de verbing val hier om de 20sec weg
nog iemand met dat probleem??????????????
verbinding valt weg
- Gent32m
- Elite Poster
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
RDS44,
Kun je niet eerst 'constructief' op zoek gaan naar een oplossing. Alvorens meteen conclusies te trekken en schuldigen aan te wijzen.
Ja, er is een probleem met VOIP (bij Homeconnect). Maar daar wordt aan gewerkt. En niet iedereen heeft die VOIP probleem.
Bij mijn weten heeft er niemand echt problemen met het internet. Dus dit moet ergens bij jou liggen. Hoe maak je connectie ? Via draadloze router ? Is je binnenbekabeling ok ? Heeft Belgacom zijn job goed gedaan, etc...
Zoek dit eerst eens uit...
Kun je niet eerst 'constructief' op zoek gaan naar een oplossing. Alvorens meteen conclusies te trekken en schuldigen aan te wijzen.
Ja, er is een probleem met VOIP (bij Homeconnect). Maar daar wordt aan gewerkt. En niet iedereen heeft die VOIP probleem.
Bij mijn weten heeft er niemand echt problemen met het internet. Dus dit moet ergens bij jou liggen. Hoe maak je connectie ? Via draadloze router ? Is je binnenbekabeling ok ? Heeft Belgacom zijn job goed gedaan, etc...
Zoek dit eerst eens uit...
RDS44 maakt geen positieve eerst eindruk me dunkt
Als je draadloos surft, kijk dan eventjes of hetzelfde is als je de ethernetkabel inplugt. Vervolgens kan je ook eens screenie nemen van je instellingen en eens posten.
Ipv gewoon uw probleem te posten waarvoor er honderden oorzaken zijn
Als je draadloos surft, kijk dan eventjes of hetzelfde is als je de ethernetkabel inplugt. Vervolgens kan je ook eens screenie nemen van je instellingen en eens posten.
Ipv gewoon uw probleem te posten waarvoor er honderden oorzaken zijn
ik heb sinds een paar weken hetzelfde probleem.
ik denk eerlijk gezegd niet dat het aan mijn wireless of routerinstellingen ligt:
- Ik heb jaren belgacom adsl gehad zonder enig probleem.
Een paar maanden geleden overgeschakeld op dommel en aanvankelijk ook geen problemen.
- routerinstellingen niet gewijzigd, verder bij mijn weten ook niets veranderd.
En nu valt het internet constant weg (ook met ethernetkabel).
Kan iemand helpen? Welke gegevens hebben jullie nodig?
ik denk eerlijk gezegd niet dat het aan mijn wireless of routerinstellingen ligt:
- Ik heb jaren belgacom adsl gehad zonder enig probleem.
Een paar maanden geleden overgeschakeld op dommel en aanvankelijk ook geen problemen.
- routerinstellingen niet gewijzigd, verder bij mijn weten ook niets veranderd.
En nu valt het internet constant weg (ook met ethernetkabel).
Kan iemand helpen? Welke gegevens hebben jullie nodig?
-
- Pro Member
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Eerst moet je je router ip adres ophalen, dit vindt je op windows als volgt :
start -> uitvoeren -> cmd (intikken en op ok klikken) -> ipconfig (intikken en op enter drukken onderaan zie je default gateway staan en dit is het router adres dat je hieronder nodig hebt
Surf naar je router (http://192.168.xxx.xxx), dan kom je op de webinterface.
Daar log je in met paswoord en gebruikersnaam. Afhankelijk van welke router je hebt zou je iets moeten zoeken à la status van de internet verbinding. Normaal gezien vind je daar de verbindingstijd.
Mocht het aan je internet verbinding liggen dan zal je zien dat de verbindingstijd niet boven de minuut gaat. Heb je toch een verbindingstijd van enkele uren of meer, dan kan het ofwel aan je pc liggen ofwel aan je router zelf.
start -> uitvoeren -> cmd (intikken en op ok klikken) -> ipconfig (intikken en op enter drukken onderaan zie je default gateway staan en dit is het router adres dat je hieronder nodig hebt
Surf naar je router (http://192.168.xxx.xxx), dan kom je op de webinterface.
Daar log je in met paswoord en gebruikersnaam. Afhankelijk van welke router je hebt zou je iets moeten zoeken à la status van de internet verbinding. Normaal gezien vind je daar de verbindingstijd.
Mocht het aan je internet verbinding liggen dan zal je zien dat de verbindingstijd niet boven de minuut gaat. Heb je toch een verbindingstijd van enkele uren of meer, dan kan het ofwel aan je pc liggen ofwel aan je router zelf.
ik kan geen verbindingstijd zien, wel de status gewoon meevolgen.
die verandert continu van 'Up' naar 'ADSL link down' naar 'PPP down', terug naar 'Up', etc...
daarnet iemand van de dommel helpdesk aan de lijn gehad die zei van het eens te proberen met een andere modem/router.
die heb ik echter niet zomaar in de buurt liggen, en ik denk trouwens niet dat het daaraan ligt, want er is echt geen enkele reden waarom die ineens kapot zouden zijn.
iemand nog andere suggesties?
die verandert continu van 'Up' naar 'ADSL link down' naar 'PPP down', terug naar 'Up', etc...
daarnet iemand van de dommel helpdesk aan de lijn gehad die zei van het eens te proberen met een andere modem/router.
die heb ik echter niet zomaar in de buurt liggen, en ik denk trouwens niet dat het daaraan ligt, want er is echt geen enkele reden waarom die ineens kapot zouden zijn.
iemand nog andere suggesties?
-
- Pro Member
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Kan je eens je adsl instellingen geven?
Je paswoord en gebruikersnaam niet, bvb met een screenshot ofzo?
Je paswoord en gebruikersnaam niet, bvb met een screenshot ofzo?
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Het kan wel degelijk ook aan de router liggen. Ik heb er ook zo eentje eens gehad die kapot gegaan is van de ene dag op de andere.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
Nu euhm het kan ook aan je pc liggen. Kheb dat eens voorgehad met ne virus/trojan/worm.. God weet wat. En de boel geformatteerd en twas weer in orde. Dus test eerst met een andere computer of hetzelfde voorkomt..
Als dit inderdaad niet aan je pc ligt, zal je denk ik best een modem lenen en daarmee testen. Als dit ook zo verder gaat dan moet je bellen naar technische dienst en al je pogingen uitleggen en ze zullen wel constructief zoeken naar een oplossing (veronderstel ik)
Als dit inderdaad niet aan je pc ligt, zal je denk ik best een modem lenen en daarmee testen. Als dit ook zo verder gaat dan moet je bellen naar technische dienst en al je pogingen uitleggen en ze zullen wel constructief zoeken naar een oplossing (veronderstel ik)