HomeConnect - geen synchronizatie DSL signaal

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Vetinari
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 aug 2008, 13:04

Ik heb enkele weken geleden het HomeConnect pakket aangeschaft.
Wat later kreeg ik de brief met de login gegevens en activatie code en vorige vrijdag is iemand van Belgacom langsgeweest om de lijn te activeren (had voordien geen vaste telefoon lijn).

Volgens Dommel is hun deel geactiveerd en (sinds vrijdag) is ook wat de lijn wat betreft het gedeelte naar de de Belgacom centrale ok.

Vorig weekend het ik dus enkele keren proberen onze HomeConnect te activeren, maar de Siemens modem kan maar niet locken.

Hij ziet duidelijk wel iets wat het ADSL-lichtje flikkert continue traag(dsl frequentie zoeken) en snel (proberen te synchronizeren). Maar daar blijft het bij, het lichtje blijft nooit continue aan.

Ik heb geprobeerd met een 5-polig contact met en zonder splitter (er zit geen andere telefoon op de lijn) maar het resultaat is hetzelfde.

Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? een defecte modem? Firmware issue?

Ik heb Dommel (uiteindelijk) aan de lijn gekregen en zij hebben voorgesteld wat basic settings op de moden aan te passen, maar dat heeft allemaal niet geholpen.

Ze stellen voor een technieker langs te sturen, maar als iemand een idee heeft om dit op te lossen, zou ik het graag weten.
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Misschien iets in verband met je draadjes (op ADSL kabel)? Slecht aangesloten of beschadigde draden kunnen namelijk een goede werking verhinderen.
To download or not to download, that's the question.
Vetinari
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 aug 2008, 13:04

Fireblade schreef:Misschien iets in verband met je draadjes (op ADSL kabel)? Slecht aangesloten of beschadigde draden kunnen namelijk een goede werking verhinderen.


Ik heb beide draden die meekwamen in de door (met grijze stekker & groene stekken) geprobeerd. Dit blijkt geen verschil te maken: de modem blijft zeggen 'bezig met verbinden'. :-/

Ik neem aan dat de versie van de homeconnect software (waar zoveel sprake van is) hier nog niet aan te pas komt.

Zou het toch nog een instelling/firmware probleem kunnen zijn? In dat geval, kan er iemand een lijst van 'goede' settings posten?
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Is ADSL op het juiste aderpaar geactiveerd? Meestal nemen ze blauw & wit aderpaar, maar de meeste mensen hebben 4 of 8 geleiders op de dropkabel zitten - hangt er dus vanaf welke paar/paren ze hebben aangesloten en of ADSL geactiveerd is op de juiste...
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

ik heb dat probleem nu ook mijn binnenbekabeling s wat geprobeert maar nergens een adsl signaal te vinden...

dommel nu al 4* gebeld en al 3* zeggen ze dat een belgacom technieker me zou contacteren nog niks gehoord :? ze houden me gewoon aan het lijntje en intussen zit ik al 16dagen zonder internet en telefoon
RDS44
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 aug 2008, 19:41

op de modem moet ook het lampje van online branden

zo niet kan dan je er van uit gaan dat de instellingen niet goed staan in je modem

laat maar iets weten
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Hier zijn enkele settings die in mijn Siemens gigaset staan en hierbij zou het moeten werken .
Afbeelding
geert
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 21 dec 2003, 09:43
Locatie: Achel
Bedankt: 1 keer

Kan je de lijnmodus ook op automatisch zetten zodat het modem de juiste adsl mode kiest!

succes
Vetinari
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 aug 2008, 13:04

fieldoxide schreef:Hier zijn enkele settings die in mijn Siemens gigaset staan en hierbij zou het moeten werken .
Afbeelding


mijn waarden zijn vrij gelijkaardig.

Toen de kerel van Belgacom gedaan had, stelde hij zelf al voor om de moden in te pluggen om het signaal te checken. Dat werkt dus niet, maar hij zei dat alles toch in orde was en het dus aan Dommel moest liggen.

Nu ivm de sync: heeft hier de software van HomeConnect ueberhaupt iets van doen (en dus een invloed op het wel of niet syncen)? of komt die stap pas na de sync? (wat mij logische lijkt).
Ik heb de activatiecode in de software ingegeven... dis zegt dan dat de modem enkele keren gaat rebootenen dat dat +-30min duurt, maar het enige wat gebeurt is dat de connectie verdwijnt en hij doorgaat met syncen.


Op dit moment lijkt de enige logische verklaring dat de verkeerde lijnen gebruikt worden. Daarentegen ziet de modem wel iets van signaal, want hij probeert erop te trainen (traag/snel flikkeren)
Vetinari
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 aug 2008, 13:04

RDS44 schreef:op de modem moet ook het lampje van online branden

zo niet kan dan je er van uit gaan dat de instellingen niet goed staan in je modem

laat maar iets weten


dat lampje staat wel aan. Wat er brandt is: power(continue), adsl(flikkeren traag/snel), online (continue), WLAN (continue), LAN1 (continue indien ik de laptop met de kabel verbind)
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Probeer zeker eens 'test instellingen' , dan kan je nakijken of je zeker verbinding kan maken, ikzelf heb wel de gewone cityconnect formule , dus gebruik niet het VOIP gedeelte zoals jullie met het homeconnect abonnement wel doen.
Vetinari
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 aug 2008, 13:04

fieldoxide schreef:Probeer zeker eens 'test instellingen' , dan kan je nakijken of je zeker verbinding kan maken, ikzelf heb wel de gewone cityconnect formule , dus gebruik niet het VOIP gedeelte zoals jullie met het homeconnect abonnement wel doen.


alle 3 testen mislukken, :-(
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Welk besturingssysteem heb je ?
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Moet die PPPOE doorvoer wel aanstaan ? Ik denk dat als je je modem als router wil gebruiken dit niet noodzakelijk is. Maar dit zou geen invloed mogen hebben op de DSL synchronisatie.
Vetinari
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 aug 2008, 13:04

fieldoxide schreef:Welk besturingssysteem heb je ?


XP multimedia center.

Wat voor invloed kan dat hebben op het initieel syncen van de model?
ivm de homeconnect software:
- de update op de 2de CD wou niet werken omdat de files nieuwer waren dan die van de CD.
- ik kreeg soms een JIT error, waarna ik geen indernet meer had via mijn huidige netwerk omdat de nameservers overscherven werden naar die van Dommel/BGC.
- heb uiteindelijk de versie op de dommel site gedownload (url meermaals op deze site genoteerd)
- hij zegt uiteindelijk dat de modem gaat rebooten, en na voltooien te drukken krijg ik een inlog scherm. Log ik daar echter op in, dan start het terug van voor (nederlands of engels?...)
Ook krijg ik soms een soort login scherm met daarin de rare boodschap in verband met een kleur..
Dit allemaal op een laptop met een wireless netwerk (werkend, niet dommel) en een wired netwerk met de modem

Het is allemaal best shaky. Ik ben iemand die de netwerken instelt en beveiligt bij familie en vrienden, en hier kan ik mijn eigen netwerk niet eens opstarten :-D
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

hoe geraken jullie in die modem ik geraak der zelfs niet in

*als ik de cd van de siemens insteek gebeurt er ook niets en de homelink kan ik niet activeren zonder adsl

powerled,wlan branden altijd adsl flikkert ..... de rest brand niet
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Gewoon bovenaan in je internetbalk intypen http://192.168.2.1/
Dan kom je in je modem scherm .
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

Ik heb net hetzelfde probleem, Power lampje brand, Adsl lampje knipper steeds aan hetzelfde tempo en soms eens wat rapper met momenten. Wlan brand constant en soms pinkt hij wat. Lan1 brand ook constant en pinkt soms wat.

Heb al verschillende manieren geprobeert om aan te sluiten met en zonder de VDSL splitter want das de enige die ik momenteel heb. Binnenin de muur komen 4 draadjes toe waarvan er 2 zijn aangesloten op het stukje een oranje en blauwe draad.
Maar bij belgacom werkte dit wel en ik heb behoud van Tel-nummer dus neem ik wel aan dat dat OK is?
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

ik wee thaast zeker dat het is omdat je instellingen op adsl2+ staat. Ik denk dat er niemand is van dommel homeconnect die nu op 12 mbit profiel surft en ikzelf heb er ook al mee gespeeld en het werkt alleen met automatisch of dat gene eronder zonder adsl2 ofzo (ben de naam vergeten en kan nu niet echt checken)

EDIT: Ik had niet gezien dat de screen van iemand anders was. Negeer deze post.
Laatst gewijzigd door Zuttasoxx 07 aug 2008, 12:03, in totaal 1 gewijzigd.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Zuttasoxx schreef:ik wee thaast zeker dat het is omdat je instellingen op adsl2+ staat. Ik denk dat er niemand is van dommel homeconnect die nu op 12 mbit profiel surft en ikzelf heb er ook al mee gespeeld en het werkt alleen met automatisch of dat gene eronder zonder adsl2 ofzo (ben de naam vergeten en kan nu niet echt checken)


dus wat wil je daarmee zeggen?
gewoon de instellingen veranderen en het is ok :roll:
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

deleted
Laatst gewijzigd door Zuttasoxx 07 aug 2008, 12:05, in totaal 1 gewijzigd.
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

Ik kan het momenteel zelf nog niet testen omdat ik op het werk zit. Maar volgens mij sta ik nergens op ADSL2+ in mijn modeminstellingen. Is hier nog iemand die vroeger Belgacom tv en internet had?? Dan ligt het misschien aan die splitter?
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

Vetinari schreef:
fieldoxide schreef:Welk besturingssysteem heb je ?


XP multimedia center.

Wat voor invloed kan dat hebben op het initieel syncen van de model?
ivm de homeconnect software:
- de update op de 2de CD wou niet werken omdat de files nieuwer waren dan die van de CD.
- ik kreeg soms een JIT error, waarna ik geen indernet meer had via mijn huidige netwerk omdat de nameservers overscherven werden naar die van Dommel/BGC.
- heb uiteindelijk de versie op de dommel site gedownload (url meermaals op deze site genoteerd)
- hij zegt uiteindelijk dat de modem gaat rebooten, en na voltooien te drukken krijg ik een inlog scherm. Log ik daar echter op in, dan start het terug van voor (nederlands of engels?...)


Ik heb ook die error als ik wil updaten van de bijgeleverde CD, mijn versie op de pc is nieuwer dan die van de CD. En hij weigert verder te gaan dan. en ik heb dan bij de DLL gaan zien ik heb versie 1.0.0.0 en die staat ook op de CD
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”