Welke bank heeft de "beste" zichtrekening-voorwaar

gunny
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 3 keer

Dfrog schreef:de mensen die er zitten werken niet voor apennootjes.
Veel zal het toch niet schelen, want ze houden regelmatig acties voor loonsverhoging aan de hoofdzetel van Argenta in Antwerpen.
gunny
Pro Member
Pro Member

skynetbbs schreef:Alsook dat je een 16 cijferige code moet "onthouden" want een kaartlezer is al bijna een "jaar" stelselmatig uitgesteld
Tegenwoordig kun je dat nr zelf veranderen zodat je iets kunt kiezen dat je makkelijk kunt onthouden. Ik vind dit toch ook redelijk veilig en veel minder sleur: ik heb nu al 5 van die rekenmachines aan mijn sleutelbos hangen. :(
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Coop schreef:Ik ben overtuigd, bye bye KBC, hellow Argenta.
Kun je aandelen kopen met Argenta online ?
Je kunt toch geld afhalen vanuit elke muur hé ? net zoals ik bij KBC kan ?
Ik kan geld halen uit elke muur. Ze hebben wel geen eigen automaten in hun agentschappen.

Geen idee of je aandelen kan kopen online, ik betwijfel het een beetje maar heb het nooit gecheckt.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Goztow schreef:Geen idee of je aandelen kan kopen online, ik betwijfel het een beetje maar heb het nooit gecheckt.
niet mogelijk :)
rowan
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

Geen idee of je aandelen kan kopen online, ik betwijfel het een beetje maar heb het nooit gecheckt.
Idd jammer genoeg niet mogelijk, mss wordt dit ooit mogelijk als hun digipass/rsa systeem eindelijk klaar is
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik zou geen andelen kopen met "gewone" banken.
voor keytrade of als je buitenlandse aandelen wil kopen binckbank gaan :)
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer

Tegenwoordig kan je zelfs met elke bancontact kaart binnen gaan in elk kantoor (de self services) om daar geld af te halen naast de standaard mister cash machines buiten.
gunny schreef:ik heb nu al 5 van die rekenmachines aan mijn sleutelbos hangen. :(
Als het de bakskes zijn zoals bij kbc/dexia/vdk waar je je bankkaart moet insteken, dan kunt ge die normaalgezien door elkaar gebruiken. Als het enkel met codes is zoals rabobank/fortis dan niet natuurlijk.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

kUmbro schreef:Tegenwoordig kan je zelfs met elke bancontact kaart binnen gaan in elk kantoor (de self services) om daar geld af te halen naast de standaard mister cash machines buiten.
Correct, maar (en geen onbelangrijke "maar" in mijn ogen)... bij banken met een eigen self service netwerk (bv. Dexia, Fortis) heb je een kost per verrichting die je uitvoert in een self service van een concurrerende bank.
Banken die zo geen eigen netwerk hebben (bv. Bank vd Post, Deutsche Bank), hebben zo geen kost.
If you can't beat them, confuse them.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

CueBoy schreef:
kUmbro schreef:Tegenwoordig kan je zelfs met elke bancontact kaart binnen gaan in elk kantoor (de self services) om daar geld af te halen naast de standaard mister cash machines buiten.
Correct, maar (en geen onbelangrijke "maar" in mijn ogen)... bij banken met een eigen self service netwerk (bv. Dexia, Fortis) heb je een kost per verrichting die je uitvoert in een self service van een concurrerende bank.
Banken die zo geen eigen netwerk hebben (bv. Bank vd Post, Deutsche Bank), hebben zo geen kost.
Bij Dexia kost dit 15eurocent en dit enkel bij de basisrekening. Vanaf dat je een rekening + bankkaart hebt (blue-rekening) is dat gratis. Bij Record bank bv. rekenen ze de reële kost aan nl. 70eurocent.
LaundroMat
Pro Member
Pro Member

Goztow schreef:
liger schreef:met KREDIETkaart kan je juist WEL betalen meer als je hebt
met debet niet
PS: ik kan me moeilijk inbeelden dat bank GEEN extra geld vraagt voor krediet kaart
De kaart is compleet gratis. Op het gebruik zal wsl wel rente zitten zeker, hoe maken die dingen anders winst ;).
Als je je rekening niet kan betalen, wordt er rente aangerekend. Bovendien betaalt de handelaar bij wie je met VISA of MasterCard betaalt, ook een fee per transactie aan de kredietkaartmaatschappij.
LaundroMat
Pro Member
Pro Member

rowan schreef:
Idd jammer genoeg niet mogelijk, mss wordt dit ooit mogelijk als hun digipass/rsa systeem eindelijk klaar is
Het een heeft weinig met het andere te maken... Argenta biedt nu fondsen aan, en ik denk niet dat echte aandelenhandel binnen hun doelstellingen ligt (vraagt grote investeringen in technologie, opleiding mensen edm, en hun publiek ligt er niet wakker van).
LaundroMat
Pro Member
Pro Member

gunny schreef:
LaundroMat schreef:Kaupthing EDGE zit nu aan 6% (eigenlijk 5,5% op jaarbasis).
Ik had het over de zichtrekening (zoals gevraagd in het topic), die geeft 4,5%. Hun spaarrek is dan weer 4/2/1.
Ah juist, sorry.
LaundroMat
Pro Member
Pro Member

gunny schreef:
Dfrog schreef:de mensen die er zitten werken niet voor apennootjes.
Veel zal het toch niet schelen, want ze houden regelmatig acties voor loonsverhoging aan de hoofdzetel van Argenta in Antwerpen.
De kantoorhouders zijn zelfstandigen. De mensen die op de hoofdzetel werken krijgen inderdaad een loon dat iets lager ligt dan gemiddeld. Ze zullen er iets aan moeten doen, want aan hun openstaande vacatures te zien zitten ze sterk verlegen om volk.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

nog een nadeel aan argenta is dat alle verrichtingen klokslag middernacht gebeuren...

wil je dus iets betalen en je zicht is niet in orde...
dan moet je dus geld storten van je spaar->zicht ... wachten tot middernacht
opdat het op je zicht komt
en dan van je zicht naar rekening derden...

erg dat interne transfers dus ook niet in realtime kunnen :(

andere banken doen dit "direct"... de persoon aan de andere lijn kan het realtime zien verschijnen op zijn rekening... "zoals in de film" :-)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Maar bij argenta zijn er toch nooit kosten, maar dan wel bij self service gebruik?
gunny schreef:ik heb nu al 5 van die rekenmachines aan mijn sleutelbos hangen. :(
Als het de bakskes zijn zoals bij kbc/dexia/vdk waar je je bankkaart moet insteken, dan kunt ge die normaalgezien door elkaar gebruiken. Als het enkel met codes is zoals rabobank/fortis dan niet natuurlijk.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

silencer schreef: Bij Argenta kun je niet in het rood gaan blijkbaar.
Kan je wel, en is nog redelijk goedkoop ook!
Rood gaan kost wel geld, net als een rekening niet gebruiken beneden de 50 euro (als ik me niet vergis)
Maar verder is alles GRATIS! Al jaren...geen kleine letters, niets van dat gelul.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

skynetbbs schreef:nog een nadeel aan argenta is dat alle verrichtingen klokslag middernacht gebeuren...

andere banken doen dit "direct"... de persoon aan de andere lijn kan het realtime zien verschijnen op zijn rekening... "zoals in de film" :-)
Onzin, de andere banken doen dat ook, maar dan mag je geld betalen voor de verrichting.
Niet zeiken over iets dat overal zo is, maar wel bij Argenta GRATIS!
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
silencer
Elite Poster
Elite Poster

BasMSI schreef:
silencer schreef: Bij Argenta kun je niet in het rood gaan blijkbaar.
Kan je wel, en is nog redelijk goedkoop ook!
Rood gaan kost wel geld, net als een rekening niet gebruiken beneden de 50 euro (als ik me niet vergis)
Maar verder is alles GRATIS! Al jaren...geen kleine letters, niets van dat gelul.
percentage ?(bankcontact) nergens te vinden.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

http://www.argenta.be/nl/diensten/betal ... kening.htm
Rente bij niet-toegelaten debetstand 11,50 %
Is behoorlijk goedkoop vergeleken met anderen, maar je moet wel erg onnozel zijn om dat te willen gebruiken.

Wat aangaande je andere vraag:
Bancontact/Proton/Maestro gratis
Visa gratis
Beheerskosten gratis
Binnenlandse verrichtingen gratis

Afbeelding
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster

BasMSI schreef:
skynetbbs schreef:nog een nadeel aan argenta is dat alle verrichtingen klokslag middernacht gebeuren...

Onzin, de andere banken doen dat ook, maar dan mag je geld betalen voor de verrichting.
Je bent duidelijk niet op de hoogte van de mogelijkheden en tarifering bij andere banken. Misschien moet je dat eerst eens doen alvorens zulke taal te gebruiken.

ps: Deutsche Bank, debrentevoet= 7,77%. Ows ze zijn nog gratis ook. :lol:
liger
Elite Poster
Elite Poster

BasMSI schreef:

onzin, bij andere grote banken gebeurt overschijving direct van spaar naar zicht... GRATIS!11!!!one
silencer
Elite Poster
Elite Poster

Ik zit nu ook bij deutsche bank: waar kun je "grote" bedragen afhalen?(enkele duizenden euro's e.d.) want ze hebben geen kantoren, behalve iets in gent.

Voor het moment is het nog niet zo'n probleem want overschijven op fortis gaat nog gewoon.Argenta account nemen daarvoor?
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

BasMSI, kan je eerst eens wat informatie bijeenverzamelen vooraleer je onzin uitkraamt?
Dat bespaart een heleboel mensen heel wat werk.

Ik kan je verzekeren dat de overschrijvingen bij KBC bvb realtime gebeuren.

En hou het verder wat beleefd, of je tweede kans is ook verkeken.

greetz,

Nob
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Nob schreef: Ik kan je verzekeren dat de overschrijvingen bij KBC bvb realtime gebeuren.
Tjah, van KBC wist ik het ook, maar zijn er nog andere (groot)banken waar alles realtime gebeurd? Ik erger me vaker aan Fortis omdat daar alles een paar dagen duurt, zelfs overschrijven van men eigen spaar- naar zichtrekening en omgekeerd :-(
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

NickG schreef: Tjah, van KBC wist ik het ook, maar zijn er nog andere (groot)banken waar alles realtime gebeurd? Ik erger me vaker aan Fortis omdat daar alles een paar dagen duurt, zelfs overschrijven van men eigen spaar- naar zichtrekening en omgekeerd :-(
Bij Dexia gebeurd het ook realtime :)
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

silencer schreef:Ik zit nu ook bij deutsche bank: waar kun je "grote" bedragen afhalen?(enkele duizenden euro's e.d.) want ze hebben geen kantoren, behalve iets in gent.
Dát is meteen een van de weinige nadelen aan een "internet-bank", ze hebben inderdaad een (zeer) beperkt netwerk van kantoren. Je enige optie is dus inderdaad langs te gaan bij zo'n kantoor.
ooh. shiny.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

NickG schreef:Tjah, van KBC wist ik het ook, maar zijn er nog andere (groot)banken waar alles realtime gebeurd?
Bij Deutsche Bank alvast niet, daar gebeurt - zoals ik het kan zien - alles met nachtverwerking. Van Dexia kan ik inderdaad bevestigen dat het realtime gebeurt.
ooh. shiny.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb misschien een argument gemist, maar vanwaar die obsessie om verrichtingen in real-time te zien gebeuren ?
Het enige belangrijke aan een verrichting is toch de valuta-datum waarmee ze uitgevoerd wordt ??
mala
Plus Member
Plus Member

Als je in de omgeving van Brussel woont of werkt is Banca Monte Pasci Belgio (http://www.montepaschi.be) mischien een optie. Gratis zichtrekening (je dient wel een Digipass aan te kopen voor 40 euro). Maar mij interesseerde vooral de Multicard (prepay Mastercard) en die kan je gewoon online aanvragen en je hebt geen rekening bij hun nodig.

Wat Dexia betreft kan ik bevestigen dat de verichtingen tussen Dexia rekening in realtime gebeuren, ik moet regelmatig geld op de rekening van dochterlief storten en op het moment dat ik het via online banking overgeschreven heb kan zij het afhalen of met bc betalen.
Afbeelding

GOOGLE is your friend, he finds (almost) everything for you......
bubbs
Pro Member
Pro Member

silencer schreef:Ik zit nu ook bij deutsche bank: waar kun je "grote" bedragen afhalen?(enkele duizenden euro's e.d.) want ze hebben geen kantoren, behalve iets in gent.
Deutsche Bank heeft misschien niet verschillende kantoren per stad, zoals veel grootbanken, maar wel echt meer dan enkel een kantoortje in Gent hoor. Ben vanmiddag bij het kantoor in Turnhout (vrijwel op de hoek van m'n straat :) ) nog een rekening gaan openen
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

bubbs schreef:Deutsche Bank heeft misschien niet verschillende kantoren per stad, zoals veel grootbanken, maar wel echt meer dan enkel een kantoortje in Gent hoor.
Idd. DB heeft meerdere "financial centers" : klik.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster

CueBoy schreef:Ik heb misschien een argument gemist, maar vanwaar die obsessie om verrichtingen in real-time te zien gebeuren ?
Het enige belangrijke aan een verrichting is toch de valuta-datum waarmee ze uitgevoerd wordt ??
Er beweerde iemand dat dit betalend zou zijn, terwijl dit niet is. Het argument is: gebruiksgemak
gunny
Pro Member
Pro Member

Geen idee wat de dag- en weeklimieten zijn van die dingen, maar met de bancontact en de mastercard van mij en mijn vrouw moet ik op enkele dagen toch al een hele som kunnen afhalen aan de bc-toestellen.
(Bancontact: is dat niet 500 euro cash per dag?)
Bovendien heb je ook nog andere limieten voor betalingen met automaten.

In Antwerpen hebben ze zelfs al 2 kantoren.
silencer
Elite Poster
Elite Poster

gunny schreef:
Geen idee wat de dag- en weeklimieten zijn van die dingen, maar met de bancontact en de mastercard van mij en mijn vrouw moet ik op enkele dagen toch al een hele som kunnen afhalen aan de bc-toestellen.
(Bancontact: is dat niet 500 euro cash per dag?)
Bovendien heb je ook nog andere limieten voor betalingen met automaten.

In Antwerpen hebben ze zelfs al 2 kantoren.
620€ per rekening(met ergens een max; 750€?).
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

Dfrog schreef:
CueBoy schreef:Ik heb misschien een argument gemist, maar vanwaar die obsessie om verrichtingen in real-time te zien gebeuren ?
Er beweerde iemand dat dit betalend zou zijn, terwijl dit niet is. Het argument is: gebruiksgemak
Ah ok... mij zal het worst wezen wanneer ik de verrichting zie gebeuren, als de valutadatum maar de datum is die ik verwacht :wink:
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Echt aan te raden : Deutsche Bank

gratis rekening + 3 % intrest
sparen : 5,5 %

gratis 2 kaarten + 1 mastercard en 1250 euro kaskrediet na storten van 1.000 euro

overschrijvingen worden nog dezelfde dag uitgevoerd,maar niet direct zichtbaar via home-bank

zeer tevreden, maar kantoren zijn beperkt ,maar via berichtjes vie de home-bank heb je vlug respons, geen wachttijden, verplaatsingen,...

mijn vriendin is ook weg bij de moslimbank Fortis en nu bij ING met een Lionrekeing, ook alles gratis en daar worden de overschrijvingen in realtime uitgevoerd. ( uittreksels moet je nog steeds laten afdrukken in een selfbank... )
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Matthias_VL schreef: mijn vriendin is ook weg bij de moslimbank Fortis en nu bij ING met een Lionrekeing, ook alles gratis en daar worden de overschrijvingen in realtime uitgevoerd. ( uittreksels moet je nog steeds laten afdrukken in een selfbank... )
? :)
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Lord Utopia schreef:
Matthias_VL schreef:
? :)
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=237793
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Matthias_VL schreef:http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=237793
favoriet Vlaams Belanger? :)
silencer
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:
Matthias_VL schreef:http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=237793
favoriet Vlaams Belanger? :)
Filip Dewinter schrijft open brief aan Fortis en zegt Fortis-rekeningen op :lol:

Ik zou niet weten wat er mis is aan:
“Zo worden bedrijven met aan de hierna volgende sectoren gerelateerde bedrijven uitgesloten: alcohol, tabak, producten op basis van varkensvlees, financiële diensten, diensten verbonden aan defensie, wapens en vermaak.”
Kan er wel inkomen dat zo'n fonds niet behoort tot de ideologie van F. De Winter.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”