Welke bank heeft de "beste" zichtrekening-voorwaar

DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

BasMSI schreef:Ik heb laatst een overschrijving van België (Argenta) naar Duitsland gedaan en dat was er de volgende dag.
Wel had ik VOOR 12:00 verzonden.
Bij Argenta voor 12:00 is zelfde dag, anders een dag later als het om binnenlands verkeer gaat.

ING bank, ja kan je lachen, die nemen de tijd....weekend 19:00 uur is buiten werktijd, dan nog een weekend er bovenop....
Ik vermoed dat het er morgen wel zo'n beetje zal zijn.


bedankt voor een snelle antwoord. ik veronderstel ook dat ze morgen geld krijgen.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

BasMSI schreef:Kijk daar heb je het weer, da's precies de reden dat ik bij KBC wegging, die lui zijn met de regelmaat van de klok onbeschoft dat het niet mooi meer is.
Ik kreeg een keer te horen, toen KBC een fout maakte en in mijn centen wou te horen:

Ach meneer, U bent echt niet de enige klant, er zijn belangrijkere klanten dan U!


Als ze dat tegen mij zouden zeggen, zou ik ook vertrekken. Een bankkantoor staat of valt uiteraard met de bedienden die er zitten.

BasMSI schreef:Wel had ik VOOR 12:00 verzonden.
Bij Argenta voor 12:00 is zelfde dag, anders een dag later als het om binnenlands verkeer gaat.

ING bank, ja kan je lachen, die nemen de tijd....weekend 19:00 uur is buiten werktijd


Hier ga je toch wel kort door de bocht, vind je dat zelf niet? 19h00 is nog steeds na 12h00 van diezelfde dag.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Hier nen Keytrade aangevraagd. Enkel VISA is niet gratis... Al de rest wel. Alsook 20 EUR cadeau via die 'vriendjes' url :-)

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Dfrog schreef:
BasMSI schreef:Kijk daar heb je het weer, da's precies de reden dat ik bij KBC wegging, die lui zijn met de regelmaat van de klok onbeschoft dat het niet mooi meer is.
Ik kreeg een keer te horen, toen KBC een fout maakte en in mijn centen wou te horen:

Ach meneer, U bent echt niet de enige klant, er zijn belangrijkere klanten dan U!


Als ze dat tegen mij zouden zeggen, zou ik ook vertrekken. Een bankkantoor staat of valt uiteraard met de bedienden die er zitten.

BasMSI schreef:Wel had ik VOOR 12:00 verzonden.
Bij Argenta voor 12:00 is zelfde dag, anders een dag later als het om binnenlands verkeer gaat.

ING bank, ja kan je lachen, die nemen de tijd....weekend 19:00 uur is buiten werktijd


Hier ga je toch wel kort door de bocht, vind je dat zelf niet? 19h00 is nog steeds na 12h00 van diezelfde dag.


Argenta hanteert, voor 12:00 is het dezelfde dag overgemaakt.
Na 12:00 de volgende dag.
Natuurlijk staat het altijd pas na 24 uur op je rekening, en na 12:00 eigenlijk pas na ~36 uur.
Maar andere banken willen er niets over zeggen.
Je moet de tarieven eens op KBC of Fortis een bekijken, als jij het snapt snap ik het ook
:lol:
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

BasMSI schreef:
Dfrog schreef:
BasMSI schreef:Argenta hanteert, voor 12:00 is het dezelfde dag overgemaakt.
Na 12:00 de volgende dag.
Natuurlijk staat het altijd pas na 24 uur op je rekening, en na 12:00 eigenlijk pas na ~36 uur.
Maar andere banken willen er niets over zeggen.
Je moet de tarieven eens op KBC of Fortis een bekijken, als jij het snapt snap ik het ook
:lol:

Als ik bij Dexia overschrijf voor 16h30, dan staat dit geld 5 minuten later op een andere Dexia-rekening.

Als je beweert dat Argenta hetzelfde biedt als een grootbank, dan ben ik het niet met je eens. Argenta is hét op dit moment (nog) nét niet. Volgens mij noch op product (aanbod) noch op service (opleiding bedienden, klantendienst, internetbankieren).

Waarmee ik niet wil zeggen dat de kosten van de grootbanken niet naar omlaag mogen.
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

Idd geld is vandaag pas aangekomen. Maar ik versta niet wat weekend mee te maken geeft met overschrijving?

Moeten ze daar accepteren ?

Jan A wilt 200 euro overschrijven naar Jan B. Verzenden | JA | ? :roll:
LaundroMat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 feb 2005, 11:10

DimaX schreef:Idd geld is vandaag pas aangekomen. Maar ik versta niet wat weekend mee te maken geeft met overschrijving?

Moeten ze daar accepteren ?

Jan A wilt 200 euro overschrijven naar Jan B. Verzenden | JA | ? :roll:


Een overschrijving loopt via een compensatiekamer. Elke dag worden alle overschrijvingen tussen alle banken opgelijst, en de rekening gemaakt van wie hoeveel moet aan wie.

Stel, jij bent bij bank X en je schrijft 1.000 over naar Jan A bij bank A. Die schrijft diezelfde dag 500 over naar Jan X bij Bank X. De compensatiekamer zal dan meegeven dat bank A nog 500 moet aan bank X. Intern bij banken A en X worden dan de rekeningen van de Jannen gedebiteerd & gecrediteerd.

Voor heel dringende overschrijvingen (maw meteen, sito presto) bestaat ook het TARGET systeem. Daar worden interbancaire betalingen meteen geregeld. Meestal is dit voor grote bedragen, Jan en alleman kunnen dit niet zo maar.

Wat betreft overschrijvingen tussen rekeningen van dezelfde bank is dit afhankelijk van bank tot bank. De ene schrijft meteen over, de andere wacht tot 's nachts.

Waarom er dus een week-end tussen is, is omdat de compensatiekamer 's weekends niet werkt :)
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

LaundroMat schreef:
DimaX schreef:Idd geld is vandaag pas aangekomen. Maar ik versta niet wat weekend mee te maken geeft met overschrijving?

Moeten ze daar accepteren ?

Jan A wilt 200 euro overschrijven naar Jan B. Verzenden | JA | ? :roll:


Een overschrijving loopt via een compensatiekamer. Elke dag worden alle overschrijvingen tussen alle banken opgelijst, en de rekening gemaakt van wie hoeveel moet aan wie.

Stel, jij bent bij bank X en je schrijft 1.000 over naar Jan A bij bank A. Die schrijft diezelfde dag 500 over naar Jan X bij Bank X. De compensatiekamer zal dan meegeven dat bank A nog 500 moet aan bank X. Intern bij banken A en X worden dan de rekeningen van de Jannen gedebiteerd & gecrediteerd.

Voor heel dringende overschrijvingen (maw meteen, sito presto) bestaat ook het TARGET systeem. Daar worden interbancaire betalingen meteen geregeld. Meestal is dit voor grote bedragen, Jan en alleman kunnen dit niet zo maar.

Wat betreft overschrijvingen tussen rekeningen van dezelfde bank is dit afhankelijk van bank tot bank. De ene schrijft meteen over, de andere wacht tot 's nachts.

Waarom er dus een week-end tussen is, is omdat de compensatiekamer 's weekends niet werkt :)


Oke bedankt voor uitleg. :wink:
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

voor de echt geïnteresseerden:

http://www.nbb.be/pub/07_00_00_00_00/07_01_00_00_00/07_01_04_00_00.htm?l=nl&t=ho

Als ik me niet vergis gaat het over de UCV, LaundroMat?
LaundroMat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 feb 2005, 11:10

Dfrog schreef:voor de echt geïnteresseerden:

http://www.nbb.be/pub/07_00_00_00_00/07_01_00_00_00/07_01_04_00_00.htm?l=nl&t=ho

Als ik me niet vergis gaat het over de UCV, LaundroMat?


Yep :)
mm2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 04 jan 2004, 12:38

Mocht er een overdraagbaarheid zijn van het zichtrekeningnummer naar een andere bank dan was ik al lang weg bij de bank waar ik momenteel een zichtrekening heb (Fortis). Ik doe toch alles zelf via internet en ben de laatste jaren niet meer in een kantoor langsgeweest.

Maar als je aan alle instanties je nieuwe rekeningnr moet communiceren -om dan nog maar te zwijgen wat er daar allemaal nog kan foutlopen - dan houd ik het liever bij het oude.

Iemand enig idee of zo'n overdraagbaarheid er aankomt in de toekomst ?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik dach tdat die er aankomt wanneer we Europese nummers gaan gebruiken, in 2009 of 2010.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

mm2 schreef:Maar als je aan alle instanties je nieuwe rekeningnr moet communiceren -om dan nog maar te zwijgen wat er daar allemaal nog kan foutlopen - dan houd ik het liever bij het oude.


Krijgt gij van zoveel mensen geldt? :lol:
Bij de meeste beperkt zich da toch tot het loon van de werkgever én de belastingen :-)
Ge kunt voor de zichtrekening desnoods gedurende een jaar ofzo beide rekeningen combineren. Bij argenta ofzo kost u dat toch niets meer of ge nu 1 of 100 rekeningen hebt.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

heb ik zelf ook gedaan. beide rekenigen voor een jaarke en dan was alles wel geregeld. als iedereen zo redeneert dan zit ge vanaf uw geboorte vast bij een bank :) Dan maar hopen dat uw ouders de juiste keuze hebben gemaakt.
Please help, looking for a way to get rich and fast
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

devilkin schreef:Al jaren Argenta. Nog nooit beklaagd, enkel het feit dat je geen internationale overschrijvingen kan doen is beu.

1.Dit kan nu toch wel? alleen duurt dit zeer lang heb ik gelezen, wat is daar van waar? De situatie is mss veranderd?

2.Kun je bij argenta kantoren geld afhalen?Hoeveel kost het als je bij andere banken geld afhaalt? Hoeveel kun je max. per keer afhalen van de automaat?(620€ bij fortis via bancontact van de spaar of zichtrekening+nog van de spaarrekening)

3.Pc banking in orde?

4.Hoeveel kan je onder 0 gaan als student? (bij fortis tot 200€).

5.(Ook gratis visa kaart voor studenten?)

6.tot 26j is alles toch gratis bij fortis? geld afhalen e.d.?(behalve visa).
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

silencer schreef:
devilkin schreef:Al jaren Argenta. Nog nooit beklaagd, enkel het feit dat je geen internationale overschrijvingen kan doen is beu.

1.Dit kan nu toch wel? alleen duurt dit zeer lang heb ik gelezen, wat is daar van waar? De situatie is mss veranderd?


Yup, nu kan het wel - evenwel niet via webbanking. Nog niet geprobeerd in 't kantoor.

silencer schreef:2.Kun je bij argenta kantoren geld afhalen?Hoeveel kost het als je bij andere banken geld afhaalt? Hoeveel kun je max. per keer afhalen van de automaat?(620€ bij fortis via bancontact van de spaar of zichtrekening+nog van de spaarrekening)


Je kan geld afhalen, limiet is wat ze in huis hebben. Bij grote afhalingen dus best op voorhand even bellen. Geen kosten voor afhaling.

silencer schreef:3.Pc banking in orde?


Ja en neen - werkt zonder enig probleem op gelijk welke browser (niet getest op textbased browsers), maar het is niet het veiligste systeem. Er is wel sprake dat er dit jaar ook RSA tokens gaan gebruikt worden.

silencer schreef:4.Hoeveel kan je onder 0 gaan als student? (bij fortis tot 200€).


No idea - hangt af van de rekening. De golden kan je niet onder 0 gaan, de giro weet ik niet, ik heb enkel goldens ;) ik betaal niet graag creditrente ;)

Argenta heeft geen 'studentenrekeningen'.
silencer schreef:5.(Ook gratis visa kaart voor studenten?)


Daar vrees ik ergens voor. Ze hebben een vereiste dat je voor bvb een maand (terwijl de visa wordt aangevraagd bij BCC) een minimumbedrag van 2500e op je rekening hebt staan, plus dat je ook wel de inkomsten hebt om die visa kaart te vereffenen. Navragen bij Argenta zelf lijkt me het beste.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

devilkin schreef:
silencer schreef:
devilkin schreef:Al jaren Argenta. Nog nooit beklaagd, enkel het feit dat je geen internationale overschrijvingen kan doen is beu.

1.Dit kan nu toch wel? alleen duurt dit zeer lang heb ik gelezen, wat is daar van waar? De situatie is mss veranderd?


Yup, nu kan het wel - evenwel niet via webbanking. Nog niet geprobeerd in 't kantoor. :eek:

silencer schreef:2.Kun je bij argenta kantoren geld afhalen?Hoeveel kost het als je bij andere banken geld afhaalt? Hoeveel kun je max. per keer afhalen van de automaat?(620€ bij fortis via bancontact van de spaar of zichtrekening+nog van de spaarrekening)


Je kan geld afhalen, limiet is wat ze in huis hebben. Bij grote afhalingen dus best op voorhand even bellen. Geen kosten voor afhaling.
Ik bedoel uit de muur

silencer schreef:3.Pc banking in orde?


Ja en neen - werkt zonder enig probleem op gelijk welke browser (niet getest op textbased browsers), maar het is niet het veiligste systeem. Er is wel sprake dat er dit jaar ook RSA tokens gaan gebruikt worden.

silencer schreef:4.Hoeveel kan je onder 0 gaan als student? (bij fortis tot 200€).


No idea - hangt af van de rekening. De golden kan je niet onder 0 gaan, de giro weet ik niet, ik heb enkel goldens ;) ik betaal niet graag creditrente ;)


Argenta heeft geen 'studentenrekeningen'.
silencer schreef:5.(Ook gratis visa kaart voor studenten?)


Daar vrees ik ergens voor. Ze hebben een vereiste dat je voor bvb een maand (terwijl de visa wordt aangevraagd bij BCC) een minimumbedrag van 2500e op je rekening hebt staan, plus dat je ook wel de inkomsten hebt om die visa kaart te vereffenen. Navragen bij Argenta zelf lijkt me het beste.

Dat van die 2500€ is wel minder, dan moet je dat eerst weer overschrijven en terugstorten.
Bij fortis kan je een jaar lang gratis visa krijgen.

Het is natuurlijk wel gratis, dus waarom ook niet?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

en na dat jaar gratis?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Lord Utopia schreef:en na dat jaar gratis?

Betalend(maarja als je je kredietkaart op enkele plaatsen hebt geregistreerd da ga je niet snel ff een andere gaan halen), heb nog ff vergeleken met de gratis deutsche bank kredietkaart.
Bij Argenta zijn er nooit kosten voor het gebruik van een kredietkaart (geldafhalen e.d.), maar wordt het geld wel direct van je rek. gehaald.
Het is dus geen kredietkaart, wel een visa kaart.

Nooit kosten bij het gebruik van een kredietkaart, dat kan toch bijna niet?

Wat is het debettarief bij argenta?(vind het even niet)

Kun je met een bankkaart bij elke bank geld afhalen zonder dat dat iets kost?

http://www.argenta.be/nl/diensten/betal ... heques.htm

http://www.deutschebank.be/nl/content/b ... fiche.html

en hier de tarieven van fortis :eek: :
https://www.promo.fortisbanking.be/Onli ... rieven.pdf
Laatst gewijzigd door silencer 06 aug 2008, 01:37, in totaal 1 gewijzigd.
gunny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jun 2006, 00:41
Bedankt: 3 keer

silencer schreef:Bij Argenta zijn er nooit kosten voor het gebruik van een kredietkaart (geldafhalen e.d.), maar wordt het geld wel direct van je rek. gehaald.
Het is dus geen kredietkaart, wel een visa kaart.

Niet "direct", 1 keer per maand krijg je een afrekening met al jouw visa transacties van de voorbije maand.

silencer schreef:Nooit kosten bij het gebruik van een kredietkaart, dat kan toch bijna niet?

Nog nooit moeten betalen voor mijn visa bij argenta.

silencer schreef:Kun je met een bankkaart bij elke bank geld afhalen zonder dat dat iets kost?

Voorlopig nog geen kosten met de bancontact van argenta.

Maar toch ben ik ook overgestapt omdat er andere banken gekomen zijn die veel meer interest geven op hun zichtrekening: keytrade (en ook gratis bancontact), deutsche bank (gratis bancontact en creditcard), en kaupthing edge zelfs 4,5% doch geen kaarten mogelijk.

Argenta is volgens mij zo'n beetje op de lauweren blijven rusten.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

gunny schreef:
silencer schreef:Bij Argenta zijn er nooit kosten voor het gebruik van een kredietkaart (geldafhalen e.d.), maar wordt het geld wel direct van je rek. gehaald.
Het is dus geen kredietkaart, wel een visa kaart.

Niet "direct", 1 keer per maand krijg je een afrekening met al jouw visa transacties van de voorbije maand.

silencer schreef:Nooit kosten bij het gebruik van een kredietkaart, dat kan toch bijna niet?

Nog nooit moeten betalen voor mijn visa bij argenta.

silencer schreef:Kun je met een bankkaart bij elke bank geld afhalen zonder dat dat iets kost?

Voorlopig nog geen kosten met de bancontact van argenta.

Maar toch ben ik ook overgestapt omdat er andere banken gekomen zijn die veel meer interest geven op hun zichtrekening: keytrade (en ook gratis bancontact), deutsche bank (gratis bancontact en creditcard), en kaupthing edge zelfs 4,5% doch geen kaarten mogelijk.

Argenta is volgens mij zo'n beetje op de lauweren blijven rusten.

Je kunt toch ook meerdere banken combineren (het is toch gratis).
bvb Deutsche bank en argenta.
Bij Argenta kun je niet in het rood gaan blijkbaar.
LaundroMat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 feb 2005, 11:10

gunny schreef:
Maar toch ben ik ook overgestapt omdat er andere banken gekomen zijn die veel meer interest geven op hun zichtrekening: keytrade (en ook gratis bancontact), deutsche bank (gratis bancontact en creditcard), en kaupthing edge zelfs 4,5% doch geen kaarten mogelijk.

Argenta is volgens mij zo'n beetje op de lauweren blijven rusten.


Kaupthing EDGE zit nu aan 6% (eigenlijk 5,5% op jaarbasis). Argenta heeft ook een rekening waar ze 4% op geven (e-spaar, als ik me niet vergis), maar vreemd genoeg voeren ze daar weinig communicatie rond.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Argenta heeft zich ingekocht in de markt en kan dit niet voor alles blijven volhouden. Kantoren kosten nu eenmaal geld en de mensen die er zitten werken niet voor apennootjes.

PS: VISA is ook een kredietkaart. De twee bekende kredietkaartenuitgevers in België zijn VISA en MASTERCARD. Een VISA is een kredietkaart zoals een BIC een pen is. Elke bank beslist daar bovenop welke gratis verzekeringen ze aan de kaart toevoegd (cfr. ongevallenverzekering, reisannulatie, diefstal, vrijstelling franchise bij misbruik...)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Argenta is nu 4,25 % op spaarrekening. Ze hebben een politiek van weinig reclame te voeren maar hebben wel kantoren, daar waar andere Internetbanken reclame voeren maar slechts weinig kantoren hebben.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

Goztow schreef:Argenta is nu 4,25 % op spaarrekening. Ze hebben een politiek van weinig reclame te voeren maar hebben wel kantoren, daar waar andere Internetbanken reclame voeren maar slechts weinig kantoren hebben.


Enige problemen bij Argenta is dat je nog geen europese of internationale overschrijving kunt doen.
Alsook dat je een 16 cijferige code moet "onthouden" want een kaartlezer is al bijna een "jaar" stelselmatig uitgesteld
lanky
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 okt 2007, 14:04

skynetbbs schreef:
Goztow schreef:Argenta is nu 4,25 % op spaarrekening. Ze hebben een politiek van weinig reclame te voeren maar hebben wel kantoren, daar waar andere Internetbanken reclame voeren maar slechts weinig kantoren hebben.


Enige problemen bij Argenta is dat je nog geen europese of internationale overschrijving kunt doen.
Alsook dat je een 16 cijferige code moet "onthouden" want een kaartlezer is al bijna een "jaar" stelselmatig uitgesteld


Internationale overschrijving gaan idd enkel via het kantoor zelf en spijtig genoeg niet via netbanking. Die 16 cijferige code vind ik net beter dan een kaartlezer. Ik ken die van buiten dus nu kan ik overal aan mijn netbanking aan zonder dat ik een kaartlezer moet bijhebben. Voor de rest trekt de netbanking wel op niet veel moet ik zeggen, is precies zo maar rap rap in mekaar gestoken.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

Goztow schreef:Argenta is nu 4,25 % op spaarrekening.

w00t, over een aangename verrassing gesproken :-D
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

skynetbbs schreef:
Goztow schreef:Argenta is nu 4,25 % op spaarrekening. Ze hebben een politiek van weinig reclame te voeren maar hebben wel kantoren, daar waar andere Internetbanken reclame voeren maar slechts weinig kantoren hebben.


Enige problemen bij Argenta is dat je nog geen europese of internationale overschrijving kunt doen.
Alsook dat je een 16 cijferige code moet "onthouden" want een kaartlezer is al bijna een "jaar" stelselmatig uitgesteld


Die Europese overschrijvingen komen wel in orde. De banksector is op dit moment aan het migreren naar de sepa-zone. Tegen 2011 moet dit allemaal rond zijn. Sommige bedrijven geven nu al een Europees overschrijvingsformulier mee. http://www.sepabelgium.be/
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

silencer schreef:Bij Argenta zijn er nooit kosten voor het gebruik van een kredietkaart (geldafhalen e.d.), maar wordt het geld wel direct van je rek. gehaald.
Het is dus geen kredietkaart, wel een visa kaart.


Fout. Het is wel degelijk een krediet-kaart, ik krijg hier elke maand van BCC een rekening in de bus met alles wat ik nog moet betalen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

als het geld direct van uw rekening gaat dan is het een debit kaart zeker?
Please help, looking for a way to get rich and fast
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

met die "krediet"kaart kun je niet betalen als je niets op je rekening hebt staan, correct?

Je kunt nog altijd niet in het rood gaan (toch wel een gemis, ik zet zoveel mogelijk spaargeld op mn spaarrekening, ik laat niets/niet veel op mn zichtrekening staan)

Heb wel eens gekeken naar de intrestvet: 8% bij deutsche bank, 15% bij fortis(ongelofelijk waar die allemaal geld voor vragen, zelfs pc banking kost 12€).

Ik ga dus wss naar de deutse bank overstappen(heb ook nog rabobank)+nog een rek. bij argenta.

Welke zichtrekening neem je best bij argenta?
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Je kan wel meer verbruiken dan er op je rekening staat. Als er maar tegen het eind van de maand maar genoeg beschikbaar is. Mijn zichtrekening staat bij argenta altijd op 0. Als ik het bericht van bcc ontvang, schrijf ik over van mijn spaarrekening en na twee dagen is het er dan weer af door bcc. (het is soms nipt :p )
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

met KREDIETkaart kan je juist WEL betalen meer als je hebt
met debet niet
PS: ik kan me moeilijk inbeelden dat bank GEEN extra geld vraagt voor krediet kaart
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

liger schreef:met KREDIETkaart kan je juist WEL betalen meer als je hebt
met debet niet
PS: ik kan me moeilijk inbeelden dat bank GEEN extra geld vraagt voor krediet kaart
De kaart is compleet gratis. Op het gebruik zal wsl wel rente zitten zeker, hoe maken die dingen anders winst ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Ik ben overtuigd, bye bye KBC, hellow Argenta.
Kun je aandelen kopen met Argenta online ?
Je kunt toch geld afhalen vanuit elke muur hé ? net zoals ik bij KBC kan ?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Coop schreef:Ik ben overtuigd, bye bye KBC, hellow Argenta.
Kun je aandelen kopen met Argenta online ?
Je kunt toch geld afhalen vanuit elke muur hé ? net zoals ik bij KBC kan ?
Ik dacht dat je enkel geen geld kon afhalen in de Dexia bank, wel bij ING of bij Argenta zelf. Nu... in Wallonië is dat blijkbaar anders, daar kun je dat wel in een dexia afhalen :p (getest door mijn zus en haar toenmalige waalse vriend)
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Het principe van een kredietkaart is blijkbaar niet voor iedereen even duidelijk.

Een kredietkaart is initieel bedoeld als betaalkaart. Je koopt er dingen mee en betaalt (rekent af) deze slechts 1x gegroepeerd 1x per maand af (type 1).

Er bestaan ook kaarten (type 2) waar je bij de afrekening kan kiezen tussen volledig afrekenen of minstens 25 euro. Niet elke bank biedt dit aan. Hoog risico op interesten te betalen. Af te raden.

Er kan een vast forfait aangerekend worden om een kredietkaart te verkrijgen/behouden. Bij Argenta is dit 0 euro. Bij de meeste andere banken varieert dit afhankelijk van de type kaart (en dit kan zeer uiteenlopen betreft de gekoppelde verzekeringen).

Wanneer je bij de afrekening onvoldoende saldo op uw rekening hebt staan, gaat men interesten aanrekenen (je betaalde immers niet op het afgesproken tijdstip). Je leent dus geld van de maatschappij. De niet-toegelaten debetrente bij Argenta bedraagt trouwens 11,5%.
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Lord Utopia schreef:
Coop schreef:Ik ben overtuigd, bye bye KBC, hellow Argenta.
Kun je aandelen kopen met Argenta online ?
Je kunt toch geld afhalen vanuit elke muur hé ? net zoals ik bij KBC kan ?
Ik dacht dat je enkel geen geld kon afhalen in de Dexia bank, wel bij ING of bij Argenta zelf. Nu... in Wallonië is dat blijkbaar anders, daar kun je dat wel in een dexia afhalen :p (getest door mijn zus en haar toenmalige waalse vriend)


Met mijn KBC bankkaart kanikuit elke muur geldhalen, dat is wel een voordeel !
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Lord Utopia schreef:
Coop schreef:Ik ben overtuigd, bye bye KBC, hellow Argenta.
Kun je aandelen kopen met Argenta online ?
Je kunt toch geld afhalen vanuit elke muur hé ? net zoals ik bij KBC kan ?
Ik dacht dat je enkel geen geld kon afhalen in de Dexia bank, wel bij ING of bij Argenta zelf. Nu... in Wallonië is dat blijkbaar anders, daar kun je dat wel in een dexia afhalen :p (getest door mijn zus en haar toenmalige waalse vriend)


Je kan met uw BC/MC-kaart in elke bank terecht. (ook in alle Dexia's) Argenta staat nog in een beginstadium van onlinebankieren en zeker van beleggen. Als je dan toch perse goedkoop wil gaan traden, open dan een rekening bij Binkbank ofzo.

Begrijp me niet verkeerd. Er is niets mis met Argenta, maar het is in mijn ogen op dit moment nog geen volwaardige bank. Verwacht er geen: goed opgeleide mensen, volwaardig e-banking, buitenlandse overschrijvingen, beleggingsfondsen, goede back-office. Als je een goedkope rekening zoekt, ben je daar wel op het juiste adres.
gunny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jun 2006, 00:41
Bedankt: 3 keer

LaundroMat schreef:Kaupthing EDGE zit nu aan 6% (eigenlijk 5,5% op jaarbasis).

Ik had het over de zichtrekening (zoals gevraagd in het topic), die geeft 4,5%. Hun spaarrek is dan weer 4/2/1.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”