Destiny neemt ADSL2-infrastructuur van E-Leven over

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Curator Mollekens heeft een overnemer gevonden voor de ADSL2-infrastructuur van het failliete E-Leven. Destiny - onderdeel van Belgian Network Solutions - zal de klanten in Brussel en Antwerpen bedienen.

Even het verhaal opfrissen. Op 18 juli werd internetprovider E-Leven failliet verklaard en werd een curator aangesteld om de activa te verkopen. Enkele dagen later kondigde Luk Van Daele - een van de oprichters van E-Leven - aan dat het via de vennootschap Free Belgian Network de ADSL-klanten ging overnemen die via E-Leven aangesloten waren op het Scarlet-netwerk.

Ondertussen heeft de curator ook een overnemer gevonden voor het resterende lot: de eigen ADSL2-infrastructuur van E-Leven. Die overnemer is Destiny nv, een nog erg jonge Belgische telecomoperator en een dochterbedrijf van Belgian Network Solutions (Benesol). Samuel De Wever, ceo van Destiny, ziet in de overname een kans om eindelijk een eigen DSL-netwerk uit te rollen: "

We hadden al een tijdje plannen, maar alles is nu in een stroomversnelling gekomen."
In totaal neemt Destiny ongeveer 2.500 klanten over van het oude E-Leven. Het gaat om particuliere aansluitingen in Brussel en Antwerpen. De aansluitingen van E-Leven in de studentensteden Louvain-La-Neuve, Leuven en Gent, zullen hoofdzakelijk door Free Belgian Network bediend worden. Daarmee keert Luk Van Daele terug naar de core business van E-Leven: het leveren van aansluitingen in flatgebouwen en studentenhuizen.

Samuel De Wever heeft overigens erg ambitieuze plannen met Destiny. Op korte termijn wil hij ook voip-diensten gaan aanbieden, en op langere termijn wil hij graag het pas verkregen DSL-netwerk verder upgraden naar VDSL en VDSL2. Zelfs de mogelijkheden van digitale televisie worden er momenteel onderzocht.

Het ziet er dus naar uit dat de klanten van het failliete E-Leven niet hoeven te vrezen dat hun aansluiting op 4 augustus definitief doorgeknipt wordt. Vorige week schoof Belgacom die deadline nog naar voren "behalve voor de lijnen die worden overgenomen door een andere operator".

Bron:datanews
Afbeelding
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

E-Leven gesplitst en overgenomen
Prijzen en voorwaarden blijven behouden


Internetprovider E-Leven gaat voortaan in twee delen verder. Nadat voormalig gedelegeerd bestuurder Luk Van Daele een eerste onderdeel van het bedrijf kocht, neemt het jonge telecombedrijf Destiny nu het tweede deel van de infrastructuur over.

Concreet wordt het netwerk van E-Leven gesplitst. De klanten uit Brussel en Antwerpen gaan naar Free Belgian Network (van Luk Van Daele). De gebruikers uit Louvain-La-Neuve, Gent en Leuven gaan naar Destiny.

Failliet
E-Leven werd op 18 juli failliet verklaard na interne geschillen. Er moest echter snel een oplossing komen voor de klanten van de provider. Belgacom liet immers weten dat het zijn dienstverlening aan het opgedoekte bedrijf vanaf 4 augustus gaat stopzetten, waardoor de klanten zonder internet komen te zitten.

Samuel De Wever, algemeen directeur van Destiny, is blij met de overname van het netwerk. "We werken reeds lange tijd aan de uitbouw van een DSL-netwerk binnen verschillende Belgische regio's. De overname van het klantenbestand en de technologie van E-Leven is voor ons de perfecte aanleiding om ons DSL-product te lanceren."

Limietloos internet en digitale televisie
De nieuwe eigenaar heeft alvast interessante plannen met zijn aankoop. Zo wil Destiny niets wijzigen aan product en prijs, wat wil zeggen dat het limietloze abonnement blijft. Op zeer korte termijn wil het bedrijf ook VoIP-telefonie aanbieden. Het onderzoekt zelfs de mogelijkheid om in een latere fase met digitale televisie te beginnen

bron:zdnet
Afbeelding
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

allez zo zin er in één klap 2 nieuwe isp's :)

Digitale televiesie in de toekomst zou idd misschien goed zijn als extra concurentie.

Maar eerst zien hoelang ze het volhouden maar in eerste instantie is het voor de e-leven klanten weer hoop.
Afbeelding
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

Ze hebben intussen hun site online, enkel info dat ze het dsl netwerk van e-leven hebben overgenomen en de mogelijkheid hen te contacteren.
http://www.destiny.be/
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik heb nog nooit van dit bedrijf gehoord.Het zal inderdaad afwachten worden of ze hun beloftes kunnen waarmaken,en of ze genoeg kapitaal voor handen hebben om het netwerk te updaten en te onderhouden.
Het bericht van digitale TV vind ik (persoonlijk) voorlopig veel te veel van het goede ineens.
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

Ze reageren in ieder geval snel op mails die je stuurt, de klanten van e-leven die zij overgenomen hebben krijgen in de loop van de volgende week een brief thuis met de bevestiging van de overname door Destiny.
In het antwoord dat ik mocht ontvangen wordt bevestigd dat de unlimited blijft en dat ze op korte termijn telefonie zullen toevoegen aan het dienstenpakket, digitale tv blijkt dus voor een later stadium.
Tevens bevestigen ze dat ze een akkoord hebben met Belgacom en dat de klanten in Brussel en Antwerpen niet zonder internet zullen vallen.
Klanten in Gent, Leuven en L-L-N dienen Free Belgian Networks te contacteren gebruikmakend van de contactgegevens van e-leven.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Kickje naar portal misschien?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Binnen 12 maand wordt destiny overgenomen door UnPossible :lol:
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Binnen 12 maand wordt destiny overgenomen door UnPossible Laughing


Dat betwijfel ik ten stelligste.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Goendi schreef:
Binnen 12 maand wordt destiny overgenomen door UnPossible Laughing


Dat betwijfel ik ten stelligste.

Alle limietloze aanbieders zijn één per één van de markt gegaan. Dit is dus iets om met argusogen te bekijken.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

lithion schreef:
Goendi schreef:
Binnen 12 maand wordt destiny overgenomen door UnPossible Laughing


Dat betwijfel ik ten stelligste.

Alle limietloze aanbieders zijn één per één van de markt gegaan. Dit is dus iets om met argusogen te bekijken.


Inderdaad ze zijn allemaal naar onze buurlanden vertrokken om daar winst te maken ... :roll:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

lithion schreef:Alle limietloze aanbieders zijn één per één van de markt gegaan. Dit is dus iets om met argusogen te bekijken.
E-Leven's faillisement is niet te wijten aan "limietloos" internet ;)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Het valt moeilijk te voorspellen wat er verder gaat gebeuren in het internet leventje,Niemand heeft de naam vernoemd (Destiny) van de overnemer van E-Leven,voor de overname.
Laat ons met zijn allen maar hopen dat het een voltreffer word,een man meer kunnen we goed gebruiken in de strijd tegen de'groten'.
Niet vergeten dat het door de druk is van de kleinere providers dat de twee groten hun aanbod aatrekkelijker hebben moeten maken.
We zijn op de goede weg,maar de weg is nog (zeer) lang.
Het aanbieden van digitale TV zou ook wel een middel kunnen zijn om de markt verder open te breken.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Voor wie belgium network solutions nog niet kent : www.benesol.be ...
Is een bedrijf dat al een tijd bestaat...
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Een tijd? 2003-2004 is nog niet zo lang he.
We zullen wel zien wat de toekomst brengt.
Ik vrees dat we binnenkort dezelfde problemen zullen tegenkomen als bij Dommel.
Zover ik weet, is benesol nog altijd een bvba met misschien 5 werknemers. Ik kan altijd verkeerd zijn, maar ik heb er weinig vertrouwen in. Hier spreek ik dan wel over een persoonlijke ervaring met benesol 4 jaar geleden.
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

al die info is nogal tgstrijdig ...

Blijkbaar gaan de e-leven klanten naar 2 bedrijven.
* Free Belgian Network (Luk Van Daele), zal werken onder de naam 'E-leven'.
* Destiny (Belgian Network Solutions, Benesol)

Blijkbaar gaan alle ADSL1 klanten (3M, 6M) naar Free Belgian Network.

Maar over de overname van de ADSL2+ klanten is het een grote puinhoop.
De ene zegt "Destiny zal de klanten in Brussel en Antwerpen bedienen"
De andere "Louvain-La-Neuve, Gent en Leuven gaan naar Destiny"
Of "Brussel en Antwerpen gaan naar Free Belgian Network"
Of nog "Louvain-La-Neuve, Leuven en Gent, zullen hoofdzakelijk door Free Belgian Network bediend worden"

Leuk aan die laatste zin, alsof het al niet verwarrend genoeg was gebruiken ze het woord "hoofdzakelijk" ... basically om zeker te zijn dat niemand er nog iets van vestaat.

Hoe zit het nu?
Laatst gewijzigd door ChelloExtremer 02 aug 2008, 01:32, in totaal 1 gewijzigd.
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

Mr.T schreef:Een tijd? 2003-2004 is nog niet zo lang he.
We zullen wel zien wat de toekomst brengt.
Ik vrees dat we binnenkort dezelfde problemen zullen tegenkomen als bij Dommel.
Zover ik weet, is benesol nog altijd een bvba met misschien 5 werknemers. Ik kan altijd verkeerd zijn, maar ik heb er weinig vertrouwen in. Hier spreek ik dan wel over een persoonlijke ervaring met benesol 4 jaar geleden.


Tja, als e-leven klant heb je niet veel mogelijkheden natuurlijk, de evil twins vallen sowieso uit de boot, de limieten bij Scarlet en zijn resellers liggen te laag voor de gemiddelde e-leven klant, wat blijft er dan over? Dommel en Dxadsl?
Het beloven drukken tijden te worden op de helpdesk van die providers.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

ispwatch schreef:Tja, als e-leven klant heb je niet veel mogelijkheden natuurlijk, de evil twins vallen sowieso uit de boot, de limieten bij Scarlet en zijn resellers liggen te laag voor de gemiddelde e-leven klant, wat blijft er dan over? Dommel en Dxadsl?
Het beloven drukken tijden te worden op de helpdesk van die providers.
Hebben we het over de 3M en 6M klanten, dan valt Scarlet One heel goed mee. Ze hebben dezelfde limiet. Dommel en DX-adsl lijken dan idd wel de beste keuze.
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

Lord Utopia schreef:
ispwatch schreef:Tja, als e-leven klant heb je niet veel mogelijkheden natuurlijk, de evil twins vallen sowieso uit de boot, de limieten bij Scarlet en zijn resellers liggen te laag voor de gemiddelde e-leven klant, wat blijft er dan over? Dommel en Dxadsl?
Het beloven drukken tijden te worden op de helpdesk van die providers.
Hebben we het over de 3M en 6M klanten, dan valt Scarlet One heel goed mee. Ze hebben dezelfde limiet. Dommel en DX-adsl lijken dan idd wel de beste keuze.


In principe was het limietloos(*) die 3M en 6M bij e-leven, het is onder druk van oa Scarlet dat de limieten voor 3M en 6M naar 100 Gb gingen (Scarlet zeurde al voor iedere klant die boven de 60 Gb/maand kwam).
(*) FUP
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

volgens astel.be (http://www.astel.be/E-leven-repris-par- ... twork_3055) is het ADSL2+ van Leuven en LLN dus nog niet overgenomen. Maar het klantenbestand zou wel overgaan naar FBN (?).

Belgacom ging vandaag de e-leven ADSL2+ lijnen afsluiten zonder overnermer.
Zijn er nog e-leven ADSL2+ mensen online in Leuven of LLN? Worden ze overgezet naar het scarlet netwerk (die hebben mss ondertss ook ADSL2+ in Leuven en LLN)?
lvh
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 mei 2008, 10:39

Ik zit in hartje Leuven (Ik kan vanuit mijn raam hier Marktrock *zien*, dus ;-)), heb E-LEVEN gehad, en mijn internetverbinding werkt nog steeds.

Tracerouteje

Code: Selecteer alles

lvh@marvin:~$ sudo tracert -q 1 -m 20 -T adslbox.be
traceroute to adslbox.be (209.135.140.76), 20 hops max, 40 byte packets
 1  stacheldraht.lan (10.0.0.254)  58.146 ms
 2  powered.by.e-leven.be (88.82.35.139)  15.773 ms
 3  powered.by.e-leven.be (88.82.35.137)  17.889 ms
 4  ge-4-1-160.ipcolo2.Brussels1.Level3.net (212.3.234.113)  23.837 ms
 5  ae-0-56.mp2.Brussels1.Level3.net (212.3.239.114)  25.869 ms
 6  ae-0-0.bbr2.Chicago1.Level3.net (64.159.1.34)  118.203 ms
 7  ae-31-55.ebr1.Chicago1.Level3.net (4.68.101.158)  121.028 ms
 8  ae-4-4.car2.StLouis1.Level3.net (4.69.132.189)  127.998 ms
 9  ae-4-4.car2.StLouis1.Level3.net (4.69.132.189)  129.622 ms
10  RIVER-CITY.car1.StLouis1.Level3.net (4.53.160.10)  131.576 ms
11  RIVER-CITY.car1.StLouis1.Level3.net (4.53.160.10)  132.550 ms
12  r-1.core04.stl.rosehosting.com (206.196.99.250)  133.377 ms
13  r-1.core04.stl.rosehosting.com (206.196.99.250)  134.351 ms
14  rose.michielssen.com (209.135.140.76)  134.774 ms


Het begint dus nog steeds bij wat bakken van eleven schijnen te zijn, maar ja, als die overgenomen zijn kan het best zijn dat er nog ergens een sloom dns'je is dat zich nog niet bewust is van die overname :)
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Het begint dus nog steeds bij wat bakken van eleven schijnen te zijn, maar ja, als die overgenomen zijn kan het best zijn dat er nog ergens een sloom dns'je is dat zich nog niet bewust is van die overname


"Een sloom dnsje dat zich niet bewust is van de overname"? Ik wist niet dat DNS servers overnames en faillissementen bijhielden? :p
lvh
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 mei 2008, 10:39

slome dns maintainer dan ;)

Voor de mensen die het nog niet snappen: tis niet omdat er eleven in die hostname staat dat het per se nog steeds een bak van eleven hoeft te zijn, zeker als Destiny de volledige infrastructuur overneemt :)
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

lvh schreef:slome dns maintainer dan ;)

De reverse lookup kan ook nog ergens gecached zijn ;)
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”