overstap Scarlet - TELE2

Plaats reactie
blauwbaard
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jan 2008, 20:15
Locatie: Antwerpen

Hoi,

ik heb deze week de overstap naar TELE2 ALL-In gemaakt, aangezien het bij Scarlet nog steeds van kwaad naar erger gaat en er maar geen beterschap in opvolging en verwerking van aanvragen komt. (Upgrade naar 20mbit staat ondertussen al meer dan 5 maanden in verwerking en er komt niks schot in de zaak) En ook de overname door BGC die "op losse schroeven" komt te staan, voorspelt helemaal niets goeds...

Kan er mij iemand vertellen hoe lang de omschakeling ongeveer gaat duren? En is er iets wat ik kan doen om de omschakeling te versnellen?

Alvast bedankt

BB
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

1 van de zaken die eventueel een moeilijkheid zouden kunnen zijn in de aanvraag is dat er onvoldoende vrije paren / poorten zijn om jou aan te sluiten.

Op dat moment zal Tele2 een weigering van aanvraag krijgen en kan je het best jou Scarlet eerst opzeggen (geeft opnieuw een vrij paar/poort wardoor aansluiting mogelijk wordt).

Verder is er niet veel dat gedaan kan worden om een aanvraag te versnellen.

Indien je wenst, mag je mij altijd de gegevens die je hebt ontvangen (gebruikersnaam of iets dergelijks) of jou telefoonnummer (indien je deze mee neemt) door geven, dan check ik even.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

da's trouwens een vraag die ik ook al een paar keer gehoord heb en waar ik het antwoord op schuldig moet blijven.

Hoe ziet het dan voor zo'n persoon uit als hij een overschakeling indien de klant met een overgang van Scarlet naar T2 ook nummerbehoud zou wensen ? Bij een nummeroverzetting van pakweg BGC naar T2 zijn er bij mijn weten geen problemen, maar hoe ziet dat uit als de originator zelf ook een soort VOIP gebruikte ? Mijn schoonbroer heeft daar indertijd hopen ellende mee gehad bij de overgang van Scarlet naar Telenet en is uiteindelijk op een ander telefoonnummer gezet.

Hoe ziet dat uit bij T2 ? Maakt dat niets uit ? Wat moet de klant hiervoor doen ? Wat regelt de "nieuwe" ISP in dat soort gevallen ?
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

dit is een probleem dat we hadden bij klanten die bvb Belgacom TV hebben, want hun nr wordt dan ook "voip".

Hoe het dan loopt is dat wij een aanvraag doen zoals een klant dat een nieuw nr wenst, echter gaan wij nadien toch dat nr overdragen.

In enkele gevallen kan dit eens moeilijk lopen, maar na contact met belgacom loopt dat dan wel door.

Scarlet nummers inporteren lukt ook, geen probleem ;)
blauwbaard
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jan 2008, 20:15
Locatie: Antwerpen

Vandaag is er een van de Belgacom Technici langs geweest en die heeft de lijn aangesloten... DSL signaal op de lijn, maar nog geen Internet of Voice op de Speedtouch :-(((

-- EDIT --
ff zelf wat met de SpeedTouch gespeeld en Inet toch al aan de praat gekregen door de VC waarden te wijzigen. foon blijft echter zwijgen als vermoord :-(
-- EDIT --

Ondertussen blijkt mijn nummer voor de buitenwereld onbestaand te zijn... Zou de nummerportatie van Scarlet naar Tele2 bezig zijn? Bij Scarlet staat in elk geval iets te lezen over het feit dat de nummeroverdracht NAAR (????) scarlet bezig is...

Hopelijk is morgen alles in orde...

BB
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

en anders bezorg je me jou nr dan kijk ik wel eventjes

per pb sturen hé :-) anders heeft iedereen jou nr :)
blauwbaard
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jan 2008, 20:15
Locatie: Antwerpen

Vanmorgen rond 7.20u een sms-je gekregen met de melding dat de ADSL aktief was... ff de foon getest, maar niks... kwartiertje later nog eens geprobeerd en een reset van de speedtouch gedaan... HUPPA... alle lichtjes groen en vertrokken...

puik werk van Tele2!

Tnx

BB
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

blauwbaard schreef:Vanmorgen rond 7.20u een sms-je gekregen met de melding dat de ADSL aktief was... ff de foon getest, maar niks... kwartiertje later nog eens geprobeerd en een reset van de speedtouch gedaan... HUPPA... alle lichtjes groen en vertrokken...

puik werk van Tele2!

Tnx

BB


Ik hoop dat dit bij ook zo snel zal gaan.
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Die gratis EasyBox is wel dik in orde, moet ik zeggen - het kriebelt om die Speedtouch 706WL uit te proberen, maar ik ben nog aan het wachten op dat SMS'je :-)
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

320i, kunnen jullie (zoals in de energiesector) een aanvraag "in de toekomst" indienen?

Ik heb momenteel m'n EDPnet opgezegd op jaarlijkse vervaldag 01/10/2008. Kan ik bv nu al een aanvraag doen bij T2 voor 01/10? Misschien een vraag niet voor u, maar zal ik zonder internet vallen op 01/10 indien mijn nieuwe provider de switch niet tijdig (op 01/10) geregeld krijgt? Die overgangen zijn mij niet helemaal duidelijk.

ps: Hoe is het gesteld met jullie netwerk in Beerse? :twisted:
blauwbaard
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jan 2008, 20:15
Locatie: Antwerpen

Blijkbaar is er toch nog ergens een probleem met de nummeroverdracht... Uitbellen gaat, maar inbellen geeft dat het nummer onbestaand is... Contact met de Helpdesk van Tele2 gaf als resultaat dat morgen normaliter alles in orde zou moeten zijn...

to be continued...

BB
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

@Dfrog: normaal kan dit als je telefonisch bestelt. In het slechtste geval kan het wel zijn dat de aanvraag geblokkeerd wordt door het systeem / belgacom (verwerking van aanvraag) tot je EDPnet abo gestopt is, maar veronderstel dat dit niet echt een probleem kan vormen.
Gebruikersavatar
Chewie
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 16 mar 2003, 09:55
Locatie: Leopoldsburg

Ik ben ook aan het overwegen om van Scarlet naar Tele2 All In over te schakelen maar wat me een beetje tegenhoud is de nogal lage upload snelheid van 256kbps en de maandelijkse volume van 15GB. Het is wel zo dat je het eerste jaar onbeperkt mag downloaden.
Komt daar in de toekomst verandering in?
Proximus comfort pack: CPU:AMD64 dual core 2x2.2Ghz, RAM:3Gb, HD1:250Gb, HD2: 120Gb, HD3: 250Gb, video:Geforce 640GTX, OS: win 10
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Het sync-profiel dat me werd meegedeeld, is 4096/384, en in de UserBase speedtest zie ik bij Versatel/Tele2 All In zo'n gemiddelde van rond de 3300/320 dus da's 412/40 KB/s.

Ik hoop er alleszins op dat de snelheden in de loop van het jaar nog naar ADSL2+ evoluren. Eventueel via aparte aanvraag zoals ik hier al had gevraagd: "Gemakkelijk upgraden bij Tele2?"
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Chewie schreef:Ik ben ook aan het overwegen om van Scarlet naar Tele2 All In over te schakelen maar wat me een beetje tegenhoud is de nogal lage upload snelheid van 256kbps en de maandelijkse volume van 15GB. Het is wel zo dat je het eerste jaar onbeperkt mag downloaden.
Komt daar in de toekomst verandering in?


.... het onbeperkte downloaden blijft ook na het eerste jaar mogelijk, maar dan moet je wel 10€ betalen voor deze optie.

De upload is bij Tele2Allin altijd minimaal 384kbps, niet 256kbps (ja ik weet, op de T2 site staat het anders). Afhankelijk of je dan Bruo of Broa aansluitbaar bent en GEEN rekening houdende met ADSL2 vertaalt dat zich in praktijk bij Bruo in een 5120(? niet heel zeker van die waarde-maar het is allersinds boven de 5000))/512 profiel en bij Broba in een 4096/384 profiel.

En yep, op ADSL2 bij T2 zitten we hier allemaal te wachten maar tot op heden geeft T2 daar "niet thuis". :P
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Die 256 wordt dacht ik aangegeven omdat je voip via die lijn ook gaat en als je aan het telefoneren bent, de upload snelheid dus wat daalt en niet de volle 384(MAX) meer is.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... dat klopt. Maar in praktijk (en bijna altijd na het uitschakelen van de WBI functie) springt je upload een stuk boven de daar aangegeven 256kbps (op voorwaarde dat je gedurende die tijd geen gebruik maakt van een actief gesprek, logischerwijze ...) :wink:

Trouwens is hetzelfde ook waar voor de download. Hoewel de download principieel niet _zoveel_ van je bandbreedte zou mogen slikken, valt mijn downloadsnelheid tijdens een actief gesprek heel makkelijk terug naar de helft van wat ik normaal haal : onder die omstandigheden is die 4096 down ook complete Scifi, en zit het meestal in de buurt van een "echte" 1500 of slechter.

Dus, wat T2 doet en enkel om die reden een 256kbps aan te geven als snelheid is .... twijfelachtig, want diezelfde logica volgende heb ik onder die omstandigheden een "echte" snelheid van 1500/256 of zoiets. :twisted:
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

... dat zei ik toch, bij het telefoneren daalt de snelheid, anders 384.
Van de download zei ik nix omdat het inderdaad te verwaarlozen is (wat is MAX 128kbit/s, normaal 64kbit/s van download waard die er af gaat?)

Onder die omstandigheden ? Dan heb jij toch geen goede lijn/modem/firmware...
Ik kan nog netjes alles doen bij telefoneren (eigen firmware wel, met custom QOS settings), alleen de upload(en download) daalt juist genoeg om wat vrij te laten voor voip en voip zelf heeft geen last met zware uploads (bv mails met attachments)

Vraagje, is het met de "standaard" Tele2 firmware al beter ivm de voip terwijl het uploaden ? bij mij was het dan nix dan gehakkel door de hoorn aan de andere kant. Iemand al een testje gedaan ?
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

oh, het zal best wel de gebrekkige QOS zijn van mijn 716's firmware die deze snelheidsverlaging veroorzaakt, twijfel ik niet aan. Maar het stoort niet echt : verschillende mensen hadden indertijd klachten over het feit dat NA een telefoongesprek de lijn niet meer de volle snelheid kon halen en de snelheid dus op "traag" bleef steken, dat probleem heb ik niet. Aan de modem zelf ligt het niet : ik heb 2 716's, en die vertonen hetzelfde gedrag, en mijn lijnrespons is typisch voor een afstand tot centrale van ruwweg 2.5 km : niet _geweldig_, maar ook _niet slecht_.

Mijn vaders 706 doet trouwens identiek hetzelfde en vertoont eenzelfde inboetten van snelheid bij het bellen, en die down valt echt wel naar ongeveer 50% van de normale snelheid tijdens het bellen op een voor de rest uitstekende lijn.

En nee, ik ga niet opnieuw aan de firmware zitten klooien : die tijd is voorbij voor mij, ik draai heel lief en braaf de orginele 5335 BTAN. Als ik de enige zou zijn die hier thuis telefoon nodig heeft, geen probleem, maar ik moet kunnen zeggen "druk de reset en dat ding komt terug online" als ik vrouwlief aan de lijn heb om te zeggen dat de telefoon niet werkt. Niet dat dit zoveel gebeurt, maar gewoon voor mijn eigen gemoedsrust.
En laten we wel zijn : hoewel vanuit technisch oogpunt het beste is de door jouw gekozen oplossing zeker niet voor iedereen de meest haalbare keuze. :)

Hakkelen : hangt er sterk van af. Overdag en in non-piek uren geen probleem, maar tijdens ruwweg 18:00 en 20:30 valt de snelheid hier zeer sterk (zowel up als down naar erg lage waarden, rond de 1500kbps down/200kbps up), en als je dan ergens een upstream zonder limitter hebt lopen, is het inderdaad "h-a-k-k-e-l city". (Broba, 4094/384). Fysische lijnwaardes zijn dan nog steeds ok, maar ik neem aan dat onze buurt niet belangrijk genoeg is voor T2 om een verhoging door te voeren. :( Da's feitelijk ook de belangrijkste reden waarom ik heel graag die 12mbps upgrade zou willen zien : _hopelijk_ geeft dat onder die omstandigheden een verbetering. Als T2 hier ooit zou buitenvliegen, is het exact dit gedrag dat me dan waarschijnlijk dermate de keel uithangt.

Zoals gezegd, ik vang dat op door een beetje rekening hiermee te houden en mijn traffic af te stemmen op de te verwachten snelheid (lang leve software met schedulers). Niet ideaal, maar ik hou me niet meer bezig met alternatieve firmware, en dan heb ik niet veel andere keuze.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”