Nieuws server doet moeilijk

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Krijgt er iemand de laatste tijd ook zoveel "connection refused" berichten van de nieuws server? Heb de indruk dat die aan het eind van z'n Latijn is aan het geraken qua concurrent sessions.

Plus ik heb ook veel hangende connecties ook :(.
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb dat hier ook voor.
Niet echt een groot probleem op dit moment.
Tis weer vakantie hé.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

Geen last van eigenlijk. Ik zet tegenwoordig wel maar 7 lijntjes open.
Afbeelding
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Ik zet er maar 4 open (toch haal ik 470kBps) en hier ook geen probleem. Behalve bij oldnews moet altbinz een paar keer opnieuw proberen vooraleer hij 8 verbindingen heeft (bij oldnews heb ik wel 8 verbindingen nodig voor max snelheid)
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Hier ook miserie

could not connect komt er op in alt.Binz
zowel oldnews als de gewone
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Maar werkt wel in newsleecher :-D
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
kamagurka
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 jul 2006, 15:12

Ik heb al een tijd "error 502 access denied" op oldnews, zowel met mijn Homeconnect als Netconnect login. De gewone newsserver lijkt gewoon overbelast te zijn, daar krijg ik regelmatig geen connectie.

't Wordt er bij Dommel niet echt beter op ...
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Same, krijg geen enkele connectie.
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

old news refused mij..
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Beide servers geven hier in het begin ook een paar keer die 502 access denied error maar binnen maximum een minuut hebben alle 7 lijntjes connectie.
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Rogue schreef:Geen last van eigenlijk. Ik zet tegenwoordig wel maar 7 lijntjes open.


Meer dan 2 heb je niet nodig op een 4.6Mbits profiel. Iedere lijn doet tegenwoordig 200 a 250KB/s.

Gewoon een minuut geduld hebben, en hij zal connecteren.
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

Kmerk dat ik met 5 lijntjes genoeg heb. om aan volledige snelheid te downloaden.

Het heeft geen voordeel om meer lijntjes open te zetten dan da thet nodig is, het belast alleen de server. Verder blijkt oldnews vaak niet te werken. Swoit heb voor 7 eur 25 gb bij een pay server gekocht. Zal oldnews wel vervangen
HyperBaton
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 mei 2006, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Enkel oldnews die plat ligt bij mij.
Gebruikersavatar
kakature
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 sep 2006, 19:12
Locatie: Menen

Oldnews ligt hier ook al plat van gisteren.
...
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Hier ook nu :?
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

de gewone nieuwsserver heeft een retentie van rond de 105 dagen blijkt het. Vrij goed toch voor een nieuwsserver geleverd door isp.

Imo sluit dommel toegang tot oldnews beetje af omdat het een giganews is en die service gewoon superduur is + volgens mij gebruiken er mensen onnodig oldnews waardoor de kosten te hoog oplopen. Naja verder ben ik nog altijd tevreden over newsserver service van dommel
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Net terug van vakantie, teller nog op 0 wegens vannacht gereset en de newsserver laat mij ook niet binnen. Het gaat om textnews die ik met Agent gebruik om de be.* groepen te volgen. Als text het al laat afweten is het dringend tijd voor een upgrade.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
yuan_lee86
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 24 jan 2007, 13:03
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

ook problemen met oldnews :( ook disconnects
kamagurka
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 jul 2006, 15:12

Ik krijg nu heel de avond al "502 Acces Denied" op oldnews én op de gewone newsserver.

Niet alleen hun helpdesk is onderbemand, de newsservers kunnen de stroom nieuwe klanten ook al niet aan.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

de gewone ging deze namiddag alleszins.
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

zaterdag lag hij er ook uit 502 connection refused.

En we gaan wel nooit weten wat het was want dommel geeft nooit uitleg bij dingen die verkeerd lopen. Als ze nu eens gewoon op hun news posten wat het probleem was of is terwijl het bezig is dan weten de klanten hoelang het zal duren of wat de oorzaak is.

Of is dat teveel gevraagd? Blijkbaar wel :-(
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

droopy schreef:zaterdag lag hij er ook uit 502 connection refused.

En we gaan wel nooit weten wat het was want dommel geeft nooit uitleg bij dingen die verkeerd lopen. Als ze nu eens gewoon op hun news posten wat het probleem was of is terwijl het bezig is dan weten de klanten hoelang het zal duren of wat de oorzaak is.

Of is dat teveel gevraagd? Blijkbaar wel :-(


omdat het blijkbaar niet bij iedereen niet werkt. Werkt perfect hier. Behalve oldnews + ze hebben wel andere dingen die hogere prioriteit hebben
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Zuttasoxx schreef:de gewone nieuwsserver heeft een retentie van rond de 105 dagen blijkt het. Vrij goed toch voor een nieuwsserver geleverd door isp.

Imo sluit dommel toegang tot oldnews beetje af omdat het een giganews is en die service gewoon superduur is + volgens mij gebruiken er mensen onnodig oldnews waardoor de kosten te hoog oplopen.


Zowel oldnews als de gewone news server zijn van Giganews.
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

Zuttasoxx schreef:omdat het blijkbaar niet bij iedereen niet werkt. Werkt perfect hier. Behalve oldnews + ze hebben wel andere dingen die hogere prioriteit hebben


Sorry maar dat vind ik zever hé. 't Is altijd hetzelfde ze hebben hogere prioriteiten. Als ze problemen ondervinden dan moeten ze dit melden. Hoelang duurt het om een berichtje online te zetten? 5min? En als ze daar 1 telefoon van een klant uitsparen of 1 ticket die ze moeten oplossen dan is het al rendabel geweest. Ze moeten eens gaan beseffen dat problemen voorkomen beter is dan achteraf die moeten oplossen. Door juist niet te informeren zorgen ze dat ze meer vragen krijgen en minder tijd hebben voor hun hogere prioriteiten. Maar Dommel behandelt zijn klanten als groot vuil. Het enige wat ze aankondigen zijn nieuwe producten en zaken die kunnen geld opbrengen.
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

deej schreef:
Zowel oldnews als de gewone news server zijn van Giganews.


dit betwijfel ik ten zeerste. Als ik het me goed herinner heeft er iemand hier gepost dat dommel van newsserver verandert is, maar de oldnews nog van giganews. Maar omdat het zo schandalig duur was hebben ze de newsserver verandert naar kweenie wie nu
coiken
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 mei 2005, 10:23

droopy schreef:
Zuttasoxx schreef:omdat het blijkbaar niet bij iedereen niet werkt. Werkt perfect hier. Behalve oldnews + ze hebben wel andere dingen die hogere prioriteit hebben


Sorry maar dat vind ik zever hé. 't Is altijd hetzelfde ze hebben hogere prioriteiten. Als ze problemen ondervinden dan moeten ze dit melden. Hoelang duurt het om een berichtje online te zetten? 5min? En als ze daar 1 telefoon van een klant uitsparen of 1 ticket die ze moeten oplossen dan is het al rendabel geweest. Ze moeten eens gaan beseffen dat problemen voorkomen beter is dan achteraf die moeten oplossen. Door juist niet te informeren zorgen ze dat ze meer vragen krijgen en minder tijd hebben voor hun hogere prioriteiten. Maar Dommel behandelt zijn klanten als groot vuil. Het enige wat ze aankondigen zijn nieuwe producten en zaken die kunnen geld opbrengen.


+1
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

een vrij simplistische kijk op de stand van zaken. Het lijkt voor jou precies alsof alles opgelost kan geraken met een druk op de knop. Get real
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Zuttasoxx schreef:
deej schreef:
Zowel oldnews als de gewone news server zijn van Giganews.


dit betwijfel ik ten zeerste. Als ik het me goed herinner heeft er iemand hier gepost dat dommel van newsserver verandert is, maar de oldnews nog van giganews. Maar omdat het zo schandalig duur was hebben ze de newsserver verandert naar kweenie wie nu

Ik heb een tijdje geleden tcp verkeer gesniffed van news.dommel.be en dat kwam ook gewoon uit bij giganews.

Code: Selecteer alles

200 (newsfe25.ams2) Welcome (newsfe25.ams2) (Tornado v1.0.9)

MODE READER

200 (newsfe25.ams2) Welcome (newsfe25.ams2) (Tornado v1.0.9.482)

AUTHINFO USER *****@schedom.be

381 More Authentication Required

AUTHINFO PASS *******

281 News.GigaNews.Com
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

Zuttasoxx schreef:een vrij simplistische kijk op de stand van zaken. Het lijkt voor jou precies alsof alles opgelost kan geraken met een druk op de knop. Get real


blijkbaar heb je de post niet gelezen of snap je het niet. Ik spreek niet van een oplossing is spreek over communicatie "geachte klant we ondervinden problemen met de newsserver in die en die regio, we verontschuldigen ons voor het ongemak en het probleem zal verholpen zijn tegen... " Meer niet. Dan weet men dat het probleem niet bij de klant zit of dat ze moeten bellen of tickets aanmaken.
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

wel daarmee ben ik wel akkoord. Een kleine newspost bespaart hen hoop miserie met tickets en helpdesk. Of dat er iemand van de helpdesk hier antwoorden komt geven is ook al half goed
PieterV
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 sep 2007, 11:51

Niettemin dat news.dommel.be hier wel goed werkt na enkele disconnects:

Dommel is altijd heel duidelijk geweest in hun communicatie rond de news servers: dit is geen priotitaire service, maw: komt "as-is", als ie down is dan moet je niet verwachten dat ze er meteen naar kijken indien ze andere issues hebben.

Niettemin: ze steken het in hun pakket, dus ze moeten er m.i. wel iets van service op geven. Maar ok, het is vakantie ook hé mannen.
katoke66
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 jun 2005, 21:05

Sinds gisteren kan ik slechts 0.3 kb/sec halen op nieuwsserver dommel. Nog iemand die deze problemen ondervind ???
Reeds verschillende malen newsleecher opnieuw proberen opstarten, echter zonder resultaat :cry:
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Hmm, het begint inderdaad vervelend te worden. Ik kan er gerust mee leven als ze een paar uur dienst weigeren, maar we zitten nu toch al aan een paar dagen (zeker voor oldnews)? :(
ooh. shiny.
Insom
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03 aug 2007, 13:04

PieterV schreef:Niettemin dat news.dommel.be hier wel goed werkt na enkele disconnects:

Dommel is altijd heel duidelijk geweest in hun communicatie rond de news servers: dit is geen priotitaire service, maw: komt "as-is", als ie down is dan moet je niet verwachten dat ze er meteen naar kijken indien ze andere issues hebben.


Ik denk dat veel klanten ook duidelijk zullen zijn, mocht deze dienst wegvallen.
Dommel heb ik vooral voor de nieuwsgroepen. Mocht deze wegvallen neem ik wel een voordeligere oplossing ala DXsollutions met payserver.

Maar zoals Pieter al zegt, het is nog vakantie he. :?
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

vakantie is in veel bedrijven geen excuus meer hoor. Bij ons moet de dienstverlening gewaarborgd blijven en vakantie kan genomen worden volgens de bezetting.

Ik heb ook dommel genomen voor de newsgroups anders was ik inderdaad voor een andere provider gegaan.
PieterV
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 sep 2007, 11:51

droopy schreef:vakantie is in veel bedrijven geen excuus meer hoor. Bij ons moet de dienstverlening gewaarborgd blijven en vakantie kan genomen worden volgens de bezetting.

Ik heb ook dommel genomen voor de newsgroups anders was ik inderdaad voor een andere provider gegaan.


Niet verkeerd begrijpen, met "vakantie" bedoel ik niet Dommel, met vakantie bedoel ik een overbelasting van de news servers. Al de studenten die thuis zitten zijn nu massaal aan het downloaden wat voor (denk ik) de meeste problemen zorgt.
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

ah ok sorry had het inderdaad verkeerd begrepen. Je hebt gelijk dat dit voor een extra belasting zal zorgen ;)
KiLLa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 nov 2007, 13:45

Hopelijk komt oldnews snel terug online, gewone werkt hier zonder problemen
PieterV
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 sep 2007, 11:51

KiLLa schreef:Hopelijk komt oldnews snel terug online, gewone werkt hier zonder problemen


En bij mij is het net andersom :)
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

oldnews hier precies ook trg in gang geschoten en nu is dommelnews down.

strange

update nu werken beiden trg :)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”