Het grote Homeconnect topic deel 2

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Jeanke 17u18 schreef:Nadat bijna iedereen hier eindelijk zijen voip aan de praat heeft gekregen en ik nog steeds niet (lampje brandt nog steeds niet) heb ik de installatie eens helemaal van 0 begonne... gaat allemaal goed... alleen bij de homeconnect software als ik wil inloggen geeft ie een fout : fout bij inloggen op de server ofiets in die aard.
Plus normaal moet dommel mijne voip-gedeelte zelf configureren.. dit is nog altijd niet gebeurd...
wat nu? :(


Jeanke 17u40 schreef:Yeah wicked.. Voip werkt.. ik kan nu bellen, gebeld worden weet ik nog niet...
nu de nieuws server nog aan de praat krijgen :( ik geraak er maar niet op...


Wat heb je juist allemaal gedaan ? Reset, dat files verwijderen en dan terug homelink draaien?

PS: Ga eens naar:

Geavanceerde instellingen - Internet - Firewall - Aanvaldetectie

Zet dit op laag, en normaal moet em nu wel connecten op de nieuwsgroepen.
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

van gisteren al kon belgacom en telenet ook al bellen dus toppie
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Bij mij is gisterenavond (1u na de activatie) ook de VOIP gaan branden. In het begin was ie nog wat wankel. Maar een uurtje later zat hij goed vast.

Ik heb Xlite geinstalleerd. De instructies op dit forum (in de starter-topic) gevolgd. En ja, ik kon naar mijn vader bellen :-D

Op de nieuwsgroepen geraakte ik ook (zowel old als new). In mijn enthousiasme ben ik vergeten kijken welke snelheid ik haalde. Maar dit zal wel 4,6 Mpbs geweest zijn.

Bellen naar mij kan men nog niet (mijn pa het heeft geprobeerd, zonder succes). Dit zal nog even duren, tot mijn gegevens in die routertabellen bij de andere telefoon operatoren aangepast zijn.

Dan enkel nog de snelheidsverhoging naar 12 Mbps.
En dit product is voor mij op en top in orde.

Die speciale features in het bellen heb ik zelf niet meteen nodig. Dat kan ook nog even duren (voor andere mensen die hierop wachten) tegen dat dit in orde is.

Ik denk dat Dommel goed bezig is. Met alles op te lossen en in orde te brengen. Ik heb er dus geen klagen over.

Een tevreden HomeConnect gebruiker.

P.S. Enkel de activatie datum van mijn factuur moeten ze nog rechtzetten. Zodat ik recht heb op de gratis maand. Die is momenteel nog maar 2 weken. Aangezien ik twee weken met de activatie verloren ben. Ipv betalend factuur op 27/8 te laten ingaan, zou dit op 12/9 moeten zijn. +- 14 dagen later dus...
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

f*** dommel :evil: Vannacht heb ik weer maar eens die installatieprocedure doorlopen in de hoop dat voip wel zou beginnen werken maar helaas, nog altijd niets. Volgens mij zijn ze daar bij dommel te lui om hun gat op te heffen vandaag want ik heb een uur aan de lijn gehangen zonder binnen te geraken. Moest ik alle kosten kunnen doorrekenen die ik al verloren ben dankzij hen ze zouden verschieten aan hun kuthelpdesk! Ik begin het echt grondig beu te geraken :evil: :evil: :evil:
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

Yargo schreef:f*** dommel :evil: Vannacht heb ik weer maar eens die installatieprocedure doorlopen in de hoop dat voip wel zou beginnen werken maar helaas, nog altijd niets. Volgens mij zijn ze daar bij dommel te lui om hun gat op te heffen vandaag want ik heb een uur aan de lijn gehangen zonder binnen te geraken. Moest ik alle kosten kunnen doorrekenen die ik al verloren ben dankzij hen ze zouden verschieten aan hun kuthelpdesk! Ik begin het echt grondig beu te geraken :evil: :evil: :evil:


ik zou quitten moest ik jou zijn als je al zo gefrustreerd geraakt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

IK heb geleerd dat je bij dommel zeer veel geduld moet hebben , het heeft bij mij ook een tijd geduurd eer mijn lijn stabiel was , in het begin ook veel moeten bellen en mailen , uiteindelijk ben ik zeer tevreden hoe alles in orde is gekomen , (ja ja ik geloof mijn eigen woorden niet want ik ben op dat punt een zeer kritisch iemand ) , maar als alles ok is ga je zeer tevreden zijn over het product dommel .
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Yargo schreef:f*** dommel :evil: Vannacht heb ik weer maar eens die installatieprocedure doorlopen in de hoop dat voip wel zou beginnen werken maar helaas, nog altijd niets. Volgens mij zijn ze daar bij dommel te lui om hun gat op te heffen vandaag want ik heb een uur aan de lijn gehangen zonder binnen te geraken. Moest ik alle kosten kunnen doorrekenen die ik al verloren ben dankzij hen ze zouden verschieten aan hun kuthelpdesk! Ik begin het echt grondig beu te geraken :evil: :evil: :evil:
Uw VOIP-probleem gaat niet opgelost geraken door het pakket opnieuw en opnieuw proberen te installeren :)
Jeanke
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 aug 2008, 13:12

Yargo schreef:
Wat heb je juist allemaal gedaan ? Reset, dat files verwijderen en dan terug homelink draaien?

PS: Ga eens naar:

Geavanceerde instellingen - Internet - Firewall - Aanvaldetectie

Zet dit op laag, en normaal moet em nu wel connecten op de nieuwsgroepen.


Ja,half juist, ik heb eerst heel de dommel software ervanaf gegooid...
Reset de modem en schakel hem uit...
installeer de1ste cd...
dan direct de upgrade doen en de wizard doorlopen
Modem aansluiten...
modem configureren...
en dan werkte alles bij mij vanzelf...

thx Yargo zal dat eens proberen
Jeanke
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 aug 2008, 13:12

ik heb mijne firewalle - aanvaldetectie op laag gezet..
maar kom er nog steeds niet op via newsleecher..
kan er iemand mij helpen?
Gebruikersavatar
Pegasuz
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 jun 2008, 10:42
Locatie: Lovendegem (Gent)
Contacteer:

Jeanke schreef:ik heb mijne firewalle - aanvaldetectie op laag gezet..
maar kom er nog steeds niet op via newsleecher..
kan er iemand mij helpen?


newsleecher deed bij mij ook irritant.. Grabit deed het van de eerste keer...
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

AltBinz (opensource) is ook een goed programma.
Werkt bij mij perfect.
Jeanke
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 aug 2008, 13:12

Ik heb nu grabit
login is toch [email protected]
en dan het paswoord of niet?
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Jeanke schreef:Ik heb nu grabit
login is toch [email protected]
en dan het paswoord of niet?


Ja dit is correct (al twijfel ik nu wel of die @schedom.be erbij moet, maar dacht van wel)
HyperBaton
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 mei 2006, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Kort vraagje... Is er na een harde reset nog iets "Dommel"-achtig (sorry voor het stomme woord, ik kom op niets beters heh) aan de Siemens router? Stel dat je binnen 2 jaar een nieuwe provider kiest maar de Siemens router wilt blijven gebruiken (je hebt hem tenslotte gekocht), kan je dan zelf een andere SIP provider instellen?
Jeanke
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 aug 2008, 13:12

irc? :? (op antwoordt van gent32m)
want ik krijg nog steeds unable to connect news.dommel.be:119


Nevermind, werkt nu @schedom.be moet erbij!

thx
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Grabit werkt bij mij perfect , volledige news name ingeven inclusief .be en ook uw news pass , ikzelf heb wel een cityconnect abonnement maar gebruik ook de siemens gigaset .
Jeanke
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 aug 2008, 13:12

jup, maar met grapit krijg ik na 3 zoek acties dat ik dat niet meer mag gebruiken.. voor 5cent per dag kan ik dat unlimited gebruiken...
is er hier iets voor?
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Jeanke schreef:jup, maar met grapit krijg ik na 3 zoek acties dat ik dat niet meer mag gebruiken.. voor 5cent per dag kan ik dat unlimited gebruiken...
is er hier iets voor?


En wat heeft dit met dommel te maken?
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Je werkt er niet juist mee denk ik , je moet dit programma gebruiken in combinatie met een ander programma ,klik maar eens op onderstaande link daar vind je alles terug . :wink:
http://www.binaries4all.nl/ftd/
Jeanke
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 aug 2008, 13:12

broli schreef:
Jeanke schreef:jup, maar met grapit krijg ik na 3 zoek acties dat ik dat niet meer mag gebruiken.. voor 5cent per dag kan ik dat unlimited gebruiken...
is er hier iets voor?


En wat heeft dit met dommel te maken?

dommel voorziet een nieuwsserver...
hoe werkt het ;)
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ja ,
dit onderwerp gaat eigenlijk alleen over Dommel en homeconnect , een beetje googelen en je zal wel gestart geraken voor de nieuwsserver . :wink:
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

fieldoxide schreef:Ja ,
dit onderwerp gaat eigenlijk alleen over Dommel en homeconnect , een beetje googelen en je zal wel gestart geraken voor de nieuwsserver . :wink:


Idd.

Jeanke, kijk eens op de link die fieldoxide geplaatst heeft.
Daar vind je alle info terug die je nodig hebt.

Ook die Alt.Binz die ik gebruik

En nu terug (on topic) over Homeconnect...
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Jeanke schreef:
broli schreef:
Jeanke schreef:jup, maar met grapit krijg ik na 3 zoek acties dat ik dat niet meer mag gebruiken.. voor 5cent per dag kan ik dat unlimited gebruiken...
is er hier iets voor?


En wat heeft dit met dommel te maken?

dommel voorziet een nieuwsserver...
hoe werkt het ;)

Offtopic: Citroën, BMW, ... leveren auto's en die leggen u toch ook niet uit hoe je moet leren rijden?

Ontopic: De laatste tijd krijg ik veel opmerkingen van mensen die ik aan de lijn heb (met VoIP). Ze horen echo's en haperingen. (En er was geen enkele pc online, dus geen up-/download verkeer). Zelf heb ik hier geen last van.
Zijn er mensen die daar nu ook nog last van hebben?
...
sn00zerman
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 02 jul 2008, 22:21
Bedankt: 2 keer

Ja, inderdaad, als ik naar huis bel, dan hoor ik mezelf in echo ...
Is al zo sinds mijn aansluiting een 2-tal maanden geleden, reeds diverse tickets aangemaakt, helpt niks.
Van de andere kant van de lijn (dus van thuis uit), heb ik dat probleem niet.


groeten,
Kris
Cocoony
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 aug 2008, 08:44
Locatie: Lier

Cocoony schreef:Helaas, hier in Lier is het ook nog steeds "nouga bollen"; je bent dus niet alleen.
Ondertussen kan ik wel aan alle schermen via HomeLink en heb ik zelfs een mailbox kunnen aanmaken...
Wat raar is: voordien werden de telefoniepagina's afgeschermd, maar nu niet meer. (heeft misschien te maken dat ik een hardreset van de modem heb gedaan en de internet instellingen manueel heb ingegeven...)

Dus: nog wat geduld oefenen voor het verschijnen van het VOIP lichtje.


Nog steeds geen VOIP lichtje hier en we zijn weeral een volle dag verder. :-( Internet werkt wel, maar veel trager (factor 4 à 5) dan ik gewoon was (zat voorheen bij Telenet - TurboNet). Hoe sneller de speed upgrade komt, hoe beter...
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Helpdesk zei dat ik mijn 1e factuur zelf moet overschrijven. Maar als ge op e pro forma ziet, staat er dat de betaling aangevragad is bij de bank instelling. En mijn domi is al een tijd actief. Moet ik dat dan echt nog zelf overschrijven? Alles zegt eigenlijk van niet imo. En zoja, wat is de mededeling?
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Dan zal de domiciliering er 1 van de komende dagen afgaan , bij mij is ze er gisteren afgegaan.
chaoske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 16 apr 2007, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Vraagje aan de mensen die een belgacom technieker over de vloer gekregen hebben omdat ze nog geen telefoonaansluiting hadden:

Hoe lang duurt het ongeveer voordat je een brief in de bus krijgt dat ze komen (techniekers) nadat je het contract hebt opgestuurd?

Thx
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

chaoske schreef:Vraagje aan de mensen die een belgacom technieker over de vloer gekregen hebben omdat ze nog geen telefoonaansluiting hadden:

Hoe lang duurt het ongeveer voordat je een brief in de bus krijgt dat ze komen (techniekers) nadat je het contract hebt opgestuurd?

Thx


euhm ik weet niet goed hoe het gaat als de brief van domme lzei dat er een technieker moest langskomen, maar in mijn geval zeiden ze dat er gee ntechnieker langs moest komen omdat er al ee nfysieke lijn ligt, maar die fysieke lijn was dood. Gebeld naar dommel technische dienst, die onmiddelijk gebeld naar technische dienst van belgacom. De dag zelf nog of smorgens de dag erachter, belt belgacom om ee ndatum af te spreken. Daarna komt de belgacom technieker (meestal wel op tijd)

Dus het gebeurde allemaal vri jsnel eigenlijk.
Afbeelding
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

sinds woensdag ben in actief nadat er iets in de centrale was vervangen....
maar
met de siemens gigaset kan ik geen verbinding maken omdat het adsl lampje blijft knipperen alahoewel er degenlijk een adsl signaal is....want met de oude adsl modem kan ik perfect online....
is de modem defect ofzo?
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

q-tec schreef:sinds woensdag ben in actief nadat er iets in de centrale was vervangen....
maar
met de siemens gigaset kan ik geen verbinding maken omdat het adsl lampje blijft knipperen alahoewel er degenlijk een adsl signaal is....want met de oude adsl modem kan ik perfect online....
is de modem defect ofzo?

alles jiust aangesloten en ingesteld?
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

q-tec schreef:sinds woensdag ben in actief nadat er iets in de centrale was vervangen....
maar
met de siemens gigaset kan ik geen verbinding maken omdat het adsl lampje blijft knipperen alahoewel er degenlijk een adsl signaal is....want met de oude adsl modem kan ik perfect online....
is de modem defect ofzo?


je hebt toch ook in kabel in uw 'adsl' port en niet enkel line in hoop ik? ;)
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

ja hoor alles juist aangesloten... maar dat is het juist waarom blijft het lampje knipperen terwijl er effectief adsl is? de oude modem van belgacom signaleert het wel en daarmee kan ik online...

***iemand die dit mischien weet ik kocht de siemens 3/4 weken geleden in de makro maar als nu blijkt dat deze niet werkt zouden ze deze dan nog ruilen? aangien ik 3weken zonder internet zat kon ik niet vroeger testen :roll:
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

q-tec schreef:ja hoor alles juist aangesloten... maar dat is het juist waarom blijft het lampje knipperen terwijl er effectief adsl is? de oude modem van belgacom signaleert het wel en daarmee kan ik online...

***iemand die dit mischien weet ik kocht de siemens 3/4 weken geleden in de makro maar als nu blijkt dat deze niet werkt zouden ze deze dan nog ruilen? aangien ik 3weken zonder internet zat kon ik niet vroeger testen :roll:


Je hebt op alle elektronische toestellen altijd min. 2 jaar garantie.
fluppe10
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2008, 00:15

THDBASED schreef:
q-tec schreef:ja hoor alles juist aangesloten... maar dat is het juist waarom blijft het lampje knipperen terwijl er effectief adsl is? de oude modem van belgacom signaleert het wel en daarmee kan ik online...

***iemand die dit mischien weet ik kocht de siemens 3/4 weken geleden in de makro maar als nu blijkt dat deze niet werkt zouden ze deze dan nog ruilen? aangien ik 3weken zonder internet zat kon ik niet vroeger testen :roll:


Je hebt op alle elektronische toestellen altijd min. 2 jaar garantie.

op alle in europa geassembleerde toestellen !
maar je hebt gelijk deze is in Europa geassembleerd
Kenneth_matthys
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 aug 2008, 00:32
Locatie: Wetteren

hoe dan ook is het mits vertoon van de aankoopfactuur of het kasticket.
er zijn weinig winkels die de garantie aanbieden volgens het serienummer van het product welke eigenlijk de correcte manier is ...

en het blijft ook af te raden elektronische apparaten te kopen in de makro ...
zijn voor een zeer groot aantal allemaal productielijnen met lichte defectjes.
vandaar dat de prijs meestal lager ligt dan in andere winkels.
het is echt niet dat de andere winkels daar zo ongeloofelijk veel winst op nemen.
de reeksnummers van de makro kunnen de andere winkels meestal zelf niet aan geraken.

bij de siemensrouter zal dit nu wss wel anders liggen aangezien dit een vaste prijs is overal.
maar ik blijf het toch afraden
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Awel patat. Ga je drie weken op verlof, blijkt achteraf dat iemand van de userbase crew je topic heeft gepikt! Dat zijn nogal manieren... :evil:
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

FullHD schreef:Awel patat. Ga je drie weken op verlof, blijkt achteraf dat iemand van de userbase crew je topic heeft gepikt! Dat zijn nogal manieren... :evil:


zorg dat je klaar staat met deel 3 met nog een zottere startpost ^^
Afbeelding
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Is het echo probleem nog prominent of is dat al opgelost?
Kanter
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 mar 2007, 12:32

Man man,

mail met aanvraag tot HomeConnect gestuurd op 9 juli. Nu nog steeds geen brief met log-in gegevens gekregen, maar wel aanmaning tot eerste betaling.

Dommel is SLECHT BEZIG!

:evil:

Ga hier zeker een klacht voor indienen. Weet iemand hoe ik dat best doe?

En ik stuur geen mail meer naar hen, want die antwoorden toch niet!
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”