dxADSL waarden

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik heb sinds 2 weken mijn oude alcatelmodem die ik leende vaarwel gezegd (http://support.netspace.net.au/images/s ... eFront.jpg) en ook mijn DLink 604 routertje richting containerpark gebracht (kwam beetje rook uit :D).

Dus meteen met een boodschappenlijstje naar de winkel gestapt, en naar buiten gekomen met:
- Linksys AM200-EU ADSL2+ modem (nu nog wel de gewone adsl van dxadsl)
- Linksys wrt54GC als router+draadloos toegangspunt
- Linksys pap2t-EU als VOIP toestelletje

Snel alles aangesloten en werkende gekregen...maar ik stel mij vragen rond de waarden van dxadsl. Ik woon helemaal op het einde van de lijn (links van mij + mijn ouders hebben 09 362 nummers, rechts van mij hebben ze allemaal 09 252 nummers. 362 = centrale oosterzele, 252 = centrale Melle) en vroeg mij af hoe goed/slecht deze waarden waren...

Code: Selecteer alles

DSL Status

DSL Status: 	UP
DSL Modulation Mode: 	Auto
DSL Path Mode: 	FAST
Downstream Rate: 	4192 Kbps
Upstream Rate: 	640 Kbps
Downstream Margin: 	4 db
Upstream Margin: 	16 db
Downstream Line Attenuation: 	53
Upstream Line Attenuation: 	58
Downstream Transmit Power: 	17
Upstream Transmit Power: 	11
LOS Errors: 	0 

Code: Selecteer alles

PVC Connection

PVC Status: 	UP
Encapsulation: 	RFC 2516 PPPoE
Multiplexing: 	LLC
Autodetect: 	Enable
VPI: 	8
VCI: 	35 
Ah bijkomend iets voor de mensen die gekend zijn met Linux : Ik heb mijn adsl modem/router als ip 10.0.0.1 gegeven. De routerfunctionaliteit van de draadloze router/accesspoint wou ik uitschakelen (dhcp) zodat deze als switch/accesspoint kon dienen. Ik dacht dan dat mijn pc's de dhcp van de modem gingen aanspreken doch niks is minder waar. Als ik de dhcp uitschakel dan krijgt geen enkele pc nog een IP...

Ondertussen is de PAP2T geconfigureerd voor mijn VOIP server (elastix). Uitbellen met mijn topcom dect toestelletjes en faxen met mijn HP officejet 5510 lukt prima. Normaal maandag mijn 2 09 telefoonnummertjes van 3starsnet ;-)

http://kris.derocker.name/inet-thuis/DSC00326.JPG
http://kris.derocker.name/inet-thuis/DSC00327.JPG
Vooraan : Linksys wrt54GC
Midden1 : Linksys pap2t-EU
Midden2 : AM200-EU ADSL2+
Achteraan : Lacie Netwerk hardeschijf

http://kris.derocker.name/inet-thuis/DSC00328_2.JPG
Van de Linksys wrt54GC vertrekt een UTP naar boven waar een DLink swich het internetverkeer regelt tussen de switch op mijn kamer (dezelfde dlink - 3pc's), de switch op mn broer zijn kamer (dezelfde dlink - 2pc's) en de pc van ma en pa.
Special_K
Premium Member
Premium Member

Beter kan je, gezien de afstand, niet verwachten. Hopelijk heb je geen last van disconnects want veel marge heb je blijkbaar niet meer.

Wat betreft je modem router instellingen, ik had daar aanvankelijk ook problemen mee maar heb het op deze manier opgelost:

http://jelnet.free.fr/forum/viewtopic.php?p=1357
Afbeelding
krisken
userbase crew
userbase crew

Wel om eerlijk te zijn...af en toe (lees 1x/dag) heb ik een disconnect, maar een minuutje later is deze weer verholpen en werkt alles perfect! Ook merk ik (voor het downloaden van nieuwsgroepen) ook een opmerkelijk verschil tussen de oude modem en de nieuwe. De alcatel ging tot maximum 340kbps. Met dezelfde pc, zelfde software, zelfde instellingen etc gaat het met de nieuwe modem toch tegen de 440kbps aan.

Ben dus nog altijd heel tevreden van deze provider, en ach voor die ene disconnect per dag...het is de moeite niet.

Bedankt voor de link! Ga deze meteen eens volgen!
Special_K
Premium Member
Premium Member

krisken schreef:Ook merk ik (voor het downloaden van nieuwsgroepen) ook een opmerkelijk verschil tussen de oude modem en de nieuwe. De alcatel ging tot maximum 340kbps. Met dezelfde pc, zelfde software, zelfde instellingen etc gaat het met de nieuwe modem toch tegen de 440kbps aan.
Ja ik heb dezelfde en ik ben er eveneens zeer tevreden van
krisken schreef: Ben dus nog altijd heel tevreden van deze provider, en ach voor die ene disconnect per dag...het is de moeite niet.
Ja ik denk dat je niet meer mag verwachten. Ik had aanvankelijk ook soms wisselende snelheden maar dxADSL heeft er alles aan gedaan om dit in orde te brengen, ik ben dus ook een tevreden dxADSL klant :-D
Afbeelding
john_muts
Starter Plus
Starter Plus

Kristiaan dat ziet er niet goed uit. Je hebt geluk dat het stabiel is met zulke slechte waarden. Vooral de snr down is zeer slecht. 6dB is normaal het minimum om verbinding te kunnen maken.
ikbenben
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb praktisch niks van problemen met dxadsl.
Bijna een constante downloadsnelheid met nieuwsgroepen van +-630KB/s.
Soms eens een disconnect maar dat duurt echt niet langer dan 1sec.
Wisselende downloadsnelheden...tja,soms rond de piekuren maar zeker niet extreem.Ik haal nog een voldoende deftige snelheid.
Kortom....zéééér tevreden klant van dxadsl 8)
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

sync je mss aan het randje?
ik het nog geen enkele disconnect gemerkt
krisken
userbase crew
userbase crew

john_muts schreef:Kristiaan dat ziet er niet goed uit. Je hebt geluk dat het stabiel is met zulke slechte waarden. Vooral de snr down is zeer slecht. 6dB is normaal het minimum om verbinding te kunnen maken.
En wie ben jij dat je mijn naam zo goed kent?
Frederik?
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”