Het grote Homeconnect topic - deel 1

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
rte968
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 jul 2008, 22:15

Ik ben nu aan het wachten op het VOIP lampje sinds 16/7. Ik denk dat de redelijke tijd van geduldig te zijn nu wel voorbij is.

Ik heb vandaag een klacht neergelegd tegen Dommel. Ik stel voor dat diegene die ook VOIP problemen hebben en hier ook elke dag voor bellen en de deksel op de neus krijgen, om ook klacht in te dienen.

Dat kan op : [email protected]

Misschien helpt het niet maar niks doen is ook geen optie...
sara
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2008, 09:27

tja, ik kan niet op internet:
"Er is een fout opgetreden bij het verbinden met de server. Probeer het later opnieuw." verder geraak ik niet...

ergens een goede ziel daar die me wat tips kan geven pls?

nogmaals, ik heb veel topics van A tot Z gelezen op zoek naar een oplossing, en ik heb al geprobeerd wat het in op de eerste pag van deze topic staat, en toch blijf ik die error message krijgen

[/b]
Gebruikersavatar
turboke
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 feb 2006, 23:36
Locatie: st-gillis-waas
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Ik kan op het net, ik kan op de newsserver, maar heb geen telefoonverbinding....Mailinstellingen kloppen, maar mails ontvangen of versturen is ook al noppes. Bij het aanmelden via Homelink de melding dat mijn modem nog niet geconfigureerd is, of de tel. nr. nog niet overgedragen is oid...Helpdesk stelt voor "te wachten tot morgen", tja....en dan krijg ik wat spijt tov van mijn vorige internetprovider.... :x
bravo
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 jul 2008, 16:06

sara schreef:tja, ik kan niet op internet:
"Er is een fout opgetreden bij het verbinden met de server. Probeer het later opnieuw." verder geraak ik niet...

ergens een goede ziel daar die me wat tips kan geven pls?

nogmaals, ik heb veel topics van A tot Z gelezen op zoek naar een oplossing, en ik heb al geprobeerd wat het in op de eerste pag van deze topic staat, en toch blijf ik die error message krijgen

[/b]


Oplossing: Ga via de verkenner naar je homelink folder ("C:\Program Files\dommel.com\dommel.com homelink" of voor Vista 64 bit "C:\Program Files (x86)\dommel.com\dommel.com homelink") en verwijder de volgende twee bestanden: hdf.dat en hds.dat. Start dan de HomeConnect toepassing opnieuw op, kies je taal en selecteer de derde optie.
sara
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2008, 09:27

bedankt voor de tip bravo, maar dit heb ik al gedaan en niets, ik blijf de error message krijgen ...

:-(
smidje
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 jul 2008, 11:14

bravo schreef:
sara schreef:tja, ik kan niet op internet:
"Er is een fout opgetreden bij het verbinden met de server. Probeer het later opnieuw." verder geraak ik niet...

ergens een goede ziel daar die me wat tips kan geven pls?

nogmaals, ik heb veel topics van A tot Z gelezen op zoek naar een oplossing, en ik heb al geprobeerd wat het in op de eerste pag van deze topic staat, en toch blijf ik die error message krijgen

[/b]


Oplossing: Ga via de verkenner naar je homelink folder ("C:\Program Files\dommel.com\dommel.com homelink" of voor Vista 64 bit "C:\Program Files (x86)\dommel.com\dommel.com homelink") en verwijder de volgende twee bestanden: hdf.dat en hds.dat. Start dan de HomeConnect toepassing opnieuw op, kies je taal en selecteer de derde optie.


heb ik al meerdere keren gedaan
maar als ik die derde optie gebruik ,
dan komt er op te staan " kan moden niet vinden controleer de kabels en klik volgende om nogmaaals te proberen " '

verder raak ik dus niet :cry: :? :roll:
Laatst gewijzigd door smidje 31 jul 2008, 17:21, in totaal 1 gewijzigd.
bravo
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 jul 2008, 16:06

welke lampjes branden op je modem?
smidje
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 jul 2008, 11:14

bravo schreef:welke lampjes branden op je modem?


als dat voor mij bedoelt is
power adsl lan en wlan
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

probeer na helpdesk te bellen om 9u, maar geraak al nie binnen:s . En 2e keer vloog ik er al uit na 1minuut(persoon antwoord niet....
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

frado schreef:probeer na helpdesk te bellen om 9u, maar geraak al nie binnen:s . En 2e keer vloog ik er al uit na 1minuut(persoon antwoord niet....


Wat ik niet snap is dat iedereen maar blijft zagen en klagen hier dat ze niet binnengeraken. Ik begrijp dat dat frustrerend is maar dat bied hier geen oplossing.

Het beste wat je volgens mij kunt doen is je beklag bij bv de ombudsdienst en als die 10-tallen telefoons over dat probleem krijgen dan weten die ook dat er iets loos is en zoeken ze misschien een oplossing.

Ik denk dat het ondertussen wel duidelijk is dat je moeilijk doorgeraakt bij de helpdesk. Zelf heb ik vorige vrijdag een mail gestuurd en ook nog geen antwoord.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

GunSmoke007 schreef:Het beste wat je volgens mij kunt doen is je beklag bij bv de ombudsdienst en als die 10-tallen telefoons over dat probleem krijgen dan weten die ook dat er iets loos is en zoeken ze misschien een oplossing.



Jammer genoeg krijgt de ombudsdienst van Dommel de spreekwoordelijke vinger. Bemiddelingspogingen worden gewoon genegeerd. Ik hoop voor hen uit tijdsgebrek, ik mag er niet aan denken dat dit moedwillig gebeurt.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

hmmm de BGC telefonie gaat sinds een kwartiertje niet meer, maar er zijn wel nog geen voip accounts. Moet ik nu die 4u rekenen dan? Als ik via bgc geen kiestoon meer heb, wil het zegge ndat de 4u overdracht begonnen is?

*edit: nog eens proberen inloggen om software. Na 5min ben ik erin geraakt. Kzie oa dat de domicl actief is, en dat ik ook naar telefoon enzo kan gaan.
Kvind dat er wel nietzoveel te vinden is op die homelink?
En zou ik nu al mijn kabels mogen juist steken? Maw mag de router gedisconnect worden of moet hij aanblijven in die 4u?
spykE
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 sep 2007, 19:10

Heb vandaag ook mijn Homeconnect kunnen activeren en internet werkt reeds, kreeg eerst ook zo een fout na het drukken op voltooien, maar na een vijftal minuten wachten was dat opgelost (met die updates veronderstel ik).

Nu probleem is wel dat ls ik nu opnieuw wil aanmelden en ik dus op de homelink software druk ik steeds opnieuw bij de eerste stap moet beginnen, dwz opnieuw mijn activatiecode ingeven, router detecteren etc en pas na voltooien kom ik opnieuw aan dat aanmelden scherm. Dat is toch niet normaal, veronderstel ik? Dat je steeds opnieuw die activatiecode moet gaan ingeven om je te kunnen aanmelden (email & pw) en dan evt. je instellingen etc kan wijzigen.

Ben nu nog geduldig aan het wachten totdat de telefoon zal werken, nog vier uurtjes te gaan volgens de brief (na activatie).
Gebruikersavatar
turboke
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 feb 2006, 23:36
Locatie: st-gillis-waas
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Hier via Homeconnect, al 2 dagen geen tel, dus niet bellen, of gebeld worden. Men ging het uitzoeken op de activatielijn, en de urgentie-interventie op de hoogte brengen. Ik vertrek morgen voor 12 dagen op reis, ben es benieuwd bij de thuiskomst.... :?
spykE
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 sep 2007, 19:10

Njah ik blijf dus nog altijd na het aanmelden met email en paswoord terugkomen op het eerste scherm stap 1 - maak uw keuze met die drie opties (ik heb de registratieprocedure nog niet succesvol doorlopen, ik ben reeds via deze software geregistreerd..., ik ben reeds telefonisch geregistreerd...).

Gewoon blijven wachten totdat ook telefoon werkt? Nieuwsgroepen werken ook nog niet atm.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

spykE schreef:Njah ik blijf dus nog altijd na het aanmelden met email en paswoord terugkomen op het eerste scherm stap 1 - maak uw keuze met die drie opties (ik heb de registratieprocedure nog niet succesvol doorlopen, ik ben reeds via deze software geregistreerd..., ik ben reeds telefonisch geregistreerd...).

Gewoon blijven wachten totdat ook telefoon werkt? Nieuwsgroepen werken ook nog niet atm.


.dat files eraf gegooid?.
spykE
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 sep 2007, 19:10

broli schreef:
spykE schreef:Njah ik blijf dus nog altijd na het aanmelden met email en paswoord terugkomen op het eerste scherm stap 1 - maak uw keuze met die drie opties (ik heb de registratieprocedure nog niet succesvol doorlopen, ik ben reeds via deze software geregistreerd..., ik ben reeds telefonisch geregistreerd...).

Gewoon blijven wachten totdat ook telefoon werkt? Nieuwsgroepen werken ook nog niet atm.


.dat files eraf gegooid?.


Nee, moet dat? Nergens gelezen? Welke zijn dit precies, alle files met extensie .dat?

Edit: heb ze even in een andere map verplaatst en heeft geen effect, kom nog steeds terecht bij stap 1.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

spykE schreef:
broli schreef:
spykE schreef:Njah ik blijf dus nog altijd na het aanmelden met email en paswoord terugkomen op het eerste scherm stap 1 - maak uw keuze met die drie opties (ik heb de registratieprocedure nog niet succesvol doorlopen, ik ben reeds via deze software geregistreerd..., ik ben reeds telefonisch geregistreerd...).

Gewoon blijven wachten totdat ook telefoon werkt? Nieuwsgroepen werken ook nog niet atm.


.dat files eraf gegooid?.


Nee, moet dat? Nergens gelezen? Welke zijn dit precies, alle files met extensie .dat?

Edit: heb ze even in een andere map verplaatst en heeft geen effect, kom nog steeds terecht bij stap 1.


Heb je dan de hele proces opnieuw verlopen? En dat staat btw in de faqs van de eerste pagina in dit thread!
ProFumi
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 aug 2008, 17:04

ik heb alles inorde gekregen maar mijn voip lichtje wil maar niet branden ik krijg ook niet de instellingen automatisch en ben al meer dan 60€ kwijt aan het bellen naar dommel zonder dat ze opnemen en van de 3 keer da ze opnemen zeggen ze 3x het zelfde alles deinstalleren en terug installeren maar welke optie moet ik dan kiezen bij de eerste keer opstarten van homelink software? en als de modem gededecteerd is moet ik dan een half uur wachten voor ik op de site van mijn modem mijn account ga aanpassen want ik krijg ook telkens een temp account ben het wel stil aan beu nu met dommel :evil:
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

² profumi pff. Sinds vanochtend geen belgacom meer, dus geen telefonie. die helpdesk zegt altijd hetzelfde, herinstalleren lblalblalab, provisioning nog niet gestart. Dan de vaste internetverbindinggegevens ingegeven. "Ja, hiermee zou het moeten lukken na 4u". Yeah right, ik heb dit begin deze week al es gedaan en thaalde de ballen uit..
Dus als't binnen 4u niet gaat zit ik tot maandag(en wrs nog langer.........) zonder telefonie.
Kbegin der nu ook wel't schitj van te krijgen
TheReaper
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 aug 2008, 17:57

Pff, een maand geleden een siemens homebox gekocht en homeconnect aangevraagd, een dikke 2 weken geleden was er hier iemand geweest van belgacom om een installatie te doen, maar die activatiecode is nu nog altijd niet toegekomen. T duurt nu toch wel heel lang. En bij de helpdesk geraak ik nooit binnen,altijd muziek,al enkele keren geprobeerd.

Dommel is mssn goed als het werkt, maar hun helpdesk/service trekt op niet veel. Ik denk dat ze slachtoffer zijn van hun eigen succes.

Morgen verloopt telenet en zit ik dus mogelijk zonder internet. Kheb nen dag of 3 geleden ook een mail gestuurd naar dommel wanneer ze die code gingen opsturen en of ze het konden mailen maar nog geen antwoord gehad.

Ze hebben ook al een factuur gestuurd van een maand die zou moeten betaald worden voor 6 augustus. Sturen ze die code pas op misschien als er voor 1 maand betaald is?
rte968
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 jul 2008, 22:15

Joepppppppppppppppppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeee. Eindelijk VOIP en het werkt echt zuiver en het geluid is veel helder. :-D

Ik was nu aan het wachten van 16/7. Deze morgen had ik de activeringsdesk nog eens gebeld. Ik ben toen wat minder diplomatisch geweest dan normaal en heb mijn frustratie bij de arme man achter gelaten. Hij klonk zelf wat gefrustreerd erover aangezien hij ook geen antwoord kreeg op zijn vele mails naar de systeembeheerder.

Ik had ook gezegd dat ik het contract ging verbreken als het vandaag niet in orde zou zijn aangezien zij niet voldeden aan onze overeenkomst. Daarna heb ik ze deze namiddag een aangetekend schrijven gestuurd....
:evil:

En nu gaat ineens dat VOIP lampje toch zeker niet aan hé!! :oops:

Allez ik ben zeer content en die mannen van de activeringsdesk mogen er zijn hoor. Zeer vriendelijke kerels en je hoort dat ze wel willen maar dat ze intern ook tegen muren lopen....vooral tegen de muur van de oppermachtige systeembeheerder :lol:

Dus jongens niet te hard roepen tegen de helpdesk en activeringsdienst hé :wink:

Deze avond kan ik terug goed slapen.... :-)
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

rte968 schreef:Joepppppppppppppppppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeee. Eindelijk VOIP en het werkt echt zuiver en het geluid is veel helder. :-D

Ik was nu aan het wachten van 16/7. Deze morgen had ik de activeringsdesk nog eens gebeld. Ik ben toen wat minder diplomatisch geweest dan normaal en heb mijn frustratie bij de arme man achter gelaten. Hij klonk zelf wat gefrustreerd erover aangezien hij ook geen antwoord kreeg op zijn vele mails naar de systeembeheerder.

Ik had ook gezegd dat ik het contract ging verbreken als het vandaag niet in orde zou zijn aangezien zij niet voldeden aan onze overeenkomst. Daarna heb ik ze deze namiddag een aangetekend schrijven gestuurd....
:evil:

En nu gaat ineens dat VOIP lampje toch zeker niet aan hé!! :oops:

Allez ik ben zeer content en die mannen van de activeringsdesk mogen er zijn hoor. Zeer vriendelijke kerels en je hoort dat ze wel willen maar dat ze intern ook tegen muren lopen....vooral tegen de muur van de oppermachtige systeembeheerder :lol:

Dus jongens niet te hard roepen tegen de helpdesk en activeringsdienst hé :wink:

Deze avond kan ik terug goed slapen.... :-)


moet je dan echt beginnen schreeuwen over contracten enzo als je iets gedaan wil krijgen :s . Bij mij zeggen ze ook steeds van die systeembeheerder enzo. Nu bij het laatste gesprek gingen ze het nog eens doorgeven met hoge prioriteit. Maja, dunno of dat veel uitmaakt...
rte968
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 jul 2008, 22:15

frado schreef:
rte968 schreef:Joepppppppppppppppppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeee. Eindelijk VOIP en het werkt echt zuiver en het geluid is veel helder. :-D

Ik was nu aan het wachten van 16/7. Deze morgen had ik de activeringsdesk nog eens gebeld. Ik ben toen wat minder diplomatisch geweest dan normaal en heb mijn frustratie bij de arme man achter gelaten. Hij klonk zelf wat gefrustreerd erover aangezien hij ook geen antwoord kreeg op zijn vele mails naar de systeembeheerder.

Ik had ook gezegd dat ik het contract ging verbreken als het vandaag niet in orde zou zijn aangezien zij niet voldeden aan onze overeenkomst. Daarna heb ik ze deze namiddag een aangetekend schrijven gestuurd....
:evil:

En nu gaat ineens dat VOIP lampje toch zeker niet aan hé!! :oops:

Allez ik ben zeer content en die mannen van de activeringsdesk mogen er zijn hoor. Zeer vriendelijke kerels en je hoort dat ze wel willen maar dat ze intern ook tegen muren lopen....vooral tegen de muur van de oppermachtige systeembeheerder :lol:

Dus jongens niet te hard roepen tegen de helpdesk en activeringsdienst hé :wink:

Deze avond kan ik terug goed slapen.... :-)


moet je dan echt beginnen schreeuwen over contracten enzo als je iets gedaan wil krijgen :s . Bij mij zeggen ze ook steeds van die systeembeheerder enzo. Nu bij het laatste gesprek gingen ze het nog eens doorgeven met hoge prioriteit. Maja, dunno of dat veel uitmaakt...


Blijven bellen is de boodschap en hun elke dag eraan herinneren dat het niet werkt. Zeker niet wachten op een reply in een ticket. In mijn ticket van 18/7 staat zelfs nog geen update.. Alleszins succes!

En voor diegene die niet binnen geraken op het 0800 nummer..gewoon lang laten bellen of opnieuw proberen. Uiteindelijk nemen ze wel op.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Dus eigenlijk in't kort is STALKEN de boodschap.

Mss moeten de klanten hier een soort van petitie of w/e aanmaken zodat iemand van dommel hier een lange verklaring komt geven over wat er gebeurt en nog steeds aan't gebeuren is met dommel. 30min voor een verklaring maken en klanten gerust stellen of zo blijven voort doen en vijanden opbouwen.

Dat stille aanpak begint een beetje op iedereen zijn zenuwen te werken.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

rte968 schreef:
frado schreef:
rte968 schreef:Joepppppppppppppppppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeee. Eindelijk VOIP en het werkt echt zuiver en het geluid is veel helder. :-D

Ik was nu aan het wachten van 16/7. Deze morgen had ik de activeringsdesk nog eens gebeld. Ik ben toen wat minder diplomatisch geweest dan normaal en heb mijn frustratie bij de arme man achter gelaten. Hij klonk zelf wat gefrustreerd erover aangezien hij ook geen antwoord kreeg op zijn vele mails naar de systeembeheerder.

Ik had ook gezegd dat ik het contract ging verbreken als het vandaag niet in orde zou zijn aangezien zij niet voldeden aan onze overeenkomst. Daarna heb ik ze deze namiddag een aangetekend schrijven gestuurd....
:evil:

En nu gaat ineens dat VOIP lampje toch zeker niet aan hé!! :oops:

Allez ik ben zeer content en die mannen van de activeringsdesk mogen er zijn hoor. Zeer vriendelijke kerels en je hoort dat ze wel willen maar dat ze intern ook tegen muren lopen....vooral tegen de muur van de oppermachtige systeembeheerder :lol:

Dus jongens niet te hard roepen tegen de helpdesk en activeringsdienst hé :wink:

Deze avond kan ik terug goed slapen.... :-)


moet je dan echt beginnen schreeuwen over contracten enzo als je iets gedaan wil krijgen :s . Bij mij zeggen ze ook steeds van die systeembeheerder enzo. Nu bij het laatste gesprek gingen ze het nog eens doorgeven met hoge prioriteit. Maja, dunno of dat veel uitmaakt...


Blijven bellen is de boodschap en hun elke dag eraan herinneren dat het niet werkt. Zeker niet wachten op een reply in een ticket. In mijn ticket van 18/7 staat zelfs nog geen update.. Alleszins succes!

En voor diegene die niet binnen geraken op het 0800 nummer..gewoon lang laten bellen of opnieuw proberen. Uiteindelijk nemen ze wel op.

mja ik bel al sinds 25/07 elke dag. Vandaag zelfs 2 keer. I know, iets minder lang als jij, maar kwni wanneer jij je belgacom kwijt was?

Ik dacht dat ze vandaag iets hadden gedaan omdat BGC wegviel, en om 13u mijn verbinding zich herstartte... En niemand weet waarom het niet gaat via de software. T'is de modem die zich niet "aanbiedt" voor provisioning. Kheb deze keer men mac en serienr gegeven(1e keer dat ze erachter vroegen, ali heb de hint gegeven)

*edit en als ik bel naar mezelf hoor ik het stemmetje dat de lijn vestoord is. Tklinkt zo als het geluid als je probeert te bellen vai de router ook al heb je geen voip. Zo dat je de ahctergrond goed hoort.
rte968
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 jul 2008, 22:15

frado schreef:
rte968 schreef:
frado schreef:
rte968 schreef:Joepppppppppppppppppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeee. Eindelijk VOIP en het werkt echt zuiver en het geluid is veel helder. :-D

Ik was nu aan het wachten van 16/7. Deze morgen had ik de activeringsdesk nog eens gebeld. Ik ben toen wat minder diplomatisch geweest dan normaal en heb mijn frustratie bij de arme man achter gelaten. Hij klonk zelf wat gefrustreerd erover aangezien hij ook geen antwoord kreeg op zijn vele mails naar de systeembeheerder.

Ik had ook gezegd dat ik het contract ging verbreken als het vandaag niet in orde zou zijn aangezien zij niet voldeden aan onze overeenkomst. Daarna heb ik ze deze namiddag een aangetekend schrijven gestuurd....
:evil:

En nu gaat ineens dat VOIP lampje toch zeker niet aan hé!! :oops:

Allez ik ben zeer content en die mannen van de activeringsdesk mogen er zijn hoor. Zeer vriendelijke kerels en je hoort dat ze wel willen maar dat ze intern ook tegen muren lopen....vooral tegen de muur van de oppermachtige systeembeheerder :lol:

Dus jongens niet te hard roepen tegen de helpdesk en activeringsdienst hé :wink:

Deze avond kan ik terug goed slapen.... :-)


moet je dan echt beginnen schreeuwen over contracten enzo als je iets gedaan wil krijgen :s . Bij mij zeggen ze ook steeds van die systeembeheerder enzo. Nu bij het laatste gesprek gingen ze het nog eens doorgeven met hoge prioriteit. Maja, dunno of dat veel uitmaakt...


Blijven bellen is de boodschap en hun elke dag eraan herinneren dat het niet werkt. Zeker niet wachten op een reply in een ticket. In mijn ticket van 18/7 staat zelfs nog geen update.. Alleszins succes!

En voor diegene die niet binnen geraken op het 0800 nummer..gewoon lang laten bellen of opnieuw proberen. Uiteindelijk nemen ze wel op.

mja ik bel al sinds 25/07 elke dag. Vandaag zelfs 2 keer. I know, iets minder lang als jij, maar kwni wanneer jij je belgacom kwijt was?

Ik dacht dat ze vandaag iets hadden gedaan omdat BGC wegviel, en om 13u mijn verbinding zich herstartte... En niemand weet waarom het niet gaat via de software. T'is de modem die zich niet "aanbiedt" voor provisioning. Kheb deze keer men mac en serienr gegeven(1e keer dat ze erachter vroegen, ali heb de hint gegeven)

*edit en als ik bel naar mezelf hoor ik het stemmetje dat de lijn vestoord is. Tklinkt zo als het geluid als je probeert te bellen vai de router ook al heb je geen voip. Zo dat je de ahctergrond goed hoort.


Ik denk dat ik 18 of 19/7 mijn BGC lijn kwijt was. Ik heb geactiveerd op 16/7 na 18u. Ik heb in mijn router de username van dsltemp gewijzigd naar mijn definitieve username, zelfde als die van je news access, in het kort je ID die je in de CRM ziet met DSL ervoor. Zo heb ik de laatste 2 dagen hier gewerkt en de rest heb je al hierboven gelezen. Succes!
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

ja ik heb die vaste account nu ook. Die gast zei dat dat het handmatig invoeren was. Juist alsof ik daardoor voip zal krijgen.. Wachten tot maandag I guess, als ze nog eens werken...
metaldeth
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 19 jul 2008, 18:25
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Wij zijn hier overgeschakeld van telenet, en onze telefoon was rechtstreeks verbonden met zo'n contact in de muur. Zo'n contact waarin een stekker voor telefonie past. Wij zijn dus aangesloten zoals er op de installatiegids staat zonder belgacom lijn (dat soort uitplooibaar plastiekje die je bij de siemens gigaset krijgt).

En we hebben dezelfde problemen zoals hier al meermaals staan. Geen verbinding met de server. Die dat bestanden verwijderen helpen niet, dat allen lezen uitvinken ook niet. Het lampje bij de gigaset voor adsl blijft knipperen op een gelijkblijvend tempo. Kan het zijn dat we een router nodig hebben?


En aangezien er hier precies redelijk veel mensen zitten met hetzelfde probleem, ligt dit dan niet aan dommel zelf?



edit: momenteel zit ik dus online via telenet
Gebruikersavatar
turboke
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 feb 2006, 23:36
Locatie: st-gillis-waas
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Tiens, wanneer ik mijn news-login ingeef, krijg ik bij het volgende scherm de melding dat de gebruikersnaam niet geldig is ? :evil:
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

herchecken?

Btw kzie juist dat dommel alvast een factuur gemaakt heeft op 30/06(gisteren). Daar zijn ze wel altijd mee op tijd he, betalen. Dat zal ook nog een telefoontje worden, die betalingsdata laten veranderen zodat ik pas betaal als't werkt.
Twas wrs daardoor dat ik opeens kon inloggen op Homelink.
Renew date: 26/08/09
Dus ze gaan der van uit dat ik al sinds de 26e volledig homeconnect heb
rte968
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 jul 2008, 22:15

metaldeth schreef:Wij zijn hier overgeschakeld van telenet, en onze telefoon was rechtstreeks verbonden met zo'n contact in de muur. Zo'n contact waarin een stekker voor telefonie past. Wij zijn dus aangesloten zoals er op de installatiegids staat zonder belgacom lijn (dat soort uitplooibaar plastiekje die je bij de siemens gigaset krijgt).

En we hebben dezelfde problemen zoals hier al meermaals staan. Geen verbinding met de server. Die dat bestanden verwijderen helpen niet, dat allen lezen uitvinken ook niet. Het lampje bij de gigaset voor adsl blijft knipperen op een gelijkblijvend tempo. Kan het zijn dat we een router nodig hebben?


En aangezien er hier precies redelijk veel mensen zitten met hetzelfde probleem, ligt dit dan niet aan dommel zelf?



edit: momenteel zit ik dus online via telenet


De gigaset SX762 is een router en een knipperend ADSL lampje wijst erop dat er (nog) geen ADSL signaal aanwezig is op je lijn of de router is niet goed aangesloten op je telefoonlijn.
metaldeth
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 19 jul 2008, 18:25
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

rte968 schreef:
metaldeth schreef:Wij zijn hier overgeschakeld van telenet, en onze telefoon was rechtstreeks verbonden met zo'n contact in de muur. Zo'n contact waarin een stekker voor telefonie past. Wij zijn dus aangesloten zoals er op de installatiegids staat zonder belgacom lijn (dat soort uitplooibaar plastiekje die je bij de siemens gigaset krijgt).

En we hebben dezelfde problemen zoals hier al meermaals staan. Geen verbinding met de server. Die dat bestanden verwijderen helpen niet, dat allen lezen uitvinken ook niet. Het lampje bij de gigaset voor adsl blijft knipperen op een gelijkblijvend tempo. Kan het zijn dat we een router nodig hebben?


En aangezien er hier precies redelijk veel mensen zitten met hetzelfde probleem, ligt dit dan niet aan dommel zelf?



edit: momenteel zit ik dus online via telenet


De gigaset SX762 is een router en een knipperend ADSL lampje wijst erop dat er (nog) geen ADSL signaal aanwezig is op je lijn of de router is niet goed aangesloten op je telefoonlijn.

En om dat ADSL signaal te vinden, moet die router daarvoor verbonden zijn met een pc?
ProFumi
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 aug 2008, 17:04

weet er iemand of der iemand zit int weekend op die 0800 nummer?
metaldeth
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 19 jul 2008, 18:25
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Blijkbaar bel je bij telenet via de kabel. Ik heb gewoon de stekker voor telefonie gestoken waar die bij telenet zat. Ik vermoed dat daar het probleem zit?


Maar als je geen belgacom lijn nodig hebt, hoe werkt dat dan? Want ik zou niet weten waar ik die stekker voor telefonie dan moet insteken.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

ProFumi schreef:weet er iemand of der iemand zit int weekend op die 0800 nummer?

Neen, dat staat hier ergens in een topic.
Alleen de 070-nr kon je bereiken in het weekend, en nu is er geen support meer in het weekend.
...
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

metaldeth schreef:Blijkbaar bel je bij telenet via de kabel. Ik heb gewoon de stekker voor telefonie gestoken waar die bij telenet zat. Ik vermoed dat daar het probleem zit?


Maar als je geen belgacom lijn nodig hebt, hoe werkt dat dan? Want ik zou niet weten waar ik die stekker voor telefonie dan moet insteken.

Dat staat hier ook ergens in een topic.
Er moet dan iemand langskomen van belgacom als je nog geen telefoonlijn hebt. Je hebt dus eigenlijk wel een "belgacom lijn" alleen dat je niet aan belgacom moet betalen maar aan dommel.
(M.a.w. als je helemaal geen koperdraad hebt die van belgacom komt dan moet je er een laten leggen)

edit: (in eerste post van dit topic staat)
Ik heb geen actieve Belgacom lijn. Wat nu?
Meld dit in de HomeConnect wizard (of wanneer je naar het activatie-nummer belt) en dan zorgt Dommel voor de rest (een zogenoemde 'rawcopper' aansluiting).

Komt er een technieker langs om mijn telefoonkabel opnieuw aan te sluiten? (bvb als die doorgeknipt is door Telenet)
Neen. Als de lijn al in huis ligt, komt er geen technieker meer langs. Dan moet je de aansluiting zelf doen.
Als je nog een rawcopper aansluiting moet krijgen (dus als je nog geen Belgacom telefoonlijn in huis had), dan komt er wel een technieker.
...
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

voor mijn probleem: is het mogelijk dat Tornado bij mij gemist heeft en de verkeerde cd bij de verkeerde mac gestoken heeft? Maar alleen dommel kan dat checken/veranderen zeker?
metaldeth
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 19 jul 2008, 18:25
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

BBB schreef:
metaldeth schreef:Blijkbaar bel je bij telenet via de kabel. Ik heb gewoon de stekker voor telefonie gestoken waar die bij telenet zat. Ik vermoed dat daar het probleem zit?


Maar als je geen belgacom lijn nodig hebt, hoe werkt dat dan? Want ik zou niet weten waar ik die stekker voor telefonie dan moet insteken.

Dat staat hier ook ergens in een topic.
Er moet dan iemand langskomen van belgacom als je nog geen telefoonlijn hebt. Je hebt dus eigenlijk wel een "belgacom lijn" alleen dat je niet aan belgacom moet betalen maar aan dommel.
(M.a.w. als je helemaal geen koperdraad hebt die van belgacom komt dan moet je er een laten leggen)

edit: (in eerste post van dit topic staat)
Ik heb geen actieve Belgacom lijn. Wat nu?
Meld dit in de HomeConnect wizard (of wanneer je naar het activatie-nummer belt) en dan zorgt Dommel voor de rest (een zogenoemde 'rawcopper' aansluiting).

Komt er een technieker langs om mijn telefoonkabel opnieuw aan te sluiten? (bvb als die doorgeknipt is door Telenet)
Neen. Als de lijn al in huis ligt, komt er geen technieker meer langs. Dan moet je de aansluiting zelf doen.
Als je nog een rawcopper aansluiting moet krijgen (dus als je nog geen Belgacom telefoonlijn in huis had), dan komt er wel een technieker.

Vroeger hebben we wel nog een belgacom lijn gehad, maar m'n vader beweert dat die van telenet dat allemaal veranderd hebben. En dat die dus niet meer beschikbaar is.


Maar als er dus al een zou liggen, is die dan beschikbaar via de telefoon aansluiting van telenet over de kabel?
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

metaldeth schreef:Maar als er dus al een zou liggen, is die dan beschikbaar via de telefoon aansluiting van telenet over de kabel?

Het gaat zeker niet via de kabel van telenet gaan.
Als ze vanalles gewijzigd hebben om uw aansluitpunten van de telefoon via de kabel van telenet te laten werken dan zal dit terug gewijzigd moeten worden.
Alles moet via het koperpaar van belgacom gaan.
(voor zover ik weet, als ik mij vergis zal er hopelijk iemand mij corrigeren)

Als er al een ligt, dan zal je dus alles zelf terug moeten in orde maken (of een technieker laten langskomen en betalen!) Misschien ken je iemand die dit voor u in orde kan brengen dan kan je wat kosten besparen ...
...
Gesloten

Terug naar “Dommel”