Ik ben op zoek naar een 1TB SATA(2/300) hdd en ik dacht aan de Western Digital WD1001FALS 1 TB (€ 179 in alternate.be), maar ik zie dat de andere HDDs met evenveel capaciteit meestal 30-60€ minder kosten, dus ik twijfel een beetje.
Ik zie niet zo om naar geluid of stroomverbruik alhoewel die natuurlijk het best zo laag mogelijk blijven.
Welke 1000GB HDD?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Moeilijk commentaar te geven als je niet weet met welke andere schijven je vergeleken hebt.
In ieder geval is dit één van de snellere WD schijven (32MB cache i.p.v. 16MB voor de andere schijven?).
In ieder geval is dit één van de snellere WD schijven (32MB cache i.p.v. 16MB voor de andere schijven?).
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
De beste zijn inderdaad de WD's, de goedkoopste de Samsungs. Het is echt aan jou om te overwegen of de extra "kwaliteit" van de WD de extra centjes waard zijn... Ik zit hier met een simpele RAID1 oplossing en voor mij volstaan de Samsungs (als er dan toch eens eentje crasht, dan heb ik de mirror nog). Mocht ik geen RAID1 (of andere veiligere variant) gebruiken, zou ik allicht voor een WD gaan.
En whatever you do: gene Maxtor!
En whatever you do: gene Maxtor!
ooh. shiny.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 12 keer
Samsungs zijn het beste prijs kwaliteit.. zoek topic maar op @ tweakers...
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik heb Samsung Spinpoint F1s 1 TB en ik heb er op 6 maanden al 2 kapot gekregen. Ze zijn wel stil en zuinig maar in een RAID 5 opstelling kunnen ze de performance precies niet goed aan. Had er wel goede reviews van gelezen tot op heden maar mijn eigen ervaring is toch niet zo goed. Beetje jammer.
- Styno
- Elite Poster
Ik ben zeer tevreden van de WD1000FYPS reeks en draai er nu al enkele maanden mee in Raid5. Dat zijn de WD RE2-GP, dus Green Power Raid Editions.
linkje hier
Zijn heel wat stiller en verbruiken een pak minder dan de doorsnee disken. Wel enkel gebruiken bij Raid implementaties!!
Edit: voor goeie hd reviews ed.: storagereview.com
linkje hier
Zijn heel wat stiller en verbruiken een pak minder dan de doorsnee disken. Wel enkel gebruiken bij Raid implementaties!!
Edit: voor goeie hd reviews ed.: storagereview.com
Laatst gewijzigd door Styno 04 aug 2008, 14:06, in totaal 1 gewijzigd.
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Ik heb 20TB (allemaal in raid 5 in Thecus N5200(PRO)) met de WD RE2-GP en zeer tevreden maar ja dan drijf je het prijskaartje alleen maar op.
De WD RE2-GP komt dan ook uit de Enterprise selectie van WD.
Performantie is niet top maar goed en zoals Styno reeds aangaf ze zijn zeer stil.
Performantie is niet top maar goed en zoals Styno reeds aangaf ze zijn zeer stil.
Hoi Diod,
Waarom geen 2 x F1 Spinpoint Samsung 640GB of 1TB in Raid?
Ik zou in elk geval geen 50 of 60 € meer betalen voor een 1TB HD. Testen of reviews heb ik niet kunnen vinden. Op Tweakers waren ze ook niet overtuigd van eventuele voordelen tegenover de spinpoints van Samsung.
Waarom geen 2 x F1 Spinpoint Samsung 640GB of 1TB in Raid?
Ik zou in elk geval geen 50 of 60 € meer betalen voor een 1TB HD. Testen of reviews heb ik niet kunnen vinden. Op Tweakers waren ze ook niet overtuigd van eventuele voordelen tegenover de spinpoints van Samsung.
Liefst geen RAID want het kost 2 keer zoveel en ik moet er ook ruimte voor hebben
Ik heb momenteel 3 schijven zitten in een "kooi" waar er 4 inkunnen, mijn case heeft normaal ook een "kooi" voor 2 schijven maar deze heb ik eruit moeten halen want anders ging mijn 8800GTX kaartje er niet in.
EDIT: En de Seagate Barracuda 7200.11 (1TB versie)? Die kost € 139 bij alternate, lijkt me een redelijke prijs en de reviews zijn goed
Ik heb momenteel 3 schijven zitten in een "kooi" waar er 4 inkunnen, mijn case heeft normaal ook een "kooi" voor 2 schijven maar deze heb ik eruit moeten halen want anders ging mijn 8800GTX kaartje er niet in.
EDIT: En de Seagate Barracuda 7200.11 (1TB versie)? Die kost € 139 bij alternate, lijkt me een redelijke prijs en de reviews zijn goed
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Wel ja die Thecus heeft bij mij dus al 2 van die Samsungs naar de kl**** geholpen . Voor de rest super content van dat bakje.Astralon schreef:Ik heb 20TB (allemaal in raid 5 in Thecus N5200(PRO)) met de WD RE2-GP en zeer tevreden maar ja dan drijf je het prijskaartje alleen maar op.
Moet wel zeggen dat die WDs veel duurder zijn dan die Samsungs begot.
Ik denk dat ik voor de Seagate Barracuda 7200.11 zal gaan.
Nu, ik zit met een klein probleempje: ik mis 1 van de 4 rubber anti-vibratie "dingetjes" die standaard bij de P182 case zitten, en die schuifrails zijn daar zeker 'speciaal' voor gebouwd? Zou dat dus zonder zo van die rubber"dingetjes" werken of met alleen 2 x rubber aan 1 kant van de rail?
Nu, ik zit met een klein probleempje: ik mis 1 van de 4 rubber anti-vibratie "dingetjes" die standaard bij de P182 case zitten, en die schuifrails zijn daar zeker 'speciaal' voor gebouwd? Zou dat dus zonder zo van die rubber"dingetjes" werken of met alleen 2 x rubber aan 1 kant van de rail?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
zou ik niet doen, worden heet en maken herrie.Diod schreef:Ik denk dat ik voor de Seagate Barracuda 7200.11 zal gaan.
Ik heb de WD GP, zijn de allerstilste op dit moment en verbruiken de helft van de samsungs.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
@diod:
kijk eens aan de andere kant van je kast (als je naar de voorkant kijkt, rechterkant)
Daar zit normaal zo'n zwart doosje met nog wat extra rubbertjes in, althans bij mijn P180
Hier is een foto: http://www.silentpcreview.com/files/ima ... lcage2.jpg
ie zit op de HDD case in het middenstuk.
kijk eens aan de andere kant van je kast (als je naar de voorkant kijkt, rechterkant)
Daar zit normaal zo'n zwart doosje met nog wat extra rubbertjes in, althans bij mijn P180
Hier is een foto: http://www.silentpcreview.com/files/ima ... lcage2.jpg
ie zit op de HDD case in het middenstuk.
Jep splinterbyte, je hebt gelijk
Alhoewel ze er bij mij al op de HD cage zelf zaten.
Heel fel bedankt
Nu, voor de HDD zelf(door silencer ben ik weer aan het twijfelen geraakt )
Op http://alternate.be/html/product/summar ... ction=desc staan bovenaan de modellen met 1000GB, en bij de GP heb je WD10EACS en WD1000FYPS. Ik denk dat alleen WD10EACS iets of wat fatsoenlijk te verkrijgen is, de andere zijn levertermijn is onbekend.
Maar ik heb gelezen dat de WD10EACS maar aan 5400rpm draait? Aan de andere kant zeggen ze wel dat deze zeer stil is en dat hij zeer weinig stroom verbruikt... En hij kost maar € 119.
Alhoewel ze er bij mij al op de HD cage zelf zaten.
Heel fel bedankt
Nu, voor de HDD zelf(door silencer ben ik weer aan het twijfelen geraakt )
Op http://alternate.be/html/product/summar ... ction=desc staan bovenaan de modellen met 1000GB, en bij de GP heb je WD10EACS en WD1000FYPS. Ik denk dat alleen WD10EACS iets of wat fatsoenlijk te verkrijgen is, de andere zijn levertermijn is onbekend.
Maar ik heb gelezen dat de WD10EACS maar aan 5400rpm draait? Aan de andere kant zeggen ze wel dat deze zeer stil is en dat hij zeer weinig stroom verbruikt... En hij kost maar € 119.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Veel heeft ook met geluk te maken. Kan goed zijn dat je wd de eerste week stuk gaat en je samsung 10 jaar meegaat en omgekeerd.
Nja, liever de eerste dag dan als het al helemaal vol staat tbh (liever helemaal niet natuurlijk)crapiecorn schreef:Veel heeft ook met geluk te maken. Kan goed zijn dat je wd de eerste week stuk gaat en je samsung 10 jaar meegaat en omgekeerd.
Normaal gezien steek ik niet zo veel tijd in het kiezen van een nieuwe HDD mar omdat het een van 1TB is wil ik toch een hebben die "fatsoenlijk" is.
EDIT: Kzal wel met die WD10EACS gaan, is nie duur en zou "koel" zijn.
Zelf heb ik nog nie veel problemen gehad met maxtor. Maar 1 keer toen ik per ongeluk mijn voeding verkeerd stak op mijn moederbord kreeg die teveel stroom ofzo: voeding kapot, 1 maxtor hdd kapot en een paar fans kapot.
Maxtor HDD naar wherever it is waar ze die 'herstellen' en ff daarna een nieuwe, iets grotere toegekregen. Buiten dat is zo'n HDD nog niet kapotgegaan. Zal mss puur geluk zijn zuh
Ma ik probeer ook zoveel mogelijk WD te krijgen omda die tog nog altijd het beste lijken.
Maxtor HDD naar wherever it is waar ze die 'herstellen' en ff daarna een nieuwe, iets grotere toegekregen. Buiten dat is zo'n HDD nog niet kapotgegaan. Zal mss puur geluk zijn zuh
Ma ik probeer ook zoveel mogelijk WD te krijgen omda die tog nog altijd het beste lijken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Die GP 1GB is wel goedkoop geworden, in juni was dat toch nog +160€.
Ik heb de 500GB versie(goedkoper en nog iets stiller 1.5dB)
Draait idd 5400t, de samsung is wel sneller(maar of je dat gaat merken in windows met zijn traag bestandsbeheer).
Maxtor schijven worden nu toch gemaakt door seagate?
Vroeger zou ik toch geen WD's genomen hebben(8j terug).
Ik heb de 500GB versie(goedkoper en nog iets stiller 1.5dB)
Draait idd 5400t, de samsung is wel sneller(maar of je dat gaat merken in windows met zijn traag bestandsbeheer).
Maxtor schijven worden nu toch gemaakt door seagate?
Vroeger zou ik toch geen WD's genomen hebben(8j terug).
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Hoe? Bij mij is dat altijd op dezelfde dagDiod schreef:...
Nja, liever de eerste dag dan als het al helemaal vol staat tbh
...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset