dommel en compensaties

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

Wie onder jullie heeft al een compensatie ontvangen van Dommel en welke was dit en hoe heb je dit bekomen. Ik begin met een eigen voorbeeld.

Probleem: mijn eerste activatie gebeurde 3 maanden nadat ze me al fakturen begonnen te sturen. Fakturen werden betaald maar nog geen internet.

Compensatie: Na enkele malen bellen werd mijn volgende faktuur enkele maanden achteruit geschoven.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Idem hier: factuurdatum liep voor op activatiedatum en daarop is na lang aandringen de factuurdatum (te weinig) naar achter verschoven. Ik betaal manueel (niet via domiciliering) en doe dat voor de datum van activatie (en hou verder geen rekening met factuurdata, met als gevolg dat ik elke maand 1 reminder krijg).
ooh. shiny.
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

ik betaal manueel en zal maar betalen vanaf dat het product 100% werkt
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Dan word je ook niet aangesloten.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

L-army schreef:Dan word je ook niet aangesloten.


en toch heb ik internet nu...
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Zuttasoxx schreef:
L-army schreef:Dan word je ook niet aangesloten.


en toch heb ik internet nu...


dan heb je veel geluk , normaal ist eerst betalen vooralleer dat dommel aanvraag van activatie doet bij BCG voor je lijn/signaal ...
The eternal and true pessimist :D
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

Als ik bel naar dommel en ik zeg dat ik niets proforma betaal vooraleer ik internet dan zeggen ze geen probleem het zal zo wel in orde komen. En nu lees ik hier van Army dat je best eerst betaald en dat het dan pas in orde komt. Wat is het nu eigenlijk. Hoe meer ik hier lees en naar Dommel bel hoe meer tegenstrijdigheden je krijgt.

Je koopt eerst op voorhand een modem van 129€, je betaald 49.95€ extra voor de proforma en je hebt nog niets van internet of telefonie en dat is dan een normaal verloop.??

Wat ik ga doen is ze morgen bellen, en vragen op welke manier ze mij gaan helpen, ik ben een totale n00b in al deze dingen en als ik wist dat dit allemaal zo ging lopen dan was ik er nooit aan begonnen. Maar ondertussen ben ik reeds 129€ kwijt + een gigantische telefoonrekening aan de 070 en 011 nummers. (termijn van tot nu 5 a 6 weken).
Volgens mij is dit pure afzetterij, en kan ik wel juridische stappen ondernemen, en op die manier misschien wat geld achterag recupereren.
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

een 011 nummer is toch zo duur niet ....
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

dietervanb schreef:een 011 nummer is toch zo duur niet ....


Wel als je al veel gebeld hebt :) En in mijn geval is dat zo, ik drijf mijn willetje door, tenslotte heb ik er ook voor betaald. En mijn ervaring zegt me dat hoe meer je ze lastigvalt hoe sneller het opgelost geraakt. Alhoewel ik nu in dit geval die mening ga moeten herzien :(
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

GunSmoke007 schreef:Als ik bel naar dommel en ik zeg dat ik niets proforma betaal vooraleer ik internet dan zeggen ze geen probleem het zal zo wel in orde komen. En nu lees ik hier van Army dat je best eerst betaald en dat het dan pas in orde komt. Wat is het nu eigenlijk. Hoe meer ik hier lees en naar Dommel bel hoe meer tegenstrijdigheden je krijgt.

Je koopt eerst op voorhand een modem van 129€, je betaald 49.95€ extra voor de proforma en je hebt nog niets van internet of telefonie en dat is dan een normaal verloop.??

Wat ik ga doen is ze morgen bellen, en vragen op welke manier ze mij gaan helpen, ik ben een totale n00b in al deze dingen en als ik wist dat dit allemaal zo ging lopen dan was ik er nooit aan begonnen. Maar ondertussen ben ik reeds 129€ kwijt + een gigantische telefoonrekening aan de 070 en 011 nummers. (termijn van tot nu 5 a 6 weken).
Volgens mij is dit pure afzetterij, en kan ik wel juridische stappen ondernemen, en op die manier misschien wat geld achterag recupereren.


Volgens mij moet je sowieso bij homeconnect niet je eerste maand betalen, want eerste maand gratis + gratis activatie kosten

Verder 011 lijn is toch zonaal tarief? Als je met belgacom of telenet belt is het toch (mits je juiste abonnement hebt) gratis anders kan je met de pc bellen wat ook gratis is) (betamax klonen)
bravo
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 jul 2008, 16:06

ik zal eens iets goed vermelden: heb gisteren een mail gehad met een factuur om te betalen, voor de periode van 30 augustus tot 30 september. Dat wil dus zeggen dat ik gewoonweg 4 dagen GRATIS heb gekregen van Dommel, want bij mij werkte alles vanaf de eerste minuut (na 18u uiteraard) vanaf 26 juli.

Als het goed is, mag het ook gezegd worden natuurlijk.
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

bravo schreef:ik zal eens iets goed vermelden: heb gisteren een mail gehad met een factuur om te betalen, voor de periode van 30 augustus tot 30 september. Dat wil dus zeggen dat ik gewoonweg 4 dagen GRATIS heb gekregen van Dommel, want bij mij werkte alles vanaf de eerste minuut (na 18u uiteraard) vanaf 26 juli.

Als het goed is, mag het ook gezegd worden natuurlijk.


voip met nummerbehoud of?...
bravo
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 jul 2008, 16:06

Zuttasoxx schreef:voip met nummerbehoud of?...


Nee, nieuw nummer aangevraagd. Ben namelijk verhuist, en ineens Dommel homeconnect aangevraagd. Ook al vond ik hier veel negatieve commentaar, positieve commentaar moet toch ook bestaan dacht ik zo bij mezelf, maar wordt blijkbaar hier niet gepost. Dus toch maar de gok gemaakt, en echt, ik heb geen enkel probleem, niet met de helpdesk (telefonisch weliswaar), noch met de modem (alhoewel de signaalsterkte niet denderend is, maar dat kan ook aan m'n kooi van Faraday liggen :-D ). En toen ik die factuur aankreeg, heb ik ze wel 3 keer nagekeken, maar heb wel degelijk enkele dagen gratis internet / telefonie 8)
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

bravo schreef:ik zal eens iets goed vermelden: heb gisteren een mail gehad met een factuur om te betalen, voor de periode van 30 augustus tot 30 september. Dat wil dus zeggen dat ik gewoonweg 4 dagen GRATIS heb gekregen van Dommel, want bij mij werkte alles vanaf de eerste minuut (na 18u uiteraard) vanaf 26 juli.

Als het goed is, mag het ook gezegd worden natuurlijk.


Groot gelijk heb je, ze doen ook zeker goede dingen, alleen is het spijtig dat ze de lijn van uw geval niet doortrekken. Zonde is dat, ze zouden schitteren aan de hemel.
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

het zijn ook mensen.. En af en toe loopt men tegen de lamp. En ik denk dat het meestal wel is met nieuwe producten dat de eerste mensen er de dupe van zijn..

Zelfde met windows vista.. In het begin ook veel problemen
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

bravo schreef:ik zal eens iets goed vermelden: heb gisteren een mail gehad met een factuur om te betalen, voor de periode van 30 augustus tot 30 september. Dat wil dus zeggen dat ik gewoonweg 4 dagen GRATIS heb gekregen van Dommel, want bij mij werkte alles vanaf de eerste minuut (na 18u uiteraard) vanaf 26 juli.

Als het goed is, mag het ook gezegd worden natuurlijk.

4 dagen bovenop uw gratis maand dus, dat is positief en dan klopt hetgeen ze zeggen dat ze 6 weken geven, als de activatie dan snel verloopt, zoals bij u het geval is, dan heb je geluk. Maar als je tegenslag hebt en het loopt uit en je krijgt dan maar 2 weken/1 week gratis ipv de beloofde maand dan kan ik begrijpen dat andere niet tevreden zijn.
...
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Ik had ook nog eens 4 dagen gekregen bovenop de gratis maand hoor, maand is van 29/7 tot 29/8 en ik had de 25ste al internet. (met nummerbehoud)

Als het goed is mag het natuurlijk ook gezegd worden :)
To download or not to download, that's the question.
kamagurka
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 jul 2006, 15:12

Mijn eerste Homeconnect factuur loopt van 12 augustus tot 12 september terwijl ik pas op 16 juli was geactiveerd, bij mij stelen ze dus 4 dagen.

Bovendien weigeren ze nog steeds de abonnementskosten van een maand Netconnect die ze teveel hebben aangerekend, terug te betalen of te vergoeden dmv een verschuiving van mijn Homeconnect factuur.


Dat zal wel mijn 'beloning' zijn om meer dan 2 jaar trouwe klant van Dommel te zijn.
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Ik heb ook een proforma gekregen voor 18/8 - 18/9 .... terwijl ik pas sinds 8/8 ben aangesloten. 10 dagen gratis dus ipv een maand. Eerlijkheid biedt mij wel om te zeggen dat het belgacom is die de eerste installatiedatum niet heeft nageleefd (16/7) ... anders had ik een maand + 2 dagen gratis gehad.

Maar belgacom had "teveel" werk op die dag en belde mij dat ze de afspraak niet konden nakomen.
Ik zal is bij dommelv ragen achter een compensatie ... maarja :)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
calimero
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 jul 2008, 20:39

Ik heb ook 5 dagen bij de gratis maand gekregen.



Zeer tevreden HOMECONNECT gebruiker!!!
stephane
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 aug 2008, 10:36

ik begrijp dit niet goed ik heb vandaag ook een faktuur gehad als ik deze goed gelezen heb betaal ik nu van 30/08/2008 tot 30/09/2008 dus een maand vooruit hoe zit dat dan met det onkosten van het bellen in deze periode
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

stephane schreef:ik begrijp dit niet goed ik heb vandaag ook een faktuur gehad als ik deze goed gelezen heb betaal ik nu van 30/08/2008 tot 30/09/2008 dus een maand vooruit hoe zit dat dan met det onkosten van het bellen in deze periode

Die worden aangerekend op de volgende factuur.
...
stephane
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 aug 2008, 10:36

bedankt
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

Net gebeld naar de administratieve dienst ivm compensaties

Factuur wordt automatisch gestart op de datum dat je voor eerste keer adsl gebruikt van dommel.

Dus als je account vb 24 juli geactiveerd is en je kan pas op internet de 3 augustus, dan zal het systeem automatisch aanpassen aan die datum.

Moest je nog langer gewacht hebben voor voip dan krijg je hiervoor geen compensatie.Ze zeiden dat ze directe orders kregen van de directie dat er daarvoor geen compensatie mogelijk is.
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

van Sandra en Bart dus :p
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Zo arrogant als ooit percies. Dat ze op zen minst zich verontschuldigen, maar om zo kort af te zijn moet je toch wel lef hebben. Bipt anyone?
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

broli schreef:Zo arrogant als ooit percies. Dat ze op zen minst zich verontschuldigen, maar om zo kort af te zijn moet je toch wel lef hebben. Bipt anyone?


nuja dat waren niet de EXACTE woorden.

Mebneer zei aan de telefoon: " Sorry meneer maar wij kunnen u daarvoor niet vergoeden. De directie heeft dit beslist".
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”