Lijn onterecht afgesloten

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
susperia
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 aug 2008, 10:07

Hieronder relaas van mijn schrijven naar Dommel toe.
Sorry maar dit is niet alleen slechte service, maar gewoon verdoken diefstal volgens mij !


"Ik heb reeds op 28 april een support ticket [SCHEDOM-xxxxxx-SCHEDOM] bij jullie geopend om te melden dat er per ongeluk een overschrijving van € 14.21 op jullie rekening gestort was.
Na wat over en heen gemail (wat 2 maanden in beslag nam!) had men mijn verzekerd dat dit doorgegeven was dat dit gecompenseerd zou worden op proforma xxxxxx.
Op 15/07/2008 om 17.30u (40 minuten) heb ik met xxxx getelefoneerd om gans het relaas nog maar eens te doen, maar dan telefonisch, omdat er nog steeds geen oplossing was en men dreigde om de lijn af te sluiten (wat ook al niet getuigd van klantvriendelijkheid).
Hij heeft toen een ‘escalatie formulier’ aangemaakt en gezegd dat het opgelost zou worden.
Op 22/07/2008 heeft xxxx contact met mij opgenomen met de vraag het bewijs van betaling (officiëel rekeninguitreksel van de bank) te faxen wat ik ook gedaan heb op 23/07/2008 om 08.47u.
Wat merk ik nu eergisteren , lijn afgesloten zonder enige melding !!!!!
Daar komt nog eens bij dat de proforma factuur xxxxxx, voor de volgende periode reeds betaald is. Met andere woorden jullie hebben de service afgesloten terwijl we geen achterstallen hebben."
Quincy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 jan 2008, 13:36
Locatie: Torhout
Contacteer:

Als je te weinig hebt overgeschreven, moet je gewoon zo snel mogelijk het resterende bedrag ook overschrijven met dezelfde mededeling als bij de eerste overschrijving. Bij mij is het ook al eens voorgevallen. Ik heb dan snel het resterende bedrag betaald en uiteindelijk was er niks aan de hand.

Voor jou is het natuurlijk spijtig dat je dit niet kon doen...en met de huidige helpdesk-support loopt het inderdaad verkeerd af. Ik kan je niet echt helpen voor een oplossing, want ik ben geen expert op dat vlak. Zoiets vraag je beter aan anderen hier op dit forum.
"The surest sign of intelligent life in the universe is that none of it has tried to contact us."
susperia
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 aug 2008, 10:07

Wat misschien niet duidelijk is in mijn originle post is dat ik het verschil op die proforma ook betaald heb. Gevolg die proforma staat volgens hun voor € 14.21 open terwijl dit in feite niet zo is.
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik snap dit niet al te best.

Wat ik er meen van te verstaan:

- Dat je per ongeluk een overschrijving naar Dommel hebt gedaan die voor iemand anders bestemd was?
- Dat je steeds je maandelijkse facturen aan Dommel bent blijven betalen?
- Dat je enkel een creditnota wou voor hetgeen je per ongeluk gestort had?
- Dat Dommel je nu afsluit omdat je er op staat die creditnota te krijgen?

Indien zo,..Ik kan dit echt niet geloven, is er niet iets dat je vergeet te vermelden?
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Diefstal is toch een groot woord hoor. Heb je al eens gebeld naar dommel zelf? Normaal word je niet manueel afgesloten, dus er moet ergens iets fout zijn met je facturatie.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

susperia schreef:Wat misschien niet duidelijk is in mijn originle post is dat ik het verschil op die proforma ook betaald heb. Gevolg die proforma staat volgens hun voor € 14.21 open terwijl dit in feite niet zo is.


Ha, hier zit het hem dus :lol:

Tot zolang dommel niet op je factuur vermeldt dat er rekening is gehouden met je creditnota mag je dit zomaar zelf niet op eigen houtje van een factuur aftrekken.
De boekhouding is niet op de hoogte van de creditnota en klasseert de factuur bij de onvolledige betalingen met alle gevolgen van dien.
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
susperia
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 aug 2008, 10:07

Mahimahi schreef:Ik snap dit niet al te best.

Wat ik er meen van te verstaan:

- Dat je per ongeluk een overschrijving naar Dommel hebt gedaan die voor iemand anders bestemd was?
- Dat je steeds je maandelijkse facturen aan Dommel bent blijven betalen?
- Dat je enkel een creditnota wou voor hetgeen je per ongeluk gestort had?
- Dat Dommel je nu afsluit omdat je er op staat die creditnota te krijgen?

Indien zo,..Ik kan dit echt niet geloven, is er niet iets dat je vergeet te vermelden?


Kort samengevat :
-heb inderdaad per ongeluk overschrijving gedaan, ticket aangemaakt met vraag terugbetaling, dit kon niet
- voorstel om te compenseren op volgende proforma, waarmee ze antwoorden met vraag gegevens door te geven op welke proforma, wat ik gedaan heb
- restbedrag proforma betaald en hen daarvan op de hoogte gesteld
- bij vervallen van proforma hadden ze bedrag niet gecompenseerd
- telefonisch contact opgenoemn, ging in orde komen
- ondertussen volgende proforma factuur reeds betaald
- nu lijn gewoon afgesloten, fax gedaan en antwoord gekregen dat ze het nog niet kunnen bekijken hadden (na 3 maanden !!!) en dat lijn zolang afgesloten zou blijven.

Maw ze hebben van mij op dit moment € 35 (eigelijk iets meer, maar ga niet prorata berekenen) en heb ik geen internet.
-
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

susperia schreef:
Mahimahi schreef:Ik snap dit niet al te best.

Wat ik er meen van te verstaan:

- Dat je per ongeluk een overschrijving naar Dommel hebt gedaan die voor iemand anders bestemd was?
- Dat je steeds je maandelijkse facturen aan Dommel bent blijven betalen?
- Dat je enkel een creditnota wou voor hetgeen je per ongeluk gestort had?
- Dat Dommel je nu afsluit omdat je er op staat die creditnota te krijgen?

Indien zo,..Ik kan dit echt niet geloven, is er niet iets dat je vergeet te vermelden?


Kort samengevat :
-heb inderdaad per ongeluk overschrijving gedaan, ticket aangemaakt met vraag terugbetaling, dit kon niet
- voorstel om te compenseren op volgende proforma, waarmee ze antwoorden met vraag gegevens door te geven op welke proforma, wat ik gedaan heb
- restbedrag proforma betaald en hen daarvan op de hoogte gesteld
- bij vervallen van proforma hadden ze bedrag niet gecompenseerd
- telefonisch contact opgenoemn, ging in orde komen
- ondertussen volgende proforma factuur reeds betaald
- nu lijn gewoon afgesloten, fax gedaan en antwoord gekregen dat ze het nog niet kunnen bekijken hadden (na 3 maanden !!!) en dat lijn zolang afgesloten zou blijven.

Maw ze hebben van mij op dit moment € 35 (eigelijk iets meer, maar ga niet prorata berekenen) en heb ik geen internet.
-


Alles komt dus in feite neer op een communicatie fout tussen de Dommel helpdesk en hun facturatie afdeling + natuurlijk het feit dat jij zelf verkeerdelijk het recht in eigen handen genomen hebt.

De mensen op de boekhouding kunnen niet anders doen dan wat ze gedaan hebben, voor hen is er te weinig betaald.

Dat het zo lang aansleept eer de helpdesk iets doorgeeft aan de boekhouding is natuurlijk een ander verhaal.......
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
susperia
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 aug 2008, 10:07

Mahimahi schreef:
susperia schreef:
Mahimahi schreef:Ik snap dit niet al te best.

Wat ik er meen van te verstaan:

- Dat je per ongeluk een overschrijving naar Dommel hebt gedaan die voor iemand anders bestemd was?
- Dat je steeds je maandelijkse facturen aan Dommel bent blijven betalen?
- Dat je enkel een creditnota wou voor hetgeen je per ongeluk gestort had?
- Dat Dommel je nu afsluit omdat je er op staat die creditnota te krijgen?

Indien zo,..Ik kan dit echt niet geloven, is er niet iets dat je vergeet te vermelden?


Kort samengevat :
-heb inderdaad per ongeluk overschrijving gedaan, ticket aangemaakt met vraag terugbetaling, dit kon niet
- voorstel om te compenseren op volgende proforma, waarmee ze antwoorden met vraag gegevens door te geven op welke proforma, wat ik gedaan heb
- restbedrag proforma betaald en hen daarvan op de hoogte gesteld
- bij vervallen van proforma hadden ze bedrag niet gecompenseerd
- telefonisch contact opgenoemn, ging in orde komen
- ondertussen volgende proforma factuur reeds betaald
- nu lijn gewoon afgesloten, fax gedaan en antwoord gekregen dat ze het nog niet kunnen bekijken hadden (na 3 maanden !!!) en dat lijn zolang afgesloten zou blijven.

Maw ze hebben van mij op dit moment € 35 (eigelijk iets meer, maar ga niet prorata berekenen) en heb ik geen internet.
-


Alles komt dus in feite neer op een communicatie fout tussen de Dommel helpdesk en hun facturatie afdeling + natuurlijk het feit dat jij zelf verkeerdelijk het recht in eigen handen genomen hebt.

De mensen op de boekhouding kunnen niet anders doen dan wat ze gedaan hebben, voor hen is er te weinig betaald.

Dat het zo lang aansleept eer de helpdesk iets doorgeeft aan de boekhouding is natuurlijk een ander verhaal.......


Ik heb het recht niet in eigen handen genomen. Ik wou terugbetaling maar dat bleek niet te gaan, heb toen zelf voorgesteld om te compenseren waarmee zij akkoord gingen.
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

k heb het recht niet in eigen handen genomen. Ik wou terugbetaling maar dat bleek niet te gaan, heb toen zelf voorgesteld om te compenseren waarmee zij akkoord gingen.


Toch wel Superia, je had moeten wachten op een creditnota of op een factuur waarop uw 14 € al gecrediteerd was.
Met enkel een mondelinge toezegging via telefoon heb je als puntje bij paaltje komt geen poot om op te staan.

Dit was vroeger allemaal wel mogelijk bij een bedrijfje dat een paar honderd klanten had en waar de boekhouder met de hand alles invulde en ook 's middags een paar pinten ging drinken met de rest van de bedienden.

Maar sinds de komst van de boekhoudingen op computer mag er niets meer verkeerd gaan of je zit met de grootste moeilijkheden ( zowel de klant als de boekhouder zelf)
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Even voor de duidelijkheid. Het facturatie systeem bij dommel is geautomatiseerd, dit wil zeggen dat als jij te weinig, niet of met de verkeerde mededeling betaald zonder dit op tijd recht te zetten (lees opnieuw betalen, waarna je gecompenseerd zal worden) word je automatisch afgesloten. Dus er is volgens mij totaal geen kwaad opzet in het spel.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
susperia
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 aug 2008, 10:07

L-army schreef:Even voor de duidelijkheid. Het facturatie systeem bij dommel is geautomatiseerd, dit wil zeggen dat als jij te weinig, niet of met de verkeerde mededeling betaald zonder dit op tijd recht te zetten (lees opnieuw betalen, waarna je gecompenseerd zal worden) word je automatisch afgesloten. Dus er is volgens mij totaal geen kwaad opzet in het spel.


Ik ben niet de mening toegedaan dat ge U kunt verschuilen achter een automatische facturatie. Toevallig doe ik niets anders dan dagelijks het implementeren en opleiding geven van beheers- en boekhoudsoftware en weet ik dat het anders kan.

Dit terzijde, indien het zo is als jij het stelt L-army, waarom heeft men mij dan niet van bij de eerste contacten gezegd van betaal alles en we zullen dit later compenseren. Ik ga ervan uit dat wat jij weet de mensen bij Dommel zelf ook wel weten ?
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Superia, ik wil wat Dommel hier doet zeker niet goedpraten. De "human factor" is hier ver zoek.

Ik kan je alleen maar aanraden dat wanneer je met grote firma's handelt je nooit enkel op woorden mag afgaan.
Gedraag je, net zoals zij, niet emotioneel en ga volgens het boekje te werk.

Ik hoop dat je zaak snel opgelost wordt hoor.

Groetjes,
Mahi
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

L-army schreef:Even voor de duidelijkheid. Het facturatie systeem bij dommel is geautomatiseerd, dit wil zeggen dat als jij te weinig, niet of met de verkeerde mededeling betaald zonder dit op tijd recht te zetten (lees opnieuw betalen, waarna je gecompenseerd zal worden) word je automatisch afgesloten. Dus er is volgens mij totaal geen kwaad opzet in het spel.


Recht in eigen handen *mag* niet, maar kan je bij dommel soms niet anders doen. Of ga jij, zoals anderen hier, ook maanden teveel betalen omdat zij hun werk niet doen ? En zelfs in de rechtbank ga je gelijk krijgen hoor ! Een faktuur in mindering brengen als je de betrokken partij op de hoogte brengt is volstrekt legaal. Zij moeten u een creditnota bezorgen, maar als zij hun werk niet doen met jij als dienst afnemer niet de dupe worden.

Het zou cool zijn moest het wel zo zijn, dan maak ik maar fakturen naar mijn klanten en betaal ik niks terug :)

Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Gebruikersavatar
Fustigateur
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:49

De redelijke termijn dat Dommel "zelf" een creditnote maakte, is hier wel duidelijk verstreken. Als compensatie voor de onterechte afsluiting zou ik als rechter dommel verplichten tot het aanbieden van een jaar lang gratis internet. Dommel is hier wel degelijk in fout. Die prutsers schuiven de fout onterecht op de klant af. Wat een arrogantie, ik walg van dergelijke firma's! Het is al even correct dat je best geen bedragen van een factuur aftrekt, maar als ze je zo lang aan het lijntje houden en geen cn sturen dan heb je geen andere mogelijkheid. Grrrrrr dommel, die komen hier alleszins niet binnen als die maar zo'n manieren hebben.
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Een faktuur in mindering brengen als je de betrokken partij op de hoogte brengt is volstrekt legaal. Zij moeten u een creditnota bezorgen, maar als zij hun werk niet doen met jij als dienst afnemer niet de dupe worden.


Enkel indien je dit schriftelijk doet en dan nog enkel wanneer je een schriftelijke bevestiging "voor akkoord" van de firma in kwestie in de hand hebt

Kan er mij iemand uitleggen hoe het komt dat Dommel geen creditnota's kan maken?
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Bipt + klacht indienen...alle geleden schaden terug eisen.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Als ik het hier zo lees dan verzuipt Dommel binnenkort in de klachten van het BIPT. Dat betekent dat ze meer tijd moeten steken in het et antwoorden naar het BIPT. Binnenkort zitten we in een vicieuse cirkel : meer klachten --> minder tijd voor de helpdesk om technische en adminstratieve problemen op te lossen --> nog meer klachten --> ....
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Uzzi schreef:Binnenkort zitten we in een vicieuse cirkel

Eentje waar enkel Dommel/Schedom zichzelf kan uit redden...
ooh. shiny.
rds
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 31 dec 2005, 01:02
Locatie: Brecht

susperia schreef:Ik wou terugbetaling maar dat bleek niet te gaan, heb toen zelf voorgesteld om te compenseren waarmee zij akkoord gingen.

Volgens mij had je beter bij de bank ten rade getrokken. Een verkeerdelijk gestort bedrag kan je recupereren volgens artikel 1376B.W
Het feit dat jij toevallig klant bent bij de firma waarnaar je verkeerdelijk geld hebt gestort zou er niks toe mogen doen.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Handig om weten. Dus je kan dat zonder problemen terugvorderen?

En mbt dat artikel: artikel van wat? B.W = burgerwetboek?

EDIT: Google is my friend, eerste link:
Laatst gewijzigd door Maglor 01 aug 2008, 13:26, in totaal 1 gewijzigd.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Mahimahi schreef:Enkel indien je dit schriftelijk doet en dan nog enkel wanneer je een schriftelijke bevestiging "voor akkoord" van de firma in kwestie in de hand hebt

Sorry, klopt niet!

Als een leverancier een schuld heeft ten aanzien van mij mag ik die ten alle tijd verrekenen met nieuwe facturen zonder voorafgaande toestemming van de leverancier.
Zoals reeds opgemerkt door anderen is het aan de leverancier om een creditnota te maken.

Bij Dommel blijkt dit dus de enige manier te zijn om je eigen "boekhouding" te doen kloppen.
Veronderstel nu dat we het op jouw manier doen dan heeft Dommel bvb. 10 EUR van mij waarvoor ze geen factuur gemaakt hebben.
Die 10 EUR is wel van mijn rekening gegaan. Als bedrijf moet ik kunnen verantwoorden waar die 10 EUR naar toe is en dat kan ik niet als ik jouw aanpak hanteer want ik heb geen toestemming van Dommel.

Aangezien Dommel geen creditnota's wil maken blijft er niets anders over dan bij de eerstvolgende factuur die 10 EUR in mindering te brengen.
Aan mijn kant klopt de boekhouding volledig (alle betalingen zijn gedekt door een factuur) en Dommel heeft het bedrag ontvangen waar ze recht op hebben.
susperia
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 aug 2008, 10:07

rds schreef:
susperia schreef:Ik wou terugbetaling maar dat bleek niet te gaan, heb toen zelf voorgesteld om te compenseren waarmee zij akkoord gingen.

Volgens mij had je beter bij de bank ten rade getrokken. Een verkeerdelijk gestort bedrag kan je recupereren volgens artikel 1376B.W
Het feit dat jij toevallig klant bent bij de firma waarnaar je verkeerdelijk geld hebt gestort zou er niks toe mogen doen.


Bedankt voor de tip, ik ga dit zeker proberen. Het is alleen maar te hopen dat de bank wil meewerken nu natuurlijk :-)

PS: Heb ondertussen klacht geformuleerd naar de telecom ombudsdienst en deze is ontvankelijk verklaart.
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Astralon schreef:
Mahimahi schreef:Enkel indien je dit schriftelijk doet en dan nog enkel wanneer je een schriftelijke bevestiging "voor akkoord" van de firma in kwestie in de hand hebt

Sorry, klopt niet!

Als een leverancier een schuld heeft ten aanzien van mij mag ik die ten alle tijd verrekenen met nieuwe facturen zonder voorafgaande toestemming van de leverancier.
Zoals reeds opgemerkt door anderen is het aan de leverancier om een creditnota te maken.

Bij Dommel blijkt dit dus de enige manier te zijn om je eigen "boekhouding" te doen kloppen.
Veronderstel nu dat we het op jouw manier doen dan heeft Dommel bvb. 10 EUR van mij waarvoor ze geen factuur gemaakt hebben.
Die 10 EUR is wel van mijn rekening gegaan. Als bedrijf moet ik kunnen verantwoorden waar die 10 EUR naar toe is en dat kan ik niet als ik jouw aanpak hanteer want ik heb geen toestemming van Dommel.

Aangezien Dommel geen creditnota's wil maken blijft er niets anders over dan bij de eerstvolgende factuur die 10 EUR in mindering te brengen.
Aan mijn kant klopt de boekhouding volledig (alle betalingen zijn gedekt door een factuur) en Dommel heeft het bedrag ontvangen waar ze recht op hebben.


Zoals jij het voorstelt klopt het ja.
Superia is echter geen firma en heeft geen factuur voor zijn 14€.
Er is enkel 14€ van hem bij Dommel toegekomen zonder referentie naar een bepaald factuur nr..

Natuurlijk is het onbegrijpelijk dat Dommel voor zoiets niet rap een creditnota opmaakt.
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ze hoeven zelfs geen creditnota te maken, gewoon terugstorten.
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Astralon schreef:Ze hoeven zelfs geen creditnota te maken, gewoon terugstorten.


Juist, zijn 14€ zit niet in de boekhouding van Dommel het is ongerefereerd geld waar hun boekhouding in feite geen blijf mee weet.
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Gebruikersavatar
Fustigateur
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:49

Het is en blijft zo dat Dommel blijkbaar verzaakt heeft om binnen een redelijke termijn een creditnota te maken. En vervolgens de lijn heeft afgesloten. Was ik van het BIPT dan volgde een serieuze uitbrander richting Dommel. En vooral de geleden schade van de klant vergoeden. Ik hoef over niet meer details van de klant te beschikken om dit verhaal te geloven. Want binnen alle markten heb je tegenwoodig miscommunicatie en normenvervaging die uiteindelijk steeds in het nadeel zijn van de consument. Tot men dat soort zaken uiteraard gaat aanklagen bij de juiste instanties. Dan worden diegenen die oorzaak zijn van het probleem flink aangepakt. En terecht! Sommigen wanen zich untouchable.
Laatst gewijzigd door Fustigateur 01 aug 2008, 14:49, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Wat is dat hier toch op userbase de laatste tijd. Ik zeg het gewoon 'as-it-is', het is niet naar de tong van iedereen en krijg al direct negatieve reply's. Ik ken minstens 30 klanten van dommel persoonlijk, daar zijn ook al van die dingen gebeurt. Maar om een of andere reden zullen die mensen bevoordeeld zijn tegenover de rest, want bij hun word dan mooi opgelost als ze doen wat ik zeg. Vreemd, niet?

susperia schreef:Toevallig doe ik niets anders dan dagelijks het implementeren en opleiding geven van beheers- en boekhoudsoftware en weet ik dat het anders kan.


Kan je mij ook namen geven? Kwestie dat ik toevallig als developer dergelijke applicaties maak.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

L-army schreef:Wat is dat hier toch op userbase de laatste tijd. Ik zeg het gewoon 'as-it-is', het is niet naar de tong van iedereen en krijg al direct negatieve reply's.
tsja, heb de indruk dat jij dommel tot in het oneindige wil blijven verdedigen, maar dit gaat gewoon niet meer, dat moet je nu toch ook wel beginnen inzien. stel u in de plaats van de topic opener en niet langer meer als een ex-werknemer. neutraliteit is vereist, zeker voor een moderator.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

L-army schreef:Even voor de duidelijkheid. Het facturatie systeem bij dommel is geautomatiseerd, dit wil zeggen dat als jij te weinig, niet of met de verkeerde mededeling betaald zonder dit op tijd recht te zetten (lees opnieuw betalen, waarna je gecompenseerd zal worden) word je automatisch afgesloten. Dus er is volgens mij totaal geen kwaad opzet in het spel.

En dat automatisch facturatie systeem stort de ontvangen bedragen niet automatisch terug als er te weinig, niet of met de verkeerde mededeling betaald is .
Ik kan begrijpen dat Dommel wil besparen op personeelskosten en daarom verwacht dat de klanten de juiste mededeling en het juiste bedrag overmaken zodat de facturen automatisch kunnen afgepunt worden maar dan moet je het wel goed doen en alle inkomende betalingen die niet voldoen automatisch terustorten.

Sluiten ze bedrijven ook automatisch af?
susperia
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 aug 2008, 10:07

susperia schreef:Toevallig doe ik niets anders dan dagelijks het implementeren en opleiding geven van beheers- en boekhoudsoftware en weet ik dat het anders kan.


Kan je mij ook namen geven? Kwestie dat ik toevallig als developer dergelijke applicaties maak.[/quote]

Ik kan namen geven maar ga dit niet doen omdat we anders in een discussie gaan vervallen die niets met het topic te maken heeft.

De essentie van het probleem is dat Dommel/Schedom fouten maakt (op zich is dit helemaal niet erg want iedereen maakt fouten) maar dit niet wil toegeven en rechtzetten binnen een redelijke termijn. Hadden ze het bedrag binnen een maand teruggestort dan was ik ook nog steeds een tevreden klant.
Laatst gewijzigd door susperia 01 aug 2008, 15:05, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

xenne schreef:tsja, heb de indruk dat jij dommel tot in het oneindige wil blijven verdedigen, maar dit gaat gewoon niet meer, dat moet je nu toch ook wel beginnen inzien. stel u in de plaats van de topic opener en niet langer meer als een ex-werknemer. neutraliteit is vereist, zeker voor een moderator.


Ik probeer dommel niet te verdedigen. Ik probeer enkel uit te leggen hoe je het beste dergelijke dingen oplost, rekening houdend met de beperkingen van dommel. We zijn hier toch om elkaar te helpen he? Ik geef net de methode aan om ervoor te zorgen dat je niet afgesloten word, dat is toch helpen. Niet?

Astralon schreef:Sluiten ze bedrijven ook automatisch af?


Jup, iedere klant gelijk voor de wet. Ik weet dat dit zeer amateuristisch over komt. Dit vind ik zelf ook, maar we kunnen er maar beter mee leren leven.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

L-army schreef:maar we kunnen er maar beter mee leren leven.


Dat soort uitdrukkingen wordt ik echt kwaad van. Dommel is een internet SERVICE provider. Ik betaal hun om mij een service aan te bieden. Als daar iets mis mee is dan moeten ze het gvd oplossen en niet op de klant pushen.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

broli schreef:Dat soort uitdrukkingen wordt ik echt kwaad van. Dommel is een internet SERVICE provider. Ik betaal hun om mij een service aan te bieden. Als daar iets mis mee is dan moeten ze het gvd oplossen en niet op de klant pushen.


Is inderdaad een spijtige zaak. Maar we leven niet in een perfecte wereld (spijtig genoeg). Net zoals je een persoon moet nemen zoals hij is moet je dat met bedrijven ook. Dat is spijtig genoeg de harde waarheid.

Ik begin het wel grondig beu te worden dat iedereen verteld dat ik de kans kies van dommel als ik het gewoon uitleg zoals het is. Uiteindelijk probeer ik gewoon vanuit een inside-view te zeggen wat iemand best kan doen, ook al is dit niet altijd fijn om te horen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Moet zeggen dat ik ook wel vind dat L-army iets te vlug beschuldigd wordt van favoritisme. Hetgeen hij (of zij, weet da eigenlijk nie) hier in dit topic zegt, klinkt me logisch in de oren.

Dat soort uitdrukkingen wordt ik echt kwaad van. Dommel is een internet SERVICE provider. Ik betaal hun om mij een service aan te bieden. Als daar iets mis mee is dan moeten ze het gvd oplossen en niet op de klant pushen


Aan de ene kant heb je gelijk maar aan de andere kant is er nog altijd het principe van "je krijgt waarvoor je betaalt". Iedereen wil zo goedkoop mogelijk gediend zijn maar het moet wel perfect gebeuren. Voor mij voldoet de service van Dommel. Ben ik niet tevreden van de service van dommel, dan ga ik ergens anders en betaal ik misschien wel ietske meer voor een betere service.

Ik vind dat Dommel hier in de fout is, begrijp me niet verkeerd. Maar ieder belgacom-topic (goed of slecht) ontaardt in belgacom-bashing en de laatste tijd eindigt ieder topic waarin l-army wil helpen, in l-army bashing.

In de eerste plaats is het de klant die een fout gemaakt heeft máár Dommel kan het probleem beter aanpakken door geen loze beloftes te maken. En beloftes aan de telefoon zijn in mijn ogen altijd loze beloftes (tot ze uitgevoerd worden). Zonder mail, fax of brief sta je nergens. Als ze aan de telefoon zeggen dat je het mag afhouden van de volgende factuur, dan vraag ik altijd een bewijs via mail of zo.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Kenneth schreef: Ben ik niet tevreden van de service van dommel, dan ga ik ergens anders en betaal ik misschien wel ietske meer voor een betere service.

Is wel gemakkelijker gezegd dan gedaan. Op een ander gaan terwijl je een jaar vast hangt.
Ik denk dat de meeste opstappen als hun contract ten einde is maar ondertussen zitten ze wel met de gebakken peren hé.
Afbeelding
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

nonkie schreef:Ik denk dat de meeste opstappen als hun contract ten einde is maar ondertussen zitten ze wel met de gebakken peren hé.

inderdaad, en zelfs opzeggen gaat blijkbaar niet zo vlot meer bij dommel de laatste tijd :|
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Mahimahi schreef:Ik kan je alleen maar aanraden dat wanneer je met grote firma's handelt je nooit enkel op woorden mag afgaan.

Dommel is geen grote firma, het is een KMO.
Uzzi schreef:Als ik het hier zo lees dan verzuipt Dommel binnenkort in de klachten van het BIPT. Dat betekent dat ze meer tijd moeten steken in het et antwoorden naar het BIPT. Binnenkort zitten we in een vicieuse cirkel : meer klachten --> minder tijd voor de helpdesk om technische en adminstratieve problemen op te lossen --> nog meer klachten --> ....

Ik denk niet dat het de bedoeling is dat een pion van de helpdesk het BIPT antwoordt. Ik zou denken dat antwoorden aan het BIPT minstens van op een middenkader niveau zouden moeten komen.
L-army schreef:Wat is dat hier toch op userbase de laatste tijd. Ik zeg het gewoon 'as-it-is', het is niet naar de tong van iedereen en krijg al direct negatieve reply's. Ik ken minstens 30 klanten van dommel persoonlijk, daar zijn ook al van die dingen gebeurt. Maar om een of andere reden zullen die mensen bevoordeeld zijn tegenover de rest, want bij hun word dan mooi opgelost als ze doen wat ik zeg. Vreemd, niet?

L-army: het probleem is dat jij gelijk hebt maar dat de anderen óók gelijk hebben. Het is de botsing van al die Grote Gelijken die voor de miserie zorgt. Inderdaad als men de spelregeltjes van een bedrijf volgt dan komt het (meestal) goed. Maar dat kan soms lang duren. Of het wordt kafkaiaans ingewikkeld. Wij Belgen zijn nu eenmaal een volk van plantrekkers. We zorgen dat onze eigen rekening klopt en Dommel moet zijn plan maar trekken. Is dat goed? Ja en nee. Het ís.


broli schreef:Dommel is een internet SERVICE provider. Ik betaal hun om mij een service aan te bieden. Als daar iets mis mee is dan moeten ze het gvd oplossen en niet op de klant pushen.

Nee, Dommel is een Hostingbedrijf met Internet Access Provider als nevenactiviteit.
Laatst gewijzigd door localhost 01 aug 2008, 16:45, in totaal 1 gewijzigd.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Middenkader ? Welk middenkader ?

Vorig jaar stond er 2 man op de payrol bij Dommel. Ik denk dat je dus ver moet zoeken om bij Dommel middenkader te vinden.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Middenkader, je geeft ze teveel credit :lol: .

Zoals hierboven aangekaart wordt, bestaat dommel officieel uit Bart en Sandra en al de rest is fictioneel.
Laatst gewijzigd door broli 01 aug 2008, 19:07, in totaal 1 gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”