer, dus hij heeft gelijk, waarom je niet overzetten.
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster

Yogi schreef:
Devilzown schreef:
nja, ADSL2+ gaat vanaf een bepaalde afstand toch gewoon dezelfde signaal halen als ADSL.

Als je met ADSL 4,6 haalt, haal je dat zeker ook met ADSL2+. Als je geluk hebt, haal je zelfs meer, dus hij heeft gelijk, waarom je niet overzetten.
Omdat je als provider jezelf dan hoogstwaarschijnlijk problemen gaat bezorgen en dat je dat geld kan kosten.

Op die afstand val je gewoon buiten de deployment curve voor adsl2.
Yogi
Pro Member
Pro Member

je betaalt er uiteindelijk ook wel voor he...
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster

Yogi schreef:je betaalt er uiteindelijk ook wel voor he...
Nee je betaald voor een stabiele internetverbinding.
Een lijn die maar net op het randje zit is een gegarandeerde kost voor later.
BBB
Premium Member
Premium Member

Devilzown schreef:
Yogi schreef:je betaalt er uiteindelijk ook wel voor he...
Nee je betaald voor een stabiele internetverbinding.
Een lijn die maar net op het randje zit is een gegarandeerde kost voor later.
Dat zou dan wel misleidende reclame zijn, want toen ik mijn telefoonnummer heb ingegeven kreeg ik op de website van dommel te zien dat 12Mbit voor mij beschikbaar zou zijn, als ze nu dan ineens gaan zeggen "ja, nee voor u toch net niet" dan hadden ze toen ook al kunnen zeggen dat het niet beschikbaar zou zijn.
Ikzelf zit ook op +/- 4,3km van de centrale maar met mijn huidige verzwakking zou ik normaal +/- 6Mbits moeten aankunnen voor mij is dat wel de moeite
...
Lord Utopia
Erelid
Erelid

BBB schreef: Dat zou dan wel misleidende reclame zijn, want toen ik mijn telefoonnummer heb ingegeven kreeg ik op de website van dommel te zien dat 12Mbit voor mij beschikbaar zou zijn, als ze nu dan ineens gaan zeggen "ja, nee voor u toch net niet" dan hadden ze toen ook al kunnen zeggen dat het niet beschikbaar zou zijn.
Ikzelf zit ook op +/- 4,3km van de centrale maar met mijn huidige verzwakking zou ik normaal +/- 6Mbits moeten aankunnen voor mij is dat wel de moeite
Die waarden die daar gegeven worden, zijn theoretische maxima en als consument die weet heeft van deze soort zaken moet je u niet gebaren als een dommerik en gaan klagen over alles en nog wat. Op uw afstand ga je niet veel profijt doen.
BBB
Premium Member
Premium Member

Lord Utopia schreef:Die waarden die daar gegeven worden, zijn theoretische maxima en als consument die weet heeft van deze soort zaken moet je u niet gebaren als een dommerik en gaan klagen over alles en nog wat. Op uw afstand ga je niet veel profijt doen.
Om te kunnen overgaan naar een 6Mbit-profiel dat vind ik wel de moeite.
Ik heb niet gezegd dat ik de 12Mbit wil dat is niet mogelijk, maar als ze anderen toch ook eerst op een 6Mbit profiel zetten dan wil ik ook wel gebruik maken van een 6Mbit profiel.
1,4Mbit is wel profijt genoeg.

edit: Waarom is er dan een test gemaakt om te kunnen zien dat je de 12Mbit kunt hebben (dat is toch de test om aangesloten te kunnen worden op ADSL2+) of is dat dan een gewone php pagina die altijd "12Mbit is beschikbaar voor u" weergeeft. Ze hadden die test dan even goed wat strikter kunnen maken.
...
Lord Utopia
Erelid
Erelid

BBB schreef: Om te kunnen overgaan naar een 6Mbit-profiel dat vind ik wel de moeite.
Ik heb niet gezegd dat ik de 12Mbit wil dat is niet mogelijk, maar als ze anderen toch ook eerst op een 6Mbit profiel zetten dan wil ik ook wel gebruik maken van een 6Mbit profiel.
als ik kijk naar die theoretische waarden op wikipedia, zijn de snelheden boven 3.4 km gelijk aan die van de gewone ADSL nu.
Deep4Space
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 3 keer

Yogi schreef:
Deep4Space schreef:
Gent32m schreef:

En dit met de formules:
- Dommel HomeConnect

Volgens mij ben jij de enige die op dit forum ADSL2+ heeft bij Dommel.
Ik begin inderdaad dat gevoel ook te krijgen :eek:

Betreffende afstand: ik zit op +- 2.8km van de centrale
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Deep4Space schreef:
Ik begin inderdaad dat gevoel ook te krijgen :eek:

Betreffende afstand: ik zit op +- 2.8km van de centrale
speedtest op userbase.be gedaan? Doe anders nog eens :)
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Ik ben ook pas 2 weken aangesloten, maar gewoon op ADSL1, 4.6 Mbps....
Zit op 2.9 km van de centrale maar kan op ADSL1 al 8.1 Mbps halen, ADSL2+ schat ik 14
BBB
Premium Member
Premium Member

Lord Utopia schreef:
BBB schreef: Om te kunnen overgaan naar een 6Mbit-profiel dat vind ik wel de moeite.
als ik kijk naar die theoretische waarden op wikipedia, zijn de snelheden boven 3.4 km gelijk aan die van de gewone ADSL nu.
Mijn slechtste demping (ik kijk af en toe naar de demping in mijn router) is 43dB (met slechtste bedoel ik hoogste die ik tot nu toe heb gehad)
Ik heb een aantal weken geleden nog mijn lijnwaarden gepost en toen had ik +/- 40dB, als je dan in deze grafiek kijkt dan vind ik het voor mij wel de moeite om op ADSL2+ gezet te worden.

Afbeelding
...
Gesloten

Terug naar “Dommel”