ADSL2fit vragen/klachten/...
Mag ook eens iets positief vertelt worden
Blijkbaar heeft men bij adsl2fit wat versturen facturen betreft het eindelijk begrepen om die eens op tijd en snel na uitprint op de bus te doen
Voor eerst heb ik die twee dagen na uitprint ontvangen via de post en dit in de drukke nieuwjaars periode
Proficiat
Denk dat de vraag van de crew blijkbaar gehoor heeft gevonden
Blijkbaar heeft men bij adsl2fit wat versturen facturen betreft het eindelijk begrepen om die eens op tijd en snel na uitprint op de bus te doen
Voor eerst heb ik die twee dagen na uitprint ontvangen via de post en dit in de drukke nieuwjaars periode
Proficiat
Denk dat de vraag van de crew blijkbaar gehoor heeft gevonden
-
- Elite Poster
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
- Locatie: Belgium, Ghent
- Contacteer:
r2504,
Ik versta wat je bedoelt, maar ik vind dat je hierbij twee zaken door elkaar haalt:
1. Communicatie van A2F
2. Problemen buiten A2F om.
Dat tweede puntje kunnen zij niks aan doen, dat is volledig een spel tussen Scarlet en Belgacom. En als men direct aanvallend zonder nadenken begint te posten richting A2F, dan ga ik daar in defence, want het is niet A2F die het kan/moet oplossen. Dit omdat er dus een pak mensen zijn, die dus niet naar de stats van de Scarlet isp's kijken en dus geen vergelijk maken....
Nu, ik ga ook niet zeggen dat A2F niets kan doen om het op te lossen: ze moeten pushen bij Scarlet gelijk dat ik soms push bij hen.. (ook al zen ik geen klant).
Maar je hebt een punt, die communicatie zou A2F beter moeten voeren hebben.. maar dan nog.. ze stond hier al over duidelijk en dan nog van die hit-and-run posts.. ja.. dan gaan sommigen van ons in defence...
Enfin, ik hoop dat dat nu duidelijk is?
Ivm die facturen, we hebben hen daar idd over gesproken. En er was toen gezegd dat er binnen afzienbare tijd op een andere manier de facturen ging verzonden worden... vermoed dat dit de eerste results daarvan zijn....
Nog ivm facturen.. wachten wij nog op een berichtje.. of die ook via email zouden verstuurd kunnen worden... (i'll keep you posted).
Ik versta wat je bedoelt, maar ik vind dat je hierbij twee zaken door elkaar haalt:
1. Communicatie van A2F
2. Problemen buiten A2F om.
Dat tweede puntje kunnen zij niks aan doen, dat is volledig een spel tussen Scarlet en Belgacom. En als men direct aanvallend zonder nadenken begint te posten richting A2F, dan ga ik daar in defence, want het is niet A2F die het kan/moet oplossen. Dit omdat er dus een pak mensen zijn, die dus niet naar de stats van de Scarlet isp's kijken en dus geen vergelijk maken....
Nu, ik ga ook niet zeggen dat A2F niets kan doen om het op te lossen: ze moeten pushen bij Scarlet gelijk dat ik soms push bij hen.. (ook al zen ik geen klant).
Maar je hebt een punt, die communicatie zou A2F beter moeten voeren hebben.. maar dan nog.. ze stond hier al over duidelijk en dan nog van die hit-and-run posts.. ja.. dan gaan sommigen van ons in defence...
Enfin, ik hoop dat dat nu duidelijk is?
Ivm die facturen, we hebben hen daar idd over gesproken. En er was toen gezegd dat er binnen afzienbare tijd op een andere manier de facturen ging verzonden worden... vermoed dat dit de eerste results daarvan zijn....
Nog ivm facturen.. wachten wij nog op een berichtje.. of die ook via email zouden verstuurd kunnen worden... (i'll keep you posted).
I love it when a plan comes together!
The Oddity schreef:Maar je hebt een punt, die communicatie zou A2F beter moeten voeren hebben.. maar dan nog.. ze stond hier al over duidelijk en dan nog van die hit-and-run posts.. ja.. dan gaan sommigen van ons in defence...
Ik voel mij in zekere zin aangesproken ivm het geval van afsluiting abo (360GB trafiek op 1 maand)
Ik heb nog eens gechecked met die personen, en ze gaan mij de mails forwarden ter bewijs. Ik zal hun privacy respecteren en bezorg die zo snel mogelijk aan een van de moderatoren. Zij kunnen dan als objectieve partij mijn stelling bevestigen hier.
To be continued ....
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
- Styno
- Elite Poster
- Berichten: 1440
- Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
- Locatie: Somewhere over the rainbow....
Heeft er nog iemand iets gehoord over de snelheidsproblemen van de 8Mbit's in Leuven? Men vertelde me dat er performanceupgrades zouden komen.
Nu heb ik me zitten bedenken:
1. waarom haal ik max 250k? nooit een bitje meer. Als er performanceproblemen zouden zijn zou dit soms toch hoger en op piekmomenten lager moeten liggen. een 250k constant lijkt meer op toenijpen (capping) van buitenaf.
2. ooit ging het geweldig snel in Leuven (cfr. C-Phest). Vanaf eind sept. begin oktober was het er plots mee gedaan. Er moet toch ergens IETS gebeurd zijn (afgesloten, stukgegaan,... )
Styno,
as confused as a baby in a tittybar, but still searching
Nu heb ik me zitten bedenken:
1. waarom haal ik max 250k? nooit een bitje meer. Als er performanceproblemen zouden zijn zou dit soms toch hoger en op piekmomenten lager moeten liggen. een 250k constant lijkt meer op toenijpen (capping) van buitenaf.
2. ooit ging het geweldig snel in Leuven (cfr. C-Phest). Vanaf eind sept. begin oktober was het er plots mee gedaan. Er moet toch ergens IETS gebeurd zijn (afgesloten, stukgegaan,... )
Styno,
as confused as a baby in a tittybar, but still searching
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
-
- Elite Poster
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
- Locatie: Belgium, Ghent
- Contacteer:
C-Phest,
Eerlijk gezegd is het niet aan u, om ons die mails te sturen. Als die mails gewenst worden dat die bij ons terecht komen, zou het 'slachtoffer' dit zelf moeten ofwel forwarden naar ons, ofwel hier zelf zijn verhaal komen doen, ofwel zelf contact opnemen met A2F. Indien je ze toch wil sturen kan je ze altijd naar onze info-mailbox sturen (freq. checked).
Waar ik op gereageerd hebt, is het feit dat jij met iets uitpakt.. dat je hebt "van horen zeggen" en waarbij je zelf weinig bewijs hebt.. op die manier onteken je enkel paniek en chaos, daar waar er totaal geen problemen zijn.
Voor alle duidelijkheid nogmaals: er is ons door de Staff van Webvisie,Net4All, Adsl2Fit met klem bevestigd dat er niemand is afgesloten omwille van de immense datatraffic op de lijn!
Styno, vanwege de examens die op komst zijn, nog weinig contact gehad met A2F. Weet enkel dat er cap. upgrades besteld zijn.. maar of ze al geleverd zijn??? Geen idee.
Wat betreft die capaciteit: lijkt idd op capping, maar kan ook zijn, dat er een paar zijn, die gewoon met een pak van de bandbreedte gaan lopen en dat jullie gewoon de overschot krijgen... enfin, dit is giswerk, geen info hierover. Dit omdat er alleszinds niet gecapped wordt door A2F (kunnen dat gewoon niet), misschien wel door Scarlet, die preventief gecapped hebben omdat ze merken dat ze een probleem hebben en om iedereen iets te geven gecapped hebben... (-> alweer giswerk).
Eerlijk gezegd is het niet aan u, om ons die mails te sturen. Als die mails gewenst worden dat die bij ons terecht komen, zou het 'slachtoffer' dit zelf moeten ofwel forwarden naar ons, ofwel hier zelf zijn verhaal komen doen, ofwel zelf contact opnemen met A2F. Indien je ze toch wil sturen kan je ze altijd naar onze info-mailbox sturen (freq. checked).
Waar ik op gereageerd hebt, is het feit dat jij met iets uitpakt.. dat je hebt "van horen zeggen" en waarbij je zelf weinig bewijs hebt.. op die manier onteken je enkel paniek en chaos, daar waar er totaal geen problemen zijn.
Voor alle duidelijkheid nogmaals: er is ons door de Staff van Webvisie,Net4All, Adsl2Fit met klem bevestigd dat er niemand is afgesloten omwille van de immense datatraffic op de lijn!
Styno, vanwege de examens die op komst zijn, nog weinig contact gehad met A2F. Weet enkel dat er cap. upgrades besteld zijn.. maar of ze al geleverd zijn??? Geen idee.
Wat betreft die capaciteit: lijkt idd op capping, maar kan ook zijn, dat er een paar zijn, die gewoon met een pak van de bandbreedte gaan lopen en dat jullie gewoon de overschot krijgen... enfin, dit is giswerk, geen info hierover. Dit omdat er alleszinds niet gecapped wordt door A2F (kunnen dat gewoon niet), misschien wel door Scarlet, die preventief gecapped hebben omdat ze merken dat ze een probleem hebben en om iedereen iets te geven gecapped hebben... (-> alweer giswerk).
I love it when a plan comes together!
Nob schreef:Ok, we hebben OFFICIEEL bevestigd gekregen dat er niemand is afgesloten vanwege de limieten.<A2F> unlimited IS inlimited!!!
Die kerel zal dus wel meer op zijn kerfstok gehad hebben.
greetz,Nob
Heb de C_Phest gesproken dit weekend , en had ik het zelf geweten dat er ook een userbase voor ADSL bestond, had ik dat hier zelf gepost .
Ter verduidelijking : Er zit 4 man op die lijn.
EN verder NIKS anders op de KERFSTOK !!
zie hieronder letterlijke mails van A2F
Effe korte schets van't verhaal
1. afgesloten 'ZONDER VERWITTIGING' op 30 december
Status Page : 30/12/2003 14:13:55 Geblokkeerd wegens klacht Vraag Scarlet
2. Bellen lost niks op , blijkbaar is iedereen op verlof en trekken ze de centrale uit , na nen halve dag bellen , lost enkel e-mail iets op .
3. Hun antwoord op mijn vraag wat de KLACHT betreft
Krijg 2 mails van Support terug
Eerste mail :
Scarlet ondervond een aantal aanvallen op hun systeem vanop uw connectie, oa network-scans. Men vermoedt dat dit niet kwaadwillig gebeurt, maar mogelijk het gevolg is van een infectie van uw systeem.
Ook het hoge data-volume (> 350 Gb) doet ons vermoeden dat er met uw connectie mogelijks iets misloopt.
2e mail :
Wij hebben van Scarlet (de netwerkuitbater) een klacht ontvangen dat er vermoedelijk misbruik wordt gemaakt van uw verbinding... Er is inderdaad de afgelopen 29 dagen bijna 360Gb aan traffiek gegeneerd over uw lijn.
Zij hebben, in samenspraak met ons, uw account dan ook onmiddellijk geblokkeerd. Wij willen u vragen een volledige systeem-check te doen en ons de resultaten hiervan mee te delen. Indien het hier niet over miscbruik zou gaan, hadden wij van u graag een verklaring gehad voor het hoge verbruik op uw lijn aangezien andere gebruikers hier van last blijken te ondervinden.
2 verschillende mails , 2 keer dataverbuik dat aangehaald word
Deze Mail beantwoord met :
die NETWORK -SCANS vind ik maar een easy statement voor het afsluiten van een lijn .Goedkoopste uitvlucht dat er is
Heb hen trouwens de LOG files gevraagd om deze statement te bekrachtigen , maar daar werd plots niets meer over gezegd
Verder in deze mail :
Hoge data volume zou OOK geen probleem mogen zijn.
Zal ik even quote wat er jullie website staat "Geen limieten: sluit zoveel gebruikers aan als u zelf wilt, draai eigen servers, download er op los.
Geen enkele provider liet u ooit zó vrij"
Blijkbaar zit er aan dit VRIJ zijn enige beperking
Heb hen duidelijk gemaakt dat ik hier geen verantwoording afleg , zonder dat er enige vorm van klacht / schade aangebracht aangetoond werd . al wat ik doe op de lijn is mijn zaak , ZOLANG ja dat weet ik ook wel , dat er geen klachten zijn van derden . staat leterlijk in't contract .
Na mijn bedanking voor de (komende ) reactivatie en mijn bedenkingen over de SERVICE en USER-INTERACTIE op dit gebied , kreeg ik het volgende antwoord
ADSL2FIT:
Uw account werd geheractiveerd... Wij willen er u wel op wijzen dat wij deze zaak ernstig nemen en graag een duidelijk antwoord van u verwachten. Uw antwoord getuigt in elk geval niet van veel meewerkendheid.
Wij benadrukken dat we bij een volgende klacht zonder verwijl onze normale procedure van onmiddellijke schorsing en onherroepelijke afsluiting zullen hanteren.
Heb hen nogmaals om VERDUIDELIJKING van de KLACHT gevraagd :
Is het nu de LIMIT of de ZOGEZEGDE SCANS
ADSL2FIT
Het gaat 'm denk ik niet zozeer over data-trafiek, dan wel over wat er op die data-trafiek gebeurd... Het is quasi onmogelijk om op een legale manier zo'n hoeveelheid bij mekaar te halen...
Dus mijn bedenking -> ne Vuile PEDOFIEL dat 10 GB kinderPr0n download is legaal bezig , hij blijft immers onder zijn limiet ( zowel telenet als ADSL ) . Iemand boven bepaalde Trafic IS ILLEGAAL BEZIG !
Als ik 360 Gb SOFT/Porno/MP3 download van BETAAL SITES , dan is da 360 GB trafic tegen betaling , legaal dus , punt uit .
Ik betaal ervoor , dan is da mijn zaak .
Geen klacht van DERDE, COPYRIGHTERS, .... dus NO STATEMENT om op te staan .
In de straat zijn er meer teleneters dan ADSL ( ik weet waarom )
De provider laat het toe, want dat is zijn slogan .
Maar UNLIMITED = ILLEGAAL , dus is A2F zelf in de fout
LOZE beloften gelijk de 8 Mbit lijn historie .
PING ruled nog steeds qua provider ( SERVICE, KWALITEIT )
Ik ben nen internetter van het EERSTE uur , de verschillende connecties hebben me AL veel geld gekost ( begonne met 9600 baud modem )
Ze vergeten dat WIJ ook betalen voor hunne boterham en jobs .
Van de 3 A2F users dak persoonlijk ken , is er GEEN ene tevreden
Skin
P.S
Met die 400GB downers hebben we niets te maken , enkel dit : R.E.S.P.E.C.T
Wil wel eens horen bij welke provider ze nu zitten .
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Voor zover ik de mails van A2F lees en begrijp vermoeden zij dat iemand jouw systeem gebruikt om traffiek te genereren. Spam, DOS-aanvallen, weet ik veel.
Zij gaan er dus van uit dat jij geen weet had van dat verbruik en dat iemand anders jouw account gebruikt om 'misbruik' te plegen.
Nu blijkt dat je zelf zeer goed op de hoogte bent van dat grote verbruik en dat er dus geen derde misbruik maakt van je systeem of account.
De volgende vraag die ze stellen is wat je dan wel niet doet om zoveel traffiek te genereren, want ook al claim je terecht dat ongelimiteerd = ongelimiteerd, 360 GB op een kleine maand is nu eenmaal opvallend veel. Het feit dat ze je moeten vragen hoe je dat verbruikt getuigt volgens mij trouwens van het feit dat zij geen data monitoren (is namelijk beschermd door de wet op de privacy).
In elk geval ga je geen stap vooruit raken door zo aangevallen te reageren...
Zij gaan er dus van uit dat jij geen weet had van dat verbruik en dat iemand anders jouw account gebruikt om 'misbruik' te plegen.
Nu blijkt dat je zelf zeer goed op de hoogte bent van dat grote verbruik en dat er dus geen derde misbruik maakt van je systeem of account.
De volgende vraag die ze stellen is wat je dan wel niet doet om zoveel traffiek te genereren, want ook al claim je terecht dat ongelimiteerd = ongelimiteerd, 360 GB op een kleine maand is nu eenmaal opvallend veel. Het feit dat ze je moeten vragen hoe je dat verbruikt getuigt volgens mij trouwens van het feit dat zij geen data monitoren (is namelijk beschermd door de wet op de privacy).
In elk geval ga je geen stap vooruit raken door zo aangevallen te reageren...
-
- Erelid
- Berichten: 3373
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
- Locatie: Belgium, Bever
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Meon, ongelimiteerd is ongelimiteerd he, zij moeten niet kijken naar wat er over jouw lijn gaat, zij zijn geen politie.
Als ik 400 keer dezelfde linux iso wil downloaden (reden maakt niet uit) dan moet dat mogen, want in je contract staat: ongelimiteerd.
Hier vind ik dat adsl2fit in de fout is. (moest het puur om dat volume gaan)
En anders moeten ze er maar een FUP van maken.
greetz,
Nob
Als ik 400 keer dezelfde linux iso wil downloaden (reden maakt niet uit) dan moet dat mogen, want in je contract staat: ongelimiteerd.
Hier vind ik dat adsl2fit in de fout is. (moest het puur om dat volume gaan)
En anders moeten ze er maar een FUP van maken.
greetz,
Nob
- NuKeM
- Content Editor
- Berichten: 5132
- Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Als ze met logs of echte klachten kunnen afkomen ivm misbruik van de lijn, dan zouden ze in hun recht geweest zijn.
Indien dit alles maar gedaan werd om bij wijze van spreken u eens op uw vingers te tikken en te laten weten dat ze u in het oog houden, dan vind ik dat een afsluiting veel te ver gaan is. Als ze willen weten waarom je zoveel volume verbruikt, dan kunnen ze je dat ook eens vriendelijk vragen ipv je af te sluiten...
Een mooie manier van vragen zou zijn
"Meneer, u verbruikt xxx GB/maand. Aangezien dit erg veel is vragen wij ons af of u op de hoogte bent van dit verbruik. Zoals u weet hanteren wij geen limieten, maar toch willen we bij de echte grootgebruikers eens checken of het niet om misbruik gaat (desalniettemin zonder medeweten van de gebruiker). Daarom dus de vriendelijk vraag (geen verplichting) ons kennis te geven van het feit dat u op de hoogte bent van dit verbruik."
Zoiets zou al veel beter overkomen (maar wel nog altijd een vreemde nasmaak nalaten).
Welke van de 2 bovenstaande gevallen het was is moeilijk te bepalen. Er zit 4 man op die lijn, en aangezien iedereen een abuse kan sturen omwille van een actie van één van die 4 man (om welke al dan niet ongeldige reden ook) is de kans er misschien wel dat ze bij scarlet een abuse binnen kregen met jouw ip erin -> ze kijken dit na -> ze zien uw verbruik -> ze vinden dit verdacht -> ze gaan hiernaar handelen (ook al is er geen directe link tussen verbruik en misbruik).
Anyway, ik vind dat ze u niet zomaar mogen afsluiten zonder dat ze harde argumenten hebben (en een hoog verbuik is dat niet bij A2F).
Eens vriendelijk zonder verplichting vragen of je eens kan vertellen waarom je zoveel verbruik hebt en of je daarvan op de hoogte bent, moet wel kunnen vind ik.
Het verhaal komt nu wel van één kant, ik weet niet of A2F hier de andere kant van gaat willen geven (zomaar over een klant en zijn problemen spreken doe je niet makkelijk).
Indien dit alles maar gedaan werd om bij wijze van spreken u eens op uw vingers te tikken en te laten weten dat ze u in het oog houden, dan vind ik dat een afsluiting veel te ver gaan is. Als ze willen weten waarom je zoveel volume verbruikt, dan kunnen ze je dat ook eens vriendelijk vragen ipv je af te sluiten...
Een mooie manier van vragen zou zijn
"Meneer, u verbruikt xxx GB/maand. Aangezien dit erg veel is vragen wij ons af of u op de hoogte bent van dit verbruik. Zoals u weet hanteren wij geen limieten, maar toch willen we bij de echte grootgebruikers eens checken of het niet om misbruik gaat (desalniettemin zonder medeweten van de gebruiker). Daarom dus de vriendelijk vraag (geen verplichting) ons kennis te geven van het feit dat u op de hoogte bent van dit verbruik."
Zoiets zou al veel beter overkomen (maar wel nog altijd een vreemde nasmaak nalaten).
Welke van de 2 bovenstaande gevallen het was is moeilijk te bepalen. Er zit 4 man op die lijn, en aangezien iedereen een abuse kan sturen omwille van een actie van één van die 4 man (om welke al dan niet ongeldige reden ook) is de kans er misschien wel dat ze bij scarlet een abuse binnen kregen met jouw ip erin -> ze kijken dit na -> ze zien uw verbruik -> ze vinden dit verdacht -> ze gaan hiernaar handelen (ook al is er geen directe link tussen verbruik en misbruik).
Anyway, ik vind dat ze u niet zomaar mogen afsluiten zonder dat ze harde argumenten hebben (en een hoog verbuik is dat niet bij A2F).
Eens vriendelijk zonder verplichting vragen of je eens kan vertellen waarom je zoveel verbruik hebt en of je daarvan op de hoogte bent, moet wel kunnen vind ik.
Het verhaal komt nu wel van één kant, ik weet niet of A2F hier de andere kant van gaat willen geven (zomaar over een klant en zijn problemen spreken doe je niet makkelijk).
NuKeM
Door een mod zijn machtsvertoon, ben ik verplicht
mijn post die hier OFFTOPIC is, in deze thread te posten, teneinde alles nog
wat onduidelijker te maken. ik ben op zoek naar specifieke info, wa ik
wss ni in deze thread zal vinden, bedankt mod
hello,
Momenteel ben ik bij skynet. (vroeger nog chello gehad)
Maar de 10 gig en volume packs vind ik niet echt een leuke
oplossing..
Ik volg al geruime tijd de threads over adsl2fit (vooral de 2 grote
die op dit forum te vinden zijn).
Ge voelt het al aankomen, ik zie unlimited inet wel zitten
Nu is mijn vraag, is er hier iemand van KESSEL-LO die
adsl2fit heeft. (dat is een deelgemeente van leuven, maar volgens
mij zit ik niet op de leuvense centrale)
Graag zou ik weten hoe het met de snelheid in men buurt zit.
En ook hoe de pings zich gedragen (speel namelijk redelijk veel
q3;))
ik zou het 4mbit abbo nemen, met domiciliering (dacht toch dat dat mogelijk was, om die factuurshit te vermijden)
Een andere vraag is de overschakeling van skynet - a2f, met
wat geluk ben ik dan slechts enkele dagen ofline? klopt dit?
Welke volgorde volg ik dan best? bvb skynet afzeggen op datum dat
ik a2f zou inschrijven. Of gewoon a2f inschrijven en als dat werkt
skynet opzeggen, any hints?
sorry voor al de vragen, maar
alvast bedankt voor de feedback (als die komt )
mijn post die hier OFFTOPIC is, in deze thread te posten, teneinde alles nog
wat onduidelijker te maken. ik ben op zoek naar specifieke info, wa ik
wss ni in deze thread zal vinden, bedankt mod
hello,
Momenteel ben ik bij skynet. (vroeger nog chello gehad)
Maar de 10 gig en volume packs vind ik niet echt een leuke
oplossing..
Ik volg al geruime tijd de threads over adsl2fit (vooral de 2 grote
die op dit forum te vinden zijn).
Ge voelt het al aankomen, ik zie unlimited inet wel zitten
Nu is mijn vraag, is er hier iemand van KESSEL-LO die
adsl2fit heeft. (dat is een deelgemeente van leuven, maar volgens
mij zit ik niet op de leuvense centrale)
Graag zou ik weten hoe het met de snelheid in men buurt zit.
En ook hoe de pings zich gedragen (speel namelijk redelijk veel
q3;))
ik zou het 4mbit abbo nemen, met domiciliering (dacht toch dat dat mogelijk was, om die factuurshit te vermijden)
Een andere vraag is de overschakeling van skynet - a2f, met
wat geluk ben ik dan slechts enkele dagen ofline? klopt dit?
Welke volgorde volg ik dan best? bvb skynet afzeggen op datum dat
ik a2f zou inschrijven. Of gewoon a2f inschrijven en als dat werkt
skynet opzeggen, any hints?
sorry voor al de vragen, maar
alvast bedankt voor de feedback (als die komt )
-
- Pro Member
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
A2F regelt je overgang wel (je moet gewoon je huidige provider vermelden)
gamen gaat hier perfect (cod/cs) met goei ping ..maar ya das ander regio
0 choke/loss ...en aan die q3 lagomter kom ik nie echt aan uit maar ziet er ook normaal uit
gamen gaat hier perfect (cod/cs) met goei ping ..maar ya das ander regio
0 choke/loss ...en aan die q3 lagomter kom ik nie echt aan uit maar ziet er ook normaal uit
- NuKeM
- Content Editor
- Berichten: 5132
- Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Zelf heb ik geen A2F, maar wat vrienden van me wel.
In hun geval (ze hadden een gescheiden factuur van Skynet en Belgacom voor ADSL, bij jou kan dat anders zijn) moesten zij Skynet zelf opzeggen e, A2F zou dan wel het Belgacom ADSL gedeelte opzeggen.
De overgang (na het ontvangen van de factuur) duurt denk ik gemiddeld 2 weken waarvan een korte tijd zonder ADSL.
Als je het niet eens bent met wat wij doen als Moderators kan je dat altijd in dit forumgedeelte melden: http://www.userbase.be/forum/viewforum.php?f=19
Dan kunnen wij en de andere gebruikers van dit forum je 'klacht' bespreken.
In hun geval (ze hadden een gescheiden factuur van Skynet en Belgacom voor ADSL, bij jou kan dat anders zijn) moesten zij Skynet zelf opzeggen e, A2F zou dan wel het Belgacom ADSL gedeelte opzeggen.
De overgang (na het ontvangen van de factuur) duurt denk ik gemiddeld 2 weken waarvan een korte tijd zonder ADSL.
Als je het niet eens bent met wat wij doen als Moderators kan je dat altijd in dit forumgedeelte melden: http://www.userbase.be/forum/viewforum.php?f=19
Dan kunnen wij en de andere gebruikers van dit forum je 'klacht' bespreken.
Laatst gewijzigd door NuKeM 12 jan 2004, 18:57, in totaal 1 gewijzigd.
NuKeM
meon schreef:In elk geval ga je geen stap vooruit raken door zo aangevallen te reageren...
Ja, Ik weet het, het is ook mijne aard nie , maar ne mens word van die zaken alleen maar kwaad en opgewonden .
Kalmte lost ook niks op , en ik ben van de mening gelijk NuKeM hier aanhaalt
Maar er kan zelfs geen VERWITIGING af
Het is SEE FOR YOURSELF service , dus we sluiten gewoon de lijn af
Leest alles maar op de STATUSPAGE
De klant moet dan maar stappen ondernemen
Ik kan dat begrijpen dat ze dit doen voor OPENSTAANDE fakturen , niet betalende klanten .
Heb ook nog maar 1 persoon aan de lijn gehad die wist waarover hij sprak op technisch gebied dan, Diene andere was al VERBAASD bij DOWNLOAD van 1GB / 3 UUR !!
Unlimited download policy en die gast vond dit al veel
Nog geen maand is zonder problemen geweest met A2F / ADSL
We zijn nog maar 1 maand online eigenlijk
-> met kalmte sleept het alleen maar langer aan is mijn bevinding
Het heeft bijna 2 MAAND geduurt alvorens nen domme kloot met een turquise blauw appelzeegroen buske simpelweg zegt dat de PATCH nie insteekt in de centrale.
Als ge dan vraagt om terug naar 4 mbit te gaan , dan gaat da niemeer
Hallo in wat voor ANALOGE zeikmaatschappij leven wij
Ge denkt dan ook , A2F heeft daar niks mee te zien , maar als KLANT moet ge ELKE DAG OPNIEF BELLEN om STATUS te weten
UREN BELLEN op hun lekker TARIEF , zodoende dat het voor de 2 opbrengt.
Ze sturen techniekers zonder afspraken te maken, ....
Klein moeite om mailke te sturen als A2F weet dat technieker vrijdag om 14.00 gaat langskomen . A2F wist het , wij wisten niks
Leuk kaartje dat ge dan in de bus krijgt
U was jammer genoeg vandaag niet thuis om 14.00u.
Als ik toen zo'n turquise blauw appelzeegroen buske had tegengekomen op de baan , hadden der problemen geweest
Skin
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Joma, ik spreek A2F niet goed eh, ik ben altijd van mening dat zomaar iemand afsluiten not-done is. Voor bepaalde mensen kan hierdoor economische schade ontstaan, en als er problemen zijn is communicatie dus de eerste stap. Het feit dat A2F zomaar als eerste stap mensen afsluit vind ik zéér verkeerd, en ik heb dat probleem intern ook al eens aangekaart, maar blijkbaar is daar nog niet echt verbetering in te merken.
-
- Erelid
- Berichten: 3373
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
- Locatie: Belgium, Bever
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Gast, da's helemaal geen machtsvertoon van mijn kant.
Als je de threads die hier lopen werkelijk had gelezen, dan had je al minstens 50 % van je vragen niet moeten stellen, zo simpel is dat.
Ik probeer gewoon alles wat overzichtelijk te houden.
En kom niet te snel af dat wij hier onze macht misbruiken aub.
Als we dat echt zouden willen doen, dan zou je het wel goed merken. En 2, waar beschuldig je ons van, is het jouw site misschien? Dus graag wat minder stoer.
Op andere forums (bvb tweakers.net) zijn ze nog 10 keer zo "streng", dus wees blij dat wij jullie nog zo vrij laten.
greetz,
Nob
Als je de threads die hier lopen werkelijk had gelezen, dan had je al minstens 50 % van je vragen niet moeten stellen, zo simpel is dat.
Ik probeer gewoon alles wat overzichtelijk te houden.
En kom niet te snel af dat wij hier onze macht misbruiken aub.
Als we dat echt zouden willen doen, dan zou je het wel goed merken. En 2, waar beschuldig je ons van, is het jouw site misschien? Dus graag wat minder stoer.
Op andere forums (bvb tweakers.net) zijn ze nog 10 keer zo "streng", dus wees blij dat wij jullie nog zo vrij laten.
greetz,
Nob
Moderators, jullie hebben er zelf om gevraagd he Ik laat de personen zelf aan de beurt om hun verhaal te vertellen ...
Zoals jullie kunnen lezen heb ik de situatie nog zacht aangebracht .. er is veel meer geleuter mails heen en weer gestuurd ... maar feit is en blijft dat ze afsluiten zonder te checken.
Het is idd een normalere gang van zaken om eerst te verwittigen. Zelfde trouwens voor die facturen. Ik kan eerlijk gezegd niet rieken dat die uitprintbaar zijn op de website. Als er dan een fout gebeurd en mijn adres staat verkeerd in het systeem dan krijg ik die facturen niet.
Als 1 van mijn klanten zijn factuur niet betaalt bel ik die op z'n minst eens op om te horen of er niks misgelopen is. Zij hebben mijn telefoonnummer plus email adres van het inschrijvingsformulier. Mails heb ik er wel van ontvangen, en meerdere gestuurd om te melden dat er staat dat ik facturen niet betaal maar dat ik er nog nooit gezien heb.
Factuur van deze maand (05/01 opgemaakt, vervaldag 13/01) is deze keer wel min of meer op tijd aangekomen, ik heb dan ook 07/01 betaald en vandaag 12/01 staat er toch nog 'Factuur Onbetaald' hoor
Trouwens ... die status page: zeg nu zelf, als je een adsl verbinding neemt, en alles gaat goed ... dan durf ik er voor wedden dat je nooit op zoek gaat naar die page!
Zoals jullie kunnen lezen heb ik de situatie nog zacht aangebracht .. er is veel meer geleuter mails heen en weer gestuurd ... maar feit is en blijft dat ze afsluiten zonder te checken.
Het is idd een normalere gang van zaken om eerst te verwittigen. Zelfde trouwens voor die facturen. Ik kan eerlijk gezegd niet rieken dat die uitprintbaar zijn op de website. Als er dan een fout gebeurd en mijn adres staat verkeerd in het systeem dan krijg ik die facturen niet.
Als 1 van mijn klanten zijn factuur niet betaalt bel ik die op z'n minst eens op om te horen of er niks misgelopen is. Zij hebben mijn telefoonnummer plus email adres van het inschrijvingsformulier. Mails heb ik er wel van ontvangen, en meerdere gestuurd om te melden dat er staat dat ik facturen niet betaal maar dat ik er nog nooit gezien heb.
Factuur van deze maand (05/01 opgemaakt, vervaldag 13/01) is deze keer wel min of meer op tijd aangekomen, ik heb dan ook 07/01 betaald en vandaag 12/01 staat er toch nog 'Factuur Onbetaald' hoor
Trouwens ... die status page: zeg nu zelf, als je een adsl verbinding neemt, en alles gaat goed ... dan durf ik er voor wedden dat je nooit op zoek gaat naar die page!
sorry, bovenstaande post is van mij ... had niet door dat ik niet ingelogd was .. op de meeste fora kan je niet posten als gast
PS: Nob: ik weet wel dat jullie het beste met ons voor hebben ... maar ik moet toch eerlijk zijn ... als ik de leeftijden bekijk van een aantal moderators stel ik me toch vragen bij hoe jullie over sommige zaken kunnen oordelen ... wie werkt er al van jullie?
Is niet slecht bedoeld dus no offense he levenservaring krijg je maar met de jaren ... en dan vooral jaren werken. Ik ben nog maar 26 maar werk al wel meer dan 5 jaar.
PS: Nob: ik weet wel dat jullie het beste met ons voor hebben ... maar ik moet toch eerlijk zijn ... als ik de leeftijden bekijk van een aantal moderators stel ik me toch vragen bij hoe jullie over sommige zaken kunnen oordelen ... wie werkt er al van jullie?
Is niet slecht bedoeld dus no offense he levenservaring krijg je maar met de jaren ... en dan vooral jaren werken. Ik ben nog maar 26 maar werk al wel meer dan 5 jaar.
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
-
- Administrator
- Berichten: 4143
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
- Locatie: Belgium, Haacht
- Contacteer:
even een offtopic reply:
sub zero, the oddity, NuKeM en ik zijn full time student, de anderen werken allemaal, ik ben zelf ook zelfstandige in bijberoep, dus ik denk dat wij voldoende hierover weten
[Edit]
forgive me master meon
sorry, aan u heb ik ni gedacht, shame on me
sub zero, the oddity, NuKeM en ik zijn full time student, de anderen werken allemaal, ik ben zelf ook zelfstandige in bijberoep, dus ik denk dat wij voldoende hierover weten
[Edit]
forgive me master meon
sorry, aan u heb ik ni gedacht, shame on me
Laatst gewijzigd door Sensei Zeon 12 jan 2004, 20:57, in totaal 1 gewijzigd.
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
studentje meon voelt zich hier weer even vergeten
Ik wilde eigenlijk nog hierover iets zeggen (op z'n meons ), maar omdat het weinig te zien heeft met het onderwerp laat ik het maar varen
Ik wilde eigenlijk nog hierover iets zeggen (op z'n meons ), maar omdat het weinig te zien heeft met het onderwerp laat ik het maar varen
-
- Erelid
- Berichten: 3373
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
- Locatie: Belgium, Bever
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
PS: Nob: ik weet wel dat jullie het beste met ons voor hebben ... maar ik moet toch eerlijk zijn ... als ik de leeftijden bekijk van een aantal moderators stel ik me toch vragen bij hoe jullie over sommige zaken kunnen oordelen ... wie werkt er al van jullie?
Dus volgens jou kunnen wij omdat we jonger zijn niet oordelen of iets ordelijk verloopt of niet? En omdat we jonger zijn (ik ben trouwens ook 26 binnen een paar dagen) kunnen wij niet oordelen of er iets goed werkt of niet?
En dus puur op leeftijd oordeel jij of iemand capabel is of niet? Sorry, ook no offence, maar dan denk ik dat jij de mensen nogal snel verkeerd inschat. (ik weet het, ik heb dat ook al in het verleden gedaan met Gamefreak, maar 13 of 20 is een wereld van verschil)
Ik studeer nog (dagschool - TI) heb 3 maand stage achter de rug (KBC) heb vakantiejobs gedaan bij AZ-Jette, Delhaize, L' Oreal, werk al 2 jaar full time in de tuin-bussines (waar je in contact komt met heel veel klanten), ben vandaag op cursus geweest voor onkruidbestrijding (lach er maar mee, maar da's nog zo simpel niet ) Ben oprichter van deze site (SUB), ben oprichter van vgactief Merchtem, ... and on and on and on.
Ik denk da'k ook al wel wat levenservaring begin te hebben. Dus u zei?
Enfin ja, niet da'k wil stoefen ofzo, want ik heb ook al een boel dingen in mijn leven gedaan waar 'k helemaal niet fier op ben. Maar als het aankomt op de dingen die ik meegemaakt/gezien heb denk ik niet dat ik veel voor jou moet onderdoen.
En zelfs al heb je het niet meegemaakt/gezien, het logisch redeneren (deductie enz) is er ook nog.
En wat maakt iemand die 5 jaar gewerkt heeft meer capabel om over iets te oordelen (dat eigenlijk niet eens gaat over gelijk wat je op je werk ziet of niet)? Ervaring? Ervaring in wat?
En bovenal: "judge not lest ye be judged yourself"
Ik heb mij wat laten gaan... 'k heb niks tegen kritiek, maar het moet gegrond en gefundeerd zijn.
En mijn ervaring leert mij dat mensen die denken dat ze het beter weten dikwijls nog de ergste zijn.
Mijns inziens zijn mensen pas slim als ze beseffen dat ze niet veel weten.
greetz,
Nob
Jongeren kunnen ten gevolge van het huidig studieniveau bepaalde zaken soms beter weten dan ouderen maar anderen die enkele jaren en dan spreek ik voor me zelf zijnde 30 jaar in telecom en waarvan 10 jaar in de informatica hebben soms meer ervaring in het doorzien van bepaalde personen die IT bedrijven leiden. Ouderen hebben ervaring door de jaren en hun werk, jongeren leren de nieuwe technieken en proberen die soms uit. Daarom moeten we elkaar aanvullen, dat is de toekomst. Samenwerken jong en oud.
Ik weet ook dat gans de crew van userbase het beste wilt halen voor iedereen als er problemen of vragen zijn maar laat jullie aub niet in de luren leggen door de mooie woorden van de beheerders van providers
Velen zouden eigelijk eerst eens goed moeten nadenken en ik bedoel hiermee niet de crew van userbase maar de leden of toevallige gasten vooraleer zij hier iets posten maar het is begrijpelijk na een tijdje wil men zijn fustraties kwijt en waar kan men die kwijt hier op het forum want de providers luisteren toch nooit.
Ik weet ook dat gans de crew van userbase het beste wilt halen voor iedereen als er problemen of vragen zijn maar laat jullie aub niet in de luren leggen door de mooie woorden van de beheerders van providers
Velen zouden eigelijk eerst eens goed moeten nadenken en ik bedoel hiermee niet de crew van userbase maar de leden of toevallige gasten vooraleer zij hier iets posten maar het is begrijpelijk na een tijdje wil men zijn fustraties kwijt en waar kan men die kwijt hier op het forum want de providers luisteren toch nooit.
-
- Erelid
- Berichten: 2117
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
- Locatie: Zelzate Belgie
- Contacteer:
Het gaat hier wel offtopic maar wil hier dan ook eens mijn zegje doen,
dit forum waar ik ook èèn van de medeoprichters ben is en blijft nog altijd vrijwillig en onbezoldigd gemoderated(wat een woord). Ik ben zelf de oudste moderator en met plezier heb ik hier gezien dat iedere moderator zijn eigen specifieke kennis gebruikt om dit forum in goede banen te leiden. Mijn ondervinding met de jongeren van dit forum is dat ze ook daadwerkelijk iets durven aanpakken en niet rond de pot blijven draaien.
Enthousiasme is er genoeg en ik denk dat iedereen hier op een beleefde manier wordt geholpen (als het kan) wat betreft de antwoorden die we jullie moeten schuldig blijven is het zo dat wij geen enkele binding hebben met ISP's en moeten rekenen op de goodwil van de medewerkers van de ISP's. Door op dit forum te posten wordt de druk wel wat groter dus kan je soms wel eens een antwoord krijgen wat je via de normale kanalen niet krijgt maar je kan ook niet alles opgelost zien.
We doen allemaal ons best om te helpen dus probeer ons ook een beetje te helpen zodat er voor iedereen een oplossing komt.
Greetz
Weetgraag
PS: sorry voor de preek !!!!!
dit forum waar ik ook èèn van de medeoprichters ben is en blijft nog altijd vrijwillig en onbezoldigd gemoderated(wat een woord). Ik ben zelf de oudste moderator en met plezier heb ik hier gezien dat iedere moderator zijn eigen specifieke kennis gebruikt om dit forum in goede banen te leiden. Mijn ondervinding met de jongeren van dit forum is dat ze ook daadwerkelijk iets durven aanpakken en niet rond de pot blijven draaien.
Enthousiasme is er genoeg en ik denk dat iedereen hier op een beleefde manier wordt geholpen (als het kan) wat betreft de antwoorden die we jullie moeten schuldig blijven is het zo dat wij geen enkele binding hebben met ISP's en moeten rekenen op de goodwil van de medewerkers van de ISP's. Door op dit forum te posten wordt de druk wel wat groter dus kan je soms wel eens een antwoord krijgen wat je via de normale kanalen niet krijgt maar je kan ook niet alles opgelost zien.
We doen allemaal ons best om te helpen dus probeer ons ook een beetje te helpen zodat er voor iedereen een oplossing komt.
Greetz
Weetgraag
PS: sorry voor de preek !!!!!
"Carpe Diem"
erhmm .. jullie moeten mijn woorden niet verdraaien he ... ik heb nooit getwijfeld aan jullie kwaliteiten, en zeker niet aan jullie technische kennis.
Je zal mij nog wel gelijk geven als je zelf gaat werken in de IT, maar als student heb je geen of minder zicht op hoe het bedrijfsleven er in de praktijk aan toegaat. Dat wilde ik maar aanhalen. De IT is een harde business.
Een voorbeeld hiervan is de stelling 'geduld hebben' ... sorry maar dat bestaat niet in het bedrijfsleven hoor. Niet leveren wat je verkocht hebt = buiten. En als je zo'n aantal klanten verliest ga je failliet, zo simpel is dat.
Ik had het dus ook niet over de moderatoren in het algemeen, enkel degenen die nog studeren. En nu moogt ge nog uren zeveren, en ik dacht vroeger ook dat ik veel wist, maar als ge ene keer gaat werken gaan uw ogen open zenne
Je zal mij nog wel gelijk geven als je zelf gaat werken in de IT, maar als student heb je geen of minder zicht op hoe het bedrijfsleven er in de praktijk aan toegaat. Dat wilde ik maar aanhalen. De IT is een harde business.
Een voorbeeld hiervan is de stelling 'geduld hebben' ... sorry maar dat bestaat niet in het bedrijfsleven hoor. Niet leveren wat je verkocht hebt = buiten. En als je zo'n aantal klanten verliest ga je failliet, zo simpel is dat.
Ik had het dus ook niet over de moderatoren in het algemeen, enkel degenen die nog studeren. En nu moogt ge nog uren zeveren, en ik dacht vroeger ook dat ik veel wist, maar als ge ene keer gaat werken gaan uw ogen open zenne
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Heeft er iemand een idee hoe de stand van zaken is inzake de snelheid en de algemene toestand van A2F in de omgeving van Brugge?
Greetings
Greetings
-
- Erelid
- Berichten: 3373
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
- Locatie: Belgium, Bever
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
C-Phest, ik denk ieder jaar dat ik het jaar daarvoor nog niet veel wist. Ik denk dat dat bij veel mensen wel het geval is.
Of je nu gaat werken of niet.
En bedrijf tegen bedrijf gaat het hard ja. En klanten tegen het bedrijf soms ook wel, maar bij klanten speelt de kostprijs toch een grotere rol als bij een bedrijf. En aangezien adsl2fit en goedkoop en (als alles gaat zoals voorzien) een héél aantrekkelijk aanbod heeft, denk ik dat ze van de meeste klanten wat meer krediet krijgen. (ik weet ook wel dat daar een grens opzit)
En ik vraag mij af als je bvb achter een bureauke zit te proggen op een groot bedrijf, wat je dan leert over het bedrijfsleven? (zoals ik nu stage in KBC en vakantiejob in AZ) Je hoort wel wat dingen, maar echt in contact kom je daar niet mee. (toch niet als je nog maar pas werkt, als je wat hogerop zit misschien ja) Dus werken en werken is twee volgens mij. Hangt er compleet vanaf wat soort werk je doet en zelfs dan nog.
Ik denk dat zelfs de mods die hier nog studeren ook wel veel horen van hun ouders/familie/vrienden/...
En die ervaring van de bikkelharde strijd in de IT, hoeveel heb je die hier nodig? In 0,001 % van de gevallen? Dus ik vraag mij af waarom dat je werkervaring moet hebben (als mod) om hier een juist oordeel te kunnen vellen?
Trouwens, de meeste mods vinden ook dat het lang aansleept, maar wij kunnen daar ook niks aan doen he. We spelen de ergste gevallen door en vragen regelmatig naar de status, maar daar stopt het spijtig genoeg ook voor ons.
greetz,
Nob
Of je nu gaat werken of niet.
En bedrijf tegen bedrijf gaat het hard ja. En klanten tegen het bedrijf soms ook wel, maar bij klanten speelt de kostprijs toch een grotere rol als bij een bedrijf. En aangezien adsl2fit en goedkoop en (als alles gaat zoals voorzien) een héél aantrekkelijk aanbod heeft, denk ik dat ze van de meeste klanten wat meer krediet krijgen. (ik weet ook wel dat daar een grens opzit)
En ik vraag mij af als je bvb achter een bureauke zit te proggen op een groot bedrijf, wat je dan leert over het bedrijfsleven? (zoals ik nu stage in KBC en vakantiejob in AZ) Je hoort wel wat dingen, maar echt in contact kom je daar niet mee. (toch niet als je nog maar pas werkt, als je wat hogerop zit misschien ja) Dus werken en werken is twee volgens mij. Hangt er compleet vanaf wat soort werk je doet en zelfs dan nog.
Ik denk dat zelfs de mods die hier nog studeren ook wel veel horen van hun ouders/familie/vrienden/...
En die ervaring van de bikkelharde strijd in de IT, hoeveel heb je die hier nodig? In 0,001 % van de gevallen? Dus ik vraag mij af waarom dat je werkervaring moet hebben (als mod) om hier een juist oordeel te kunnen vellen?
Trouwens, de meeste mods vinden ook dat het lang aansleept, maar wij kunnen daar ook niks aan doen he. We spelen de ergste gevallen door en vragen regelmatig naar de status, maar daar stopt het spijtig genoeg ook voor ons.
greetz,
Nob
Het is hier wel erg off topic he
Ik ben gisteren bij een vriend (die scarlet heeft) eens een speedtestje gaan uitvoeren, ook hij raakt niet boven de 300k, wellicht is het dus zo dat scarlet een preventieve capping ingesteld heeft zoals eerder vermeld.
Laten we hopen dat ze eindelijk eens hun netwerk deftig upgraden :d
Ik ben gisteren bij een vriend (die scarlet heeft) eens een speedtestje gaan uitvoeren, ook hij raakt niet boven de 300k, wellicht is het dus zo dat scarlet een preventieve capping ingesteld heeft zoals eerder vermeld.
Laten we hopen dat ze eindelijk eens hun netwerk deftig upgraden :d
Joenges,
20 jaar of 100 jaar , ge neemt het op voor ons en da is schoon werk .Onze dank + Respect daarvoor
Zelfde in den tijd voor de PUB'ers bij Telenet.
Maar inderdaad ge krijgt alles op uldere nek van ons
C_Phest bedoelt denk ik , met de ervaring , dat reageren zoals wij ( de anciens ) normaal is al ge al paar jaar meedraait in den IT business
Als ge zeker zijt dat ge het probleem weet, maar aan den andere kant zit ne "PROCEDURE"-neuker, dan leert de ervaring dat ge beter een beke kunt uitpakke en dreigen , dan gewoon JA te knikken en wachten tot er na den 10e telefoon eindelijk iemand het probleem inziet .
Als ze mij een deftig technisch antwoord geven , dan aanvaard ik dat ook en ben ik bereid om te wachten.
En dan zal ik dat ook zeggen dat er goeie service is
Moesten ze hier morgen op't werk de lijn dichtsmijten omdat we 400 GB ( en geloof me vrij , we zitten daar zelfs over ) , dan zal er nie alleen een probleem zijn met de provider , diene krijgt zelfs direct te horen dat em zen lijn mag komen halen.
Bij zo'n belevenis is het altijd lachen als de vertegenwoordiger komt slijmen om't probleem op te lossen .
Maarja wij zijn maar klein garnalen voor A2F , brengen nie genoeg op om alle kosten te dekken en we zijn lastig.
Dit en het feit dat ze ZELF ook afhankelijk zijn van SCARLET / BELGACOW , ja da maakt het super lastig om iets deftig gedaan te krijgen.
Maar dat kunne ze oplossen door de klant er nog dichter bij te betrekken
bv alle meldingen van tickets geopend bij Scarlet/belgacow of andere
Zodoende dat WIJ tenminste weten wat er gaande is
En NIET op die onozele STATUS PAGE , met ander username / password dan Internetaccount
Mijne mail lees ik van overal, surfen naar statuspage is meer werk en lastig
Voila
20 jaar of 100 jaar , ge neemt het op voor ons en da is schoon werk .Onze dank + Respect daarvoor
Zelfde in den tijd voor de PUB'ers bij Telenet.
Maar inderdaad ge krijgt alles op uldere nek van ons
C_Phest bedoelt denk ik , met de ervaring , dat reageren zoals wij ( de anciens ) normaal is al ge al paar jaar meedraait in den IT business
Als ge zeker zijt dat ge het probleem weet, maar aan den andere kant zit ne "PROCEDURE"-neuker, dan leert de ervaring dat ge beter een beke kunt uitpakke en dreigen , dan gewoon JA te knikken en wachten tot er na den 10e telefoon eindelijk iemand het probleem inziet .
Als ze mij een deftig technisch antwoord geven , dan aanvaard ik dat ook en ben ik bereid om te wachten.
En dan zal ik dat ook zeggen dat er goeie service is
Moesten ze hier morgen op't werk de lijn dichtsmijten omdat we 400 GB ( en geloof me vrij , we zitten daar zelfs over ) , dan zal er nie alleen een probleem zijn met de provider , diene krijgt zelfs direct te horen dat em zen lijn mag komen halen.
Bij zo'n belevenis is het altijd lachen als de vertegenwoordiger komt slijmen om't probleem op te lossen .
Maarja wij zijn maar klein garnalen voor A2F , brengen nie genoeg op om alle kosten te dekken en we zijn lastig.
Dit en het feit dat ze ZELF ook afhankelijk zijn van SCARLET / BELGACOW , ja da maakt het super lastig om iets deftig gedaan te krijgen.
Maar dat kunne ze oplossen door de klant er nog dichter bij te betrekken
bv alle meldingen van tickets geopend bij Scarlet/belgacow of andere
Zodoende dat WIJ tenminste weten wat er gaande is
En NIET op die onozele STATUS PAGE , met ander username / password dan Internetaccount
Mijne mail lees ik van overal, surfen naar statuspage is meer werk en lastig
Voila
- Styno
- Elite Poster
- Berichten: 1440
- Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
- Locatie: Somewhere over the rainbow....
As always... history is repeating...
quote uit mijn eigen post van 6-11-2003:
(enzovoort, k heb toen zwaar mijn best gedaan om een serieuze post te maken, maar ik ga de hele post hier niet quoten...)
Ergo: we denken en zeggen hetzelfde en willen echt niemand aanvallen of afbreken... Het enige dat we graag zouden zien is een professionele afhandeling van de klachten.
Styno
quote uit mijn eigen post van 6-11-2003:
Jullie moeten begrijpen dat ik en andere forumgebruikers al jaren werkzaam zijn in service bedrijven in de IT sector waar performance problemen echt geen dagen mogen aanlepen en wij dus met ongeloof moeten vaststellen dat de performanceproblemen op de a2f-abbonementen van enorm lange duur zijn, en dat men in het duister lijkt te tasten naar de werkelijke oorzaak ervan.
(enzovoort, k heb toen zwaar mijn best gedaan om een serieuze post te maken, maar ik ga de hele post hier niet quoten...)
Ergo: we denken en zeggen hetzelfde en willen echt niemand aanvallen of afbreken... Het enige dat we graag zouden zien is een professionele afhandeling van de klachten.
Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Nob schreef:En ik vraag mij af als je bvb achter een bureauke zit te proggen op een groot bedrijf, wat je dan leert over het bedrijfsleven? (zoals ik nu stage in KBC en vakantiejob in AZ) Je hoort wel wat dingen, maar echt in contact kom je daar niet mee. (toch niet als je nog maar pas werkt, als je wat hogerop zit misschien ja) Dus werken en werken is twee volgens mij. Hangt er compleet vanaf wat soort werk je doet en zelfs dan nog.
Erhmm ... ik ben Remote System Administrator van een paar dozijn bedrijven, waaronder 3 daarvan mijn persoonlijke verantwoordelijkheid. Wij zijn ahw ook consultant voor die klanten, dus als er iets mis loopt is het onze kop dat op het spel staat. Het voordeel daarvan is dat ik zowel field-ervaring heb als administratief zoals contracten ed.
Ik denk dus wel dat ik kan oordelen over SLA's en verantwoordelijkheden naar de klant. Ik ben verre van pencil-pusher
Als ik nu nog betaald werd naar werk/verantwoordelijkheid he ....
End of story
On-Topic :
Hebben jullie al eens geïnformeerd naar de userpolicy naar de toekomst toe? Zoals ik kan opmaken lijkt het er sterk op dat Scarlet bandwidth limieten opgezet heeft. Kan ik mee leven als dit de stabiliteit/snelheid voor iedereen ten goede komt. Maar hoe zit het met de 8 Mbit abo's? Gaan die afgeschaft worden als ze hun snelheid niet meer kunnen halen? Kan ik ook mee leven hoor ... 4 Mbit onbeperkt is ook niet mis. 8Mbit betalen en 2 Mbit krijgen daarentegen is niet zo leuk
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
-
- Erelid
- Berichten: 3373
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
- Locatie: Belgium, Bever
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Ik heb recent wel is gevraagd over die voorwaarden (omdat ik het ook raar vond dat dat ging blijven bestaan, dat limietloos)
En een echt duidelijk antwoord kreeg ik niet, maar het kwam erop neer dat het in de (nabije) toekomst toch NIET zou verdwijnen.
Hopelijk blijft het dus zo.
greetz,
Nob
En een echt duidelijk antwoord kreeg ik niet, maar het kwam erop neer dat het in de (nabije) toekomst toch NIET zou verdwijnen.
Hopelijk blijft het dus zo.
greetz,
Nob
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Kom net thuis.
Had stille hoop dat de problemen van a2f nu wel voorbij waren, nu om 22:30 ftp download van belnet gemiddeld 800kbit/s, een paar minuten eerder zelfs 500kbit/s terwijl terzelder tijd download bij telenet van dezelfde site 5200kbit/s was.
update a2f: nu, om 01:15 ftpdownloadsnelheid tussen de 960 en 1320 kbit/s.
Had stille hoop dat de problemen van a2f nu wel voorbij waren, nu om 22:30 ftp download van belnet gemiddeld 800kbit/s, een paar minuten eerder zelfs 500kbit/s terwijl terzelder tijd download bij telenet van dezelfde site 5200kbit/s was.
update a2f: nu, om 01:15 ftpdownloadsnelheid tussen de 960 en 1320 kbit/s.
Laatst gewijzigd door Limburg 14 jan 2004, 01:21, in totaal 1 gewijzigd.
De moment dat a2f stopt met limietloos zijn denk ik dat alle klanten weggaan, het is het enige waar ze momenteel sterk in zijn. Voor de service, snelheid ,hulp, ... moet je het (voorlopig?) zeker niet doen. Wat ik wel wil toevoegen is dat ik TEVREDEN ben over a2f, tot nu toe geen problemen, ik kan downloaden ZOVEEL IK WIL aan een respectabele snelheid (ongeveer250Kb/s). Zolang ze niet aan limiet komen is het goed van mij Sneller mag, trager niet
- spacekiek
- Elite Poster
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Het voorbije uur heb ik me bezig gehouden met de 12 pagina's te lezen over ADSL2FIT en moet zeggen dat ik verheugd ben eindelijk reacties/klachten te lezen van andere A2F klanten waar ik me volledig kan in terug vinden!
Maar goed, de laatste maand ben ik er vrij tevreden over, en sluit me aan bij de mening van Inter: mensen blijven idd enkel voor het limietloos karakter van A2F. (geef me één ander pluspunt )
Nu hebben ze mij onlangs afgesloten omwille van een klacht van paramount pictures, omdat ik een Divx'ke had gedownload. Nochthans geneer ik niet zoveel traffiek als bv. te lezen stond in vorige posts (360GB?? ), maar je gaat me nu toch niet wijsmaken, dat vele traffiek (en niet enkel bij A2F) te wijten is aan LEGALE activiteiten?! Al kan ik perfect 20GB legaal downloaden, moet je toch realistisch blijven: Als ze morgen alle gebruikers zouden disconnecten die film/muziek downloaden, dan mogen ze de helft eraf smijten van A2F! En ook bij Telenet bv., al vraag ik me af dat zij daar zelfs wel gevolg geven aan die klachten ???
Enfin, inmiddels heb ik wel een brief doorgefaxt waarbij ik stel dat het bestand door mij gedownload & geupload (edonkey, ge kunt niet anders) werd en dat het ook gedelete werd. Dezelfde dag kon ik weer surfen, maar vraag me nu eigenlijk af wat er nu zou gebeuren als ik wéér zo'n klacht zou krijgen?? Sluiten ze mij af ... so be it ... voor die paar keer dat ik dan eens een filmke download 'k Zal de stekker zelfs voor hun uittrekken ...
Maar goed, de laatste maand ben ik er vrij tevreden over, en sluit me aan bij de mening van Inter: mensen blijven idd enkel voor het limietloos karakter van A2F. (geef me één ander pluspunt )
Nu hebben ze mij onlangs afgesloten omwille van een klacht van paramount pictures, omdat ik een Divx'ke had gedownload. Nochthans geneer ik niet zoveel traffiek als bv. te lezen stond in vorige posts (360GB?? ), maar je gaat me nu toch niet wijsmaken, dat vele traffiek (en niet enkel bij A2F) te wijten is aan LEGALE activiteiten?! Al kan ik perfect 20GB legaal downloaden, moet je toch realistisch blijven: Als ze morgen alle gebruikers zouden disconnecten die film/muziek downloaden, dan mogen ze de helft eraf smijten van A2F! En ook bij Telenet bv., al vraag ik me af dat zij daar zelfs wel gevolg geven aan die klachten ???
Enfin, inmiddels heb ik wel een brief doorgefaxt waarbij ik stel dat het bestand door mij gedownload & geupload (edonkey, ge kunt niet anders) werd en dat het ook gedelete werd. Dezelfde dag kon ik weer surfen, maar vraag me nu eigenlijk af wat er nu zou gebeuren als ik wéér zo'n klacht zou krijgen?? Sluiten ze mij af ... so be it ... voor die paar keer dat ik dan eens een filmke download 'k Zal de stekker zelfs voor hun uittrekken ...
-
- Premium Member
- Berichten: 670
- Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
- Locatie: leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 16 keer
IK had juist hetzelfde voor maar dan een klacht van mediasentry van dc++
Ik heb hellaas a2f een week niet kunnen contacteren omdat ze niet opnamen of bezet , ik heb zelfs 200x gebelt ofzo heb dus een dag of 7 zonder inet gezeten en da s**** ... En idd skynet en telenet geven die klachten gewoon niet door , tenzij het een hele erge is anders zwijge die , a2f geeft die dus door en ja den 2de keer sluite ze u af...
Ik heb hellaas a2f een week niet kunnen contacteren omdat ze niet opnamen of bezet , ik heb zelfs 200x gebelt ofzo heb dus een dag of 7 zonder inet gezeten en da s**** ... En idd skynet en telenet geven die klachten gewoon niet door , tenzij het een hele erge is anders zwijge die , a2f geeft die dus door en ja den 2de keer sluite ze u af...
sinds enkele dagen is de snelheid terug achteruit gegaan in Leuven ... gisteren niet boven de 30 KB/s geraakt
nog iemand die problemen?
nog iemand die problemen?
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]