Belgacom TV - VDSL2 - B-Box2 en ISDN Twin : compatibel?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
pvdm
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2008, 22:55

Hallo iedereen,

Wie zou me kunnen zeggen of Belgacom TV / VDSL2 / B-BOX2 met ISDN Twin compatibel is ?

Wij hebben namelijk een ISDN Twin aansluiting met een NT, en tot vanmorgen was daar een ADSL modem Speedtouch ISDN versie op aangesloten, met een ADSL Plus abo.

Wij hebben vorige week per telefoon gevraagd of Belgacom TV aansluitbaar was op dit ISDN Twin abo, en wat we daarvoor nodig hadden. Men zei ons aan de telefoon een pakket te zullen ontvangen met een B-BOX2 en een TV decoder. Deze hebben wij intussen ontvangen, maar op basis van de handleiding bij de B-BOX2 lijkt het me helemaal niet duidelijk hoe die op een IDSN aansluiting moet worden aangesloten. Het lukt ons ook niet de B-BOX2 een geldige verbinding te laten maken via de ADSL. Ik weet dat de VDSL2 nog niet is geactiveerd, maar men zei me aan de telefoon dat de B-BOX2 ook met ADSL en ADSL2 compatibel is, dus dat dit zou moeten werken vooraleer de VDSL2 activatie is uitgevoerd. Niet dus, of doen wij iets verkeerd?

Zou iemand hier meer van weten en hulp kunnen bieden?

VDSL2 wordt maandag 11 augustus reeds geactiveerd.

Dank bij voorbaat!
Future
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 aug 2008, 07:34

De B-BOX2 werkt zowel op ADSL annex a, ADSL2+ annex a en VDSL2. Of die ook op ADSL annex b en ADSL2+ annex b (ISDN dus) werkt betwijfel ik.

Denk dat je zal moeten wachten tot de VDSL2 lijn geactiveerd is om de nieuwe modem aan te sluiten.
pvdm
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2008, 22:55

Vandaag heeft Belgacom de activatie van VDSL2 uitgevoerd, en iemand van de support zei me dat de B-BOX2 compatibel is met ADSL, ADSL2 en VDSL2 in annex a (analoge lijnen), maar enkel met VDSL2 in annex b (IDSN lijnen). Vandaar dat ik geen aansluiting kreeg op mijn bestaande ADSL verbinding met de B-Box2 vooraleer mijn VDSL2 activatie was uitgevoerd.

De verbinding lukt nu, hoewel voorlopig op 9Mbps gecapt door Belgacom omdat de kwaliteit van de lijn onvoldoende was volgens hun e-mail bericht. Wellicht omdat ik de ADSL splitter had laten aanstaan als tussenstuk.

ADSL Splitter eruit gehaald, installatie van kabels opnieuw uitgevoerd met meegeleverde connectoren en VDSL splitter, en Belgacom via het nummer 0800 22 424 gevraagd opnieuw de lijnkwaliteit te testen, om tot de max. 12Mbps te komen.

Wordt vervolgd...
pvdm
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2008, 22:55

Vandaag Belgacom support opgebeld. Na 35 minuten wachttijd kreeg ik een support-medewerker aan de lijn die me zei dat hij de lijn zou herinitialiseren en me vervolgens zou terug bellen met de resultaten van de metingen.

Ik wacht nog steeds op het telefoontje. Intussen schommelt mijn download snelheid tussen 7Mbps and 10,5Mbps (niet rampzalig maar ook ver van het maximum van 12Mbps), en is mijn uploadsnelheid ingestort tot nog slechts 10kbps tot 15kbps... Een rampzalig laag getal dus.

Ook de VOIP lijnen hebben even gewerkt, en na een half uur helemaal niet meer...

Wordt dus morgen vervolgd en hopelijk in orde gebracht!
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

als je op12mbit gaat kunnen syncen ga je +-10mbit werkelijk halen
Joris84
Pro Member
Pro Member
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 maa 2006, 18:09
Bedankt: 2 keer

Inderdaad, een 12mbit lijn van belgacom geeft 10.9mbit bij een speedtest op userbase.be
pvdm
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2008, 22:55

@ Joris84 & Liger, dank u voor de toelichting!

Belgacom heeft mijn lijn opnieuw geinitialiseerd en via SMS laten weten dat het nu in orde zou zijn. Inderdaad, snelheid download schommelt nu tussen 10,5 en 11Mbps, en uploadsnelheid tussen 400 en 500Kbps. Prima!

Enigste wat vreemd is: heel kort werkten mijn beide telefoons die ik heb aangesloten op de B-Box-2 via VOIP vooraleer de lijn opnieuw geinitialiseerd werd , maar nu niet meer. Ik krijg wel toon, maar eender welk nummer ik bel, ik ontvang steeds een bezettoon. Hopelijk krijgen we dit nog opgelost...
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”