voip werkt niet bij homeconnect

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
leovinci76
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 aug 2008, 22:03

Ik ben nieuwe klant van dommel met homeconnect abo.

Internet werkt, maar het teloongedeelte werkt niet, voip led brandt niet.
Kan niet bellen (altijd bezettoon) als gebeld worden.
De voip instellingen zijn afgeschermd en dus veronderstel ik geconfigureerd door dommel.

Als ik op de router inlog zie ik volgende melding bij telefonie :
VoIP-accounts: 1 account (mislukt: 1 account)
Heb al harde reset modem gegeven; geen verbetering.

Heeft er nog iemand dit probleem gehad.

mvg
Wim
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Als je op de homebox inlogt en naar de status pagina gaat en VoIP checkt. Wat staat er daar juist van informatie?

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
belgianguy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 23 jul 2008, 21:24

Ik heb het bij mij even nagekeken en er zou moeten staan:

VoIP-accounts: 1 account (geregistreerd: 1 account)

Heb er nooit problemen mee gehad. Na activatie ging ongeveer een uurtje later het VoIP-lampje aan.
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

Heb exact hetzelfde probleem. 1 weeks reeds.
morgen nog eens bellen naar Dommel
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

ik ook, maar bij mij staan er geen voip accounts, maw de provisioning is nog nooit gestart geweest.(hetgeen de software/modem zou moeten doen). Dommel weet het zelf niet. Heb vrijdag men mac gegeven. Zal morgenochtend 9u direct bellen , en dan ga ik echt pushen dat ze die systeemadmin in zijn gat schoppen om het eindelijk eens te bekijken.
chessboxing
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 aug 2008, 12:04
Locatie: Oostende

help

1 account (mislukt: 1 account)

Gebruikersnaam: sipxxxxx
ip: xx.xxx.xx.xxx
Status: Mislukt (not_found)


Dit heb ik al van dag 1 (bij wijze van spreken) staan in mijn status. Ik heb Perfect internet, maar mijn voip lichtje werkt nog steeds niet. Ik bel naar het gratis nr. 0800/40527 non stop maar deze blijft rinkelen tot hij uiteindelijk nen irritante ""-^^$%#" geeft, soms wordt ik precies geweert (maakt niet uit, ze zijn precies niet bereikbaar op dat nr.). Nochtans moet ik mij naar dit nr wenden volgens mijn activatiebrief...

Btw: als ik mijn homelink icoon aanklik krijg ik een melding van "er is een fout opgetreden bij het verbinden met de server. probeer het later opnieuw." En dan krijg ik dit:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door chessboxing 04 aug 2008, 11:47, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Coolrunner
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:42

chessboxing schreef:Btw: als ik mijn homelink icoon aanklik krijg ik een melding van "er is een fout opgetreden bij het verbinden met de server. probeer het later opnieuw." En dan krijg ik dit:
Afbeelding


misschien ben je hier iets mee : http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=19989&highlight=kleur+panels
It ain`t what you say but the way you say it !
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Trouwens, hoe zit dat verder nog met de 09xx-nummers? Als je die probeert te bellen zeggen ze dat het nummer niet antwoordt, ook een foutje van Dommel zeker?
To download or not to download, that's the question.
leovinci76
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 aug 2008, 22:03

Ik heb ook al een melding gemaakt via dommel support aangezien de lijn van de helpdesk zoals gekend nogal zwijgzaam is.

Indien ik iets zinnig te weten kom laat ik nog wel iets weten.
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

gelieve als er iemand is die ook het probleem SIP#### mislukt (not found) heeft, een berichtje te laten van zodra het opgelost is.

Kan je ook even vermelden hoe het opgelost is. Bedoel maar heeft de helpdesk iets bij jou persoonlijk moeten aanpassen of is het vanzelf gekomen door een algemene oplossing bij dommel.
chessboxing
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 aug 2008, 12:04
Locatie: Oostende

gelieve als er iemand is die ook het probleem SIP#### mislukt (not found) heeft, een berichtje te laten van zodra het opgelost is.

Kan je ook even vermelden hoe het opgelost is. Bedoel maar heeft de helpdesk iets bij jou persoonlijk moeten aanpassen of is het vanzelf gekomen door een algemene oplossing bij dommel.


KOMAAN ZEG NIEMAND DIE EEN OPLOSSING OF VERKLARING HEEFT. IK BEL CONSTANT NAAR HET GRATIS NR. VERMELD OP MIJN ACTIVATIEBRIEF EN KAN GEWOON MIJN VRAAG NIET STELLEN.

(bold, om aandacht te trekken lol)
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

volgens helpdesk weten ze van het probleem af en is het wachten. Is gewoon dat ik geen week blijf wachten in de veronderstelling dat het probleem er nog is en dat het eigenlijk bij iedereen al opgelost is.

:wink:
chessboxing
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 aug 2008, 12:04
Locatie: Oostende

HANs schreef:volgens helpdesk weten ze van het probleem af en is het wachten. Is gewoon dat ik geen week blijf wachten in de veronderstelling dat het probleem er nog is en dat het eigenlijk bij iedereen al opgelost is.

:wink:


Heb jij ook het symptoom dat ik boven gepost heb (op die screenshots)?
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

dat probleem had ik eerst maar zag snel de oorzaak.

bij de installatie zegt hij dat de router zichzelf een paar keer zal uitschakelen etc en dat je de router niet mag uitschakelen gedurende 30 min. als je voltooien klikt krijg je dat probleem.

Ik zal dat de router opnieuw aan het opstarten was en je dus onmogelijk verbinding kon hebben met internet algemeen.

Ik heb gewoon zo'n 3 minuten gewacht tot ik terug op internet kon (gewoon google) en dan voltooien en no problemo.
chessboxing
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 aug 2008, 12:04
Locatie: Oostende

Ik heb internet maar krijg nog steeds dat prob zoals mijn screens. Dus als ik het opnieuw installeer (router resetten etc.), en pas op voltooi klik na dat mijn router 30min heeft zitten zijn ding doen (met restarts etc.) zou ik in mijn panel moeten kunnen. (waar ik mijn domeinnaam etc zou kunnen regelen)?
chessboxing
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 aug 2008, 12:04
Locatie: Oostende

dat probleem had ik eerst maar zag snel de oorzaak.

bij de installatie zegt hij dat de router zichzelf een paar keer zal uitschakelen etc en dat je de router niet mag uitschakelen gedurende 30 min. als je voltooien klikt krijg je dat probleem.

Ik zal dat de router opnieuw aan het opstarten was en je dus onmogelijk verbinding kon hebben met internet algemeen.

Ik heb gewoon zo'n 3 minuten gewacht tot ik terug op internet kon (gewoon google) en dan voltooien en no problemo.


Dit werkt bij mij ook al niet. :(, en kan mijn domeinnaam dus ook nog niet aanvragen, sniep :-(
belgianguy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 23 jul 2008, 21:24

Dit werkt bij mij ook al niet. :(, en kan mijn domeinnaam dus ook nog niet aanvragen, sniep :-(


Maak jullie geen illusies, op dit moment kan je bij dommel nog geen domeinnamen aanvragen. dit zou pas vanaf september mogelijk zijn.
Via hun software kan je voorlopig alleen je dommel email aanmaken en enkele instellingen aanpassen ivm doorschakelen van telefoon bij bezet enz...
Ik ben sinds een twee weken actief maar kan jullie verder niet helpen met jullie probleem. Bij mij ging VoIP vanzelf in werking een uurtje na de activatie.
Peterken
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 nov 2004, 15:18
Locatie: Genk

chessboxing schreef:KOMAAN ZEG NIEMAND DIE EEN OPLOSSING OF VERKLARING HEEFT. IK BEL CONSTANT NAAR HET GRATIS NR. VERMELD OP MIJN ACTIVATIEBRIEF EN KAN GEWOON MIJN VRAAG NIET STELLEN.

(bold, om aandacht te trekken lol)

Als je gefrustreerd zou zijn door dat probleem, kan ik dat héél goed begrijpen; je hebt 'iets gekocht' en verwacht dat dat ook werkt.
Om uw post hier hoofdzakelijk in drukletters te typen, lost niks op. Ik denk zelfs dat er meer mensen niet graag 'schreeuwerige' posts lezen en als je dat op een 'normale' manier typt, zullen ze u echt wel helpen als ze kunnen.

Waar ligt de grens bij het aandacht trekken? Gekleurde tekst, lettergrootte extra groot, bold, .... Het zou er hier nogal uitzien moest iedereen zo beginnen hé + naar mijn mening verlaag je zo juist de kans om hier hulp te krijgen.

Just my 2 cents.
"He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever"
chessboxing
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 aug 2008, 12:04
Locatie: Oostende

Als je gefrustreerd zou zijn door dat probleem, kan ik dat héél goed begrijpen; je hebt 'iets gekocht' en verwacht dat dat ook werkt.
Om uw post hier hoofdzakelijk in drukletters te typen, lost niks op. Ik denk zelfs dat er meer mensen niet graag 'schreeuwerige' posts lezen en als je dat op een 'normale' manier typt, zullen ze u echt wel helpen als ze kunnen.

Waar ligt de grens bij het aandacht trekken? Gekleurde tekst, lettergrootte extra groot, bold, .... Het zou er hier nogal uitzien moest iedereen zo beginnen hé + naar mijn mening verlaag je zo juist de kans om hier hulp te krijgen.

Just my 2 cents.


Ten eerste ben ik niet gefrustreerd, ik heb begrip voor het probleem want dommel moet omgaan met een massa toestroming... Maar dat wil niet zeggen dat ik niet streef naar een verklaring of oplossing en daarom "tot het uiterste" zou gaan (korrel zout nemen want ik verhef het niet tot zo iets belangrijk dat men er moet over een post beginnen,dit stel ik alleen vast)
Ten tweede "Om uw post hier hoofdzakelijk in drukletters te typen, lost niks op. " Maar het creëert ook geen probleem, alleen bij mensen die daardoor zich geïrriteerd voelen. maw kleingeestige personen, no offence.
Ten derde bleef mijn oproep tot een verklaring (al dan niet hoofdletters) relevant, jouwe daar en tegen compleet ernaast, deze van mij nu ook trouwens, ik word wel gedwongen. Dus blijf on topic als het kan.
Ten Vierde "Waar ligt de grens bij het aandacht trekken?" Wel ik denk dat ik deze overschreden heb zeker, als ik zo op de vingers getikt word. De tolerantie en relativering is ver te zoeken, precies. Ik verschiet ervan dat ik nog geen waarschuwing heb ontvangen van de admin voor mijn deviant gedrag.
...

"(bold, om aandacht te trekken lol)" Het feit dat ik onderaan mijn oproep dat zet, roep ik op tot relativering hé.
peace judge judy :judge:
leovinci76
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 aug 2008, 22:03

Probleem is opgelost, zag vanmorgen dat VOIP led brandde.
Direkt getest en kan nu bellen. Opgebeld worden is nog niet getest.

Ik weet niet wat er veranderd is van instellingen.
Men support ticket staat nog altijd open en is ook niets bij vermeld

Wim
PTiTDaV
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2008, 19:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

Hier werkt het ook sinds deze morgen.
Ik kan wel steeds mijn lijninstellingen via homelink niet aanpassen.
Ook vraag ik mij af of wij ( mensen die probleem met VIOP hadden door modemwissel ) een nieuwe activatiecode via brief krijgen.
Ikzelf heb mijn code uit de doos moeten doorgeven aan de helpdesk samen met mijn MAC adres.
Als ik mijn modem reset dan ben ik gezien want heb geen activatiecode.
Iemand een idee?

Mvg,
David
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

Hier werkt VOIP ook sinds vandaag.

Bedankt Dommel
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

PTiTDaV schreef:Hier werkt het ook sinds deze morgen.
Ik kan wel steeds mijn lijninstellingen via homelink niet aanpassen.
Ook vraag ik mij af of wij ( mensen die probleem met VIOP hadden door modemwissel ) een nieuwe activatiecode via brief krijgen.
Ikzelf heb mijn code uit de doos moeten doorgeven aan de helpdesk samen met mijn MAC adres.
Als ik mijn modem reset dan ben ik gezien want heb geen activatiecode.
Iemand een idee?

Mvg,
David


ik heb mijn nieuw mac adres + serial vd brief in de doos moete geven
mijn activatie code die ik ervoor kreeg via de post is dus behouden
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

VoIP-accounts: 1 account (geregistreerd: 1 account)

joepie :D
Nu nog Bria configureren(of neem ik beter de gratis X lite? Kan nie kieze)
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

hmm

Voip werkt inderdaad, maar nu nog opgebeld kunnen worden door belgacom en telenet en kben tevreden. Nu is he tnog maar half in orde in feite
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Maat van me was ook niet bereikbaar vanaf Telenet en Belgacom.
Zijn ouders hadden telenet en hebben dan naar Telenet gebeld, de dag erna was het in orde... Nu nog naar Belgacom bellen, dan komt dat misschien ook in orde (klinkt nu bezet als je van daar uit belt)?
stephane
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 aug 2008, 10:36

hier hetzelfde mobistar en proximus gaan de rest niet
zal nog wel komen zeker
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

hier werken alle providers vd eerste keer op dommel na
spykE
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 sep 2007, 19:10

VOIP werkt hier ook eindelijk na acht dagen. Ben tevreden!
chessboxing
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 aug 2008, 12:04
Locatie: Oostende

idd, heb sinds de 13de ook al voip
(y)(y)(y)
Cocoony
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 aug 2008, 08:44
Locatie: Lier

Homeconnect aangevraagd op 20 juli, geactiveerd op 08 augustus (was met verlof). Internet werkte meteen, maar VOIP nog steeds niet.
Ondertussen kan ik ook niet meer gebeld worden via Telenet (kwam van Telenet naar Homeconnect met behoud van nummer).

Iemand een idee of de VOIP settings manueel ingesteld kunnen/mogen worden?
Zoals zovelen heb ik al verschillende malen geprobeerd om de helpdesk te bereiken, maar na 7 X 20(+) minuten laten rinkelen heb ik het opgegeven.

Ben ik alleen in deze situatie? Blijkbaar is het VOIP probleem voor iedereen opgelost vanaf 13 augustus... Goed voor hen, maar hier in Lier... geen telefoon.
Jammer.
Peter
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

[quote="Cocoony"

Iemand een idee of de VOIP settings manueel ingesteld kunnen/mogen worden?
/quote]

Zelf instellen gaat niet lukken hoor dit is wat dommel zelf doet
1 tip gewoon elke dag proberen te bellen tot ze het zelf beu worden
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

wss brugverlof
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

Bij mij ook nog altijd niks hoor, de eerste zullen de laatste zijn precies :(
Gebruikersavatar
GeMa
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 dec 2005, 12:09

Na 33 dagen eindelijk VOIP.

Nu nog wachten op de beloofde website, de .be domeinnaam en de beloofde 12 MBit.

Groetjes,

GeMa
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”