vanaf 22juli max 12

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Spink
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 jan 2006, 23:07

Zoals Lord Utopia al aangeeft zijn er wel degelijk verschillende aanbieders die het beter doen. Ik verbruik nu gemiddeld 3-4 Gb per maand en betaal dus gemiddeld 22-23 euro per maand. Als je dan weet dat je bij dxadsl voor 24,95 euro 40 Gb ter beschikking krijgt, dan weet je het wel!
Een provider moet de "misgelopen inkomsten" trouwens niet recupereren bij de kleine gebruikers, dat zou allerminst fair zijn.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Toxeh schreef:Netconnect Start -> 2€ / extra GB (ook niet zo zaligmakend)
Vitaya ADSL Go -> geen woord te vinden over extra trafiek.
ADSL20 -> Er staat gvd niet eens bij of het incl. of excl. BTW is. Dit is trouwens zo waanzinnig goedkoop dat ik het absoluut niet vertrouw.

Dommel NC Start => 6 GB voor 20 EUR :)
Vitaya => 4 GB voor 20 EUR, na 4 GB gaan ze je niet op smalband smijten, zoals aangegeven door Vitaya zelf in een artikel op ZDnet
ADSL20 onderdeel van FullTelecom, dus vertrouwen kun je het eigenlijk wel.
Gebruikersavatar
Toxeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 15 jun 2005, 23:28
Locatie: Land van Waas

Spink schreef:Een provider moet de "misgelopen inkomsten" trouwens niet recupereren bij de kleine gebruikers, dat zou allerminst fair zijn.


Je verdraait mijn woorden hier eigenlijk. Ik wou zeggen, dat als je een ADSL abonnement gaat verkopen aan minder dan 20 euro, en dan de extra trafiek ook eens aan dumpingprijzen gaat aanbieden, je "duurdere" abonnementen geen aantrekkingskracht meer gaan hebben, en dan heb je onvoldoende marge om fatsoenlijk ISP te spelen

@Lord Utopia: Er staat niets over extra *kosten* bij Vitaya als je er over zou gaan.
Bij ADSL20 staat geen vermelding van BTW.

Onduidelijke en onvolledige (product)informatie, daar heb ik een broertje aan dood. Plus, het laat wat mij betreft allerminst een positieve/professionele indruk achter. Maar ja, dat kan dan weer aan mij liggen.
Spink
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 jan 2006, 23:07

Toxeh schreef:Je verdraait mijn woorden hier eigenlijk. Ik wou zeggen, dat als je een ADSL abonnement gaat verkopen aan minder dan 20 euro, en dan de extra trafiek ook eens aan dumpingprijzen gaat aanbieden, je "duurdere" abonnementen geen aantrekkingskracht meer gaan hebben, en dan heb je onvoldoende marge om fatsoenlijk ISP te spelen


Dan moet je je wat duidelijker uitdrukken. :wink:
Ik begrijp je standpunt wel, maar hoe dan ook is het starter-aanbod van EDPnet geen hoogvlieger meer en zijn er interessantere alternatieven. Hopelijk doet EDPnet er in de toekomst wat aan.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Toxeh schreef:
@Lord Utopia: Er staat niets over extra *kosten* bij Vitaya als je er over zou gaan.
Bij ADSL20 staat geen vermelding van BTW.

Onduidelijke en onvolledige (product)informatie, daar heb ik een broertje aan dood. Plus, het laat wat mij betreft allerminst een positieve/professionele indruk achter. Maar ja, dat kan dan weer aan mij liggen.
http://zdnet.be/news.cfm?id=84988
0,50 EUR / 1 GB extra, dat is als het meerverbruik té veel wordt, anders is het volgens een F.U.P.

dat van die incl. BTW of niet, dat is echt wel mierenneuken he... dan nog, dan is het nog steeds goedkoper dan EDPnet starter.

EDPnet starter was aan te raden voor de kleine gebruiker, nu niet meer. Er zijn drie alternatieven die goedkoper of dezelfde prijs hebben met meer. EDPnet raakt achterop zelfs na de volumeverdubbeling. Waar datavolumes van +100 GB de norm begint te worden bij alternatieve providers, houdt EDPnet vast aan kleine volumes en gelijken ze meer en meer op de Vlaamse duopolisten.
Gebruikersavatar
Toxeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 15 jun 2005, 23:28
Locatie: Land van Waas

Lord Utopia schreef:dat van die incl. BTW of niet, dat is echt wel mierenneuken he...


Hoezo?

20€ incl. BTW = 20€
20€ excl. BTW = 24,2€

4,2€ per maand. Dat zijn wat mij betreft geen mieren :)

Lord Utopia schreef:houdt EDPnet vast aan kleine volumes


Kijk, nu veralgemeneen je 1 product naar het hele gamma. Zover ik mij herinner is er
1. Geen limiet op max 24
2. 60 GB op max 12
3. 40 GB op max 6

Ik ben in héél mijn leven nog niet aan die 40GB / maand gekomen. En dan zeg ik trouwens nog niets over nachtsurfen & trafiek die je kan bijkopen... Ok, ze gooien niet met 100en GB aan volume? So what? Niet élke belg heeft 100GB / maand nodig.

Als je van de perfecte ISP dit wil:
- geen datalimiet
- onbeperkte (snelle!) newsgroups
- 20 Mbps download / 1 Mbps upload
- geen administratieve problemen
- support altijd vlot bereikbaar en antwoord binnen de 24u
- en dat alles voor 20€ per maand
- geen half-afgewerkte producten

Nou... Dan wens ik je alvast heel veel succes, en geduld
Spink
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 jan 2006, 23:07

Je bent precies wel een hevige fan van EDPnet... misschien ook wel terecht wat hun service betreft, maar hun aanbod hinkt geregeld serieus achterop en momenteel is dat vooral zo voor het Starter abo. Daar kan je echt niet omheen, ook al mag hun service nog zo goed zijn.
Gebruikersavatar
Toxeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 15 jun 2005, 23:28
Locatie: Land van Waas

Misschien... Ik ben misschien gewoon wat geïrriteerd dat er altijd zo negatief wordt gedaan. En dat terwijl ik zelf geen klagen heb, dus mijn excuses als ik wat te heftig verdedig :)
Als ik zo de problemen over homeconnect bekijk, dan snap ik niet dat daar nog mensen op willen intekenen. Een goed product hebben is 1 ding, maar er komt toch nog zo veel meer bij kijken? Is het nu echt al die miserie waard?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Toxeh schreef:
Lord Utopia schreef:houdt EDPnet vast aan kleine volumes


Kijk, nu veralgemeneen je 1 product naar het hele gamma. Zover ik mij herinner is er
1. Geen limiet op max 24
2. 60 GB op max 12
3. 40 GB op max 6

Ik ben in héél mijn leven nog niet aan die 40GB / maand gekomen. En dan zeg ik trouwens nog niets over nachtsurfen & trafiek die je kan bijkopen... Ok, ze gooien niet met 100en GB aan volume? So what? Niet élke belg heeft 100GB / maand nodig.

Als je van de perfecte ISP dit wil:
- geen datalimiet
- onbeperkte (snelle!) newsgroups
- 20 Mbps download / 1 Mbps upload
- geen administratieve problemen
- support altijd vlot bereikbaar en antwoord binnen de 24u
- en dat alles voor 20€ per maand
- geen half-afgewerkte producten

Nou... Dan wens ik je alvast heel veel succes, en geduld
Oh oh, geen datalimiet en F.U.P. zijn verschillende zaken he. Het valt allemaal nog te bezien hoe de datalimiet zit bij Max24...
Als we kijken naar de Max6 en Max12 Fix abo's, dan zijn de datalimieten daar helemaal passé.
Ok, niet iedereen heeft 100 GB nodig, maar je hoeft niet veel te doen om over de 40 GB te geraken. Die nachttraffiek, ik zit gemiddeld tot 4 uur wakker in de vakantie, veel gebruik van de nachttraffiek kan ik niet maken (moest ik bij EDPnet zitten), anee, begint maar te tellen vanaf 2 uur tot 8 uur.
Ik wil ook niet alles van een ISP, dat is een utopie om dat te krijgen. Ik wil gewoon een ISP die vooruit wil streven, zowel op limieten als op snelheid. En EDPnet mist een beetje de boot op gebied van limieten.
Spink
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 jan 2006, 23:07

Helemaal mee akkoord. Ik ben op zich wel tevreden van EDPnet, maar als de limieten van de abo's (in mijn geval van het Starter abo) wat zouden opgetrokken worden, dan zou het in orde zijn en is er absoluut geen reden tot klagen meer.
Door bv. het Starter abo wat op te trekken tot bv. 5 Gb, ga je volgens mij niet veel mensen hebben die gaan downgraden. Maar wel de klanten behouden die nu Starter zijn en anders zouden overstappen. Bovendien trek je zo veel meer de aandacht van andere niet-EDPnet klanten en kunnen er nog heel wat nieuwe klanten bijkomen. Maar dat zal niet gauw gebeuren zoals het er nu voorstaat met de huidige limieten.
Mantis
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 apr 2007, 12:54
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer
Contacteer:

Lord Utopia schreef:
Toxeh schreef:
Lord Utopia schreef:houdt EDPnet vast aan kleine volumes


Kijk, nu veralgemeneen je 1 product naar het hele gamma. Zover ik mij herinner is er
1. Geen limiet op max 24
2. 60 GB op max 12
3. 40 GB op max 6

Ik ben in héél mijn leven nog niet aan die 40GB / maand gekomen. En dan zeg ik trouwens nog niets over nachtsurfen & trafiek die je kan bijkopen... Ok, ze gooien niet met 100en GB aan volume? So what? Niet élke belg heeft 100GB / maand nodig.

Als je van de perfecte ISP dit wil:
- geen datalimiet
- onbeperkte (snelle!) newsgroups
- 20 Mbps download / 1 Mbps upload
- geen administratieve problemen
- support altijd vlot bereikbaar en antwoord binnen de 24u
- en dat alles voor 20€ per maand
- geen half-afgewerkte producten

Nou... Dan wens ik je alvast heel veel succes, en geduld
Oh oh, geen datalimiet en F.U.P. zijn verschillende zaken he. Het valt allemaal nog te bezien hoe de datalimiet zit bij Max24...
Als we kijken naar de Max6 en Max12 Fix abo's, dan zijn de datalimieten daar helemaal passé.
Ok, niet iedereen heeft 100 GB nodig, maar je hoeft niet veel te doen om over de 40 GB te geraken. Die nachttraffiek, ik zit gemiddeld tot 4 uur wakker in de vakantie, veel gebruik van de nachttraffiek kan ik niet maken (moest ik bij EDPnet zitten), anee, begint maar te tellen vanaf 2 uur tot 8 uur.
Ik wil ook niet alles van een ISP, dat is een utopie om dat te krijgen. Ik wil gewoon een ISP die vooruit wil streven, zowel op limieten als op snelheid. En EDPnet mist een beetje de boot op gebied van limieten.


Een hoge limiet is dan ook geen USP van EDPnet.
EDPnet biedt gewoon een gezonde mix van snelheid/limiet/stabiliteit/support aan. Akkoord het starter pakket is achterhaald maar dat is volgens mij ook niet de grote doelgroep van EDPnet.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

dan is DX-adsl gezonder imo...
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Spink schreef:Helemaal mee akkoord. Ik ben op zich wel tevreden van EDPnet, maar als de limieten van de abo's (in mijn geval van het Starter abo) wat zouden opgetrokken worden, dan zou het in orde zijn en is er absoluut geen reden tot klagen meer.
Door bv. het Starter abo wat op te trekken tot bv. 5 Gb, ga je volgens mij niet veel mensen hebben die gaan downgraden. Maar wel de klanten behouden die nu Starter zijn en anders zouden overstappen. Bovendien trek je zo veel meer de aandacht van andere niet-EDPnet klanten en kunnen er nog heel wat nieuwe klanten bijkomen. Maar dat zal niet gauw gebeuren zoals het er nu voorstaat met de huidige limieten.

200% akkoord
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

Dfrog schreef:
Spink schreef:Helemaal mee akkoord. Ik ben op zich wel tevreden van EDPnet, maar als de limieten van de abo's (in mijn geval van het Starter abo) wat zouden opgetrokken worden, dan zou het in orde zijn en is er absoluut geen reden tot klagen meer.
Door bv. het Starter abo wat op te trekken tot bv. 5 Gb, ga je volgens mij niet veel mensen hebben die gaan downgraden. Maar wel de klanten behouden die nu Starter zijn en anders zouden overstappen. Bovendien trek je zo veel meer de aandacht van andere niet-EDPnet klanten en kunnen er nog heel wat nieuwe klanten bijkomen. Maar dat zal niet gauw gebeuren zoals het er nu voorstaat met de huidige limieten.

200% akkoord


Dat edpnet starter abbo is inderdaad waardeloos. Ben zelf zeer tevreden edpnet klant maar heb al regelmatig vrienden, buren, een telenet comfornet pack aangeraden indien verbruik lager dan 4GB.
Echt jammer dat Edpnet geen competitieve aanbieding maakt voor deze doelgroep.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

dejean schreef:
Dat edpnet starter abbo is inderdaad waardeloos. Ben zelf zeer tevreden edpnet klant maar heb al regelmatig vrienden, buren, een telenet comfornet pack aangeraden indien verbruik lager dan 4GB.
Echt jammer dat Edpnet geen competitieve aanbieding maakt voor deze doelgroep.
Inderdaad, zelfs ComfortNet ga ik aanraden aan de mensen die amper internetten. Want met de opgeslagen prijs van de discovery lijn, is de prijs praktisch gelijk, waar je bij CN meer krijgt en de snelheid min of meer gegarandeerd is.
rds
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 31 dec 2005, 01:02
Locatie: Brecht

Toxeh schreef:Als je van de perfecte ISP dit wil:
- geen datalimiet
- 20 Mbps download / 1 Mbps upload
- en dat alles voor 20€ per maand
Nou... Dan wens ik je alvast heel veel succes, en geduld

In Nederland kan het toch?

http://internet.telfort.nl/shop/internet-20mb.html
http://www.alice.nl/nl/residential/resources/product_details_easy.html
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

rds schreef:
Toxeh schreef:Als je van de perfecte ISP dit wil:
- geen datalimiet
- 20 Mbps download / 1 Mbps upload
- en dat alles voor 20€ per maand
Nou... Dan wens ik je alvast heel veel succes, en geduld

In Nederland kan het toch?

http://internet.telfort.nl/shop/internet-20mb.html
http://www.alice.nl/nl/residential/resources/product_details_easy.html

in nederland mogen soft drugs ook. whats your point?
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

liger schreef:in nederland mogen soft drugs ook. whats your point?

En wat hebben soft drugs met een ISP vergelijking te maken?
Please help, looking for a way to get rich and fast
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

BungaMan schreef:
liger schreef:in nederland mogen soft drugs ook. whats your point?

En wat hebben soft drugs met een ISP vergelijking te maken?


Liger bedoelde waarschijnlijk het principe dat je België niet met Nederland moet vergelijken.

Nederland is een ander land met andere structuren, andere wetten, andere btw-voeten,...

In sommige dingen is Nederland goed, in andere België. Wij hebben tenminste lekker bier :wink:
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Ik heb voor iemand dat ik ken even de vraag gesteld aan EDPNET of 12Mbit kan gehaald worden bij ADSL12MAX:

Lijnwaarden:
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 512 / 4.096
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 0,00 / 0,00
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 16,0 / 32,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 18,0 / 25,5

Antwoord: geen snelheidsverhoging mogelijk indien gekozen wordt voor ADSL12MAX. Ze zijn precies wel enorm op safe aan het spelen.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

lithion schreef:Ik heb voor iemand dat ik ken even de vraag gesteld aan EDPNET of 12Mbit kan gehaald worden bij ADSL12MAX:

Lijnwaarden:
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 512 / 4.096
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 0,00 / 0,00
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 16,0 / 32,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 18,0 / 25,5

Antwoord: geen snelheidsverhoging mogelijk indien gekozen wordt voor ADSL12MAX. Ze zijn precies wel enorm op safe aan het spelen.


Hier hetzelfde bij iemand in identiek dezelfde situatie.
Enige optie is VDSL2+, maar daar kan BGC geen datum voor geven of Telenet.
Maar dan zit je natuurlijk duurder ...
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Dat van die noise margin en attenuation heb ik nooit goed verstaan... dus maar ff gegoogled:

Noise Margin (AKA Signal to Noise Margin or Signal to Noise Ratio)
Relative strength of the DSL signal to Noise ratio. 6dB is the lowest dB manufactures specify for modem to be able to synch. In some instances interleaving can help raise the noise margin to an acceptable level. The higher the number the better for this measurement.
6dB or below is bad and will experience no synch or intermittent synch problems
7dB-10dB is fair but does not leave much room for variances in conditions
11dB-20dB is good with no synch problems
20dB-28dB is excellent
29dB or above is outstanding

Line Attenuation
Measure of how much the signal has degraded between the DSLAM and the modem. Maximum signal loss recommendation is usually about 60dB. The lower the dB the better for this measurement.
20dB and below is outstanding
20dB-30dB is excellent
30dB-40dB is very good
40dB-50dB is good
50dB-60dB is poor and may experience connectivity issues
60dB or above is bad and will experience connectivity issues

Output Power
How much power modem (upstream) or DSLAM (downstream) is using. Maximum recommended is about 15dB. The lower the power the better for this measurement.


Is dit eigenlijk correct wat hierboven staat? Zoja dan zijn die waarden inderdaad wel goed en begrijp ik niet waarom hij nu al niet op het 6144/640 zit.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Dfrog schreef:Dat van die noise margin en attenuation heb ik nooit goed verstaan... dus maar ff gegoogled:

Noise Margin (AKA Signal to Noise Margin or Signal to Noise Ratio)
Relative strength of the DSL signal to Noise ratio. 6dB is the lowest dB manufactures specify for modem to be able to synch. In some instances interleaving can help raise the noise margin to an acceptable level. The higher the number the better for this measurement.
6dB or below is bad and will experience no synch or intermittent synch problems
7dB-10dB is fair but does not leave much room for variances in conditions
11dB-20dB is good with no synch problems
20dB-28dB is excellent
29dB or above is outstanding

Line Attenuation
Measure of how much the signal has degraded between the DSLAM and the modem. Maximum signal loss recommendation is usually about 60dB. The lower the dB the better for this measurement.
20dB and below is outstanding
20dB-30dB is excellent
30dB-40dB is very good
40dB-50dB is good
50dB-60dB is poor and may experience connectivity issues
60dB or above is bad and will experience connectivity issues

Output Power
How much power modem (upstream) or DSLAM (downstream) is using. Maximum recommended is about 15dB. The lower the power the better for this measurement.


Is dit eigenlijk correct wat hierboven staat? Zoja dan zijn die waarden inderdaad wel goed en begrijp ik niet waarom hij nu al niet op het 6144/640 zit.


Zijn het de remote-waarden die ik moet nemen, dan zit ik toch vrij goed niet?

Remote Line Attn 25.0 dB
Remote SNR Margin 18 dB

Local SNR Margin 13.0 dB
Local Line Attn 39.0 dB
rds
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 31 dec 2005, 01:02
Locatie: Brecht

De actie betreffende de verlaagde activatiekost is verlengd tot 31/12/2008. Op de Wiki is het evenwel nog niet aangepast.
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

rds schreef:De actie betreffende de verlaagde activatiekost is verlengd tot 31/12/2008. Op de Wiki is het evenwel nog niet aangepast.


Dat is bij deze aangepast. Bedankt om dit te melden.
internet, fiber & telephony
Virus
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 mei 2004, 17:24

Ik heb MAX12dyn bestelt, maar tot nu geen 12Mbit :cry:
bartreligion
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 jan 2007, 02:20

Ben momenteel al klant bij EDPNET als ADSL Max6 Dyn. Hoe kan ik upgraden? Of gaat dat op dezelfde manier als een "nieuwe" klant? Gewoon op "bestellen" klikken en de stappen volgen?

Moet er dan verder nog iets gebeuren qua hardware enzo? Heb al ADSL2/2+ modem/router.
Gebruikersavatar
Toxeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 15 jun 2005, 23:28
Locatie: Land van Waas

zorg dat je ingelogd bent in My EDPnet, en dan kan je uit het menuutje "online bestellen" of iets dergelijks de bestelling plaatsen, en dan staat die in principe aan jouw account gelinkt.

Een nieuwe router zal je niet nodig hebben lijkt mij zo.
Gebruikersavatar
Dave
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 20 aug 2005, 13:27
Twitter: davefrombelgium
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Bestelling geplaatst ... staat op "Wachten op Goedkeuring" ... iemand enig idee hoe lang zoiets duurt (ben al EDPnet klant), dus in principe is het een omschakeling van het Scarlet naar het BGC systeem, veronderstel ik? Bijgevolg zijn ze waarschijnlijk afhankelijk van BGC qua leverdatum ... iemand enig idee wat de situatie op dit moment is, wat dat betreft?

Niet dat het brandt, gewoon om een idee te hebben ...
Laatst gewijzigd door Dave 02 okt 2008, 12:00, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dave
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 20 aug 2005, 13:27
Twitter: davefrombelgium
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Het zou toch fijn zijn om op z'n minst een idee te hebben, hoe lang men moet wachten ... momenteel hoor ik niets ...

Iemand ervaring hoe lang dit typisch duurt??? 1 week / 2 weken / nog langer???
DaNat
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 15 dec 2007, 17:02
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Op 22/07/2008 heb ik Max12Dyn aangevraagd, op 25/07/2008 werdt mijn limiet opgetrokken tot deze van een Max12Dyn ado., voor mijn snelheid ben ik nog steeds aan het wachten, volgens wiki duurt het minimaal 8 weken.

http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Wann ... eactiveerd
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

Maak daar maar een 10~12 weken van. Ik wacht nog steeds.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Gebruikersavatar
Dave
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 20 aug 2005, 13:27
Twitter: davefrombelgium
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

DaNat schreef:Op 22/07/2008 heb ik Max12Dyn aangevraagd, op 25/07/2008 werdt mijn limiet opgetrokken tot deze van een Max12Dyn


Dan had je toch al een eerste actie na 3 dagen, daar heb ik nog niets van gemerkt ...
Ook had ik ergens gelezen dat ze pas vanaf 01/09/08 effectief zouden kunnen starten, dus veronderstel ik dat de wachttijd nadien eerder korter zou worden (ipv langer), tenzij er zo massaal ingetekend wordt hierop, maar afgaande op de reacties hier, lijkt me dat nu toch ook weer niet zo heel waarschijnlijk (al kan ik mij daarin vergissen natuurlijk) ...

Afijn, moesten ze die limiet dan al optrekken, dat zou al iets zijn ...
Aangezien ik te ver van de centrale zit, verwacht ik toch maar een bescheiden snelheidsverhoging (niks spectaculairs), al mag men mij ook altijd positief verrassen wat dat betreft ...
the1one
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 okt 2007, 15:41

Besteld op 22/7/2008 wacht nog steeds maar betaal al wel 2 maanden voor 12mb begint me de keel uit te hangen
DaNat
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 15 dec 2007, 17:02
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

the1one schreef:Besteld op 22/7/2008 wacht nog steeds maar betaal al wel 2 maanden voor 12mb begint me de keel uit te hangen


Ja dat had ik vergeten erbij te zeggen, is bij mij ook zo
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

ADS2+ blijkt toch wel een grap van jeweslte te zijn. Belgacom kan niet eens een fatsoenlijke snelheids aanpassing leveren aan zijn klanten. En dat voor een bedrijf die een gigantische oorlogskassa heeft en er alles aandoet om iedereen en elke vooruitgang van technologie met processen te blokeren.

Arm Belgacom - hoe langer ze wachten hoe groter de schande we zullen zijn binnen Europa.
gobber
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 dec 2006, 17:44
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

ivm max 12 (had voordien max 6)
op 30/07/08 besteld 10/10/08(datum effectieve overschakeling klopte volgens weergegeven ticket op edpnet)


Lijnwaarden:
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 512 / 8892
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 0,00 / 0,00
Line Attenuation (Up/Down) [dB]:20 / 24
SN Margin (Up/Down) [dB]: 4/ 25

volgens bgc op <1500m van centrale
Bijlagen
speedtest.JPG
(12.62 KiB) 543 keer gedownload
Afbeelding
Afbeelding
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

Gabber, proficiat met je overschakeling naar max12.
Ik heb nog steeds max6, overschakelen naar max12 is (nog) niet mogelijk.
Breedband verbinding is schitterend, maar verschrikkelijk traag laden van diverse websites
vb http://www.tijd.be/ grafieken bekijken
Is dat nu beter met max12 ? Doe eens een testje ? Thanks
gobber
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 dec 2006, 17:44
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

dejean schreef:Gabber, proficiat met je overschakeling naar max12.
Ik heb nog steeds max6, overschakelen naar max12 is (nog) niet mogelijk.
Breedband verbinding is schitterend, maar verschrikkelijk traag laden van diverse websites
vb http://www.tijd.be/ grafieken bekijken
Is dat nu beter met max12 ? Doe eens een testje ? Thanks


ben even paar grafieken op de tijd gaan openen, ging voor mij snel
genoeg (het laden zelf , wel een 3tal seconden maar heeft volgen s mij
te maken met server van de tyd zelf ) voor de rest heel tevreden van.
moet wel zeggen dat verschil tussen max 6 en max12 op gebied van surfen
niet veel verschilt. enkel download gaat sneller(is ook afhankelijk van waar
natuurlijk)downloads via max6 die onder de 512kb/s (in mijn geval) zullen bij max 12 ook aan dezelfde snelheid gaan

een minpunt vind ik echter dat ik <1500 van centrale zit en daardoor verwacht had dat ik zonder problemen op 12mbps zou zitten terwijl
ik effectief op 8992 kbps uitkom.

Afstand Max 6 en Max Starter Max 12 Max 24(*)
tot 1000 meter 6 Mbps 12 Mbps 24 Mbps
tot 1500 meter 6 Mbps 12 Mbps 15 Mbps
tot 1750 meter 6 Mbps 12 Mbps 10 Mbps
tot 2000 meter 6 Mbps 9 Mbps 10 Mbps
tot 2250 meter 6 Mbps 9 Mbps 10 Mbps
tot 3000 meter 6 Mbps 6 Mbps 6 Mbps
tot 4300 meter 4 Mbps 4 Mbps 4 Mbps
tot 5500 meter 3 Mbps 3 Mbps 3 Mbps
tot 6000 meter 2 Mbps 2 Mbps 2 Mbps
tot 6500 meter 1 Mbps 1 Mbps 1 Mbps

voor de rest zeer tevreden ivm oversckakeling en service
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

'k zou sinds 8/10/08 op Dyn12 met 12Mbps zitten :banana:

Maar heb daar nog niks van gemerkt :? ,

buiten het feit,dat er een nieuwe onaangekondigde (gewoonlijk sturen ze een emailtje) ?????? dubbele maand ??????? (8/10 tot 8/11 en 8/11 tot 8/12 ) + activatiekost factuur ,bij " Mijn Edpnet" te zien is :evil:

Toevallig is de periode Dyn6 van 6/10 tot 6/11 al wel betaald.

Zullen we nu bij Edpnet,ook al D(r)ommelse toestanden gaan tegenkomen ? ? :help: :funny:
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”