verbinding valt weg

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
RDS44
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 aug 2008, 19:41

de verbing val hier om de 20sec weg

nog iemand met dat probleem??????????????
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

nee het ligt aan jou. Verkeerde settings wrs, of slecht wireless?
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

RDS44,

Kun je niet eerst 'constructief' op zoek gaan naar een oplossing. Alvorens meteen conclusies te trekken en schuldigen aan te wijzen.

Ja, er is een probleem met VOIP (bij Homeconnect). Maar daar wordt aan gewerkt. En niet iedereen heeft die VOIP probleem.

Bij mijn weten heeft er niemand echt problemen met het internet. Dus dit moet ergens bij jou liggen. Hoe maak je connectie ? Via draadloze router ? Is je binnenbekabeling ok ? Heeft Belgacom zijn job goed gedaan, etc...

Zoek dit eerst eens uit...
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

RDS44 maakt geen positieve eerst eindruk me dunkt

Als je draadloos surft, kijk dan eventjes of hetzelfde is als je de ethernetkabel inplugt. Vervolgens kan je ook eens screenie nemen van je instellingen en eens posten.

Ipv gewoon uw probleem te posten waarvoor er honderden oorzaken zijn
lalaland
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 aug 2008, 07:54

ik heb sinds een paar weken hetzelfde probleem.

ik denk eerlijk gezegd niet dat het aan mijn wireless of routerinstellingen ligt:
- Ik heb jaren belgacom adsl gehad zonder enig probleem.
Een paar maanden geleden overgeschakeld op dommel en aanvankelijk ook geen problemen.
- routerinstellingen niet gewijzigd, verder bij mijn weten ook niets veranderd.

En nu valt het internet constant weg (ook met ethernetkabel).

Kan iemand helpen? Welke gegevens hebben jullie nodig?
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Eerst moet je je router ip adres ophalen, dit vindt je op windows als volgt :
start -> uitvoeren -> cmd (intikken en op ok klikken) -> ipconfig (intikken en op enter drukken onderaan zie je default gateway staan en dit is het router adres dat je hieronder nodig hebt

Surf naar je router (http://192.168.xxx.xxx), dan kom je op de webinterface.

Daar log je in met paswoord en gebruikersnaam. Afhankelijk van welke router je hebt zou je iets moeten zoeken à la status van de internet verbinding. Normaal gezien vind je daar de verbindingstijd.

Mocht het aan je internet verbinding liggen dan zal je zien dat de verbindingstijd niet boven de minuut gaat. Heb je toch een verbindingstijd van enkele uren of meer, dan kan het ofwel aan je pc liggen ofwel aan je router zelf.
lalaland
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 aug 2008, 07:54

ik kan geen verbindingstijd zien, wel de status gewoon meevolgen.
die verandert continu van 'Up' naar 'ADSL link down' naar 'PPP down', terug naar 'Up', etc...

daarnet iemand van de dommel helpdesk aan de lijn gehad die zei van het eens te proberen met een andere modem/router.
die heb ik echter niet zomaar in de buurt liggen, en ik denk trouwens niet dat het daaraan ligt, want er is echt geen enkele reden waarom die ineens kapot zouden zijn.

iemand nog andere suggesties?
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Kan je eens je adsl instellingen geven?

Je paswoord en gebruikersnaam niet, bvb met een screenshot ofzo?
lalaland
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 aug 2008, 07:54

Afbeelding
Afbeelding

zoiets?
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

surf je draadloos?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Het kan wel degelijk ook aan de router liggen. Ik heb er ook zo eentje eens gehad die kapot gegaan is van de ene dag op de andere.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
lalaland
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 aug 2008, 07:54

Zuttasoxx schreef:surf je draadloos?
ja
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

Nu euhm het kan ook aan je pc liggen. Kheb dat eens voorgehad met ne virus/trojan/worm.. God weet wat. En de boel geformatteerd en twas weer in orde. Dus test eerst met een andere computer of hetzelfde voorkomt..

Als dit inderdaad niet aan je pc ligt, zal je denk ik best een modem lenen en daarmee testen. Als dit ook zo verder gaat dan moet je bellen naar technische dienst en al je pogingen uitleggen en ze zullen wel constructief zoeken naar een oplossing (veronderstel ik)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”