Verhoging Snelheid?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
BrainRavage
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 dec 2002, 13:29
Locatie: Waver België
Contacteer:

Ik dacht dat de snelheid van 1Mbps naar 3 ging. Ik heb nu 2,3Mbps. Waar is mijn overige 0,7 gebleven???
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

hoever zit je van de centrale?
waar heb je deze gegevens vandaan?
heb je een alcatel speedtouch moden (niet usb) probeer dan eens je lijn te testen (zie algemeen)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Idd waar haal je deze gegevens vandaan?

je kan dit doen met een ethernet modem door de topic te bekijken in algemeen of als je een speedtouch usb modem hebt kan je dit doen door het programma Speedtouch USB Diagnostics te draaien, uitgebreide info te kiezen (pijlke naar beneden klikken) dan tabblad ADSL te kiezen en te kijken welke waarden er staan bij Linespeed of lijnsnelheid.

Indien je deze waarden niet daarvan hebt maar van een speedtest server, dan kan het zijn dat je de 3.3Mbit/s niet kan halen omdat je te ver van de adsl centrale ligt.

Snelheid ging trouwens naar 3.3Mbit/s niet naar 3Mbit/s. Indien je ofwel met de SPT Home of SPT USB de waarde 2.3Mbit/s terugvindt dan kan het wel goed zijn dat bij het invoeren van de nieuwe parameters op de DSLAM in jouw centrale een typ-fout is gebeurd, al zou het me sterk verwonderen dat het volledig manueel zou gebeuren die upgrade. In dit geval denk ik dat je best zo snel mogelijk cntact neemt met 0800/22800 je probleem uitlegt. Normaal zullen ze dan een technieker naar de centrale sturen om de juiste waarden in de DSLAM in te stellen.

wel opmerken dat 2.3Mbit/s ongveer overeenkomt met de gemiddelde snelheid van 3.3Mbit/s
I love it when a plan comes together!
BrainRavage
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 dec 2002, 13:29
Locatie: Waver België
Contacteer:

Ik haal mijn gegevens uit twee "bronnen":
1. Status van ADSL connection (dat icoontje in de taakbalk) daar komt nu 2.5 Mbps (ja ondertss is er weer wat verandert)
2. De pijltjes die de status van je modem weergeven Transmit: 128 kpbs Receive +/-2500 kbps (verandert telkens ik een ADSL verbinding maak)

Ik heb nog een vers probleem overigens. Mijn ADSL verbinding met belgacom valt constant uit bij het gamen. Het ADSL lampje op de modem begint te flikkeren en natuurlijk is je internverbinding ook weg. Iemand daar ook ervaring mee of een oplossing voor? Bij gewoon surfen blijft hij vrij goed werken dus ik denk niet echt dat het probleem hier thuis ligt.
BrainRavage
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 dec 2002, 13:29
Locatie: Waver België
Contacteer:

Ik had voor de verhoging 1,1 Mbps wat toch zowat het maximum was, niet? Dat moet er toch op wijzen dat ik niet ver van de centrale zit.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Brainravage,

voor het probleem dat je modem synch verlies, wil zeggen icoon wordt geel, is er niet echt een oplossing, al komt het probleem véél minder voor indien de allerlaaste update is geinstalleerd van Alcatel.
Downloadpage

Dat je de volle 1.1 haalde wil zeggen dat je binnen de +- 5.5km van de centrale zit. 1.1 kan men over een afstand van +-5km overbrengen. Bij een verhoogde downloadcapaciteit verminderd deze afstand. men zal waarschijnlijk op vb. 5.5km van de centrale nooit de max. 3.3Mbit/s halen.
De max straal rond de centrale is dus kleiner bij 3.3Mbit/s.

BrainRavage schreef:De pijltjes die de status van je modem weergeven Transmit: 128 kpbs Receive +/-2500 kbps (verandert telkens ik een ADSL verbinding maak)


Heb je het over de waarden op onderstaande afbeelding? Het is niet normaal dat die waarde veranderd. Dat is de download snelheid waarmee je synchroniseert. Het kan zijn, dat jij redelijk ver van de centrale zit, en dat de kwaliteit van je lijn niet denderend is, dan kan het idd, dat dit de max snelheid is, mits wat spelling.

Indien het deze waarden zijn, die bij jou schommelen, dan zal je best even bellen naar het nummer 0800/22800 en eens vragen om je lijn te testen, het probleem uitleggen en om uitleg vragen.

Ik zou zeggen, ofwel is het een vereerde configuratie van de waarden op de DSLAM, ofwel zit je gewoon te ver.

Afbeelding
I love it when a plan comes together!
BrainRavage
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 dec 2002, 13:29
Locatie: Waver België
Contacteer:

De waarde die ik opgaf bij de pijltjes is dus hetgeen jij aanduid. Aangezien ik vroeger 1,1 Mbps had zou ik toch nu 3,3 moete kunne halen? Of ben ik hier nu verkeert in?
Ik heb trouwens een eicon modem (Diva ADSL USB). Geen Alcatel. Kan het zijn dat ze aan de centrale waar ik normaal mee verbind aan het werken zijn en ik tijdelijk op een andere centrale zit?

En ik zit nog met mijn game probleem. Daarnet hebbek nog serieus ant downloaden geweest en die lijn geeft niks, ze werkt zoals het hoort. Eens ik een verbinding maak met een CounterStrike server is ze weer weg. Ik denk dat het iets te maken heeft met de poorten. CounterStrike loopt meestal op 27015 of daarrond en gewoon verkeer normaal onder poort 1024. Maar das nog geen reden dat mijn verbinding moet verdwijnen.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm, dat mocht wel wat vroeger zeggen dat je met een Diva adsl modem zit.

opnieuw de uitleg:

Dat je perfect de 1.1Mbit/s haalde is normaal omdat 1.1 perfect haalbaar is over een straal van +- 5.5km rond de centrale. Buiten die 5.5km zal men die 1.1 niet meer ten volle halen. Wanneer je lijn op 3.3Mbit/s gezet wordt dan wordt de belasting groter van je lijn. Afstand van de centrale tot je huis is dus omgekeerd evenredig met de belasting van je lijn. Maw hoe groter de synchronisatiesnelheid hoe kleiner de cirkel rond de centrale wordt. Maw als jij vb. op 4km zat kon je perfect 1.1Mbit/s halen, bij 3.3Mbit/s zal dit op het randje zijn om de max.snelheid te halen.

Hmm mijn tip om dus te kijken aan welke snelheid je synchroniseert is dus waardeloos bij jouw modem, want das is volledig verschillend met die Diva. Anyway, dat pop-up"wolkje" van Windows die zegt "connected at ....Mb/s vertrouw ik niet. Je zou ergens in de statistics van je modem zelf moeten kunnen zien aan welk snelheid je synchroniseert. Dat is dus hetgeen omcirkelt staat bij de SPT USB modem.
Als je zeker bent dat de modem zelf slechts synchroniseert aan +- 2.5Mbit dan lig je ofwel te ver van de centrale om de volle 3.3Mbit/s te halen. Dan vraag ik mij enkel af of hij niet zou moeten weergeven dat hij synct aan 3.3 maar dat gewoon nooit zal halen. Kan zijn dat hij gewoon de max. haalbare snelheid syncht.

Dat je connectie verdwijnt bij een bepaalde poort zal normaal niet het geval zijn. Ik heb persoonlijk niet zoveel ervaring met de Diva modems maar kijk het volgende eens na. Sluit de usb modem steeds aan op de root (usb-poort op de pc), niet op een usb-hub. Wanneer dit een usb hub is, dien je te kijken of hij voorzien is van stroom via een externe adapter. Dit is een veel voorkomend fenomeen bij de adsl usb modems. Het is best deze aan te sluiten op de poort van de pc zelve, bij hubs durven ze problemen geven.
Hier staat dat de usb toestellen wel eens voor problemen kunnen zorgen, eventueel eens volledig uninstallen en daarna re-installen.

Indien je het steeds bij hetzelfde spel hebt, kijk dan even of je beveiligd bent tegen script kiddies en wannabe hackers. maw of je een firewall hebtr runnen. Tijdens het spelen van je spel wordt je ip namellijk zichtbaar voor je medespelers als daar iemand kwade bedoelingen ofzo heeft kan het theoretisch dat hij zaken doet die eventueel je connectie doen verliezen.
Anders nog een vraagje, heb je een legale versie van CS?

Verder zou ik het niet echt weten aan wat dat connectie verlies gelegen is.

ivm de lagere snelheid: Indien je zeker bent dat de modem slechts synchroniseert aan +- 2.5 bel dan even naar 0800/228000 en vraag naar de adsl helpdesk en vraag daar of ze je lijn even willen testen. Vraag ineens of ze je kunne meedelen naar de afstand van de centrale en eventueel vragen waarom je slechts synct aan 3.3Mbit/s

Als ik me niet vergis kan je in de usb versie geen stats halen ivm line, dus is misschien het beste dat ge even belt naar BGC.

Post anders even een screenshot waar je je waarden haalt, niet dat van windows eh.

anyway hou ons op de hoogte van wat BGC eventueel zegt.
I love it when a plan comes together!
BrainRavage
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 dec 2002, 13:29
Locatie: Waver België
Contacteer:

Oke wat een bericht ik zal dus proberen op al je vragen een goed antwoord te geven (proberen). Ik heb nie zoveel kennis in die netwerkshit ma ik ben zeeeer geinterseerd.

Bon,
opnieuw de uitleg:

Dat je perfect de 1.1Mbit/s haalde is normaal omdat 1.1 perfect haalbaar is over een straal van +- 5.5km rond de centrale. Buiten die 5.5km zal men die 1.1 niet meer ten volle halen. Wanneer je lijn op 3.3Mbit/s gezet wordt dan wordt de belasting groter van je lijn. Afstand van de centrale tot je huis is dus omgekeerd evenredig met de belasting van je lijn. Maw hoe groter de synchronisatiesnelheid hoe kleiner de cirkel rond de centrale wordt. Maw als jij vb. op 4km zat kon je perfect 1.1Mbit/s halen, bij 3.3Mbit/s zal dit op het randje zijn om de max.snelheid te halen.

Sorry voor dees ik was ff nie mee. Ik was zowa vanalles tegelijk ant lezen en schrijven. Maar als skynet zijn centrales moest aanpassen zouden ze toch zeker ook de centrales verzwaart hebben, niet?
Ik woon btw in telefoonzone 015 en volges de site van belgacom moet die aangepast zijn. Een vriend van me (woont in mijn straat) heeft planet internet en heeft geen probs. Het zou wel kunnen dat hij ook geen versnelling naar 3.3 Mbps heeft maar dat weet ik niet zeker.
Hmm mijn tip om dus te kijken aan welke snelheid je synchroniseert is dus waardeloos bij jouw modem, want das is volledig verschillend met die Diva. Anyway, dat pop-up"wolkje" van Windows die zegt "connected at ....Mb/s vertrouw ik niet. Je zou ergens in de statistics van je modem zelf moeten kunnen zien aan welk snelheid je synchroniseert. Dat is dus hetgeen omcirkelt staat bij de SPT USB modem.
Als je zeker bent dat de modem zelf slechts synchroniseert aan +- 2.5Mbit dan lig je ofwel te ver van de centrale om de volle 3.3Mbit/s te halen. Dan vraag ik mij enkel af of hij niet zou moeten weergeven dat hij synct aan 3.3 maar dat gewoon nooit zal halen. Kan zijn dat hij gewoon de max. haalbare snelheid syncht.

Afbeelding
Keb da ander tabblad van die instellingen bijgevoegd, mss wel intersant. Het derde tab staat gewoon: Modulation: Multimode en kunde niks aan wijzigen. Is dien Diva trouwens ne slechte modem. Hij ziet er in ieder geval goedkoop uit.
Dat je connectie verdwijnt bij een bepaalde poort zal normaal niet het geval zijn. Ik heb persoonlijk niet zoveel ervaring met de Diva modems maar kijk het volgende eens na. Sluit de usb modem steeds aan op de root (usb-poort op de pc), niet op een usb-hub. Wanneer dit een usb hub is, dien je te kijken of hij voorzien is van stroom via een externe adapter. Dit is een veel voorkomend fenomeen bij de adsl usb modems. Het is best deze aan te sluiten op de poort van de pc zelve, bij hubs durven ze problemen geven.

Keb echt enkel major problemen bij games want msn kazaa internet en mail maken niet echt problemen (deze draaien allen op poorten onder 1024). Daarnet hebbek nog AoE willen spelen met vrienden en vanals het spel begint, begint ook da freaking lampeke op de modem te flikkeren (het [ADSL] lampeke). En zonder connectie met centrale, geen internet. Mijn CounterStrike en HalfLife zijn origineel en ik speel op Shrimpwars, Skynet en telenet servers dus da zal wss ok nie het probleem zijn.
Keb ff gecheckt naar de stroom en de modem is verbonden met een roothub die gedeeld wordt met een printer. Keb de printer nu verhuist naar een andere root en herstart en nog steeds hetzelfde effect.

Keb al naar de telefoonnummer gebeld ma tis weekend dus ik zal morgen nog is bellen en ik hoop binne 2 dagen response op mijn mail te hebben.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Idd, zoals het er staat ben je gesynchroniseert aan 2.5.

Tja veel valt daar niet meer op te zeggen:
- ofwel hebben ze zich op de DSLAM vergist bij het ingeven van de parameters, ofwel zit je gewoon te ver van de centrale en synchroniseer je aan de best haalbare snelheid en dus niet de maximusnelheid.
Aan de centrales wordt niks verzwaard het enige wat er gedaan wordt is in de DSLAM's worden de paramaters ipv 1.1 Mbit/s op 3.3Mbit/s gezet. Dat is het enigste. De BGC centrales zijn uitgerust zodat BGC adsl 1.1Mbit aan iedereen binnen een straal van +- 5.5km kan aanbieden. Als je de info omtrent de 3.3upgrade goed leest zal je zien, dat BGC geen enkele garantie biedt dat je werkelijk die snelheid zal halen. Dat is afhankelijk van afstand tot de centrale, kwaliteit van de lijn,... De upgrades zijn idd gedaan, dat zie je ook al aan het feit dat je op 1.4.1 zit. Je tijdens werken op een andere centrale steken dat is ook uit den boze, technisch niet haalbaar denk ik. Als er een prob is in de centrale op de DSLAM, wel dan heb je geen adsl. Wat je vriend betreft, normaal zou hij ook ge-upgrade moeten zijn, jullie zouden normaal wel op dezelfde centrale moeten zitte, al is dat niet zeker ;-) Als Planet de upgrade ook gedaan heeft zou hij ook aan 3.3 moeten kunnen surfen.

Dat nummer is idd niet beschikbaar voor adsl in het weekend, je kan maybe wel je lijn eens laten uitmeten bij de stroingen 0800/22700 maar dat is ook alles, die mensen zullen normaal wel een afspraak voor je maken met adsl helpdesk. Je zal dus best maandag of in de loop van de week eens terugbellen.

Wat je synch-loss probleem betreft:
Ik weet niet welke driver versie je gebruikt, maar op de site van TurboLine raden ze aan bij dit toestel versie 1.4.1 te gebruiken om een stabiele inet-connectie te hebben. Maybe best eens downloaden de allerlaatste driver. Dan complete 'clean' uninstall en install met nieuwe driver. Kan veel goedmaken ;-)
Info modem TurboLine Klik hier
Modem Drivers Klik hier

Ja ik zou het anders niet meer weten, laat ons alleszinds weten wat BGC hierover te zeggen heeft, zo leren we ook iets bij.
I love it when a plan comes together!
BrainRavage
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 dec 2002, 13:29
Locatie: Waver België
Contacteer:

Oke zallek zeker doen, bedankt voor jullie tijd en moeite.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Geen enkel probleem. Welke versie van driver gebruik je nu? Je kan eens proberen met die nieuwe eh, who knows ;-)
I love it when a plan comes together!
BrainRavage
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 dec 2002, 13:29
Locatie: Waver België
Contacteer:

Ik heb net de drivers geinstalleerd en ik haal nu 3 Mbps. Daarstrak nog ff gespeeld en ik kon honderd meter lopen en dan viel de verbinding weer uit. Er lijkt beterschap in zicht...
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

toch geen snelheidsovertreding begaan :P

de lampjes van je modem blijven constant branden? het kan zijn dat als je pc "overbelast" wordt dat hij de usb poorten geen stroom meer geeft. doe eens: rmb op deze comp, eigenschappen, hardware, apparaatbeheer. ga bij alle usb dingen dat daar staan de eigenschappen af, bij die eigenschappen moet je naar stroombeheer gaan, daar de pc mag dit apparaat uitschakelen om stroom te besparen uitvinken.

zijn je usb poorten onboard? probeer dan mischien eens hiervoor de nieuwste drivers te downloaden
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm tziet er dus goed uit, dit bespaart je een telefoontje aan BGC, -- met heel lang wachtend naar muziek luisteren ;-) --- ik vermoed dat je synchronisatie probleem nu ook wel opgelost zal zijn, indien je het nog hebt probeer dan even wat Sensei hierboven poste.

Het is een feit dat meerdere usb modems last hebben van dat sync-loss problem. Blijkbaar hebben de meeste fabrikanten daar een nieuwe driver voor op de markt gebracht die het probleem veel verbeterd!

Glad your problem is solved!
I love it when a plan comes together!
BrainRavage
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 dec 2002, 13:29
Locatie: Waver België
Contacteer:

Daarnet heeft ne vriendelijke mens van Skynet gebeld (die mensen zijn altijd vriendelijk ook bij vorige klachten of vragen naar informatie dus ze zijn zeer klantvriendelijk en ze bellen dus echt naar de klant he ongelooflijk). En hij zei dat het aan de lijn opt straat kan liggen of aan de bekabeling. Aangezien ze een probleempje hadden kon ik geen afspraak maken maar morgen ga ik een afspraak maken met die mensen van skynet en dan komen ze de boel is bekijken. Hij heeft nu de verbindingssnelheid teruggeschroeft zoals vroeger ( 1100kpbs ) zodat ik terug wa kan gamen. Dus geen geklaag ze zullen het wel maken zeker. Ik hou jullie op de hoogte als ze komen.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

hmm krijg je het dan nog steeds dat synchronisatie verlies met de nieuwe drivers?? Strange. D8 dat het opgelost was met de nieuwe driver.

Hmm idd goed nieuws dat Skynet het even bekijkt.
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”