Hoe zit het met BBC One/Two en Telenet?

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

Er is al geruime tijd een gerucht dat na einde contract BBC one/two niet meer te ontvangen zal zijn via Telenet (toch niet in standard pack) omdat de BBC geen licentie meer wil betalen voor hun aangekochte series/films/etc voor belgie.

Dat was toch de reden zogezegd dat BBC one/two niet op bcgtv of tvvlaanderen zijn (hoewel ze wel FTA zijn op 1 v/d astra sats, astra2 denk ik ... maar da's dan weer net degene die tvvlaanderen niet gebruikt).

Weet iemand meer hierover?
Hoelang krijgen we nog BBC one/two (NIET prime/world!) op Telenet?

One/Two zijn voor mij essientiele zenders en tg oktober/november ofzo moet ik een nieuwe TV provider kiezen ... dus zal een beetje afhangen van waar ik de BBC kan krijgen.

Thx
Laatst gewijzigd door ChelloExtremer 04 aug 2008, 16:37, in totaal 1 gewijzigd.
The ghostbuster
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 apr 2006, 21:16

Over het contract van bbc met telenet weet ik niks. kan u alleen mijn ervaring vertellen.Met de satelliet kan u perfect en gratis de bbc in alle soorten ontvangen op de astra 2 (28.2 E). dit heeft niks met tv vlaanderen te maken. Gewoon schoteltje plaatsen met vrij zicht naar het zuiden. ik heb zelf het toppakket van tv-vlaanderen voor 20 € in de maand, als ge de basis neemt van telenet + een themapakket zit ge al ruim boven de 20 € van tv-vlaanderen. ik kijk naar veel meer voor mijn 20 €.

b.
Doet ook iets bij Belgacom...
Afbeelding
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

The ghostbuster schreef:Over het contract van bbc met telenet weet ik niks. kan u alleen mijn ervaring vertellen.Met de satelliet kan u perfect en gratis de bbc in alle soorten ontvangen op de astra 2 (28.2 E). dit heeft niks met tv vlaanderen te maken. Gewoon schoteltje plaatsen met vrij zicht naar het zuiden. ik heb zelf het toppakket van tv-vlaanderen voor 20 € in de maand, als ge de basis neemt van telenet + een themapakket zit ge al ruim boven de 20 € van tv-vlaanderen. ik kijk naar veel meer voor mijn 20 €.

b.


Wat zijt ge met "veel meer" posten? Ten eerste kunt ge maar naar 1tje tegelijk zien en ten tweede, wat ben je met al die posten van bv Duitsland enz... Ik denk dat 90% of meer van de bevolking nog steeds gewoon naar de eigen posten kijkt. Misschien op enkele uitzonderlijke posten na.

Ik vind sateliet meer iets voor op verlof met de caravan of als je iemand bent die in een ander land gaat wonen en toch wat posten wil zien van je geboorteland.
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Ik vind anders de engelse TV toch heel leuk om naar te kijken.
Dat je niet alle zenders op satelliet interessant kan vinden is normaal maar af en toe kom je toch eens iets tegen wat je goed vind en wat je anders nooit had kunnen zien.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

alfadude schreef:Ik vind anders de engelse TV toch heel leuk om naar te kijken.
Dat je niet alle zenders op satelliet interessant kan vinden is normaal maar af en toe kom je toch eens iets tegen wat je goed vind en wat je anders nooit had kunnen zien.


Ja dat kan ik begrijpen, maar dan gaat het over enkelingen hé. Kgeef een voorbeeld, ik denk dat voor veel mensen de aanbieding "belgisch voetbal" bij BGC veel belangrijker is dan de x-aantal onbekende posten die je toevallig leuk kan vinden bij Tv-vlaanderen.

Ik kijk bv zelf ook graag naar National Geo. en aanhangels hiervan maar dat hoort toch ook al bij de belgische meer bekende zenders denk ik.

Tis dus maar wat jij als enkeling belangrijk vind hé
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

We raken op een zijspoor, ik ben ook wel benieuwd wanneer BBC1/2 gaat verdwijnen van de kabel, 'k wil nog tot het einde van Star Trek TNG geraken :'(
The_One_be
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37

GunSmoke007 schreef:Ik kijk bv zelf ook graag naar National Geo. en aanhangels hiervan maar dat hoort toch ook al bij de belgische meer bekende zenders denk ik.


Nat Geo & Discovery zitten in het tv-vlaanderen basispakket. De aanhangels zitten in het themapack
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Schoteltje plaatsen en uitrichten op 28,2 oost en je ontvangt BBC 1 t.e.m. 4. En dan zwijg ik nog over ITV, Channel 4 met alle bijbehorende film- en themazenders. Het beste moet nog komen: GRATIS natuurlijk.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

GunSmoke007 schreef:
alfadude schreef:Ik vind anders de engelse TV toch heel leuk om naar te kijken.
Dat je niet alle zenders op satelliet interessant kan vinden is normaal maar af en toe kom je toch eens iets tegen wat je goed vind en wat je anders nooit had kunnen zien.


Ja dat kan ik begrijpen, maar dan gaat het over enkelingen hé. Kgeef een voorbeeld, ik denk dat voor veel mensen de aanbieding "belgisch voetbal" bij BGC veel belangrijker is dan de x-aantal onbekende posten die je toevallig leuk kan vinden bij Tv-vlaanderen.

Ik kijk bv zelf ook graag naar National Geo. en aanhangels hiervan maar dat hoort toch ook al bij de belgische meer bekende zenders denk ik.

Tis dus maar wat jij als enkeling belangrijk vind hé

enkelingen?
BBC1,2,3 en 4, BBC interactive1tem9 zijn FTA, daarnaast ook nog wat filmkanalen die fta zijn.
NGC: er zijn er zo'n 50-60 zenders van NGC, 3 verschillende nat geo wild's,..
Belgisch voetbal? IS real madrid tv e.d. niet iets beter? Zo'n goeie ploegen heeft België nu ook niet he.
Sommige zenders van tvvlaanderen zijn gratis te krijgen via astra2.
Eens iemand geproeft heeft van satteliet tv gaat hij/zij niet terug naar telenet/BGC of wat dan ook.
Gebruikersavatar
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

silencer schreef:Eens iemand geproeft heeft van satteliet tv gaat hij/zij niet terug naar telenet/BGC of wat dan ook.

Een stelling die ik graag onderschrijf. Ik heb enkel spijt dat ik niet veel eerder die kabel buiten gesmeten heb. De mogelijkheden die een satellietontvanger heeft gaan veel verder dan enkel TV-Vlaanderen ontvangen.

Nog een nadenkertje voor de digitale kijkers van Telenet en Belgacom: Hoe zetten jullie een opgenomen programma op DVD? Dat is steevast mijn eerste vraag aan die bellende verkopers maar ze blijven me het antwoord schuldig waarna ik een een luide lach schiet en ze dan maar zelf inhaken.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Mijn kabel abbonement doe ik voorlopig toch niet van de hand . Nu betaal ik dus voor kabel en TVV . Gewoon omdat sateliet het laat afweten bij zeer zware bewolking en regen . De kabel gaat er ooit uit als eindelijk dvb-t een beter aanbod zal hebben hier in vlaanderen .
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

dopke schreef:Gewoon omdat sateliet het laat afweten bij zeer zware bewolking en regen .


Ben je zeker dat er dan niets mis is met je opstelling/oplijning ?

Mijn ontvanger laat het alleen afweten bij zware sneeuwval (1 of 2x per jaar).
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Ik zou niet weten wat ( misschien de bomen ) . Maar bij regen en vooral kilometers dikke regenwolken zakt de signaalsterkte van 60 % naar 40 % en gaat de signaal kwaliteit naar 0 . Dit op alle 4 de lnb's .

Ik vond ook dat de signaal sterkte laag ligt , maar meer krijgen we er niet uit .
Ik ken meerdere personen met sat ontvangers , die halen wel iets meer signaalsterkte , ma bij slecht weer liggen die er toch allemaal uit.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

dopke schreef:Ik zou niet weten wat ( misschien de bomen ) . Maar bij regen en vooral kilometers dikke regenwolken zakt de signaalsterkte van 60 % naar 40 % en gaat de signaal kwaliteit naar 0 . Dit op alle 4 de lnb's .

Ik vond ook dat de signaal sterkte laag ligt , maar meer krijgen we er niet uit .
Ik ken meerdere personen met sat ontvangers , die halen wel iets meer signaalsterkte , ma bij slecht weer liggen die er toch allemaal uit.


Een 60cm schotel is daar wel gevoelig voor, ik heb een 80cm met 4sats en voor tvvlaanderen heb ik toch 95-96%, bij regen valt dat beetje terug naar 92-94%(en ik heb dan ook nog last van bomen die in de weg staan,vooral op Astra2, op de zwakkere transponders).
Vroeger had ik 97% SNR maar heb de schotel lichtjes moeten verdraaien om betere ontvangst te hebben op astra2 door het bladerdak van enkele populieren.(gelukkig kan de schotel nog 1.5m hoger gezet worden als het nog erger wordt)
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Ik zit hier ook met een 88 cm schotel . Heb zelfs met de originele single lnb houder op bv astra 1 proberen uit te richten , maar de signaalsterkte blijft rond de 60 a 62 % steken . de signaal kwalititeit ligt dan op 95 % of meer . Gisteren lagen de personen die ik hier in de buurt ken er allemaal uit ( en die hebben een open zicht op het zuiden ( maar halen ongeveer dezelfde waardes als ik ).

Nu heb ik wel bomen staan (heb hier al eens foto's gezet op het forum ) .Die zijn ongeveer een 12 meter hoog , en schotel staat er +- 15 meter vanaf ( is een opening tussen waar ze recht tussen door kijkt ) .

Afbeelding
voodoodoll
Plus Member
Plus Member
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 dec 2007, 17:36

silencer schreef:Belgisch voetbal? IS real madrid tv e.d. niet iets beter? Zo'n goeie ploegen heeft België nu ook niet he.


Absoluut niet te vergelijken! Het Belgisch voetbal roept veel meer emoties op bij het gros van de Belgische bevolking dan een TV-zender van een Spaanse voetbalclub.

Indien het Belgisch voetbal bij andere providers dan Belgacom beschikbaar was zou ik er heel graag voor betalen, zo zijn er wel meer.
Belgacom (en ook Telenet) wil met hun 'exclusieve' aanbod gewoon iets doen wat in de rest van de wereld ondertussen 5-10 jaar passé is: daar zitten premium content kanalen namelijk ook in de pakketten van de concurrentie.
Een van de voorbeelden daarvan is Sport1/Film1 (de equivalent van Prime) in Nederland.
Mate
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 jul 2005, 16:44

BBC 1 & 2 staan hier enorm vaak op, en nog bij vele anderen..zo snel gaan die dan ook niet uit het pakket gaan hoop ik?

Satelliet is een alternatief, maar niet echt een antwoord op de vraag :?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Mate schreef:BBC 1 & 2 staan hier enorm vaak op, en nog bij vele anderen..zo snel gaan die dan ook niet uit het pakket gaan hoop ik?

Satelliet is een alternatief, maar niet echt een antwoord op de vraag :?
on-topic blijven gaat heel moeilijk he... pff, satteliet is idd geen oplossing.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”