Activeringsproblemen (opgelost)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
belgianguy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 23 jul 2008, 21:24

Hallo,

Ik heb al verschillende mogelijke oplossingen geprobeerd die ik hier op het forum gevonden heb, maar blijkbaar wil hier niets lukken.

Ik heb de laatste versie van de dommel software.

Als ik de activatiecode inbreng die in de brief staat, gaat de software aan de gang en zal hij de modem proberen te detecteren. Als dat in orde is krijg ik een scherm dat er updates zullen plaatsvinden en dat ik de modem gedurende een half uur niet mag uitschakelen of zo. Ik mag vervolgens wel op voltooien klikken.

Na een tijdje krijg ik de volgende welgekende foutmelding:

"Er is een fout opgetreden bij het verbinden met de server. Probeer het later opnieuw."

Een oplossing zou zijn om de bestanden hdf.dat en hds.dat te verwijderen en opnieuw te starten. Na de reset van de modem (10 sec) heb ik dat intussen al verschillende keren geprobeerd met steeds hetzelfde resultaat.

Als ik de foutmelding wegklik, krijg ik een scherm te zien met de volgende boodschap:

"Niet verwijderen. Geeft kleur aan andere panels!!!"

Hoe kan ik nu weten of de updates uitgevoerd zijn en hoe moet ik nu verder?

Volgende lampjes branden op mijn modem: Power, ADSL, LAN1 en WLAN.

Als ik in de modem ga kijken zie ik dat er een tijdelijke gebruikersnaam staat.

Iemand die me verder kan helpen???
Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door belgianguy 29 jul 2008, 10:24, in totaal 1 gewijzigd.
S|N
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 10 jul 2006, 22:37

Je bent 100% zeker dat je activatie vandaag is gebeurd?
Zowel je dsl alsook je nummer?
Je kan in je CRM panel?
belgianguy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 23 jul 2008, 21:24

Volgend de brief mocht ik vandaag (23/07) na 18 uur mijn modem activeren. Zowel nummer als DSL.

Als ik de software op de pc opstart krijg ik na een tijdje die welbepaalde foutmelding ivm de verbindingsproblemen.

Als ik via hun website (andere internetverbinding) inlog op het gedeelte voor de klanten zie ik bij mijn paketten dat mijn profiel actief staat. Was reeds enkele dagen het geval. Ik kan wel enkel info bekijken van mijn pakket. Verder kan ik blijkbaar voorlopig niets veranderen of zo, dus ook geen email instellingen en dergelijke.
davygky542
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2006, 18:14

ik had deze melding ook.

Ik heb de vraag hier ook gesteld en niemand kon mij helpen.

wat heb ik gedaan:

de installatie nog een uurtje laten staan en daarna gewoon afgesloten. DE dag erna nog eens geprobeerd om de homelink op te starten nadat het lampje van de VOIP was gaan branden en toen kon ik gewoon inloggen op de homelink en was mijn tijdelijks username ook weg.

Alles is na een dagje in orde gekomen.

Ik had wel van de eerste seconde internet, ik heb dus nooit zonder gezeten.

mvg
belgianguy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 23 jul 2008, 21:24

Ik had mobistar internet (werkte nog) en heb dus hun modem losgemaakt en vervolgens de Siemens modem aangesloten en de homelink software uitgevoerd.

Ik had verwacht dat alles snel zou werken omdat er op dat moment toch nog altijd een adsl signaal op mijn kabel zat en naar ik verneem zou dat normaal zijn. Aangezien het ADSL lampje continu blijft branden veronderstel ik wel dat de model een adsl signaal oppikt.

Heb echter totaal geen internet via Dommel.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

belgianguy schreef:Ik had mobistar internet (werkte nog) en heb dus hun modem losgemaakt en vervolgens de Siemens modem aangesloten en de homelink software uitgevoerd.

Ik had verwacht dat alles snel zou werken omdat er op dat moment toch nog altijd een adsl signaal op mijn kabel zat en naar ik verneem zou dat normaal zijn. Aangezien het ADSL lampje continu blijft branden veronderstel ik wel dat de model een adsl signaal oppikt.

Heb echter totaal geen internet via Dommel.

Voor de eerste stap moest je nog verbonden zijn met internet maar dat heb je waarschijnlijk wel zo gedaan?
...
Insom
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03 aug 2007, 13:04

belgianguy schreef: Aangezien het ADSL lampje continu blijft branden veronderstel ik wel dat de model een adsl signaal oppikt.

Heb echter totaal geen internet via Dommel.


Als je DSL via Mobistar nog loopt is het niet meer als normaal dat je modem een signaal kan zien...
Maar ik betwijfel of Dommel (alsook Belgacom) reeds volledig in orde zijn.
Proberen tot ie het wel doet is de enige mogelijkheid vrees ik.
belgianguy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 23 jul 2008, 21:24

We zijn een stapje dichter bij de oplossing.
Na veel proberen, eindelijk binnengeraakt op de helpdesk.

Wat ik dus niet wist, is dat er een tweede aansluitingspunt moet gemaakt worden voor de adsl. Ik ging er vanuit dat mijn signaal van mobistar zou vervangen worden door dat van Dommel. Zo ging het toen ik vroeger de overstap maakte van Belgacom naar Mobistar.

Niet dus. In de telefoonstekker zitten vier draden. Twee worden gebruik voor het adsl signaal van Mobistar. Het signaal van Dommel zetten ze dus blijkbaar op de twee andere draden. Heb ik nergens in de docs gelezen. Feit is dus, dat je door gebruik te maken van een normale splitter nooit het signaal van Dommel zal ontvangen. In het tweede aansluitingspunt gaan ze dus die draden omwisselen zodat je met een normale splitter het Dommel signaal kan ontvangen.

Op deze manier kan je dus zelfs je Mobistar of andere provider houden, terwijl je tegelijkertijd ook via Dommel kan surfen. Daar zie ik wel het nut niet van in, want normaal is het toch wel de bedoeling dat je de ene provider gaat opzeggen en enkel de andere gaat bebruiken.

Enfin, nu maar weer wachten tot Belgacom contact opneemt om dat nieuwe aansluitingspunt te plaatsen. Ik zou dat zelf wel kunnen veranderen in de bestaande stekker, maar nu ik contact heb gehad met iemand van Dommel laat ik BC maar komen en kan ik gelijk kijken of het werkt voor die man de deur weer uit is.

Kan iemand mij bevestigen dat het inderdaad zo is dat het signaal van Dommel op de twee andere draden toekomt en dat de bestaande verbinding behouden blijft op de normale bedrading?

Wordt vervolgt...
Laatst gewijzigd door belgianguy 24 jul 2008, 15:36, in totaal 1 gewijzigd.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

kzit atm ook met zo'n probleempje. Kheb hier 4 draden, maar geen flauw benul welke ik moet waarop aansluiten. Zie men post in homeconnect FAQ + foto
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

@belgian guy

Ik zit met hetzelfde ... ik snap ook het nut niet waarom belgacom een 2de aansluitpunt komt zetten. Zodra dommel werkt vliegt scarlet toch weg.

Is dit een geregulariseerde procedure die gevolgd moet worden? Of waarom doet dommel/belgacom dit?

Ps: ik heb vrijdag 13/7 belgacom aan de lijn gehad voor een afspraak op wo 16/7.. helaas belt belgacom wo 16/7 dat ze wegens teveel werk niet meer kunnen langskomen. Nieuwe afspraak gemaakt voor 23/7...
23/7.. niets gezien van belgacom.. ook geen telefoontje.
Vandaag 24/7 contact opgenomen met dommel (belgacom wilt je rechtreeks niet helpen zodra je vertelt klant te zijn bij dommel!) dewelke dan de situatie heeft bekeken en naar dispatching van belgacom heeft gebeld.. ik zou gecontacteerd worden door belgacom voor alweer een nieuwe afspraak... vanmiddag hebben ze alvast nog niet gebeld
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
belgianguy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 23 jul 2008, 21:24

Gisteren was BGC prima op de afspraak. Een uurtje nadat ik vorige week contact had met de helpdesk van Dommel kreeg ik al telefoon van BGC om een afspraak te maken en dit kon dus ten vroegste gisteren. Ik kreeg zelfs de keuze wanneer het voor mij het beste uitkwam. Ze werken in blokken van 4 uur en ik koos dus voor het blok van 8 - 12 uur. Rond 9 uur stond de technieker aan de deur. In eerste instantie bleek dat er nog geen actieve Dommel lijn was aangesloten bij mij, het is te zeggen, het zat in de centrale op een verkeerde plaats aangesloten blijkbaar. Ik kon dus nog heel lang proberen met mijn modem te activeren.

Ik vroeg hem of het normaal was dat het signaal op het tweede paar draden werd aangesloten. Blijkbaar is dat inderdaad zo bij Dommel. Bij de meeste andere providers wordt gewoon het oude signaal van de vorige provider verwijderd en vervangen door de nieuwe provider. Ik heb toen gevraagd of hij dat bij mij ook kon doen, zodat ik geen tweede stekker moest laten plaatsen. Was geen enkel probleem. De technieker is naar de centrale geweest, mijn Mobis* signaal verwijderd en vervangen door Dommel. Meteen een actieve lijn op mijn modem en enkele minuten later alweer volop internet via Dommel deze keer.

Mijn modem is in het daaropvolgende uur nog enkele keren automatisch herstart en een uurtje of twee later ging het VOIP lampje branden en kon ik beginnen bellen. Op dit moment ben ik zelf nog niet bereikbaar maar ik hoop dat dit binnen enkele dagen dan volledig zal opgelost zijn, want blijkbaar kan dit enkele dagen duren vooraleer alles omgeschakeld is.

Tot nu toe dus nog niet echt een groot probleem tegengekomen met het overschakelen naar Dommel en heel tevreden over de service van BGC.
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

op 28 juli heb ik mijn activatiecode ingevoerd en tot nu toe nog niet eens een adsl signaal. Ik kan de technische dienst niet per telefoon bereieken. Wel heb ik de administratieve dienst eventjes kunnen bereiken, die zei dat mijn lijn al actief was en normaal een adsl signaal zou moeten binnenkrijgen. Het nummer waar we bellen met telenet is weliswaar nog niet overgezet, maar dit zou in de loop van vandaag moeten gebeuren.

Nu zo lang ik nog geen adsl heb, wil ik niet echt dat mijn nummer wordt overgezet. Dus nu zit ik met de vraag of ze je eerst moeten overschakelen, voor je internet hebt of niet.
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

Zuttasoxx schreef:op 28 juli heb ik mijn activatiecode ingevoerd en tot nu toe nog niet eens een adsl signaal. Ik kan de technische dienst niet per telefoon bereieken. Wel heb ik de administratieve dienst eventjes kunnen bereiken, die zei dat mijn lijn al actief was en normaal een adsl signaal zou moeten binnenkrijgen. Het nummer waar we bellen met telenet is weliswaar nog niet overgezet, maar dit zou in de loop van vandaag moeten gebeuren.

Nu zo lang ik nog geen adsl heb, wil ik niet echt dat mijn nummer wordt overgezet. Dus nu zit ik met de vraag of ze je eerst moeten overschakelen, voor je internet hebt of niet.


Je hebt waarschijnlijk iets verkeerd aangesloten. Kijk goed naar je kabels.
belgianguy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 23 jul 2008, 21:24

Je moet eerst een actieve adsl lijn hebben. Pas wanneer je modem zijn updates heeft gekregen kan je verder. In eerste instantie heb je internet ter beschikking. Pas enkele uren later zal het voip gedeelte voor jou beschikbaar zijn en zal je nummer overgezet worden naar Dommel. Je kan dan zelf al beginnen bellen, maar opgebeld worden kan enige tijd duren. In mijn geval was ik de dag nadien door iedereen bereikbaar.

Je moet dus in elk geval een actieve lijn hebben en dat kan je zien aan het ledje van adsl op je modem dat vast moet branden. Het mag niet meer knipperen.

Indien dit niet lukt vrees ik dat ook bij jou het adsl signaal niet op je kabel zit en zal er zoals bij mij een technieker van Belgacom moeten langskomen om het even uit te testen. In principe had je een telefoontje moeten krijgen van Belgacom om je lijn te activeren. Eventueel zou er ook een technieker bij je thuis moeten komen om een aansluitpunt te plaatsen. Dommel betaald Belgacom daarvoor. Als dit allemaal niet gebeurd is zal je Dommel opnieuw moeten contacteren en die moeten de technische dienst van Belgacom verwittigen dat er iets niet in orde is. Die zullen jou vervolgens contacteren om een datum vast te leggen wanneer er een technieker zal langskomen.

Zo is het in elk geval bij mij in zijn werk gegaan en nu werkt bij mij alles prima. Internet loopt prima, ben door iedereen bereikbaar, nummerherkenning werkt zoals het moet. Heb geen klachten meer.
metaldeth
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 19 jul 2008, 18:25
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

belgianguy schreef:Je moet eerst een actieve adsl lijn hebben. Pas wanneer je modem zijn updates heeft gekregen kan je verder. In eerste instantie heb je internet ter beschikking. Pas enkele uren later zal het voip gedeelte voor jou beschikbaar zijn en zal je nummer overgezet worden naar Dommel. Je kan dan zelf al beginnen bellen, maar opgebeld worden kan enige tijd duren. In mijn geval was ik de dag nadien door iedereen bereikbaar.

Je moet dus in elk geval een actieve lijn hebben en dat kan je zien aan het ledje van adsl op je modem dat vast moet branden. Het mag niet meer knipperen.

Indien dit niet lukt vrees ik dat ook bij jou het adsl signaal niet op je kabel zit en zal er zoals bij mij een technieker van Belgacom moeten langskomen om het even uit te testen. In principe had je een telefoontje moeten krijgen van Belgacom om je lijn te activeren. Eventueel zou er ook een technieker bij je thuis moeten komen om een aansluitpunt te plaatsen. Dommel betaald Belgacom daarvoor. Als dit allemaal niet gebeurd is zal je Dommel opnieuw moeten contacteren en die moeten de technische dienst van Belgacom verwittigen dat er iets niet in orde is. Die zullen jou vervolgens contacteren om een datum vast te leggen wanneer er een technieker zal langskomen.

Is dat ook het geval als je van een andere provider komt, bv telenet en een dommel homeconnect box gekocht hebt?
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”