Siemens maakt geen modems meer

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
lugho
Starter
Starter
Bedankt: 2 keer

Gelezen in "De Morgen" van vrijdag 1 augustus 2008:
Siemens maakt na 168 jaar geen telefoons meer

Het Duitse elektronicaconcern Siemens verkoopt het grootste deel van telefoonproducent SHC aan investeringsmaatschappij Arques. Door de verkoop komt er een einde aan Siemens traditionele link met de telefoonproductie. Eind 1840 startte het bedrijf met de productie van telegrafie-materieel.

Siemens gaf geen financiële details vrij over de verkoop van 80,2 procent van SHC (Siemens Home and Office Communications Devices). Naast telefoons maakt SHC ook accessoires voor snel internet, internettelefonie en ontvangers voor digitale televisie.

Arques, dat bedrijven koopt om hen te herstructureren en nadien opnieuw van de hand te doen, beloofde de productiesites van SHC in München en Bocholt de komende drie jaar te zullen behouden.

SHC telt 2.100 werknemers, van wie twee derde in Bocholt. (belga/lb)"
Gezien het Homeconnect pakket een Siemens modem heeft, kan dit dan de service en de updates beïnvloeden? Als ze geen modems meer zullen maken zal vervanging bij defect wel een groot probleem geven.

Weet iemand meer?
frado
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 4 keer

lol moest er nog bijkomen:p
JrCv
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 10 keer

support zal wel overgenomen worden door Arques zeker?

dit was met alcatel/thomson toch ook indertijd :)
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Artikel goed lezen he, er staat nergens dat de produktie gaat gestaakt worden, er staat enkel dat't bedrijf voor het grootste deel overgenomen is. De kans is dat't geen siemens meer zal noemen in de toekomst, alhoewel...
chaoske
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

hoe zal zich dit vertalen naar support op korte & lange termijn?

Ik vind dat dit een groot minpunt van homeconnect geworden is persoonlijk... Heb de router net binnen, doh :)
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Hmja, ik weiger eigenlijk ook wel redelijk principieel zo'n "dichtgezet" geval (en dus HomeConnect alltogether momenteel)... :?
ooh. shiny.
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Waarom gebruiken ze niet een product van een groter gekende fabrikant of iemand die al jaren ervaring heeft met triple play toestellen (e.g. AVM Fritzbox) en bieden ze het toestel niet als OPTIE aan in kant-en-klaar pakket? Een homeconnect pakket ZONDER router en met een gewone CRM zou al veel meer sukses kunnen hebben. Die homelink software mogen ze wat mij betreft in de vuilbak kieperen.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Helemaal eensch. Maar ik vermoed dat ze dan enige controle verliezen en vrezen om (nog?) meer support te moeten bieden (op allerhande routers).

Dus hoewel ik ergens de redenering begrijp, zullen ze mij zo nooit als klant strikken met dit produkt.
ooh. shiny.
anubis
Starter
Starter

die siemens router is sowiso een heel groot minpunt van homeconnect want het is echt een stuk rommel.

- adapter maakt bij meerdere mensen soms een heel hoog piepgeluid (ook bij mezelf)

- teleurstellende specs (54Mbit is ronduit zwak voor intern verkeer)
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

anubis schreef:die siemens router is sowiso een heel groot minpunt van homeconnect want het is echt een stuk rommel.

- adapter maakt bij meerdere mensen soms een heel hoog piepgeluid (ook bij mezelf)

- teleurstellende specs (54Mbit is ronduit zwak voor intern verkeer)

ok recap,
de adapter maakt geen lawaai..
't is de router ZELF die lawaai maakt.. (piep geluid)

zeg ff.. N technologie is al 'ff' te koop.. maar hoelang zijn de specificaties al bekend..? juist nog niet zolang. Redelijk veel fabrikanten hebben een product verkocht wat nog feitelijk niet N was.. maar gewoon ongeveer er wat opleek.. en de rest loste ze wel met firmware updates op (aka incompatibiliteit tussen verschillende merken)

zeg mij is een router dat alles kan wat de siemens gigaset kan? met wireless N.

De siemens is helemaal niet dicht getimmerd. het enigste wat 'dicht' is is het voip gedeelte.

Aka je kunt geen eigen SIP server invoeren etc... ok.. recap.. WAAROM zou je dat willen? Je koopt net een all in one pakket.. als je zo zeer een andere SIP server wilt pak dan lekker netconnect of cityconnect...

stel je is ff voor dat Dommel 'alle' mogelijke combinaties van VOIP routers moes gaan ondersteunen.. zou het er zoveel beter opworden?

mensen die cityconnect hebben kopen zelfs speciaal de siemens gigaset omdat deze beter presteert als hun Linksys materiaal! (linksys is feitelijk ongeveer evenwaardig als Cisco)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

icekiller2k6 schreef:
anubis schreef:
Aka je kunt geen eigen SIP server invoeren etc... ok.. recap.. WAAROM zou je dat willen? Je koopt net een all in one pakket.. als je zo zeer een andere SIP server wilt pak dan lekker netconnect of cityconnect...

stel je is ff voor dat Dommel 'alle' mogelijke combinaties van VOIP routers moes gaan ondersteunen.. zou het er zoveel beter opworden?

Ze zouden veel inkomsten mislopen want dan nemen velen de beste sip provider(s).

mensen die cityconnect hebben kopen zelfs speciaal de siemens gigaset omdat deze beter presteert als hun Linksys materiaal! (linksys is feitelijk ongeveer evenwaardig als Cisco)

IK zou wel eens een vergelijking willen zien ts speedtouch en de siemens.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

speedtouch noem ik nu ook niet meteen het beste merk ;)

dat van alternatieve SIP providers is uiteraard onzin.. pak dan gewoon netconnect of cityconnect & een eigen SIP.. dan ben je toch alles lekker zelf afhankelijk?

Homeconnect is voor mensen die alles op 1 plaats willen lekker makkelijk en hopelijk in de nabije toekomst zorgen vrij..

vergelijking..
je kunt een auto kopen voor.. 25 euro.. met verzekering..
en dan klaag je dat de verzekering niet alles dekt of moeilijk doet. of dat je een andere verzekering wilt..

terwijl ze dezelfde auto verkopen voor 20euro.. zonder verzekering..
Mr. Demmel
Member
Member

Homeconnect + Siemens Router = Koppelverkoop?
BBB
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

icekiller2k6 schreef:vergelijking..
je kunt een auto kopen voor.. 25 euro.. met verzekering..
en dan klaag je dat de verzekering niet alles dekt of moeilijk doet. of dat je een andere verzekering wilt..

terwijl ze dezelfde auto verkopen voor 20euro.. zonder verzekering..
Die vergelijking gaat niet volledig op want als je netconnect zou nemen dan moet je boostpack erbij nemen (om ook onbeperkt te hebben) + betalen voor de upgrade naar 12mbit (als je deze snelheid wenst)
uiteindelijk kom je op meer dan 50 euro per maand terwijl homeconnect juist geen 50 euro per maand is.
Dus dan zou je moeten zeggen:
een auto met verzekering voor 25 euro of dezelfde auto zonder verzekering voor 28 euro.
...
Burny
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

icekiller2k6 schreef: ok recap,
de adapter maakt geen lawaai..
't is de router ZELF die lawaai maakt.. (piep geluid)

zeg ff.. N technologie is al 'ff' te koop.. maar hoelang zijn de specificaties al bekend..? juist nog niet zolang. Redelijk veel fabrikanten hebben een product verkocht wat nog feitelijk niet N was.. maar gewoon ongeveer er wat opleek.. en de rest loste ze wel met firmware updates op (aka incompatibiliteit tussen verschillende merken)

zeg mij is een router dat alles kan wat de siemens gigaset kan? met wireless N.

De siemens is helemaal niet dicht getimmerd. het enigste wat 'dicht' is is het voip gedeelte.

Ik ga met bijna alles akkoord, behalve dat laatste. Enkele jaren geleden heeft Cisco inderdaad Linksys overgenomen. Om hun positie in de consumentenmarkt te versterken. Maar daarvan worden de Linksysrouters op zich niet beter hé. Misschien profiteren de laatste nieuwe Linksys'en wel mee van de Cisco knowhow, maar dat betwijfel ik sterk, want ik vind hun laatste reeksen wat tegenvallen eigenlijk.

Ook zag ik hier iemand die niet zo'n hoge pet ophad van de Speedtouch modem/routers. Ik ga me niet over hun WLAN routers uitspreken wegens gebrek aan ervaring, maar hun gewone speedtouch ethernet modems behoren tot de betere op de markt, semi-professioneel materiaal.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”