users.skynet... down

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

down voor upgrade of zo ?
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Op het ogenblik hebben ze problemen voor de residentiele klanten
op de hostingserver.
Status nog steeds "open"

Greetz
Weetgraag :wink:
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Ik heb het al sinds gisteren... Lastig. Tis te hopen dat ze iets anders uitvinden als schadevergoeding dan nen antivirus-cd vol virussen. :?
(ne cheque van 0 euro zal 't zijn)
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Gisteren was er een Attack(vraag mij niet welke)bron:news.skynet.complaints
Nu is het weer iets anders, ook de mailserver heeft nog big probs.

Greetz
Weetgraag :wink:
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Tis der tegenwoordig elken dag iets. Ik heb problemen met de skynet-mailserver, terwijl belgacom.net goe werkt. Mijne site laad traag, portal soms onbereikbaar, tis erggggg. :(
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Gisteren en vanmorgen was de portal en de users.skynet.be idd down, dit tengevolge van een Attack tegen skynet.

Vermoedelijk zal er nu op de webserver een onderhoud of upgrade van software plaatsgrijpen, als gevolg van deze attack (= speculatie).

Af en toe komt er wel iets door van de site, zoals de smiley naast mijn signature (staat op users.skynet.be) Dus ik vermoed dat dit wel snel in orde zal zijn.

Wat die vergoeding betreft:
Je kan niet verwachten van Skynet dat ze een vergoeding gaan geven voor iets waar zijn machteloos tegenover staan (virus, attackt, ...)
Waarom heb je dat op belgacom.net niet zoveel? omdat het klantenbestand aanzienlijk kleiner is dan dat van Skynet. Daar hebben ze ook geen permanent connections (wat de infectie voor virussen kan versnellen (via adsl etc.).
Vorige keer heb je een vergoeding gekregen, omdat Skynet flagrant in de fout is gegaan, ze gaan dit niet doen omdat ze nu een geval van overmacht hebben eh.

Maar kom, laat ons hier niet te veel over pallaberen, vermoedelijk raakt dit snel opgelost.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Op datum van 02 Dec 2003 stel ik vast dat er opnieuw problemen zijn op de site users be.
Soms geraakt men binnen dan weer niet, ik had dit al even vermeld via het chatkanaal, men schreef daar dat dit tamelijk frequent voorkomt.
Waarschijnlijk overlast door het aantal bezoekers welke zich gelijktijdig willen aanmelden? (ik had geprobeert op verschillende users, oa. bij deze van Weetgraag)
Als ik niet binnen kan op mijn webspace, dan ook niet op andere users skynet, dit schijnt dus een gekend server-probleem te zijn.

(hoe zegt met dat weeral, een geschonken paard mag men niet in de .... kijken, wat natuurlijk nogal zeer sterk uitgedrukt is) :twisted:
Afbeelding
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Blue-Sky schreef:(hoe zegt met dat weeral, een geschonken paard mag men niet in de .... kijken, wat natuurlijk nogal zeer sterk uitgedrukt is) :twisted:


Blue-Sky, verklaar je nader ?!
Beweer je dat de webruimte bij Skynet geschonken is ?

Als dat het geval is : ik dacht het niet... daar wordt elke maand voor betaald.
En dan zou men op z'n minst bereikbare servers verwachten... neen ?
If you can't beat them, confuse them.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Hi, Cueboy
Daar jij nog online bent, klik eens op mijn website ...of jij er binnen geraakt momenteel, ik kan er niet binnen en ook niet op deze van Weetgraag welke ik 30 minuten geleden probeerde.

Sorry hier de link, http://users.skynet.be/Blue-Sky
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 02 dec 2003, 22:22, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

CueBoy, ik volg je daar gedeeltelijk in, zijnde dat je inderdaad betaalt voor je webruimte. Het is immers een dienst dat deel uitmaakt van het Go, Plus of whatever-pakket.
Maar je kan ook geen gegarandeerde uptime verwachten. Enfin, toch niet van diezelfde aard als professionele hosting. Je mag immers geen commerciele sites op de users.skynet-hosting zetten. Verlies van beroepsinkomsten kan je dus niet aanroepen als zijnde schadeloosstelling, en dat je persoonlijke website met foto's van je nieuwe boreling een tijd niet beschikbaar zijn is het einde van de wereld niet eh.
Maar zelfs een uptime van 99% betekent al snel meer dan 3 dagen uit liggen op jaarbasis eh!

Blue-Sky, ja de users.skynet.be-pages zijn al sinds 18 uur of eerder plat (18 uur was het eerste moment dat ik het merkte).
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ze liggen er regelmatig eens uit. Hoe of wat, ik weet het ook niet. Op de statuspage staat er enkel dat er problemen zijn. Maar hoe of wat, dat zijn ze weer vergeten.

En eigenlijk moet ik Cueboy bijtreden. De webruimte zit bij in het abonnementsgeld. Dus er wordt weldegelijk voor betaald. Een perfecte service kan bijna niet, maar de laatste dagen is het toch erg.

Cheers
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Nog steeds hetzelfde.. zal dus vermoedelijk tot morgen halfweg de morgen zijn.. of langer Skynet kennende :).

Nuja, even ter loops vermelden dat dit ook implicaties voor ons heeft.. de speedtest zal het dus niet meer doen.. daar de testfiles op skynetservers gehost worden.. maw: voorlopig zal hij niks testen....
Daar zal verandering inkomen binnekort dat zowel de testfiles op meerdere als op een betere server komen ;-)
I love it when a plan comes together!
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Meon, ik weet het niet hoor : als ik me registreer bij Lycos, Tripod, Brinkster of whatever andere gratis hostingdienst, dan zal het me inderdaad boeien of de site die ik daarop host al dan niet bereikbaar is...
Maar zoals we beiden zeggen : het behoort tot het abonnementsgeld dat we betalen, en dan zouden we als klanten toch een werkende dienst mogen verwachten (net zoals ik een werkende maildienst verwacht bv. - maar blijkbaar schijnt dit moeilijk te zijn)... of mag ik ook een downtime inbrengen in de factuur die ze me sturen ? :wink:

En wie is Skynet om te bepalen welke site belangrijk is, en welke niet ? Ok, het gaat dan niet over professionele sites, maar ... wie zegt dat voor een gebruiker een site met foto's over zijn boreling/vakantie/... niet even belangrijk is voor die gebruiker als een professionele site :-)
Allez ja, ik wil maar aantonen dat dat niet aan Skynet, aan ons of aan wie dan ook is, om die afweging te maken.
If you can't beat them, confuse them.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Hi Sub Zero,
Ja dat schreef men ook al even op het chatkanal dat ze er de laatste tijd vaak uitliggen.
Erg is dat niet het is niet broodnodig, maar het is wel vervelend als men toevallig aan de eigen website bezig is. Laat ons open dat het niet van al te lange duur is, wat betreft dat geschonken paard daar bedoel ik mee dat het eigenlijk niet duur betaald is, die 50 Mb vrije space.
Anders moeten ze maar een stabiele Server inschakelen, een beetje meer info zou ook geen kwaad kunnen. 8)
Afbeelding
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

User sites zijn back online (denk ik)
daarjuist kon ik je site bereiken Blue sky

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Hi Weetgraag,
OK ze zijn terug boven water :-) men moet dus maar geduld hebben maar ze mogen wel voor een stabiele Server zorgen...waar zij misschien mee bezig zijn, zoals The Oddity even schreef. :)
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Verdikkeme, tzat nen sysadmin mee te lezen zeker.. :)
Weer online op 10 voor elf s'avond.. ja wadde :). Niet mis.

Ik zat er dus ferm naast met mijn prognose...

Bleu-Sky, die server waarover ik het had.. was een nieuwe server voor de speedtest.. heeft weinig met Skynet te zien.. trouwens Skynet zal wel iets deftigs zijn.. maar vermoedelijk is management niet steeds goed.. of moeten er onderhoudswerken gebeuren.. allez ja.. kan vanalles zijn eh :)
I love it when a plan comes together!
dirtypaper
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 dec 2003, 23:09
Locatie: Lier

ja het is weer vandat , al een week , weet iemand wat er dit maal fout loopt , weet iemand hoelang het nog zal duren ?
door dit zoveelste voorval verlies ik weeral klanten :-(
Dirk12

je neemt best een betalende host dan :(

enkele goeie :

Http://www.vespacious.com (internationaal, snel en goedkoop)
http://www.blueyellow.nl (duur maar nederlands)
dirtypaper
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 dec 2003, 23:09
Locatie: Lier

tis natuurlijk hoe je het bekijkt maar ik betaal hier tenslotte ook voor he, telenet klanten hebben met hun pandora adres ni zo veel last als die van skynet.

Bedankt voor de links
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

dirtypaper,

akkoord dat Skynet problemen heeft. Ga ik niet ontkennen. Ze moeten zien dat hun services werken!

MAAR:

"door dit zoveelste voorval verlies ik weeral klanten " -> zéér slecht argument, want op je webspace die bij je adsl abo komt, mag je immers geen enkele commerciele activiteit houden, maw: geen enkel been om op te staan. Indien je echt commercieel bezig zijt en daardoor verlies hebt, zal je idd beter naar andere oplossingen uitkijken.
I love it when a plan comes together!
dirtypaper
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 dec 2003, 23:09
Locatie: Lier

jaja maar ik bedoel het op een andere manier , ik heb namelijk gewoon mijn protfolio grafische vormgeving online staan.
Smeagol

Het begint echt schaamtelijk te worden hoor voor Skynet...

Drie weken elke avond problemen, dan een melding dat alles opgelost is, en dan weer het zelfde, en niks van uitleg...

De max als je een domeinnaam met forwarding hebt :roll:

Pfffff...
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik heb uit goede bron vernomen dat het niet zo lang meer zal duren eer het opgelost zou moeten zijn. Dus hou nog even vol.

Cheers
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

dirtypaper schreef:jaja maar ik bedoel het op een andere manier , ik heb namelijk gewoon mijn protfolio grafische vormgeving online staan.


Op gelijk welke manier dat je dat bedoelt is het een slecht argument. Je portfolio is immers een vorm van reclame. Als we nu in Skynet hun plaats zouden zijn, zou die site eigenlijk helemaal niet gehost mogen worden op die webspace, want het betreft een commerciele activiteit. Dus als jij al in de fout bent, heb je zeker geen recht van klagen.. ik wil dus maar zeggen... gelijk wie afkomt met: ik leid verlies dit kan niet.. bla bla bla and so on.. dat zijn dus geen argumenten. Als dat effectief zo is, moet jij andere middelen inschakelen.
I love it when a plan comes together!
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

The Oddity schreef:
dirtypaper schreef:jaja maar ik bedoel het op een andere manier , ik heb namelijk gewoon mijn protfolio grafische vormgeving online staan.


Op gelijk welke manier dat je dat bedoelt is het een slecht argument. Je portfolio is immers een vorm van reclame. Als we nu in Skynet hun plaats zouden zijn, zou die site eigenlijk helemaal niet gehost mogen worden op die webspace, want het betreft een commerciele activiteit. Dus als jij al in de fout bent, heb je zeker geen recht van klagen.. ik wil dus maar zeggen... gelijk wie afkomt met: ik leid verlies dit kan niet.. bla bla bla and so on.. dat zijn dus geen argumenten. Als dat effectief zo is, moet jij andere middelen inschakelen.


Allez toe, een portfolio een commerciële activiteit... overdrijf je niet een beetje (véél) ?!?
Dat je niet kan inbrengen dat je er verlies door lijdt, okee. Maar, als je solliciteert, en je plaats je portfolio online, en je verwijst daarnaar op je CV, dan mag je toch verwachten dat je betaalde(1) webspace bereikbaar is zekers ?
En dan lijd je misschien niet rechtstreeks verlies, maar professioneel komt het alleszins niet over bij een evt. broodheer.

(1) jaja, betaald hé, zit bij in het abonnement ! Maar blijkbaar wordt dat voor het gemak vergeten, en mogen wij - de Skynet klanten - alleen maar de facturen betalen...
If you can't beat them, confuse them.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Misschien een verkeerde of rand interpretatie van portfolio, maar ik associeerde een portfolio meer als een verzamelwerk van al het werk dat je al verricht hebt: bvb. een webdesigner die een lijst aan maakt waarin al zijn websites staan als referentie voor nieuwe geinteresseerden.

Op die manier noem ik dat idd reclame, nu als ge daar enkel een online CV achtig iets van maakt, ja ok.. dan is mijn gedacht beetje overdreven. Ik wil enkel zeggen dat die mensen die het eerst roepen van: "ik leid verlies" dat mensen zijn die daarop zelf geen comm. activiteit mogen voeren... that's the point ;-).

Het ging hem dus enkel over het feit wie het eerst reageert en hoe... niet dat we niet mogen reageren dat users.skynet.be ferm om zeep is... het is betaald en het moet idd marcheren zoals het hoort... wij leiden er ook onder eh... speedtest
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Gewijzigd op 19/02/2005 daar link niet meer actueel is.
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 19 feb 2005, 08:39, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Sub Zero schreef:Ik heb uit goede bron vernomen dat het niet zo lang meer zal duren eer het opgelost zou moeten zijn. Dus hou nog even vol.

Eindelijk terug normale snelheid bij openen van de Homepage Skynet.

Er was dus wel degelijk een probleem met de server waar ik op aangesloten was.

Zoals het nu actueel werkt zo mag het blijven. :-D
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Bleu-Sky,

Volgens mij haal je hier twee zaken grondig door elkaar:
1. problemen met users.skynet.be
2. problemen met een webserver binnen Belgacom die instaat voor portal

Dat het even traag kan zijn op de portal.. dat kan altijd al eens gebeuren, dat gebeurd bij ons ook af en toe.. maar dat heeft niks te zien met de problemen met de users.skynet.be. Kan tijdelijk zijn bij Belgacom, kan ook tijdelijk probleem zijn op het net, of tijdelijk probleem bij u.

Hoort hier dus eigenlijk niet thuis. Problemen met de users.skynet.be lijken mij tot nu toe opgelost.. toch niet direct meer problems ondervonden.
I love it when a plan comes together!
Gast

The Oddity schreef:Bleu-Sky,

Volgens mij haal je hier twee zaken grondig door elkaar:
1. problemen met users.skynet.be
2. problemen met een webserver binnen Belgacom die instaat voor portal

Dat het even traag kan zijn op de portal.. dat kan altijd al eens gebeuren, dat gebeurd bij ons ook af en toe.. maar dat heeft niks te zien met de problemen met de users.skynet.be. Kan tijdelijk zijn bij Belgacom, kan ook tijdelijk probleem zijn op het net, of tijdelijk probleem bij u.

Hoort hier dus eigenlijk niet thuis. Problemen met de users.skynet.be lijken mij tot nu toe opgelost.. toch niet direct meer problems ondervonden.

ik zit ook met problemen met users.skynet.be ik wil mijn website update maar krijg geen connectie met de host zou dit bij skynet kunne liggen of bij mij zelf
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik kan nu mooi verbinden, dus ik denk dat het bij jou thuis ligt. Misschien eens firewall en virusscanner afleggen? Eens een ander programma proberen? Op http://tucows.skynet.be vind je er met hopen.

Cheers
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”