mailserver dommel
-
- Pro Member
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 9 keer
Ik kan sinds vandaag geen berichten meer verzenden via de popserver. Bericht is verzonden uit thunderbird maar komt nooit aan zelf niet naar gebruikers van dommel. Via de webmail komen ze dan wel weer aan.
Ontvangen is ook geen probleem.
SMTP server staat ingesteld op relay.dommel.be
Iemand die dit ook eens kan testen?
Ontvangen is ook geen probleem.
SMTP server staat ingesteld op relay.dommel.be
Iemand die dit ook eens kan testen?
-
- Pro Member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 6 keer
Een 10-tal minuten geleden een mail verzonden naar mezelf via pop/dommel.rpr schreef:Ik kan sinds vandaag geen berichten meer verzenden via de popserver. Bericht is verzonden uit thunderbird maar komt nooit aan zelf niet naar gebruikers van dommel. Via de webmail komen ze dan wel weer aan.
Iemand die dit ook eens kan testen?
Is nog niet aangekomen... Je zou wel eens gelijk kunnen hebben... Gvd.... Wat een (rot-)zooi.
Koelreuteria schreef:Een 10-tal minuten geleden een mail verzonden naar mezelf via pop/dommel.rpr schreef:Ik kan sinds vandaag geen berichten meer verzenden via de popserver. Bericht is verzonden uit thunderbird maar komt nooit aan zelf niet naar gebruikers van dommel. Via de webmail komen ze dan wel weer aan.
Iemand die dit ook eens kan testen?
Is nog niet aangekomen... Je zou wel eens gelijk kunnen hebben... Gvd.... Wat een (rot-)zooi.
Idem dito hier. (groot Antwerpen)
-
- Pro Member
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 9 keer
Wees blij ik was juist in linux de mailserver hier thuis aan het configureren en ik dacht dus dat mijn configuratie mis was. Dus heb ik een halve dag zitten zoeken om uiteindelijk dit te constateren door manueel via smtp eens te proberen. En het rare is dus dat de webmail dus wel werkt.
Ook ontvangen werkt perfect.
Ook ontvangen werkt perfect.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
't is reeds van donderdag dat er uren vertraging zit op het afleveren
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
er zit variatie op zenne. de beste vertraging sinds donderdag is 3 uur. de langste vertraging was ongeveer 10 uur
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
't begint te beteren, mails die ik het laatste uur stuurde komen met kwartierke vertraging aan
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Ik kan voor het moment ook geen emails zenden en ontvangen. (time-out bij de pop server)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1694
- Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
Kan ook geen mails ontvangen meer, wel versturen.
(Plaats Lanaken)
Is Dommel al op de hoogte ?
Via userpanel niets gezien.
(Plaats Lanaken)
Is Dommel al op de hoogte ?
Via userpanel niets gezien.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
- yama
- Premium Member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 5 keer
De server heeft de verbinding onverwachts verbroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Account: 'pop.dommel.be', Server: 'pop.dommel.be', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC0F
dit krijg ik nu ook al een tijdje
west-vlaanderen hier
dit krijg ik nu ook al een tijdje
west-vlaanderen hier
Laatst gewijzigd door yama 05 aug 2008, 20:15, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 09 apr 2007, 11:39
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Hier te Geraardsbergen hetzelfde probleem vastgesteld.Jimmypop schreef:Ik kan voor het moment ook geen emails zenden en ontvangen. (time-out bij de pop server)
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
yep, nu ligt de pop.dommel.be er eens uit 't gaat van kwaad naar erger. algemene panne blijkbaar
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Mailservers zijn blijkbaar een zwak punt bij Dommel want dat is al sinds mijn aansluiting dat het ontvangen/ verzenden altijd al traag verloopt.
Nu gaat het hier dus ook nog steeds niet.
Nu gaat het hier dus ook nog steeds niet.
Laatst gewijzigd door rottekop 05 aug 2008, 20:42, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Kun je voor uitgaande mail niet de gmail server gebruiken? voor-nadelen?
(uitgaande dommel wordt hier gebruikt, ingaande voor skynet mails)
Ik heb hier nog geen klachten gehoord.
(uitgaande dommel wordt hier gebruikt, ingaande voor skynet mails)
Ik heb hier nog geen klachten gehoord.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ik vrees dat het vandaag niet meer in orde zal komen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Premium Member
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 13 keer
Verzenden lukt wel nog.
Mails komen ook vrijwel onmiddellijk aan als ik er eentje naar mijn werk verstuur.
Mails komen ook vrijwel onmiddellijk aan als ik er eentje naar mijn werk verstuur.
Voordeel: niet afhankelijk van smtp v. dommel zeker?silencer schreef:Kun je voor uitgaande mail niet de gmail server gebruiken? voor-nadelen?
(uitgaande dommel wordt hier gebruikt, ingaande voor skynet mails)
Ik heb hier nog geen klachten gehoord.
Nadeel denk ik: de kans dat uw mail als spam zou aanzien worden.
Zou het niet logisch zijn dat het probleem 'overal' is; denk toch niet dat die zoveel mailservers hebben staan of wel?
"He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever"
- malinwa001
- Pro Member
- Berichten: 410
- Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
- Twitter: malinawa001
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 12 keer
yep sinds 6u-7u is het hier beginnen werken terug
REGIO Mechelen (015)
REGIO Mechelen (015)
-
- Plus Member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17
voor de betrouwbaarheid van het systeem en om hetzelfde emailadres te kunnen behouden ongeacht je provider, kan je best overschakelen naar gmail.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
de meeste mails zijn hier afgeleverd om 06H47. maar er zijn ook mensen die foutmelding gekregen hebben
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Pro Member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 6 keer
'k Geloof dat het weer van "dattum" is. Mail komt er niet door!xenne schreef:de meeste mails zijn hier afgeleverd om 06H47. maar er zijn ook mensen die foutmelding gekregen hebben
Voor mijn domein gebruik ik de smtp van mijn hoster. Werkt perfect.
Als ik het goed voorheb is poort 25 open bij Dommel? Dus zou ik voor mijn dommel e-mail adres ook mijn domein smtp moeten kunnen gebruiken?
Waarom krijg ik dan de fout dat de ontvanger niet bestaat? (Error with sending recipients;Server says: 550 <[email protected]>, Recipient unknown>
Zou Spamhouse hier voor iets tussenzitten? Of mis ik hier iets essentieels?
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dat lijkt op een foutmelding van de Gmail server zelf... en dan bestaat het adres ook niet ! Dergelijke melding staat normaal los van enige anti-spam toestand.Koelreuteria schreef:Waarom krijg ik dan de fout dat de ontvanger niet bestaat? (Error with sending recipients;Server says: 550 <[email protected]>, Recipient unknown>
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
inderdaad... dommel mail s**** big time, nieuwe slachtoffers kunnen maar beter gewaarschuwd zijn. gebruik em nietpsmammoth schreef:En nog maar eens, mails verstuurd via relay.dommel.be blijven urenlang bij Dommel zitten voordat ze verstuurd worden ...
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect