Opgelet: Belgacom CallCenter vieze trucs
De Belgacom callcenters zijn blijkbaar nog steeds bezig met hun vieze verkoopstechnieken:
Mijn tante kreeg verleden week telefoontje van hen met de vraag of ze geinteresseerd was in BelgacomTV. Nee, dat was ze niet, maar op het einde van het gesprek zei de callcenter-verkoopster nog gauw dat ze wel een briefje met extra informatie zou sturen, om het allemaal nog eens na te lezen.
En wat blijkt: die informatiebrief is een bevestiging van de bestelling van Belgacom-TV met een 'hou dit document bij' er in grote letters opgeschreven. M'n tante geloofde me niet toen ik haar de truc uitlegde, maar heeft nu toch binnen de wettelijke termijn eens gecheckt bij Belgacom en het was wel degelijk een nieuw abonnement - de box stond al klaar voor verscheping!
Laat je dus niet vangen - als je telefoon krijgt van Belgacom, check dan later dat men je niet ongewild een abonnement heeft aangesmeerd.
Mijn tante kreeg verleden week telefoontje van hen met de vraag of ze geinteresseerd was in BelgacomTV. Nee, dat was ze niet, maar op het einde van het gesprek zei de callcenter-verkoopster nog gauw dat ze wel een briefje met extra informatie zou sturen, om het allemaal nog eens na te lezen.
En wat blijkt: die informatiebrief is een bevestiging van de bestelling van Belgacom-TV met een 'hou dit document bij' er in grote letters opgeschreven. M'n tante geloofde me niet toen ik haar de truc uitlegde, maar heeft nu toch binnen de wettelijke termijn eens gecheckt bij Belgacom en het was wel degelijk een nieuw abonnement - de box stond al klaar voor verscheping!
Laat je dus niet vangen - als je telefoon krijgt van Belgacom, check dan later dat men je niet ongewild een abonnement heeft aangesmeerd.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
die mensen doen ook maar hun werk hoor...die_ene schreef:Mijn antwoord bij zo'n telefoontjes: Niet geinteresseerd, en ik leg gewoon af
Nooit het volledige gesprek afmaken, want dan hebben ze een positieve Phonelog
- AgentVortex
- Plus Member
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 21 jan 2006, 19:32
- Locatie: BE - Antwerp
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Ook nog zo iets voorgehad ...
Ik bel voor info ivm verhuis, dag erna bevestigingsbrief van verhuis ... simpel telefoontje en alles was geannuleerd ...
Daarom verkies ik ook altijd de teleboetieks, je moet soms wel wat wachten tijdens het aanschuiven, mr vind het gewoon gemakkelijker om via daar dingen zoals een verhuis bv. te laten inleiden, kan ik zelf in OMS meekijken of alles wel perfect is ingeleid
Greetz,
mr. V.
Ik bel voor info ivm verhuis, dag erna bevestigingsbrief van verhuis ... simpel telefoontje en alles was geannuleerd ...
Daarom verkies ik ook altijd de teleboetieks, je moet soms wel wat wachten tijdens het aanschuiven, mr vind het gewoon gemakkelijker om via daar dingen zoals een verhuis bv. te laten inleiden, kan ik zelf in OMS meekijken of alles wel perfect is ingeleid
Greetz,
mr. V.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
dit zijn helaas externe callcenters die dit doen om hun objectieven te kunnen behalennogChoco schreef:De Belgacom callcenters zijn blijkbaar nog steeds bezig met hun vieze verkoopstechnieken:
Mijn tante kreeg verleden week telefoontje van hen met de vraag of ze geinteresseerd was in BelgacomTV. Nee, dat was ze niet, maar op het einde van het gesprek zei de callcenter-verkoopster nog gauw dat ze wel een briefje met extra informatie zou sturen, om het allemaal nog eens na te lezen.
En wat blijkt: die informatiebrief is een bevestiging van de bestelling van Belgacom-TV met een 'hou dit document bij' er in grote letters opgeschreven. M'n tante geloofde me niet toen ik haar de truc uitlegde, maar heeft nu toch binnen de wettelijke termijn eens gecheckt bij Belgacom en het was wel degelijk een nieuw abonnement - de box stond al klaar voor verscheping!
Laat je dus niet vangen - als je telefoon krijgt van Belgacom, check dan later dat men je niet ongewild een abonnement heeft aangesmeerd.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
- rowan
- Premium Member
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
- Locatie: 59GIS0
- Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
- Bedankt: 21 keer
Het beste wat je kan doen is je inschrijven op robinson phonelist, dan wordt je nooit meer opgebeld voor dergelijke "promo's"Mijn antwoord bij zo'n telefoontjes: Niet geinteresseerd, en ik leg gewoon af
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
interessant, wat is het adres?rowan schreef:Het beste wat je kan doen is je inschrijven op robinson phonelist, dan wordt je nooit meer opgebeld voor dergelijke "promo's"Mijn antwoord bij zo'n telefoontjes: Niet geinteresseerd, en ik leg gewoon af
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
http://www.robinsonlist.be/silencer schreef:interessant, wat is het adres?rowan schreef:Het beste wat je kan doen is je inschrijven op robinson phonelist, dan wordt je nooit meer opgebeld voor dergelijke "promo's"Mijn antwoord bij zo'n telefoontjes: Niet geinteresseerd, en ik leg gewoon af
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Zo bijzonder is die truk nu ook weer niet. Trouwens staat er bij belgacom op de brief met je login codes van internet of belgacom tv altijd in het groot 'bewaar dit document.
Valt natuurlijk niet goed te keuren wat de operator gedaan heeft. Om deze reden wordt er dan ook steeds een bevestiging gestuurd van de telefonische bestelling met de vermelding dat je binnen de zoveel weken kan afzien van de bestelling.
Valt natuurlijk niet goed te keuren wat de operator gedaan heeft. Om deze reden wordt er dan ook steeds een bevestiging gestuurd van de telefonische bestelling met de vermelding dat je binnen de zoveel weken kan afzien van de bestelling.
Is niet goed te keuren en dus mag je verwachten dat Belgacom hier ingrijpt. Maar dit bedrog brengt blijkbaar veel te veel op om de kassa van Bellens en co aan te dikken.hollebollegijs schreef:dit zijn helaas externe callcenters die dit doen om hun objectieven te kunnen behalennogChoco schreef:De Belgacom callcenters zijn blijkbaar nog steeds bezig met hun vieze verkoopstechnieken:
Mijn tante kreeg verleden week telefoontje van hen met de vraag of ze geinteresseerd was in BelgacomTV. Nee, dat was ze niet, maar op het einde van het gesprek zei de callcenter-verkoopster nog gauw dat ze wel een briefje met extra informatie zou sturen, om het allemaal nog eens na te lezen.
En wat blijkt: die informatiebrief is een bevestiging van de bestelling van Belgacom-TV met een 'hou dit document bij' er in grote letters opgeschreven. M'n tante geloofde me niet toen ik haar de truc uitlegde, maar heeft nu toch binnen de wettelijke termijn eens gecheckt bij Belgacom en het was wel degelijk een nieuw abonnement - de box stond al klaar voor verscheping!
Laat je dus niet vangen - als je telefoon krijgt van Belgacom, check dan later dat men je niet ongewild een abonnement heeft aangesmeerd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
dit is inderdaad niet goed te keuren maar laat Bellens en Co hier buiten.Zambo schreef:Is niet goed te keuren en dus mag je verwachten dat Belgacom hier ingrijpt. Maar dit bedrog brengt blijkbaar veel te veel op om de kassa van Bellens en co aan te dikken.hollebollegijs schreef:dit zijn helaas externe callcenters die dit doen om hun objectieven te kunnen behalennogChoco schreef:De Belgacom callcenters zijn blijkbaar nog steeds bezig met hun vieze verkoopstechnieken:
Mijn tante kreeg verleden week telefoontje van hen met de vraag of ze geinteresseerd was in BelgacomTV. Nee, dat was ze niet, maar op het einde van het gesprek zei de callcenter-verkoopster nog gauw dat ze wel een briefje met extra informatie zou sturen, om het allemaal nog eens na te lezen.
En wat blijkt: die informatiebrief is een bevestiging van de bestelling van Belgacom-TV met een 'hou dit document bij' er in grote letters opgeschreven. M'n tante geloofde me niet toen ik haar de truc uitlegde, maar heeft nu toch binnen de wettelijke termijn eens gecheckt bij Belgacom en het was wel degelijk een nieuw abonnement - de box stond al klaar voor verscheping!
Laat je dus niet vangen - als je telefoon krijgt van Belgacom, check dan later dat men je niet ongewild een abonnement heeft aangesmeerd.
zij kunnen hier toch niets aan doen. en belgacom zal ingrijpen indien nodig. hebben ze in het verleden nog gedaan bij externe callcenters.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
- Dfrog
- Elite Poster
- Berichten: 1235
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
- Locatie: Beerse
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Inderdaad, het zal BGC een worst wezen hoe hun nieuwe klanten worden aangebracht. Zolang één of ander bedrijf hun op een zo kort mogelijke termijn zo veel mogelijk klanten kan aanbrengen, kan het callcenter blijven, zoniet kan dat bedrijf opstappen.hollebollegijs schreef:dit zijn helaas externe callcenters die dit doen om hun objectieven te kunnen behalennogChoco schreef:De Belgacom callcenters zijn blijkbaar nog steeds bezig met hun vieze verkoopstechnieken:
Mijn tante kreeg verleden week telefoontje van hen met de vraag of ze geinteresseerd was in BelgacomTV. Nee, dat was ze niet, maar op het einde van het gesprek zei de callcenter-verkoopster nog gauw dat ze wel een briefje met extra informatie zou sturen, om het allemaal nog eens na te lezen.
En wat blijkt: die informatiebrief is een bevestiging van de bestelling van Belgacom-TV met een 'hou dit document bij' er in grote letters opgeschreven. M'n tante geloofde me niet toen ik haar de truc uitlegde, maar heeft nu toch binnen de wettelijke termijn eens gecheckt bij Belgacom en het was wel degelijk een nieuw abonnement - de box stond al klaar voor verscheping!
Laat je dus niet vangen - als je telefoon krijgt van Belgacom, check dan later dat men je niet ongewild een abonnement heeft aangesmeerd.
- gedeco
- Pro Member
- Berichten: 296
- Lid geworden op: 06 sep 2005, 10:57
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 10 keer
hollebollegijs schreef:dit is inderdaad niet goed te keuren maar laat Bellens en Co hier buiten.Zambo schreef:Is niet goed te keuren en dus mag je verwachten dat Belgacom hier ingrijpt. Maar dit bedrog brengt blijkbaar veel te veel op om de kassa van Bellens en co aan te dikken.hollebollegijs schreef:dit zijn helaas externe callcenters die dit doen om hun objectieven te kunnen behalennogChoco schreef:De Belgacom callcenters zijn blijkbaar nog steeds bezig met hun vieze verkoopstechnieken:
Mijn tante kreeg verleden week telefoontje van hen met de vraag of ze geinteresseerd was in BelgacomTV. Nee, dat was ze niet, maar op het einde van het gesprek zei de callcenter-verkoopster nog gauw dat ze wel een briefje met extra informatie zou sturen, om het allemaal nog eens na te lezen.
En wat blijkt: die informatiebrief is een bevestiging van de bestelling van Belgacom-TV met een 'hou dit document bij' er in grote letters opgeschreven. M'n tante geloofde me niet toen ik haar de truc uitlegde, maar heeft nu toch binnen de wettelijke termijn eens gecheckt bij Belgacom en het was wel degelijk een nieuw abonnement - de box stond al klaar voor verscheping!
Laat je dus niet vangen - als je telefoon krijgt van Belgacom, check dan later dat men je niet ongewild een abonnement heeft aangesmeerd.
zij kunnen hier toch niets aan doen. en belgacom zal ingrijpen indien nodig. hebben ze in het verleden nog gedaan bij externe callcenters.
Dit soort technieken is schering en inslag bij dit soort call centers die commerciële oproepen doen. Het gaat heus niet over BGC alleen.
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.
approximated.
-
- Elite Poster
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 11 keer
Voila zo is het!Uzzi schreef:Ze werken in opdracht en voor rekening van BGC. Ze handelen in naam van BGC, dus BGC is verantwoordelijk voor hun daden.
Aan de TS, dien zeker klacht in anders blijven die spellekes duren.
Ik ben er vrij zeker van dat de truc gekend is, ook bij Belgacom (en andere ISPs) zelf, dus of klacht indienen veel uitmaakt, is nog maar de vraag. Mijn topic is vooral bedoeld om nog eens te waarschuwen dat het nog steeds gebeurt.
Later deze week moeten we zelf nog iets anders regelen met Belgacom dus als dat ook foutloopt, zal ik waarschijnlijk wel geneigd zijn om het voorgaande eens aan te kaarten bij de ombudsdienst.
Later deze week moeten we zelf nog iets anders regelen met Belgacom dus als dat ook foutloopt, zal ik waarschijnlijk wel geneigd zijn om het voorgaande eens aan te kaarten bij de ombudsdienst.
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Dat hoeven niet eens callcenters te zijn: ook de lokale telecomwinkel doet lustig mee.
Zo kreeg ik ivm een aanbieding van Belgacom TV op een avond ook iemand aan de lijn "Hallo, het is hier met Belgacom". Ik: "Hoe, op het display zie ik Essec Telecom Maasmechelen?" (leve weergave naam bij Belgacom!). "Euh, ja ..."
Mogen telefoniewinkels zich zomaar identificeren als Belgacom?
Zo kreeg ik ivm een aanbieding van Belgacom TV op een avond ook iemand aan de lijn "Hallo, het is hier met Belgacom". Ik: "Hoe, op het display zie ik Essec Telecom Maasmechelen?" (leve weergave naam bij Belgacom!). "Euh, ja ..."
Mogen telefoniewinkels zich zomaar identificeren als Belgacom?
Whahaha, ermm, hoe ze dit legaal gaan verantwoorden weet ik niet maar ze kondigen hun vaak aan alszijnde "Belgacom".meon schreef:Dat hoeven niet eens callcenters te zijn: ook de lokale telecomwinkel doet lustig mee.
Zo kreeg ik ivm een aanbieding van Belgacom TV op een avond ook iemand aan de lijn "Hallo, het is hier met Belgacom". Ik: "Hoe, op het display zie ik Essec Telecom Maasmechelen?" (leve weergave naam bij Belgacom!). "Euh, ja ..."
Mogen telefoniewinkels zich zomaar identificeren als Belgacom?
On topic:
Dit verhaal heb ik hier ooit al eens gedaan ivm de onterechte verkopen van externe callcenters.
Indertijd toen de tariefplannen bij de jaarlijkse objectieven gecalculeerd werden waren er menig callcenter actief. Een gigantische stroom van onrechtmatige "verkopen" als gevolg met een massa aan telefonische klachten.
"Vanuit Brussel" kreeg het (intern)callcenter de raad om alle onrechtmatige verkopen te noteren voor een verder vervolg want dit werd tot op de bodem uitgepluisd.
Na enkele maanden te noteren kregen we opleiding van iemand uit Brussel die ons terloops kon vertellen.
"Die verkeerde verkopen noteren??? Waarom? Daar doen wij niets mee!".
Of er ooit iets mee gedaan is geweest zal niemand weten behalve de betreffende dienst die verantwoordelijk is voor de externe diensten (Joost mag weten wie dat mag zijn).
- gedeco
- Pro Member
- Berichten: 296
- Lid geworden op: 06 sep 2005, 10:57
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 10 keer
Als je dit ooit kunt bewijzen (!), dan is er op zijn minst sprake van criminele feiten: Zich uitgeven voor iemand anders.meon schreef: Mogen telefoniewinkels zich zomaar identificeren als Belgacom?
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.
approximated.
-
- Premium Member
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
- Locatie: Neerpelt
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 6 keer
- Contacteer:
Inderdaad, deze klacht heb ik hier al vele keren gelezen, dan bij andere operatoren.gedeco schreef: Dit soort technieken is schering en inslag bij dit soort call centers die commerciële oproepen doen. Het gaat heus niet over BGC alleen.
Waarom? ze krijgen miljoenen om het bedrijf Belgacom draaiende te houden. Dus verwacht je voor dat geld ook dat ze hun werk doen. Ze zijn het gezicht van het bedrijf.hollebollegijs schreef: dit is inderdaad niet goed te keuren maar laat Bellens en Co hier buiten.
.
Of moeten ze opeens afgeschermd worden? Of zijn ze plots geen baas meer van een bedrijf die al jaren lang moet optreden tegen die zogenaamde callcenters. Ze weten het al jaren en toch nog altijd gebeuren deze praktijken. De CEO heeft nog altijd de eindverantwoordelijkheid. Daarvoor wordt hij toch betaald, en dat is toch de reden waarom de gigantische miljoenenwedde steeds wordt verantwoord? Dat die zijn werk dus eens doet en schoon schip maakt.
- gedeco
- Pro Member
- Berichten: 296
- Lid geworden op: 06 sep 2005, 10:57
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 10 keer
In dit soort callcenters worden de operators beoordeelt aan de hand van de verdienste (eg het aantal klanten dat de operator aanbrengt)Of zijn ze plots geen baas meer van een bedrijf die al jaren lang moet optreden tegen die zogenaamde callcenters.
Het is moeilijk aan te tonen dat het dubieuze luik van deze acties georganiseerd werd door het callcenter zelf dan wel door de operators die onder hoge prestatiedruk lijden.
Geen enkele werkwijze is tolereerbaar, maar er is een verschil tussen een individu die zijn boekje te buiten gaat (en ook de regels van het call center overtreed) en georchestreerde acties.
Stof tot nadenken
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.
approximated.
bij proximus doen ze dit ook, de mensen worden getraind om het woord abonnement ABSOLUUT niet te gebruiken maar eerder te vervangen door 'formule'. Verder vragen ze het nummer van uw identiteitskaart en je krijg niet eens een opzegtermijn omdat je je 'handtekening' gezet hebt.
Nuja Belgacom moet nu meer dan ooit tevoren een groei kunnen optekenen dus de eerste maanden zal het alvast niet veranderen. En nu er wat rumour is binnen Belgacom zelf (het begint duidelijk te worden dat Hollebollegijs de enige werknemer is die absoluut content is met zijn internetabonnement, salaris en baas uit de jaren 90. Maarja met zijn arrogantie die nog uit de jaren 70 dateert verbaasd mij dat niet. Meer nog... wie heeft ooit nog in een callcenter gewerkt... ...
Nuja Belgacom moet nu meer dan ooit tevoren een groei kunnen optekenen dus de eerste maanden zal het alvast niet veranderen. En nu er wat rumour is binnen Belgacom zelf (het begint duidelijk te worden dat Hollebollegijs de enige werknemer is die absoluut content is met zijn internetabonnement, salaris en baas uit de jaren 90. Maarja met zijn arrogantie die nog uit de jaren 70 dateert verbaasd mij dat niet. Meer nog... wie heeft ooit nog in een callcenter gewerkt... ...
- OpThaCop
- Pro Member
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 28 maa 2006, 23:33
- Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
- Bedankt: 13 keer
1) 't is "verbaast mij".Caey schreef:En nu er wat rumour is binnen Belgacom zelf (het begint duidelijk te worden dat Hollebollegijs de enige werknemer is die absoluut content is met zijn internetabonnement, salaris en baas uit de jaren 90. Maarja met zijn arrogantie die nog uit de jaren 70 dateert verbaasd mij dat niet. Meer nog... wie heeft ooit nog in een callcenter gewerkt... ...
2) Weer kritiek op hollebollegijs? Die persoon heeft ook zijn mening en heeft daar het recht op om die te verkondigen. Ik ga ook niet altijd akkoord, maar willen we de persoon in kwestie niet "buiten pesten" a.u.b. ..
-
- Pro Member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
- Locatie: Maaseik
- Bedankt: 9 keer
Dat mensen zoals hollebollegijs en Rafken kritiek krijgen hebben ze voornamelijk aan hun manier van reageren hier op dit forum te danken.OpThaCop schreef:1) 't is "verbaast mij".Caey schreef:En nu er wat rumour is binnen Belgacom zelf (het begint duidelijk te worden dat Hollebollegijs de enige werknemer is die absoluut content is met zijn internetabonnement, salaris en baas uit de jaren 90. Maarja met zijn arrogantie die nog uit de jaren 70 dateert verbaasd mij dat niet. Meer nog... wie heeft ooit nog in een callcenter gewerkt... ...
2) Weer kritiek op hollebollegijs? Die persoon heeft ook zijn mening en heeft daar het recht op om die te verkondigen. Ik ga ook niet altijd akkoord, maar willen we de persoon in kwestie niet "buiten pesten" a.u.b. ..
Dat je je werkgever verdedigt is normaal, als je dat doet door onjuiste of onvolledige info te verstrekken is erover.
En wat die callcenters betreft, die krijgen duidelijke instructies, de instructies die de callcenters krijgen verschillenechter grondig met wat Belgacom en Telenet het publiek trachten wijs te maken over die callcenters.
-
- Elite Poster
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 11 keer
nonkie schreef: Voila zo is het!
Aan de TS, dien zeker klacht in anders blijven die spellekes duren.
Spijtig dat veel mensen zoiets telkens laten begaan en denken iemand anders zal wel klacht indienen.nogChoco schreef:Ik ben er vrij zeker van dat de truc gekend is, ook bij Belgacom (en andere ISPs) zelf, dus of klacht indienen veel uitmaakt, is nog maar de vraag. Mijn topic is vooral bedoeld om nog eens te waarschuwen dat het nog steeds gebeurt.
Het is doordat ze veel van deze klachten krijgen dat er ingegrepen wordt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
-ik de enige die tevreden bent met mijn internetabonnement als bgc werknemer? dat is maar een kwakkel hoor. de meeste zijn supertevreden, maar natuurlijk zijn er altijd die niet tevreden zijn, en dat is hun goed recht.Caey schreef:bij proximus doen ze dit ook, de mensen worden getraind om het woord abonnement ABSOLUUT niet te gebruiken maar eerder te vervangen door 'formule'. Verder vragen ze het nummer van uw identiteitskaart en je krijg niet eens een opzegtermijn omdat je je 'handtekening' gezet hebt.
Nuja Belgacom moet nu meer dan ooit tevoren een groei kunnen optekenen dus de eerste maanden zal het alvast niet veranderen. En nu er wat rumour is binnen Belgacom zelf (het begint duidelijk te worden dat Hollebollegijs de enige werknemer is die absoluut content is met zijn internetabonnement, salaris en baas uit de jaren 90. Maarja met zijn arrogantie die nog uit de jaren 70 dateert verbaasd mij dat niet. Meer nog... wie heeft ooit nog in een callcenter gewerkt... ...
- mijn salaris. jij hebt absoluut geen idee wat ik verdien. je zou wel eens lelijk kunnen verschieten, makker.
-en ja ik heb in een callcenter gewerkt bij belgacom maar ben zo opgeklommen op de ladder en verdien nu goed mijn brood (een zeer goed salaris caeyke) hoor
- en wie mijn grote baas is kan mij weinig schelen. of dat nu bellens is of iemand anders, wat kan mij dat maken. ik doe gewoon mijn job en doe die goed.
-ten slotte, wat is er verkeerd met in een callcenter te werken?
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Er is helemaal niks verkeerd met werken in een callcenter !
Meer nog.. ik werk in een callcenter van Belgacom
Elke dag zijn we druk in de weer het 'geklungel' van externe callcenters op te lossen.
Tegenwoordig zien we vaak onterechte phonemail activaties, wtf??? Daar hebben wij zelfs geen verkoop aan.
Nu jah, de klanten worden er niet vriendelijker op natuurlijk, daarom is het bij mij ook vaak:
onbeschoft taalgebruik = buiten, zal ze leren door nog een halfuurke op wachtmuziek te staan.
Pasop, ik versta de meeste klanten wel hoor, maar probeer maar eens iets uit te leggen aan iemand die roept aan de telefoon en waar je geen woord tussen krijgt.
Misschien beter 0800 nr afschaffen en betalend maken, zal al 50% minder oproepen zijn
PS: stop eens met zagen tegen hollebolle
Meer nog.. ik werk in een callcenter van Belgacom
Elke dag zijn we druk in de weer het 'geklungel' van externe callcenters op te lossen.
Tegenwoordig zien we vaak onterechte phonemail activaties, wtf??? Daar hebben wij zelfs geen verkoop aan.
Nu jah, de klanten worden er niet vriendelijker op natuurlijk, daarom is het bij mij ook vaak:
onbeschoft taalgebruik = buiten, zal ze leren door nog een halfuurke op wachtmuziek te staan.
Pasop, ik versta de meeste klanten wel hoor, maar probeer maar eens iets uit te leggen aan iemand die roept aan de telefoon en waar je geen woord tussen krijgt.
Misschien beter 0800 nr afschaffen en betalend maken, zal al 50% minder oproepen zijn
PS: stop eens met zagen tegen hollebolle
Is het niet zo dat als je nergens een handtekening hebt gezet en ook geen mondelinge toestemming hebt gegeven er geen contract is? Bovendien mag je alles gratis houden wat ze je ongevraagd toesturen.
Dus Belgacom, bel mij eens op, probeer mij Belgacom TV aan te smeren, stuur de box maar op en ik heb een gratis modem... of is dit te simpel?
Dus Belgacom, bel mij eens op, probeer mij Belgacom TV aan te smeren, stuur de box maar op en ik heb een gratis modem... of is dit te simpel?
Ach vandaar dat de prijzen zo sterk blijven stijgen bij Belgacom dat "zeer goed salaris" dient betaalt te worden Worden daar mensen niet wat overbetaalt voor wat ze maar doen? Zeker als ze onwaarheden hier voortdurend dag in en dag uit op dit forum komen verkondigen. Zogenaamd in "eigen naam". waardoor ze meer schade aan het bedrijf brengen dan iets goeds bij te dragen.hollebollegijs schreef:
-en ja ik heb in een callcenter gewerkt bij belgacom maar ben zo opgeklommen op de ladder en verdien nu goed mijn brood (een zeer goed salaris caeyke) hoor
- deej
- Elite Poster
- Berichten: 3322
- Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
- Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
/callvote ban ZamboZambo schreef:Ach vandaar dat de prijzen zo sterk blijven stijgen bij Belgacom dat "zeer goed salaris" dient betaalt te worden Worden daar mensen niet wat overbetaalt voor wat ze maar doen? Zeker als ze onwaarheden hier voortdurend dag in en dag uit op dit forum komen verkondigen. Zogenaamd in "eigen naam". waardoor ze meer schade aan het bedrijf brengen dan iets goeds bij te dragen.
- Jan_B
- Premium Member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 13 keer
Ik twijfel er eigenlijk niet aan dat hollebollegijs enkel in eigen naam spreekt. Ook vind ik dat hij|zij het imago van BGC meer goed dan slecht doet, alhoewel ik zeker niet altijd akkoord ben met wat hij|zij zegt.Zambo schreef:Zogenaamd in "eigen naam". waardoor ze meer schade aan het bedrijf brengen dan iets goeds bij te dragen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
Die modem zal je nooit gratis krijgen. Het is dan nog steeds hun modem.Krekkie schreef:Is het niet zo dat als je nergens een handtekening hebt gezet en ook geen mondelinge toestemming hebt gegeven er geen contract is? Bovendien mag je alles gratis houden wat ze je ongevraagd toesturen.
Dus Belgacom, bel mij eens op, probeer mij Belgacom TV aan te smeren, stuur de box maar op en ik heb een gratis modem... of is dit te simpel?
Ik vermoed, dat ze dan zullen proberen, dat jij die modem op uw kosten terug bij hun afleverd. (ik zeg 'proberen' hé).
de koe zegt boe
-
- Pro Member
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 23:29
- Locatie: Oostmalle
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Op zich is er niks mis met werken in een callcenter. 't is niet mijn ding, maar alle respect voor de mensen die het doen.
Er zijn goeie en slechte callcenters maar zolang de 'slechte' zich mogen/moeten/kunnen blijven presenteren als Belgacom/Telenet/<vul zelf in>, blijft het de verantwoordelijkheid van het bedrijf voor wie ze die opdracht uitvoeren.
Het is dan jammer dat de 'goede' met de problemen worden geconfronteerd die de 'slechte' veroorzaakt hebben, maar voor de consument blijft dat dezelfde partij.
Uiteindelijk is het aan Belgacom/Telenet/<vul zelf in> om ervoor te zorgen dat het niet meer gebeurt: meer controle op de externe centers, ze bepaalde opdrachten niet meer laten uitvoeren, of simpleweg niet meer mee samenwerken?
Er zijn goeie en slechte callcenters maar zolang de 'slechte' zich mogen/moeten/kunnen blijven presenteren als Belgacom/Telenet/<vul zelf in>, blijft het de verantwoordelijkheid van het bedrijf voor wie ze die opdracht uitvoeren.
Het is dan jammer dat de 'goede' met de problemen worden geconfronteerd die de 'slechte' veroorzaakt hebben, maar voor de consument blijft dat dezelfde partij.
Uiteindelijk is het aan Belgacom/Telenet/<vul zelf in> om ervoor te zorgen dat het niet meer gebeurt: meer controle op de externe centers, ze bepaalde opdrachten niet meer laten uitvoeren, of simpleweg niet meer mee samenwerken?
- Dfrog
- Elite Poster
- Berichten: 1235
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
- Locatie: Beerse
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
De CAO van een callcenter (als die al een CAO hebben) zal vast veel minder zijn dan die van BGC.gert.jansen schreef: Uiteindelijk is het aan Belgacom/Telenet/<vul zelf in> om ervoor te zorgen dat het niet meer gebeurt: meer controle op de externe centers, ze bepaalde opdrachten niet meer laten uitvoeren, of simpleweg niet meer mee samenwerken?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
zambo, met deze nodig ik je eens uit, al is het met veel tegenzin, om eens een dagje komen mee te volgen hoe en wat men allemaal doet op een klantendienst van Belgacom. ook andere diensten zou je mogen bezoeken, teminste als je je gedraagt.Zambo schreef:Ach vandaar dat de prijzen zo sterk blijven stijgen bij Belgacom dat "zeer goed salaris" dient betaalt te worden Worden daar mensen niet wat overbetaalt voor wat ze maar doen? Zeker als ze onwaarheden hier voortdurend dag in en dag uit op dit forum komen verkondigen. Zogenaamd in "eigen naam". waardoor ze meer schade aan het bedrijf brengen dan iets goeds bij te dragen.hollebollegijs schreef:
-en ja ik heb in een callcenter gewerkt bij belgacom maar ben zo opgeklommen op de ladder en verdien nu goed mijn brood (een zeer goed salaris caeyke) hoor
Je gaat zeer hard verschieten hoor, en dit in positieve zin.
en je zal direct meer respect tonen voor dit werk.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
je moet ook niet altijd akkoord gaan. in wat voor een wereld zouden we leven. maar respect, zoals jij altijd toont, is er niet altijd bij anderen.Jan_B schreef:Ik twijfel er eigenlijk niet aan dat hollebollegijs enkel in eigen naam spreekt. Ook vind ik dat hij|zij het imago van BGC meer goed dan slecht doet, alhoewel ik zeker niet altijd akkoord ben met wat hij|zij zegt.Zambo schreef:Zogenaamd in "eigen naam". waardoor ze meer schade aan het bedrijf brengen dan iets goeds bij te dragen.
wat die ban van zambo betreft, ga ik akkoord. zijn bijdrage tot dit forum is nihil vermits hij constant hetzelfde verteld.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Waarschijnlijk had je het niet goed verstaan en was het de Belgacom "dealer"gedeco schreef:Als je dit ooit kunt bewijzen (!), dan is er op zijn minst sprake van criminele feiten: Zich uitgeven voor iemand anders.meon schreef: Mogen telefoniewinkels zich zomaar identificeren als Belgacom?
Trouwens deze praktijken vind je niet enkel bij Telecom, ook Luminus past ze toe (m'n vriendin heeft ooit ook eens ja geantwoord op de vraag een informatie brochure te sturen... en we hadden plots ook een nieuw contract).
Het is vanuit de kant van de bedrijven trouwens maar al te gemakkelijk zich te verschuilen achter het callcenter. Eerst legt men hoge quota op, en dan is men verbaast dat dergelijke praktijken ontstaan.