unlimited bandwith?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Joly
Member
Member

Heeft belgacom produktaanbiedingen waarbij ik, als gewone gebruiker, kan surfen zonder een downloadlimiet ?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Geen enkele van de Belgacom Skynet particuliere abonnementen geeft een abo zonder downloadlimieten.

Enkel 2 bussiness oplossingen van Belgacom Skynet komen in aanmerking:

- Adsl Premium
- Sdsl oplossing

Je kan je download limiet wel steeds vergroten door het aankopen van VolumePacks bij een gewoon Adsl GO abo. De prijs van vb. volumepacks tot 30Gb zal waarschijnlijk nog steeds goedkoper zijn dan de bussinesoplossingen.
I love it when a plan comes together!
Polleke
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Naast die Premium heb je ook nog ADSL Office. Daar heb je ook geen downloadlimieten. Het voornaamste verschil tussen Office en Premium is dat de premium ook een gegarandeerde bandbreedte biedt.

Nu voor een thuisgebruiker zijn beide abo's een redelijk duur grapje...
Met vriendelijke groeten,

Polleke
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

ge gaat gewoon naar

https://e-care.skynet.be/index.cfm?language=nl

ge logt in en ge bestelt de volume packs die ge nodig hebt en de rekening zal u wel opgestuurd worden zeker ? ik ga ze zeker in de gaten houden want den eerste januari wil ik mijn snelheid terug feestdag of niet hehe ik betaal voor een maand en geen dag minder :roll:
Registered Linux user #286313
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Polleke idd, Adsl office heeft ook geen limieten kheb vamiddag overgekeken bij het plaatsten van de links.

Is idd niet goedkoop. sdsl zeker niet.
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

sdsl is nog in zen beginstadium hier in belgie he dat zal wel komen dat dit ook voor partuclieren betaalbaar wordt nu as ge graag de limiet omhoog hebt is er helaas geen betere oplossing as volume packs te kopen adsl pro , premimum , office is eigenlijk niet voor thuisgebruikers en veel te duur :mrgreen: dus jongske der zit ma een ding op -> volumepacks
Registered Linux user #286313
tuurke
Plus Member
Plus Member

hmmm ja volume packs , we kunnen niet anders
btw zal skynet die limieten met de tijd niet optrekken?
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

we kunnen hopen maar ik vrees ervoor dat het in de nabije toekomst gaat gebeuren
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Tja of Skynet de limieten zal optrekken, dat zal de toekomst uitwijzen.

Maybe als er een enorme hoeveelheid volume packs gekocht worden zullen hun statistics uitwijzen dat de meerderheid van adslers meer dan 10Gb download. Maar als ik eerlijk moet zijn vrees ik dat de meerderheid niet snel gehaald zal worden in dergelijke context.

Ik vermoed dat we nog een paar jaartjes op Volume Packs zullen leven ;-)
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

En dan nog, de meeste die over hun limiet gaan, die blijven gewoon downen op smallband. Die kopen geen packs bij, want dat is niet bij te houden voor de zware downloaders. Dus dat is ook niet echt een oplossing. Zolang ze maar die glijdende meter gelijk bij Telenet uitlaten. Anders ist helemaal naar de vaantjes.

Cheers
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ja, heb daar ook iets van gehoord, met dat meterke bij Telenet, het is niet omdat ge den eerste van de maand zijt dat ge terug op full speed zit eh, et zakt per dag een beetje uw volume en als het weer eronder is dan heb ge weer uw gewone snelheid ofzo eh.... kan zijn dat ik niet helemaal just ben, maar kweet alleszinds dat ge niet den eerste van de maand uw snelheid terug hebt ;-)

in dat opzicht ist bij Skynet toch beke beter zou ge denken :-)
BrainRavage
Starter
Starter
Contacteer:

Telemeterke ***** vet!!!
Kunne ze mss wel stoefen over die paar kilobit meer maar ast eropaankomt kunne wij meer downloaden.

Editted by The Oddity
Watch your language BrainRavage
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

http://www.adsl2fit.be/NL/prijzen.asp

Voorbeeld:
een Office ADSL-abonnement kost gemiddeld € 250 per maand zónder de aankoop van de hardware. Voor € 35,36 per maand hebt u bij ons een abonnement met hogere snelheden én ZONDER limieten !

Deze provider is nog maar juist van start gegaan en ook nog niet overal te krijgen.
Ik heb een persbericht van hun ontvangen een weekje terug en een uitnodiging op hun lanceringsfeestje (van 3 dagen geleden) waar ik niet op aanwezig kon zijn.
Een vriend van me heeft hen al eens gebeld (tijdens de lunch uren!) en ze waren heel vriendelijk en behulpzaam.
Als ik mij niet vergis werken ze samen met KPN.
Ze hebben in ieder geval geen limiet :) en bij de duurdere abo's krijg je zelfs een fixed ip :D
PS: De site moest volgens hun ook nog geupdate worden met meer info. De prijzen kloppen wel al.
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Als ze zo te werk gaan gaan, zal Belgacom snel moeten volgen of iedereen loopt over naar KPN ;-), ik blijf nog een tijdje ben blij met hoe het nu draait, maar ze zullen toch moeten volgen. Again, tziet er goed uit voor de toekomst.

Alleen stel ik mij nog beetje vragen bij het opduiken van deze nieuwe providers en reeds bestaande die in zee gaan met KPN, met benieuwd of ze even stabiel zullen draaien en met eenzelfde kwaliteit als we nu hebben. Valt dus nog een beetje af te wachten.
saruman
Starter
Starter

ADSL2fit:
"een internetaansluiting waar je een onbeperkt aantal gebruikers op mag aansluiten, ongelimiteerd data over mag versturen en zelfs eigen servers op mag draaien"

Hoe zit het eigenlijk bij Skynet wat betreft een LAN aansluiten en server draaien?? In de verkoopsvoorwaarden (algemene en specifieke) van ADSL Go staat daar niets over.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Op een Adsl Go abo mag je slechts 1 pc aansluiten en geen servers draaien.

Wat betreft het aansluiten van slechts 1 pc staat wel in de specifieke verkoopsvoorwaarden. Dat je geen servers mag draaien staat slechts een klein detail ivm email-servers en open-relay. Doch mag je op een Adsl plus of go geen servers draaien. Op een adsl plus, mag je wel tot 4pc's aansluiten op het internet.
saruman
Starter
Starter

Dan heb jij een andere versie dan hier staat: http://selfcare.skynet.be/index.html?l1 ... ynetadslgo
Daar staat alleen iets over duur van het abonnement en over volumebeperking.

Zou het niet kunnen dat ze de voorwaarden gewijzigd hebben op het moment dat ze met die volumepacks van start zijn gegaan???

Als het inderdaad zo is dat je maar 1 PC mag aansluiten, vind ik dat veel erger dan die 10GB beperking waar hier zoveel op gevit wordt. Het maakt voor hen geen sikkepit verschil of er nu 1 of 10 aanhangen, zolang je binnen de volumelimiet blijft. Hetzelfde geldt eigenlijk voor het draaien van servers. De upload snelheid beperkt het gebruik ervan toch.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Voorwaarden Bladzijde 2, bovenaan staat ivm slechts 1 pc op abo. er staat niet gespecifieerd welk abo, maar voor alle duidelijkheid, dit betreft het adsl go abo. Eronder staat de info ivm open relay, mailserver.
Is idd zeeer onduidelijk vanwege Skynet uit. Er zou meer gespecifieerd moeten worden.

De documenten zijn onlangs veranderd, vernieuwd en wat er in overvloed op staat is het gegeven ivm de volumepacks, alle andere aangaande info is hieruit verdwenen, staat maybe in een ander document of staat niet online.

Ik heb Skynet onlangs gemailed ivm de onvolledigheid van deze documenten. Voor zover de official sources is dit niet gewijzigd wat betreft slechts 1 pc aansluiten op een adsl go, geen server applications permitted, en geen VPN connecties toegelaten.

Ik wacht hierover wel nog op een mail met wat meer duidelijkheid ivm de contract voorwaarden. Indien dit zou gewijzigd zijn dan zal ik dat hier zeker posten. Maar denk het eerlijk gezegd niet.

Hmja, veel verschil tussen de plus waar je 4 pc's mag op aan sluiten en de go waar je maar eentje mag op aansluiten, is er niet. Technisch wordt de lijn ofzo hier niet mee overbelast. Ik volg je volledig in het feit dat dit moet kunnen op een go zolang je maar onder je transferlimieten blijft. Hmm de verhoogde uploadsnelheid bij plus of go maakt trouwens het verschil niet hoor. Met een gewone adsl verbinding kan je geen deftige servers opzetten. Enkel descent vanaf een sdsl verbinding ofzo. (min. 1Mbit/s upstream). Anderzijds zorgen serverapplications wel voor security breaches bij die personen die een server opzetten, maar er geen enkel verstand van hebben, dusja.

Het kan zijn, dat Skynet op dit punt aan het veranderen is en hun verkoopsvoorwaarden in fasen aan het aanpassen is. Anyway als ik iets hoor of iets terug vind, dan zal je het hier terug vinden ;-)
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Dat noem ik nog een een aanbod.

Spijtig genoeg nog niet bij mij in de buurt.
Nog ff wachte en dan bye bye skynet.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ik hoop voor die mannen dat hun backbone dat gaat kunnen trekken. Met zo'n aanbod lok je namelijk de grootgebruikers (diegenen die steevast tegen de limiet bonken of volumepacks moeten kopen)... Wat voor een pijp gaan die op termijn niet moeten liggen hebben naar het Internet. 2x 34 Mbps of zo? Fwiiiiiiiiiw...
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Deej_1977 schreef:Wat voor een pijp gaan die op termijn niet moeten liggen hebben naar het Internet. 2x 34 Mbps of zo? Fwiiiiiiiiiw...

Als het dat maar was ;) zal wel pakken meer zijn :) (ze doen het via KPN dacht ik)
NuKeM
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

tja KPN, in zo'n goede pampieren zitten die ook niet hé... en met de ondergang van KPNQwest is er een bos bandbreedte verdwenen. Ik ga die ADSL2fit toch in 't oog houden :)

/off-topic ON
De Stad Antwerpen, die hebben bandbreedte, daar ligt namelijk een glasvezelring van 655 mbps doorheen heel de grootstad en de randgemeenten... genaamd het MANAP... kon ik daar toch maar mijn DSLke aanhangen ;)
/off-topic OFF
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”